MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Battles Of Silence: Φωτογραφική έκθεση του Αβραάμ Κ. Γούναρη στην Πινακοθήκη Λέφα
Από 12/06/2025 έως 27/06/2025
Biting My Own Friends: Έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Barba Dee στην Γκαλερί Cypher
Από 05/06/2025 έως 29/06/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
In a Bright Green Field: Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 12/06/2025 έως 13/09/2025
Oxygen: Έκθεση των Sober5083R και SIMEK στη ΔΛ Gallery
Από 29/03/2025 έως 28/06/2025
Sauvage: Μια έκθεση της Όλγας Καραδήμου στην Ύδρα για τη διαφύλαξη της άγριας πανίδας
Από 01/06/2025 έως 30/06/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Untitled: H πρώτη έκθεση έργων του Jean-Michel Basquiat στην Ελλάδα
Από 22/05/2025 έως 02/08/2025
Walk Through Me: Έκθεση της Κατερίνας Μερτζάνη στην Γκαλερί Alma
Από 12/06/2025 έως 12/07/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
Win Knowlton: Αποτυπώνοντας στον καμβά την κλιματική αλλαγή
Από 15/05/2025 έως 27/09/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Αναζητώντας την εικόνα» του Λάκη Παπαστάθη στο Μουσείο Μπενάκη
Από 03/04/2025 έως 20/07/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ιστορίες Ανεμελιάς» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/05/2025 έως 07/09/2025
«Πεδίον ανθίσματος» από τον Αλέκο Κυραρίνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 18/03/2025 έως 20/06/2025
Άνεμος, η ηχώ του τοπίου: Έκθεση της Αγγελικής Αντωνέα στην γκαλερί Art Project Space
Από 12/06/2025 έως 04/07/2025
Άποψη/Apopsi: Τέσσερις καταξιωμένοι εικαστικοί διασταυρώνουν τις φωνές τους στην γκαλερί artworx
Από 20/05/2025 έως 30/06/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τον Όμηρο στο HoloLens: Αναπαραστάσεις της Σαμοθράκης σε μια έκθεση στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
Από 20/02/2025 έως 29/06/2025
Αυτή η Στιγμιαία Οσμή: Έκθεση της Αριστέας Χαρωνίτη στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 29/05/2025 έως 21/06/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Τρεις Ελληνίδες εικαστικοί ιχνηλατούν τα «Μονοπάτια της Ιαπωνικής Αισθητικής»
Από 08/04/2025 έως 21/06/2025
Μπροστά στο ρήγμα: Ο Μπάμπης Βενετόπουλος στον «Λόφο» της Κυψέλης
Από 16/05/2025 έως 15/06/2025
Ο κορυφαίος street artist Fenx για πρώτη φορά στην Ελλάδα - Έκθεση στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts
Από 03/06/2025 έως 16/06/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Στέγη: Τα «Plásmata 3» στο Πεδίον του Άρεως - Αναλυτικά το πρόγραμμα των δράσεων
Από 27/05/2025 έως 15/06/2025
Συνάψεις: Αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Μαρτίνου Γαβαθά στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 16/05/2025 έως 29/06/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Φαντάσου ένα πουλί: Μια ομαδική έκθεση πάτσγουορκ στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 10/05/2025 έως 29/06/2025
Βίντεο εγκατάσταση

People on trees: Βιντεο-εγκατάσταση και performance του Φίλιππου Τσιτσόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει, στον υπαίθριο χώρο του Κέντρου Τεχνών, τη βιντεο-εγκατάσταση και ζωντανή performance του Φίλιππου Τσιτσόπουλου, με τίτλο «People on trees».

Monopoli Team

Ένα εικαστικό έργο σε βίντεο, όπου τα δέντρα θα είναι οι πρωταγωνιστές κατά τη διάρκεια ενός βραδινού περιπάτου στο Κέντρο Τεχνών στο πάρκο Ελευθερίας, παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του προγράμματος Πολιτισμός είναι η Αθήνα / Culture is Athens και την επιμέλεια του Γραφείου Πολιτισμού του Δημάρχου Αθηναίων, καθημερινά από τις 6 έως τις 9 Οκτωβρίου από τις 19.00 έως τις 21.00. Την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου στις 20:00 θα πραγματοποιηθεί περφόρμανς από τον δημιουργό του «People on trees»Φίλιππο Τσιτσόπουλο.

Είκοσι κείμενα, μονόλογοι προς ερμηνεία, έχουν δημιουργηθεί από τον εικαστικό καλλιτέχνη και περφόρμερ Φίλιππο Τσιτσόπουλο, που θα παρουσιαστούν σε δάση και πάρκα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην ΕΕ με τη μορφή προβολών βίντεο-εγκατάστασης και ζωντανης performance. Η παρουσίασή της στην Αθήνα γίνεται με την συνεργασία της ιστορικού τέχνης Κατερίνας Κοσκινά.

People on trees: Βιντεο-εγκατάσταση και performance του Φίλιππου Τσιτσόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

O Φίλιππος Τσιτσόπουλος αναλύοντας το σκεπτικό για τη βίντεο-εγκατάσταση People on trees επισημαίνει:

«Τα προβαλλόμενα πρόσωπα, κεφάλια και σώματα θα αναδύονται για να μας πουν μια ιστορία.

Ο σύγχρονος πολιτισμός είναι ένας πολιτισμός κήπων. Αυτοπροσδιορίζεται ως μια τέλεια ρύθμιση για τις ανθρώπινες συνθήκες. Κατασκευάζει τη δική του ταυτότητα μέσα από τη δυσπιστία προς τη φύση. Στην πραγματικότητα ορίζει τον εαυτό του και τη φύση, μέσα από την ενδημική δυσπιστία του προς τον αυθορμητισμό και τη λαχτάρα  για μια καλύτερη και αναγκαστικά τεχνητή, τάξη.

Προφανώς, ένα μεγάλο μέρος των κοινωνικών σχολίων είναι δεμένο μέσα στη φαινομενική απλότητα της μεταφοράς της κηπουρικής- ωστόσο, η έννοια του κηπουρού σε κοινωνική κλίμακα λειτουργεί σε πολλά επίπεδα, συμπεριλαμβανομένου του πιο κυριολεκτικού – όπως η ανθρώπινη προσπάθεια να εξημερωθεί και να μετατραπεί η άγρια φύση σε έναν πόρο που εξυπηρετεί ανθρωποκεντρικούς σκοπούς. Τα «ζιζάνια» ή τα «παράσιτα» σε έναν πραγματικό κήπο μπορεί να είναι, ανάλογα με τις ιδιοτροπίες του ορισμού, οποιαδήποτε ανεπιθύμητα φυτά, ζώα ή έντομα. Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι απειλές αταξίας αποτελούν πρόκληση για την κηπευτική τάξη, επομένως πρέπει να διαχειρίζονται ή να εξαλείφονται σύμφωνα με την πολιτική των εκάστοτε κηπουρών.

Η σύγχρονη γενοκτονία, όπως και η σύγχρονη κουλτούρα γενικότερα, είναι δουλειά κηπουρού … Όλα τα οράματα της κοινωνίας ως κήπου ορίζουν τμήματα του κοινωνικού βιότοπου ως ανθρώπινα ζιζάνια. Όπως όλα τα άλλα ζιζάνια, πρέπει να διαχωριστούν, να περιοριστούν, να εμποδιστούν να εξαπλωθούν … Τα θύματα του Στάλιν και του Χίτλερ … σκοτώθηκαν με έναν ανιαρό, μηχανικό τρόπο χωρίς ανθρώπινα συναισθήματα – συμπεριλαμβανομένου του μίσους – να τα ζωντανεύουν. Σκοτώθηκαν επειδή δεν ταίριαζαν, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, στο σχέδιο μιας τέλειας κοινωνίας … Εξολοθρεύτηκαν για να μπορέσει να δημιουργηθεί ένας αντικειμενικά καλύτερος ανθρώπινος κόσμος – πιο αποτελεσματικός, πιο ηθικός, πιο όμορφος. Ένας κομμουνιστικός κόσμος. Ή ένας φυλετικά αγνός, άριος κόσμος. Και στις δύο περιπτώσεις, ένας αρμονικός κόσμος, χωρίς συγκρούσεις … τακτοποιημένος, ελεγχόμενος (Bauman 1989:92).

Αυτή η συνεργασία μου, με τον Damien Rayne την Serena Morton, μας βοηθά να επαναπροσδιορίσουμε αυτό που για το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής ιστορίας χάσαμε.

Τα έντονα συναισθήματα της χαράς και της λύπης, της επιθυμίας ή του μίσους, της ελπίδας και της απελπισίας που θεωρούνταν ως πάθη της ψυχής και που θα έπρεπε να διαχωριστούν από τη στοργή και το συναίσθημα θα παρουσιαστούν στους χαρακτήρες που προβάλλονται επάνω στα δέντρα».

«People on trees»: Λίγα λόγια για την performance

Το υλικό από τις προβολές πάνω σε όλα τα δέντρα που θα κινηματογραφηθούν στα πάρκα και στα δάση με κάμερες 360 4Κ, όπως και στο πάρκο Ελευθερίας θα μονταριστεί και θα προβληθεί σε τέσσερις οθόνες, μια βιντεοσκοπημένη αναπαράσταση του δάσους του Μπίρναμ (Birnamwood), καθώς και τη ζωντανή του περφόρμανς στο μοναδικό δέντρο που σώζεται σήμερα από το δάσος του Σαίξπηρ, όπου ο περφόρμερ θα ερμηνεύσει  ζωντανά την τελευταία δραματική πράξη του έργου, και την εναντίωση του στο δάσος της προφητείας που θα τον σκοτώσει.

Ένας διάλογος επί σκηνής, προβολές και περφόρμανς που διασκευάζουν και επανασυνδέουν  το κείμενο του σαιξπηρικού δράματος με την οικολογική καταστροφή, και την κατάρρευση της σκέψης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤα παιδιά της Ριτσώνας: Έκθεση ζωγραφικής εφήβων προσφυγισσών στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης12.09.2018

Ο Τσιτσόπουλος δημιουργεί έργα με μάσκες από φθαρτά υλικά που τα δένει στο πρόσωπό του και το σώμα του, από τρόφιμα, ψάρια, φρούτα, γαρίδες, αστακούς, θυμίζοντας έναν «σαμανιστικό» εξορκισμό  της ιστορίας του Δυτικού θεάτρου,  πρόσωπα- τοπία, εγκλωβισμένα και παγιδευμένα, προσωποποίηση των συναισθημάτων σε δέντρα, δάση και κήπους του Kensington και του Battersea Park του Λονδινου, από όπου ξεκίνησε το προτζεκτ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Φίλιππος Τσιτσόπουλος
Χώρος: Υπαίθριος Χώρος του Κέντρου Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Πάρκο Ελευθερίας, Βασιλίσσης Σοφίας (Μετρό: Μέγαρο Μουσικής).
Διάρκεια Έκθεσης: 6-9 Οκτωβρίου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Πάρκο Ελευθερίας, Βασιλίσσης Σοφίας (Μετρό: Μέγαρο Μουσικής) | Τηλ. (+30) 2107232604, 210 7224028 | Περφόρμανς: Παρασκευή 7 Οκτωβρίου στις 20:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ