MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
16
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
"all aboard": Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Από 09/10/2025 έως 09/11/2025
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
La Bocca La Grotta: Έκθεση του Πάνου Προφήτη στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 12/09/2025 έως 30/11/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» - Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Από 16/10/2025 έως 05/11/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 21/09/2025 έως 09/11/2025
«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Η νέα ατομική έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στο Μουσείο Τομάτας
Από 23/08/2025 έως 24/10/2025
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Το όνειρο του Τάτλιν» στο Ωδείο Αθηνών: Έκθεση για τις ουτοπίες των καιρών μας
Από 02/10/2025 έως 01/11/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Από 18/09/2025 έως 04/11/2025
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Από 18/10/2025 έως 18/10/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
Από 25/09/2025 έως 08/11/2025
Πέτρες Αιγίνης και άλλες θάλασσες στο ατελιέ του Νίκου Νικολάου: Ομαδική έκθεση στην Αίγινα
Από 13/09/2025 έως 26/10/2025
Ζωγραφική

NeverINtheRIGHTorder: Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Σπηλιωτόπουλου στην Dépôt Αrt Gallery

Η Dépôt Art gallery εγκαινιάζει την Τρίτη 3 Ιουλίου 2018 και ώρα 20:00 έως 23:00 την ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Σπηλιωτόπουλου (Eric Cospi) με θέμα «NeverINtheRIGHTorder», η οποία διαρκεί από τις 3 έως τις 14 Ιουλίου 2018.

Eυη Πάνου

Την έκθεση επιμελείται η Γωγώ Κολυβήρα, ενώ κείμενο για την έκθεση έχει γράψει η Ιστορικός Τέχνης Όλγα Λατουσάκη στο οποίο σημειώνει: «Η ζωγραφική του Κώστα Σπηλιωτόπουλου βασίζεται στην πρωταρχική ανάγκη του καλλιτέχνη να μοιραστεί τα συναισθήματά του, τα πάθη και την αγάπη του με τον θεατή, να τον μυήσει σε έναν κόσμο τόσο απόμακρο, όσο και καθημερινό, τόσο αφηρημένο, όσο και απόλυτα υπαρκτό. Για τον Σπηλιωτόπουλο, ο ρεαλισμός δεν είναι προτεραιότητα, γιατί οι χαρακτήρες και οι μορφές του ζουν στο όνειρο, σε ένα μέρος του ανθρώπινου εγκεφάλου που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα και όπου όλα είναι δεκτά και εφικτά.

Η αποτύπωση των συναισθημάτων και του θυμικού του καλλιτέχνη στον καμβά επιτυγχάνεται με μια χαρακτηριστική και μοναδική για την ελληνική ζωγραφική αμεσότητα, η οποία, απουσία λογικής, αγγίζει άμεσα τον θεατή στα πιο ευαίσθητα σημεία της ψυχής. Η ιερότητα με την οποία ο Σπηλιωτόπουλος τολμά και αγγίζει τα τόσο βαθιά ζητήματα των παθών, της φύσης και των ονείρων, είναι και ο λόγος που τα έργα του χαρακτηρίζονται από μία τόσο ιδιαίτερη ομορφιά και αλήθεια. Η αθωότητα που συναντάμε, τόσο στα θέματα, όσο και στις πολύ προσεκτικές, γεμάτες φροντίδα πινελιές του, αντικατοπτρίζει την άδολη και ειλικρινέστατη αγάπη του για τον άνθρωπο και όλο του τον ψυχισμό.

Δεν είναι τυχαίο που ο τρόπος χειρισμού των χρωμάτων, των μορφών και του κυβιστικού στοιχείου από τον Σπηλιωτόπουλο, έναν καλλιτέχνη με έκδηλο θαυμασμό για τους μεγάλους διεθνείς κλασικούς, μας δίνουν την εντύπωση σύγχρονης αγιογραφίας, όπου ως Θεός νοείται ο ίδιος ο άνθρωπος, με τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του, τα πάθη του, τα συναισθήματα, τις πληγές και τους απόκρυφους στόχους του. Στις φιγούρες του ο καθένας μπορεί να διαβάσει ένα μέρος του εαυτού του, τον πόνο, την αγάπη, το φόβο, τον έρωτα, εμπειρίες με τις οποίες ο εικαστικός καταφέρνει και ενώνει, με καμβά και λάδια, ανθρώπους κάθε τάξης και εθνικότητας.

spiliwtopoulos

Κι αν κανείς δεν μπορεί να μιμηθεί το έργο του Σπηλιωτόπουλου, δεν είναι ούτε λόγω της ιδιαίτερης θεματολογίας του, ούτε λόγω της ξεχωριστής του γραφής. Ποιος κατάφερε να μιμηθεί έναν καλλιτέχνη που χρησιμοποιεί, αντί για πινέλα και χρώματα, την καρδιά και την ψυχή του;» Ο Ίων Διαμαντόπουλος, Ακαδημαϊκός και Καθηγητής Φιλοσοφίας της Αισθητικής, στο κείμενό του «Ο καλλιτέχνης της ελευθερίας και του έρωτα» αναφέρει για το ζωγράφο: «Ο Κώστας Σπηλιωτόπουλος αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση εικαστικού καλλιτέχνη, τόσο για τη διατύπωση της μανιέρας του, όσο επίσης και για την αυστηρά προσωπική του γραφή. Πέραν τούτων, η βιωματική προσέγγιση της διαχείρισης του υλικού του, αλλά και η θεματολογία του (αμιγώς ανθρωποκεντρική), καταδεικνύουν τη βαθιά αγωνία του δημιουργού που σκοπό του έχει τη μέθεξη του θεατή στα προσωπικά του οράματα. Μέσα από το έργο του Σπηλιωτόπουλου αναδύεται μια άδολη αγάπη για τον άνθρωπο και ένας βαθύς σεβασμός για τα όνειρά του. Οι φιγούρες του θεμελιώνουν την αυτοτέλειά τους πάνω στην ειλικρίνειά τους μέσα από μιαν αφηγηματική προσέγγιση, που αδιαφορεί για τη μορφή και εστιάζεται στο περιεχόμενο, ανασκαλεύοντας το αιώνιο αυτό ερώτημα με έναν τρόπο ευρηματικό, αλλά ταυτόχρονα και αφοπλιστικά κατανοητό. Έχοντας διατελέσει επί αρκετά χρόνια μαθητής ενός μετρ του χρώματος και του σχεδίου, όπως είναι ο Αλέξανδρος Παπακωνσταντίνου, ο Σπηλιωτόπουλος αφομοίωσε από το μεγάλο αυτό δάσκαλο τα στοιχεία που του κέντριζαν το ενδιαφέρον και προχώρησε σε ένα αμιγώς προσωπικό μετιέ, που πέραν της καταφανούς αυθεντικότητάς του, ξεχωρίζει για τη ριζοσπαστικότητά του.

spiliwtopoulos3

Η επιλογή της θεματολογίας του, μαρτυρεί έναν καλλιτέχνη που δίνει την προσωπική του μάχη για τα ευγενέστερα των ανθρωπίνων συναισθημάτων, μέσα από έναν κόσμο δομημένο πάνω σε αρχές που επιβάλλει ο ίδιος, εξυφαίνοντας τα όρια της προσωπικής του μυθοπλασίας, σε μια εποχή που όλα τείνουν να είναι απρόσωπα. Αντιστέκεται με παρρησία στις σειρήνες ενός εύκολου εντυπωσιασμού και αναπτύσσει τις διατυπώσεις του βιωματικά και με μιαν αμεσότητα πρωτοφανή. Ο Σπηλιωτόπουλος καταλύει το χώρο γιατί μέσα από τους οραματισμούς του θέλει να αντιπαλέψει το χρόνο. Χωρίς το παραμικρό ίχνος υπαινιγμού, προβάλλει το συναίσθημα ως αιώνιο, υπενθυμίζοντάς μας πως ακόμη και η πραγματικότητα μπορεί να πάρει διαστάσεις ονείρου. Το όνειρο από την άλλη μεριά, δεν δέχεται νόμους στην ανάπτυξή του, ούτε μπορεί να έχει όρια. Ξεδιπλώνεται μέσα σε δρόμους μυστηριακούς, αγνοεί το χρόνο και συχνά εκμηδενίζει τις βασικές αρχές της λογικής. Η ζωγραφική του Σπηλιωτόπουλου μας ξεναγεί με ενάργεια στα πεδία αυτά με έναν τρόπο καταλυτικό για τα συναισθήματά μας και τις νοηματικές μας διεργασίες, χωρίς καμία περιττή προσποίηση. Είναι μια ζωγραφική πραγματική, ειλικρινής και εμπνευσμένη. Γι’ αυτό και είναι μια μεγάλη ζωγραφική».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Κώστας Σπηλιωτόπουλος
Χώρος: Dépôt Αrt Gallery
Διάρκεια Έκθεσης: Από Τρίτη 3 έως Σάββατο 14 Ιουλίου 2018
Είσοδος: Ελεύθερη είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Δευτέρα κατόπιν ραντεβού
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Art & Culture
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» – Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Art & Culture
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
Δημοτική Αγορά Κυψέλης: Μια ιδιαίτερη έκθεση με έργα τέχνης κρατουμένων των φυλακών Αυλώνα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
08.05.12.16: Ατομική έκθεση της Ελίζας Κρικώνη στη Cypher
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Το όνειρο του Τάτλιν» στο Ωδείο Αθηνών: Έκθεση για τις ουτοπίες των καιρών μας
Εικαστικά
Platforms Project 2025: Η διεθνής φουάρ ανεξάρτητης τέχνης στο Καπνεργοστάσιο με πάνω από 900 καλλιτέχνες
Εικαστικά
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Healing the Grid: Έκθεση της Πέγκυς Κλιάφα στη γκαλερί Ζουμπουλάκη