MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Animal
Aquaman: Το χαμένο βασίλειο
Barbie
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ferrari
Gaza
Ladies in Waiting
Madame Web
Poor Things
Take a Trip
White Dog
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Ανατομία μιας πτώσης
Αποστολή στην Ελλάδα
Αργκαϊλ
Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (με υπότιτλους)
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (με υπότιτλους)
Εκεί που το κακό παραμονεύει
Εμπόλεμη ζώνη
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Περιφρόνηση
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η γη της επαγγελίας
Η κυρία με το σκυλάκι
Η τελευταία παμπ
Λατρεύω να σε μισώ
Μάγια η μέλισσα: Η χρυσή σφαίρα (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια γυναίκα
Μια ζωή
Μυστήριο στη φάρμα των ζώων (μεταγλωττισμένη)
Ξερά χόρτα
Ο Μαέστρος
Ο διάβολος δεν υπάρχει
Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού
Οι ευχούληδες 3:Μαζί για μπάντα (μεταγλωττισμένη)
Οι περιπέτειες του επιθεωρητή Σαν (μεταγλωττισμένη)
Ο καπετάν Μιχάλης
Ο καρυοθραύστης και η μαγική φλογέρα (μεταγλωττισμένη)
Ο μελισσοκόμος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο πάγος που καίει
Οπενχάιμερ
Περάσματα
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Πρίμα μπαλαρίνα
Στο γραφείο καθηγητών
Τα παιδιά του χειμώνα
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αλάνι
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι της Θείας δίκης
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος χαμός (μεταγλωττισμένη)
Εποχής

Μικρές κυρίες

Το κλασικό μυθιστόρημα της ΛουίζαΜέι Άλκοτ γνωρίζει μια από τις πιο πετυχημένες μεταφορές του, δια χειρός Γκρέτα Γκέργουικ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 135'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Οι ζωές των τεσσάρων αδελφών Μαρτς στη Μασαχουσέτη του 1861, εν μέσω του αμερικανικού εμφυλίου, μέσα από τις αναμνήσεις της Τζο που έχει πετύχει να γίνει φτασμένη συγγραφέας.

Εκεί που βρίσκεται η καρδιά

Ας ξεμπερδέψουμε με τα βασικά (σούπερ ερμηνείες, τολμηρές ιδέες στη σκηνοθεσία εκ μέρους Γκέργουικ, αλάνθαστη αναπαράσταση της εποχής, σενάριο-κομψοτέχνημα) και να μπούμε κατευθείαν στο ψαχνό. Η Τζο Μαρτς δεν είναι μια συνηθισμένη κοπέλα της εποχής της. Πρώιμη φεμινίστρια και ανεξάρτητο πνεύμα θέλει να ορίζει τη ζωή της με βάση τις δικές της δυνάμεις και να μην εξαρτιέται από τον άντρα που θα παντρευτεί όπως συμβουλεύει η κακότροπη θεία Μαρτς (χάρμα η Σριπ στο ρόλο) τις τέσσερις ανιψιές της. Κι όταν η Τζο της θυμίζει ότι κι εκείνη δεν παντρεύτηκε ποτέ η απάντηση της κυνικής θείας είναι όλα τα λεφτά κυριολεκτικά: «Ναι, αλλά εγώ είμαι πλούσια. Δεν χρειάστηκε».

Η Γκέργουικμε τρομερή ορμή και ένταση– κάπου της ξεφεύγει ο έλεγχος πάντως στην προσπάθεια της να δώσει τις πιο πειραγμένες και δυναμικές «Μικρές Κυρίες» από την εποχή του Κιούκορ- δίνει όλη την θετική της ενέργεια στην αγαπημένη της ηρωίδα Τζο. Τη γυναίκα-έμβλημα του έργου ερμηνεύει υποδειγματικά η υποψήφια για όσκαρ Σίρσα Ρόναν. Η Τζο είναι μια γυναίκα πολύ πιο μπροστά από την εποχή της και το πρόσωπο με το οποίο ταυτίζονται όλες οι γυναίκες σε όλες τις γενιές που έχουν διαβάσει το βιβλίο. Αυτή είναι ο κυριότερος λόγος που το έργο της Άλκοτ παραμένει διαχρονικό εδώ και χρόνια. Μένοντας πιστή στις βασικές αρχές του πνεύματος της Αλκοτ – αν και δεν ακολουθεί τη γραμμική αφήγηση του μυθιστορήματος που γράφτηκε το 1868 με το σπάσιμο του χρόνου και τα περάσματα από την μια εποχή στην άλλη που ίσως μπερδέψουν κάπως το θεατή- η Γκέργουικ ζωντανεύει υποδειγματικά το κλίμα μιας κρίσιμης ιστορικά περιόδου που καλύπτει το σύνολο σχεδόν του εμφυλίου.

Τονίζοντας τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής ξετυλίγει το μίτο της αφήγησης μέσα από τα μάτια και τις καρδιές των 4 κοριτσιών. Οι Τζο, Μπεθ, Μεγκ και Έιμι είναι τέσσερα κορίτσια με έφεση στις σκανδαλιές αλλά τις τέχνες. Κάθε μία έχει και διαφορετική κλίση. Η Τζο είναι η μόνη που καταφέρνει να ακολουθήσει το δρόμο της καρδιά της και να γίνει συγγραφέας. Οι αδελφές της δεν θα κάνουν κάτι αντίστοιχο στη μουσική, τη ζωγραφική ή το θέατρο. Είτε λόγω ατυχίας, είτε λόγω επιλογής, είτε λόγω ατολμίας. Ο πικρός απολογισμός των θαυμαστών μικρών κυρίων όπως τις αποκαλεί ο πατέρας τους, πληγώνει την Γκέργουικ. Θέλει να πει πολλά μέσα από την ιστορία τους. Να βροντοφωνάξει για τις αδικίες που έχουν υποστεί οι γυναίκες στο πέρασμα των αιώνων. Να αποκαλύψει τη στενοκεφαλιά και το βρώμικο παιχνίδι των πατριαρχών αντρών. Να βάλει στοπ εδώ και τώρα στην ιστορική αδικία και να απαιτήσει ετεροχρονισμένη απονομή δικαιοσύνης. Όπως καταλαβαίνετε το φιλμ δεν προσφέρεται για ξέσκασμα και ανάλαφρη διασκέδαση. Είναι μια συγκινητική και τραγική ιστορία που παρά τις δυνατές στιγμές χιούμορ και την κατά βάση αισιόδοξη προσέγγιση του θέματος της (η θέση της γυναίκας αλλά και η σημασία του να ακολουθείς το όνειρο κόντρα σε όλα τα εμπόδια και κυρίως τις προκαταλήψεις) θα σας κάνει να κλάψετε πολύ. Μα πάρα πολύ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: LittleWomen
Σκηνοθεσία: Γκρέτα Γκέργουιγκ
Σενάριο: Γκρέτα Γκέργουιγκ

Παίζουν: Σέρσα Ρόναν, Φλόρενς Που, Εμα Γουάτσον, Τίμοθι Σαλαμέ, Μέριλ Στρίπ, Λόρα Ντερν

Διάρκεια: 135'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2019

Rating: 3
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b