MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΜΑΡΤΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα ΕΛΙΖΕ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος
    65
    Aftersun
    Ant-Man and the Wasp: Κβαντομανία
    Avatar: The way of water
    Close
    Cocaine Bear
    Creed III
    Inside
    Louis Tomlinson: All of Those Voices
    Positively Different 23-Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
    Scream VI
    Shazam! Η οργή των Θεών
    TAR
    The Fabelmans
    Έχω ηλεκτρισμένα όνειρα
    Αισθάνομαι ζωντανός
    Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
    Αρκούδες δεν υπάρχουν
    Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
    Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (με υπότιτλους)
    Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
    Γυναικείες κουβέντες
    Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
    Ενα Σαββατοκύριακο
    Ενας άνθρωπος που τον έλεγαν Οττο
    Εξορία
    Η Ράϊα και ο τελευταίος δράκος (μεταγλωττισμένη)
    Η Χώρα των Νομάδων (Nomadland)
    Η εξαφάνιση του προέδρου
    Η καρδιά του κτήνους
    Η λεοπάρδαλη του χιονιού
    Η μικρή πυροσβέστης (μεταγλωττισμένη)
    Η παρέα των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Η φάλαινα
    Η χώρα του Θεού
    Θ. Αγγελόπουλος – Ν. Παναγιωτόπουλος: Ο καθένας και η μουσική του
    Θολή γραμμή
    Ιβάν ο τρομερός
    Ιερή αράχνη
    Ικαρος και Δαίδαλος (μεταγλωττισμένη)
    Καθαρτήριο
    Μέρες ξηρασίας
    Μήδεια
    Μαγνητικά πεδία
    Μούμιες (μεταγλωττισμένη)
    Ξεκουράσου
    Ξεριζωμένοι
    Ο Θίασος
    Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η τελευταία επιθυμία (μεταγλωττισμένη)
    Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή
    Οι δύο κόψεις του ξυραφιού
    Οι κυνηγοί
    Ο μεγάλος Δικτάτωρ
    Ουγκέτσου Μονογκατάρι
    Πίσω από τις θημωνιές
    Παρίσι ξανά
    Πολίτης Κέην
    Σκάρλετ
    Στην αυλή του σχολείου
    Στη χώρα του πάγου και της φωτιάς
    Στον ανοιχτό δρόμο
    Τα πάντα όλα
    Τα πνεύματα του Ινισερίν
    Τελετουργία θανάτου
    Το ήσυχο κορίτσι
    Το τελευταίο αετόπουλo
    Το χρυσάφι του Ρήνου
    Τυχερό αστέρι
    Θρίλερ

    Suspiria

    Αποτυχημένο ριμέικ της κλασικής ταινίας τρόμου του Ντάριο Αρτζέντο από τον περφεξιονιστή δημιουργό του «Να με φωνάζεις με το όνομα σου» Λούκα Γκουαντανίνο.

    stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 152'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Η αμερικανίδα χορεύτρια Σούζαν φτάνει στο Ανατολικό Βερολίνο του 1977,εποχή που κορυφώνεται η δίκη της Φράξιας του Κόκκινου Στρατού στις φυλακές Σταμχάιμ, με την ελπίδα να καταφέρει να πείσει την απαιτητική καλλιτεχνική διευθύντρια και χορογράφο Μαντάμ Μπλανκ, να τη δεχτεί στην ομάδα της.

    Η αρχική «Suspiria» θεωρείται ιερό τοτέμ στις τάξεις των φαν του Ντάριο Αρτζέντο, ο οποίος σε συνεργασία με την τότε σύντροφο του Ντάρια Νικολόντι, περιέγραψε μια ιστορία μαγισσών βασιζόμενος στο σκηνικό αποκρυφισμού, την εξπρεσιονιστική δουλειά του φωτογράφου Λουτσιάνο Τόβολι και φυσικά, την αξεπέραστα απόκοσμη μουσική των Goblin.

    Το ριμέικ του άλλου ιταλού, Λούκα Γκουαντανίνο, επιχειρεί να πατήσει στα ίδια βήματα του προκατόχου του αλλά με εξαίρεση τις μουσικές συνθέσεις του Τομ Γιορκ, το τελικό σύνολο είναι κατώτερο των προσδοκιών. Με το βασικό κορμό του σεναρίου να παραμένει ο ίδιος – η ανυποψίαστη (;) αμερικανίδα θα γίνει η αιτία για να αποκαλυφθεί η συντεχνία των σατανικών μαγισσών που διοικούν τη σχολή χορού- ο Γκουαντανίνο επιχειρεί να προσδώσει στην ιστορία της «Suspiria» ψυχαναλυτικά στοιχεία (ο Λακάν παλεύει με τον Φρόιντ), επεκτείνοντας σε ασύλληπτα επίπεδα αρχιτεκτονικής την καλλιτεχνική διεύθυνση και εμπλουτίζοντας το σενάριο με ένα βαρυσήμαντο συμβολισμό για το ναζισμό, τη γυναικεία χειραφέτηση, τη σεξουαλικότητα, την κινησιολογία, τον απόλυτο έρωτα, την τρομοκρατία, το Ολοκαύτωμα, την προαιώνια μάχη του Καλού με το Κακό, τη μητρότητα, την καλλιτεχνική φύση, τη ματαιοδοξία (ουφ!).

    Το αποτέλεσμα είναι όλο αυτό το συνονθύλευμα να προσφέρει κάποιες δυνατές σκηνοθετικά σκηνές αλλά να σέρνεται μέχρι το πάτωμα από την υπερπληθώρα συμβολισμών και ιδεών. Κάποια στιγμή, χωρίς υπερβολή, ο σκηνοθέτης μοιάζει να χάνει το μπούσουλα και οδηγείται σε ένα τραγικό επίλογο της ιστορίας των 3 Μητερών-Μαγισσών όπου το γκροτέσκο δείχνει απόλυτα κιτς και γελοίο, με αποκορύφωμα τη μάγισσα με τα μαύρα γυαλιά που σαπίζει, θυμίζοντας αστεία τερατάκια από το «Star Wars».

    Το χειρότερο πάντως είναι ότι η ταινία δεν βγάζει ούτε κατά διάνοια την αίσθηση φόβου της αρχικής ταινίας (δεν υπάρχει ούτε μια σκηνή που θα τρομάξει πραγματικά ο θεατής) ενώ είναι απογοητευτική η διαπίστωση πως ένας τόσο αισθαντικός σκηνοθέτης σαν τον Γκουαντανίνο (το αριστούργημα του είναι το «Είμαι ο έρωτας») υπέγραψε ένα τόσο άψυχο φιλμ…

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Suspiria
    Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο
    Σενάριο: Ντέιβιντ Κάσγκανιτς

    Παίζουν: Ντακότα Τζόνσον, Τίλντα Σουίντον, Μία Γκοθ, Κλόε Γκρέιζ Μόρετζ, Τζέσικα Χάρπερ

    Διάρκεια: 152'
    Χώρα: ΗΠΑ, Ιταλία
    Έτος: 2018

    Rating: 1
    Διανομή: Seven Films
    Περισσότερα από CINEMA
    VIMA_WEB3b