MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Εποχής

Μικρές κυρίες

Το κλασικό μυθιστόρημα της ΛουίζαΜέι Άλκοτ γνωρίζει μια από τις πιο πετυχημένες μεταφορές του, δια χειρός Γκρέτα Γκέργουικ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 135'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Οι ζωές των τεσσάρων αδελφών Μαρτς στη Μασαχουσέτη του 1861, εν μέσω του αμερικανικού εμφυλίου, μέσα από τις αναμνήσεις της Τζο που έχει πετύχει να γίνει φτασμένη συγγραφέας.

Εκεί που βρίσκεται η καρδιά

Ας ξεμπερδέψουμε με τα βασικά (σούπερ ερμηνείες, τολμηρές ιδέες στη σκηνοθεσία εκ μέρους Γκέργουικ, αλάνθαστη αναπαράσταση της εποχής, σενάριο-κομψοτέχνημα) και να μπούμε κατευθείαν στο ψαχνό. Η Τζο Μαρτς δεν είναι μια συνηθισμένη κοπέλα της εποχής της. Πρώιμη φεμινίστρια και ανεξάρτητο πνεύμα θέλει να ορίζει τη ζωή της με βάση τις δικές της δυνάμεις και να μην εξαρτιέται από τον άντρα που θα παντρευτεί όπως συμβουλεύει η κακότροπη θεία Μαρτς (χάρμα η Σριπ στο ρόλο) τις τέσσερις ανιψιές της. Κι όταν η Τζο της θυμίζει ότι κι εκείνη δεν παντρεύτηκε ποτέ η απάντηση της κυνικής θείας είναι όλα τα λεφτά κυριολεκτικά: «Ναι, αλλά εγώ είμαι πλούσια. Δεν χρειάστηκε».

Η Γκέργουικμε τρομερή ορμή και ένταση– κάπου της ξεφεύγει ο έλεγχος πάντως στην προσπάθεια της να δώσει τις πιο πειραγμένες και δυναμικές «Μικρές Κυρίες» από την εποχή του Κιούκορ- δίνει όλη την θετική της ενέργεια στην αγαπημένη της ηρωίδα Τζο. Τη γυναίκα-έμβλημα του έργου ερμηνεύει υποδειγματικά η υποψήφια για όσκαρ Σίρσα Ρόναν. Η Τζο είναι μια γυναίκα πολύ πιο μπροστά από την εποχή της και το πρόσωπο με το οποίο ταυτίζονται όλες οι γυναίκες σε όλες τις γενιές που έχουν διαβάσει το βιβλίο. Αυτή είναι ο κυριότερος λόγος που το έργο της Άλκοτ παραμένει διαχρονικό εδώ και χρόνια. Μένοντας πιστή στις βασικές αρχές του πνεύματος της Αλκοτ – αν και δεν ακολουθεί τη γραμμική αφήγηση του μυθιστορήματος που γράφτηκε το 1868 με το σπάσιμο του χρόνου και τα περάσματα από την μια εποχή στην άλλη που ίσως μπερδέψουν κάπως το θεατή- η Γκέργουικ ζωντανεύει υποδειγματικά το κλίμα μιας κρίσιμης ιστορικά περιόδου που καλύπτει το σύνολο σχεδόν του εμφυλίου.

Τονίζοντας τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής ξετυλίγει το μίτο της αφήγησης μέσα από τα μάτια και τις καρδιές των 4 κοριτσιών. Οι Τζο, Μπεθ, Μεγκ και Έιμι είναι τέσσερα κορίτσια με έφεση στις σκανδαλιές αλλά τις τέχνες. Κάθε μία έχει και διαφορετική κλίση. Η Τζο είναι η μόνη που καταφέρνει να ακολουθήσει το δρόμο της καρδιά της και να γίνει συγγραφέας. Οι αδελφές της δεν θα κάνουν κάτι αντίστοιχο στη μουσική, τη ζωγραφική ή το θέατρο. Είτε λόγω ατυχίας, είτε λόγω επιλογής, είτε λόγω ατολμίας. Ο πικρός απολογισμός των θαυμαστών μικρών κυρίων όπως τις αποκαλεί ο πατέρας τους, πληγώνει την Γκέργουικ. Θέλει να πει πολλά μέσα από την ιστορία τους. Να βροντοφωνάξει για τις αδικίες που έχουν υποστεί οι γυναίκες στο πέρασμα των αιώνων. Να αποκαλύψει τη στενοκεφαλιά και το βρώμικο παιχνίδι των πατριαρχών αντρών. Να βάλει στοπ εδώ και τώρα στην ιστορική αδικία και να απαιτήσει ετεροχρονισμένη απονομή δικαιοσύνης. Όπως καταλαβαίνετε το φιλμ δεν προσφέρεται για ξέσκασμα και ανάλαφρη διασκέδαση. Είναι μια συγκινητική και τραγική ιστορία που παρά τις δυνατές στιγμές χιούμορ και την κατά βάση αισιόδοξη προσέγγιση του θέματος της (η θέση της γυναίκας αλλά και η σημασία του να ακολουθείς το όνειρο κόντρα σε όλα τα εμπόδια και κυρίως τις προκαταλήψεις) θα σας κάνει να κλάψετε πολύ. Μα πάρα πολύ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: LittleWomen
Σκηνοθεσία: Γκρέτα Γκέργουιγκ
Σενάριο: Γκρέτα Γκέργουιγκ

Παίζουν: Σέρσα Ρόναν, Φλόρενς Που, Εμα Γουάτσον, Τίμοθι Σαλαμέ, Μέριλ Στρίπ, Λόρα Ντερν

Διάρκεια: 135'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2019

Rating: 3
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b