MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
"all aboard": Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Από 09/10/2025 έως 09/11/2025
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
La Bocca La Grotta: Έκθεση του Πάνου Προφήτη στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 12/09/2025 έως 30/11/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
The Shape of Desire: Η νέα έκθεση του Στάθη Αλεξόπουλου στο NYX Esperia Palace Hotel Athens
Από 31/10/2025 έως 30/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» - Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Από 16/10/2025 έως 05/11/2025
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Εν Τούτω Νίκα»: Έκθεση της Γεωργίας Λαλέ στην a.antonopoulou.art
Από 23/10/2025 έως 29/11/2025
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 21/09/2025 έως 09/11/2025
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Το όνειρο του Τάτλιν» στο Ωδείο Αθηνών: Έκθεση για τις ουτοπίες των καιρών μας
Από 02/10/2025 έως 01/11/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 05/11/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Βοτανολογίες: Η σύγχρονη τέχνη συναντά την οικολογία σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 24/10/2025 έως 16/11/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Από 18/09/2025 έως 04/11/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 23/10/2025 έως 17/11/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
Από 25/09/2025 έως 08/11/2025
Ζωγραφική

Τοπία της Αθήνας: Η πόλης μέσα από την εικαστική ματιά του Παναγιώτη Μπελντέκου στην Γκαλερί Σκουφά

Εμβληματικά σημεία, στιγμιότυπα της πόλης, διαχρονικές εικόνες, αλλά και σύγχρονες, διαδέχονται η μια την άλλη σα να εξιστορούν την εξέλιξη του τοπίου στην έκθεση του Παναγιώτη Μπελντέκου, με τίτλο «Τοπία της Αθήνας», που παρουσιάζεται στην Γκαλερί Σκουφά.

Monopoli Team

Η νέα ατομική έκθεση του Παναγιώτη Μπελντέκου με τίτλο «Τοπία της Αθήνας», εγκαινιάζεται στην γκαλερί Σκουφά την Τρίτη 11 Μαρτίου στις 19:30 – 21:30 και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Μαρτίου 2025. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η αρχαιολόγος,  ιστορικός τέχνης Ίρις Κρητικού.

Λίγα λόγια για την έκθεση

Πρόκειται για μια καινούργια σειρά έργων που ο Παναγιώτης Μπελντέκος δημιούργησε τα τελευταία χρόνια, στην οποία παρουσιάζει αστικά τοπία της Αθήνας και του ευρύτερου οικιστικού ιστού της Αττικής. Εμβληματικά σημεία, στιγμιότυπα της πόλης, διαχρονικές εικόνες, αλλά και σύγχρονες, διαδέχονται η μια την άλλη σα να εξιστορούν την εξέλιξη του τοπίου. Εύγλωττες απόψεις του τοπίου που συγκροτούν την Αθήνα μέσα από τη ματιά και την παλέτα του Παναγιώτη Μπελντέκου.

Τα έργα χαρακτηρίζονται από την ευρηματικότητα της σύνθεσης και τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής. Κοιτώντας τα από μια απόσταση διακρίνουμε πλήρως την παραστατικότητα της εικόνας. Αν όμως τα παρατηρήσει κανείς από κοντά, ο τρόπος που ζωγραφίζονται είναι τελείως ιδιότυπος και προσωπικός, διεκδικώντας αφενός την πιστότητα της εικόνας και αφετέρου το προσωπικό ιδίωμα.

Όπως άλλωστε πιστεύει ο Παναγιώτης Μπελντέκος η ουσία της ζωγραφικής βρίσκεται στον τρόπο υλοποίησης της, εκεί γεννιέται και η ποιότητα του έργου: «Όπως στον λόγο, έτσι και στη ζωγραφική, το συναίσθημα μεταφέρεται από τον τρόπο που εκφράζονται τα πράγματα και όχι από το νόημα.» Ουσιαστικά τα έργα μέσω της γραφής, εκτός από εικόνες, είναι και αιτήματα για την συναισθηματική επαφή με τον θεατή.

Όπως σημειώνει στο κείμενό της στον κατάλογο της έκθεσης η Ίρις Κρητικού:

«Στα αστικά τοπία του ζωγράφου όπου η φόρμα δημιουργεί τολμηρές αποσχίσεις και αυτοτέλειες, επεξεργαζόμενη ως οπτική αφετηρία έναν γνώριμο κόσμο σε μεγάλη κλίμακα, συντελείται στην πραγματικότητα μια αθόρυβη ανασκαφή άχθους, σχεδίου και χρώματος. Ένα είδος παλλόμενης ανταλλαγής μεταξύ εικόνας και θεατού, μια αμοιβαία συνεισφορά θέασης που γεννά μια νέα πρόσληψη του ορατού. Στην καινούρια αυτή εμπειρία του ζωγραφισμένου αθηναϊκού τοπίου, το σώμα της εικόνας δεν αποτελεί κατάσταση στατική, αλλά μια έμβια ύπαρξη εν γενέσει. Μια οντότητα σχεδόν φαντασιακή, μια πλαστική και ψυχική κατασκευή από λάδι ή κάρβουνο και εντατικό συναίσθημα που ως κατασκευή, σύμφωνα με τον Αμερικανό θεωρητικό και διανοούμενο W.J.T. Mitchell, «ξεκινά από ένα σύστημα ερμηνείας». 

«Αποφεύγοντας το νενομισμένο σύστημα αστικής εικονοποιίας, συνεχίζει η Ίρις Κρητικού, εφευρίσκοντας νέες οδούς με τον ίδιο εντατικό τρόπο που είδε και επαναδιατύπωσε τα γυναικεία σώματα της προηγούμενης ενότητας της δουλειάς του, ο Παναγιώτης Μπελντέκος επιβεβαιώνει ότι αυτό που τον ενδιαφέρει βαθιά, δεν είναι το φαίνεσθαι αλλά το είναι της Ζωγραφικής. Η εικόνα όχι ως αδιαπραγμάτευτα αντικειμενική και αμετακίνητη εστία του βλέμματος και ως εύκολο οπτικό δέλεαρ, αλλά ως πολυσχιδές μέσο και αντικείμενο εμπειρίας με νέους οπτικούς άξονες. Ως τόπος εξπρεσιονιστικής προσωπικής έκφρασης που δεν παύει ωστόσο καμία στιγμή να εμπεριέχει την πραγματικότητα, αποφεύγοντας την αυθαιρεσία και διατηρώντας μια αλλότρια οικειότητα».

Στο δικό του κείμενό του στον κατάλογο της έκθεσης ο συγγραφέας Φαίδων Ταμβακάκης σημειώνει:

«Με την ηλικία τα δημιουργήματά μας αποκτούν άλλες ιδιότητες και περισσότερες διαστάσεις. Έτσι τα πράσινα στο λόφο του Πικιώνη δεν είναι απλώς τοπίο, είναι και ένα allegro maestoso, το Σύνταγμα κι ένα Doloroso, η Βουλιαγμένης κι ένα Glissando. Δηλαδή η Αθήνα του Μπελντέκου δεν είναι το έργο, είναι η παλέτα του ώριμου ζωγράφου, ο συγκερασμός μουσικής και εικόνας, είναι η πρωτότυπη και μοναδική δημιουργία, το κράμα πηγαίου και ιδρώτα. Αλλά ας μην χαλάσουμε άλλο με λογισμό το συναίσθημα. Κλείνουμε, όπως συνηθίζεται, με το ρεφρέν: Αυτή δεν είναι μια Αθήνα, είναι τέχνη». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠρόσωπα και Ιστορίες: Το ντοκιμαντέρ των Agnès Varda και JR για μια προβολή στο ΕΜΣΤ12.09.2018

Ο δημοσιογράφος, συγγραφέας Νίκος Βατόπουλος γράφει στον κατάλογο της έκθεσης:

«Η Αθήνα του 21ου αιώνα αχνοφαίνεται πίσω από τις γάζες, τα ρήγματα και τις ψευδαισθητικές υφές με τις οποίες ο Παναγιώτης Μπελντέκος ντύνει την πόλη. Η δική του Αθήνα είναι πάντα μια πόλη στο μεταίχμιο. Διατηρείται μετέωρη, ρευστή και σε διαρκή αναίρεση, μια πόλη ανοικτό εργοτάξιο, ορυχείο μνήμης και καθρέφτης αμφισβητήσεων. Μέσα σε αυτόν τον αστικό λειμώνα, ο Παναγιώτης Μπελντέκος παραδίδει μια ηλιόλουστη Αθήνα ενός θραυσματικού ρεαλισμού, ο οποίος συντηρεί με ευλάβεια τα κοιτάσματα της αμφισημίας, της αντίφασης και της αναβλύζουσας αμφιβολίας». 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Παναγιώτης Μπελντέκος
Χώρος: Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, Κολωνάκι.
Διάρκεια Έκθεσης: 11 – 29 Μαρτίου 2025 | Εγκαίνια: 11 Μαρτίου 2025, 19:30 – 21:30
Πληροφορίες Χώρου: Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, Κολωνάκι. Τ.: 210 3603541. Ε-mail: [email protected], website: www.skoufagallery.gr.
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Βοτανολογίες: Η σύγχρονη τέχνη συναντά την οικολογία σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
The Shape of Desire: Η νέα έκθεση του Στάθη Αλεξόπουλου στο NYX Esperia Palace Hotel Athens
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Εικαστικά
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο – 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Εν Τούτω Νίκα»: Έκθεση της Γεωργίας Λαλέ στην a.antonopoulou.art
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Art & Culture
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» – Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Art & Culture
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη