MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Βιογραφική

Γκρέις του Μονακό

Το μικρό κι “ηρωικό” πριγκιπάτο του Μονακό δίνει αγώνες (κυρίως δημοσίων σχέσεων) ενάντια στην κραταιά Γαλλία και τον μαχθηρό Ντε Γκολ, για να κρατήσει την ανεξαρτησία του. Ηγέτιδα σε αυτόν τον αγώνα μια σταρ του Hollywood που παράτησε την υποκριτική, για να γίνει πριγκίπισσα. Αυτά στην “Γκρέις του Μονακό” με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σκηνοθέτη τον Olivier Dahan (“Ζωή σαν τριαντάφυλλο”)

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 103'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Grace Kelly έγινε η Πριγκίπισσα του Μονακό όταν παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ρενιέ το 1956. Ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, έχοντας βραβευτεί με Oscar και ο γάμος της χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος του αιώνα». Έξι χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις δυσκολίες της εκπλήρωσης του ρόλου της, θέλει να γυρίσει πίσω στο Χόλιγουντ, για να παίξει στη νέα ταινία του Alfred Hitchkock. Τη στιγμή εκείνη η Γαλλία απειλεί με φορολόγηση και επικρατεί ένταση στις σχέσεις των δυο κρατών. Η Grace Kelly επιστρέφει και προσπαθεί να βοηθήσει αναζητώντας όμως παράλληλα και τη δική της ταυτότητα. Ήταν ακόμα ηθοποιός ή ολοκληρωτικά πλέον η Πριγκίπισσα του Μονακό;

Παγκοσμίως η ταινία έχει λάβει πολύ αρνητικές κριτικές. Οι κριτικοί έχουν διχαστεί για το κατά πόσον η Nicole Kidman ταίριαζε ή όχι, για να παίξει την Grace Kelly. Κατά τη γνώμη μου, ταίριαζε πολύ περισσότερο από όσο η Paz Vega, μια ισπανίδα σεξοβόμβα, να παίξει την Μαρία Κάλλας, ενώ ακόμα χειρότερος ήταν ο Robert Lindsay, που κατακρεούργησε το ρόλο του Ωνάση με το τελείως επιφανειακό παίξιμο του. Οι κριτικοί δεν λυπούνται καθόλου τον Tim Roth, που παίζει τον Πρίγκιπα Ρενιέ, κατηγορώντας τον ότι περισσότερο κάπνιζε στην ταινία, παρά έπαιζε. Εμένα, πάντως, αυτά δεν με ενόχλησαν τόσο, όσο η αφέλεια, που βγάζει μια ταινία, που θέλει να μας πείσει ότι δεν είναι μια ρομαντική ιστορία για την ηθοποιό που έγινε πριγκίπισσα στην πόλη της χλιδής, αλλά είναι κι ένα πολιτικό έργο!

Δεν είναι μια τυπική βιογραφική ταινία. Δεν αφηγείται τη ζωή μιας σταρ, σε όλη της τη διάρκεια. Περιγράφει μια μικρή περίοδο μερικών μηνών στις αρχές της δεκαετίας του 60, πολιτικά ταραγμένων, προσπαθώντας να μας δείξει ότι η Grace Kelly είχε μεγάλες πολιτικές ικανότητες. Η φιλοδοξία του σκηνοθέτη Olivier Dahan, όσο και του σεναριογράφου  Arash Amel να δημιουργήσουν ένα biopic με τόσο έντονο το πολιτικό στοιχείο, γύρισε μπούμερανγκ. 

H αλήθεια είναι πως το Πριγκιπάτο του Μονακό, είναι ένα θέρετρο της παγκόσμιας ελίτ, έχει δική του πίστα για φόρμουλα ένα και είναι ένα ανεξάρτητο κρατίδιο που αριθμεί μερικές δεκάδες χιλιάδες κατοίκους. Χωρίς να θέλουμε να το μειώσουμε, πρέπει να πούμε ότι ελάχιστα τρομακτικά ή ενδιαφέροντα στοιχεία μπορούν να συμβούν στην αυλή ενός τέτοιου κρατιδίου. Πόσο μάλλον, όταν οι θρόνοι σε όλο τον κόσμο έχουν τυπικές πλέον εξουσίες κι είναι ένα φολκλόρ του παρελθόντος που διατηρείται κυρίως για τουριστικούς λόγους. 

Η παρουσίαση της διένεξης του Πριγκιπάτου με τη Γαλλία του Ντε Γκολ ως ένας μεγάλος αγώνας ανεξαρτησίας ενός Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ, μοιάζει αφελής. Πόσο μάλλον όταν οι Αμερικάνοι- έστω και διακριτικά- παρεμβαίνουν, για να βοηθήσουν την συμπατριώτισσα τους Πριγκίπισσα και το ταλαίπωρο Μονακό, από το να χάσει την ανεξαρτησία του. Οι ίδιοι Αμερικάνοι, που λίγα χρόνια αργότερα, θα ισοπεδώσουν το Βιετνάμ.

Κι επειδή ήθελαν να μας παρουσιάσουν το Μονακό σαν ένα τυραννισμένο κρατίδιο, χάνεται σε μεγάλο βαθμό κι η ευκαιρία να χορτάσει το μάτι του θεατή με εικόνες γκλαμουριάς από την τόσο αγαπητή στο διεθνές jet set πόλη. Κι η Grace Kelly της ταινίας είναι πιο πολύ μια πονεμένη, στα όρια του μελοδραματικού, αγωνίστρια σε έναν ξένο τόπο με τόσο διαφορετική κουλτούρα, παρά μια λαμπερή πριγκίπισσα. Δηλαδή, τα βασικά που θα περίμενε κανείς να δει σε μια τέτοια ταινία (χλιδή και θέαμα) δεν τα βρίσκει, για να μάθει ανούσιες λεπτομέρειες από έναν παρασκηνιακό ψευδοπόλεμο του μικροσκοπικού κρατιδίου με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Ντε Γκολ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η “Γκρέις του Μονακό” κινείται στη συνήθη μετριότητα των περισσότερων biopics που εμφανίζονται στους κινηματογράφους τα τελευταία χρόνια. Τα πολιτικά ζητήματα, που θέτει, δεν ανεβάζουν επίπεδο στην ταινία, αλλά μάλλον το χαμηλώνουν, γιατί είναι αφελή και ανούσια.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Γκρέις του Μονακό
Σκηνοθεσία: Olivier Dahan
Σενάριο: Arash Amel

Παίζουν: Nicole Kidman, Tim Roth, André Penvern

Διάρκεια: 103'
Χώρα: Γαλλία, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ιταλία, Ελβετία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA