MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
500 μέρες με τη Σάμερ
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Demon Slayer – Η Ταινία: Το Κάστρο του Απείρου (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Funny Games
La dolce vita
Love Streams
Minnie and Moskowitz
Riviera
Seven
Sorcerer
Superman
Take a Trip
To Kill a War Machine
Weapons
Άλογα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζούσε τη ζωή της
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένο)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η ιστορία των παιχνιδιών (μεταγλωττισμένο)
Η μακριά πορεία
Κίκι: Η μικρή μαγισσούλα
Καραγκιόζης: The movie
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Νύχτα δολοφόνων
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Φοινικικό σχέδιο
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πέρασμα του Μίλερ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Βιογραφική

Γκρέις του Μονακό

Το μικρό κι “ηρωικό” πριγκιπάτο του Μονακό δίνει αγώνες (κυρίως δημοσίων σχέσεων) ενάντια στην κραταιά Γαλλία και τον μαχθηρό Ντε Γκολ, για να κρατήσει την ανεξαρτησία του. Ηγέτιδα σε αυτόν τον αγώνα μια σταρ του Hollywood που παράτησε την υποκριτική, για να γίνει πριγκίπισσα. Αυτά στην “Γκρέις του Μονακό” με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σκηνοθέτη τον Olivier Dahan (“Ζωή σαν τριαντάφυλλο”)

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 103'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Grace Kelly έγινε η Πριγκίπισσα του Μονακό όταν παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ρενιέ το 1956. Ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, έχοντας βραβευτεί με Oscar και ο γάμος της χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος του αιώνα». Έξι χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις δυσκολίες της εκπλήρωσης του ρόλου της, θέλει να γυρίσει πίσω στο Χόλιγουντ, για να παίξει στη νέα ταινία του Alfred Hitchkock. Τη στιγμή εκείνη η Γαλλία απειλεί με φορολόγηση και επικρατεί ένταση στις σχέσεις των δυο κρατών. Η Grace Kelly επιστρέφει και προσπαθεί να βοηθήσει αναζητώντας όμως παράλληλα και τη δική της ταυτότητα. Ήταν ακόμα ηθοποιός ή ολοκληρωτικά πλέον η Πριγκίπισσα του Μονακό;

Παγκοσμίως η ταινία έχει λάβει πολύ αρνητικές κριτικές. Οι κριτικοί έχουν διχαστεί για το κατά πόσον η Nicole Kidman ταίριαζε ή όχι, για να παίξει την Grace Kelly. Κατά τη γνώμη μου, ταίριαζε πολύ περισσότερο από όσο η Paz Vega, μια ισπανίδα σεξοβόμβα, να παίξει την Μαρία Κάλλας, ενώ ακόμα χειρότερος ήταν ο Robert Lindsay, που κατακρεούργησε το ρόλο του Ωνάση με το τελείως επιφανειακό παίξιμο του. Οι κριτικοί δεν λυπούνται καθόλου τον Tim Roth, που παίζει τον Πρίγκιπα Ρενιέ, κατηγορώντας τον ότι περισσότερο κάπνιζε στην ταινία, παρά έπαιζε. Εμένα, πάντως, αυτά δεν με ενόχλησαν τόσο, όσο η αφέλεια, που βγάζει μια ταινία, που θέλει να μας πείσει ότι δεν είναι μια ρομαντική ιστορία για την ηθοποιό που έγινε πριγκίπισσα στην πόλη της χλιδής, αλλά είναι κι ένα πολιτικό έργο!

Δεν είναι μια τυπική βιογραφική ταινία. Δεν αφηγείται τη ζωή μιας σταρ, σε όλη της τη διάρκεια. Περιγράφει μια μικρή περίοδο μερικών μηνών στις αρχές της δεκαετίας του 60, πολιτικά ταραγμένων, προσπαθώντας να μας δείξει ότι η Grace Kelly είχε μεγάλες πολιτικές ικανότητες. Η φιλοδοξία του σκηνοθέτη Olivier Dahan, όσο και του σεναριογράφου  Arash Amel να δημιουργήσουν ένα biopic με τόσο έντονο το πολιτικό στοιχείο, γύρισε μπούμερανγκ. 

H αλήθεια είναι πως το Πριγκιπάτο του Μονακό, είναι ένα θέρετρο της παγκόσμιας ελίτ, έχει δική του πίστα για φόρμουλα ένα και είναι ένα ανεξάρτητο κρατίδιο που αριθμεί μερικές δεκάδες χιλιάδες κατοίκους. Χωρίς να θέλουμε να το μειώσουμε, πρέπει να πούμε ότι ελάχιστα τρομακτικά ή ενδιαφέροντα στοιχεία μπορούν να συμβούν στην αυλή ενός τέτοιου κρατιδίου. Πόσο μάλλον, όταν οι θρόνοι σε όλο τον κόσμο έχουν τυπικές πλέον εξουσίες κι είναι ένα φολκλόρ του παρελθόντος που διατηρείται κυρίως για τουριστικούς λόγους. 

Η παρουσίαση της διένεξης του Πριγκιπάτου με τη Γαλλία του Ντε Γκολ ως ένας μεγάλος αγώνας ανεξαρτησίας ενός Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ, μοιάζει αφελής. Πόσο μάλλον όταν οι Αμερικάνοι- έστω και διακριτικά- παρεμβαίνουν, για να βοηθήσουν την συμπατριώτισσα τους Πριγκίπισσα και το ταλαίπωρο Μονακό, από το να χάσει την ανεξαρτησία του. Οι ίδιοι Αμερικάνοι, που λίγα χρόνια αργότερα, θα ισοπεδώσουν το Βιετνάμ.

Κι επειδή ήθελαν να μας παρουσιάσουν το Μονακό σαν ένα τυραννισμένο κρατίδιο, χάνεται σε μεγάλο βαθμό κι η ευκαιρία να χορτάσει το μάτι του θεατή με εικόνες γκλαμουριάς από την τόσο αγαπητή στο διεθνές jet set πόλη. Κι η Grace Kelly της ταινίας είναι πιο πολύ μια πονεμένη, στα όρια του μελοδραματικού, αγωνίστρια σε έναν ξένο τόπο με τόσο διαφορετική κουλτούρα, παρά μια λαμπερή πριγκίπισσα. Δηλαδή, τα βασικά που θα περίμενε κανείς να δει σε μια τέτοια ταινία (χλιδή και θέαμα) δεν τα βρίσκει, για να μάθει ανούσιες λεπτομέρειες από έναν παρασκηνιακό ψευδοπόλεμο του μικροσκοπικού κρατιδίου με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Ντε Γκολ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η “Γκρέις του Μονακό” κινείται στη συνήθη μετριότητα των περισσότερων biopics που εμφανίζονται στους κινηματογράφους τα τελευταία χρόνια. Τα πολιτικά ζητήματα, που θέτει, δεν ανεβάζουν επίπεδο στην ταινία, αλλά μάλλον το χαμηλώνουν, γιατί είναι αφελή και ανούσια.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Γκρέις του Μονακό
Σκηνοθεσία: Olivier Dahan
Σενάριο: Arash Amel

Παίζουν: Nicole Kidman, Tim Roth, André Penvern

Διάρκεια: 103'
Χώρα: Γαλλία, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ιταλία, Ελβετία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA