MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
ΔΡΑΜΑ

Ο Υπέροχος Γκάτσμπι

Ο Μπαζ Λούρμαν γεφυρώνει την τη μέθη της υπερβολής του μεσοπολέμου λίγο πριν τη μεγάλη κρίση με το σήμερα, οραματιζόμενος το θρυλικό μυθιστόρημα ως ένα ζαλιστικό 3-D υπερθέαμα, που σίγουρα απέχει από το πνεύμα του Φιτζέραλντ…

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
author-image Θοδωρής Τσιατσικας

«Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ» ακολουθεί τον επίδοξο συγγραφέα Νικ Κάραγουεϊ (στα πρότυπα του ίδιου του Φιτζέραλντ), που φεύγει από τις Μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ για να πάει στην Νέα Υόρκη της άνοιξης του 1922, μιας εποχής που χαρακτηρίζεται από τα χαλαρά ήθη, την πομπώδη τζαζ, την κυριαρχία του λαθρεμπορίου και της ακμής του χρηματιστηρίου. Κυνηγώντας το δικό του Αμερικανικό Όνειρο, ο Νικ θα βρεθεί δίπλα στον μυστηριώδη και κοσμικό εκατομμυριούχο Τζέι Γκάτσμπυ, και κοντά στην ξαδέρφη του Ντέζι και τον ερωτύλο γαλαζοαίματο σύζυγό της, Τομ Μπιουκάναν. Κάπως έτσι ο Νικ θα χαθεί στον ελκυστικό κόσμο των κροίσων, της ψευδαίσθησης, του έρωτα και της απάτης τους. Καθώς ο Νικ βιώνει τα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τον κόσμο στον οποίο πλέον ζει, καταγράφει την ιστορία του ατελέσφορου έρωτα, των αδιάφθορων ονείρων που αποτελούν σημεία αναφοράς για τη σύγχρονη εποχή.

Γνωστός στυλίστας και εχθρός του μέτρου, ο Μπαζ Λούρμαν έχει στο ενεργητικό του το γραφικό κιτς του «Strictly Ballroom», τον πετυχημένο ποπ Σαίξπηρ του «Romeo+Juliet», το εντυπωσιακό αλλά χάρτινο «Moulin Rouge» και τον τραγέλαφο του «Australia»… Είναι φανερό το γιατί η λάμψη και η υπερβολή των ‘roaring ‘20s’ που έζησε και περιέγραψε ο Φιτζέραλντ μίλησαν στον Αυστραλό σκηνοθέτη, αλλά εδώ ο «Γκάτσμπι» του χρησιμεύει ουσιαστικά μόνο ως πρόσχημα για να παίξει με γυαλιστερά παιχνίδια (πολυτελείς επαύλεις, φοβερά κοστούμια, εντυπωσιακά αυτοκίνητα) καθώς με 3-D, ψηφιακά εφέ, φρενήρες μοντάζ, βουτιές της κάμερας και μίξερ εποχών στο σάουντρακ (που παρά τη συγκέντρωση ταλέντου, από τον Craig Armstrong και τον Bryan Ferry μέχρι το Jay-Z, δεν πετυχαίνει απόλυτα) επιτίθεται ανελέητα στις αισθήσεις. Επικρατεί τελικά η εντύπωση ενός τεχνητού, συνθετικού υπερθεάματος που αναπόφευκτα φέρνει σε δεύτερη μοίρα την ουσία της ιστορίας και την ανθρώπινη διάσταση των χαρακτήρων. Ο κάπως μονήρης Λεονάρντο ΝτιΚάπριο τουλάχιστον βρίσκει κάτι από το πληγωμένο παιδί κάτω από τη λάμψη του Γκάτσμπι, ο Τόμπι Μαγκουάιρ ως αφηγητής-παρατηρητής αδικείται από την απουσία του γραπτού λόγου (που προσπαθεί να αποκαταστήσει με τεχνάσματα ο Λούρμαν), ο Τζόελ Έτζερτον πιέζεται, η Κάρι Μάλιγκαν δεν έχει την εμφάνιση, η Ελίζαμπεθ Ντεμπίτσκι έχει την εμφάνιση αλλά όχι το ρόλο.

Θοδωρής Τσιάτσικας

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Great Gatsby
Σκηνοθεσία: Μπαζ Λούρμαν
Σενάριο: Μπαζ Λούρμαν, Κρεγκ Πιρς

Παίζουν: Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Τόμπι Μαγκουάιρ, Κάρι Μάλιγκαν, Τζόελ Έτζερτον, Ελίζαμπεθ Ντεμπίτσκι, Άιλα Φίσερ

Χώρα: Αυστραλία, ΗΠΑ
Έτος: 2013

Rating: 2
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b