MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Σύνθεση Κειμένων

Υπέρ αδυνάτου στο Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού

H εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει μια σκηνική σύνθεση βασισμένη στο λόγο «Υπέρ αδυνάτου» του Λυσία (403 π.Χ.) και στο γλυπτό «Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών» του Ντεγκά (1881), από την Πέμπτη 1η Μαρτίου 2018 στο Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Μια συνάντηση του Λυσία με τον Ντεγκά. Ο λόγος Υπέρ του αδυνάτου στο στόμα της Μικρής χορεύτριας δεκατεσσάρων ετών. Ένας ανάπηρος, μπροστά στη Βουλή, κατηγορούμενος, αγωνίζεται για την αξιοπρέπεια που δικαιούται. Μια μαθητευόμενη χορεύτρια εκτίθεται σαν «τέρας» μέσα στο κλουβί, ερήμην της. Είναι μικροί, ταπεινοί, ουσιαστικά ανώνυμοι. Θα κατηγορηθούν για αυθάδεια, αλαζονεία. Αλλά στέκουν στα πόδια τους και «εκτίθενται», από θέση ασθενή, αξιώνοντας προσοχή, σεβασμό, χώρο.

Ο λόγος Υπέρ αδυνάτου του Λυσία γράφτηκε μετά την πτώση των Τριάκοντα Τυράννων (403 π.Χ.) και εκφωνήθηκε στη Βουλή των Αθηναίων, από έναν ανάπηρο και άπορο (αδύνατο) πολίτη, για να υπερασπιστεί το δικαίωμά του στο επίδομα που του παρείχε η πόλη.

Το γλυπτό «Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών» του Ντεγκά, εκτέθηκε πρώτη φορά το 1881 στο Salon des Indépendants μέσα σε μια γυάλινη προθήκη, όπως τα «αξιοπερίεργα» των Μουσείων Φυσικής Ιστορίας. Η «ασχήμια» του προκάλεσε σκάνδαλο στο φιλότεχνο κοινό. Το έργο σηματοδότησε βαθιά ρήξη στην ιστορία της γλυπτικής.

IMG 0291Sepia

Η παράσταση αρθρώνεται σε τρία επίπεδα που τέμνονται, τον ηθοποιό / περφόρμερ, τον «υπόδικο» και το έκθεμα. Κοινό στοιχείο, η εκούσια, η αναγκαστική και η διαμεσολαβημένη έκθεση. Και η διεκδίκηση του ατομικού χώρου. Μια συνάντηση ανάμεσα στον ερμηνευτή, τον ανάπηρο και το κέρινο ομοίωμα που ερευνά τα όρια της τέχνης, της δημοκρατίας και της ανθρώπινης κατάστασης.

Ο Υπέρ αδυνάτου λόγος του Λυσία αποτελεί λαμπρό δείγμα χρήσης του ορθού λόγου που θα κυριαρχούσε για τους επόμενους πολλούς αιώνες κατά τη δόμηση και την άνθηση του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού.

Το γλυπτό Μικρή χορεύτρια του Ντεγκά συνιστά ένα από τα πρώτα δείγματα τέχνης που μιλά για την κατάρρευση των αξιών και της εικόνας του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού και των προβλημάτων που δημιούργησε αυτός ο πολιτισμός.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Λυσίας
Μετάφραση: Δήμος Σπαθάρας
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Τσαπακίδης

Σκηνικά: Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Χορογραφία: Δημήτρης Ράπτης

Παίζουν: Δημήτρης Ράπτης, Δέσποινα Σαραφείδου

Διάρκεια: 65 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 10 ευρώ κανονικό, 5 ευρώ μειωμένο
Διάρκεια Παραστάσεων: από 1 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2018
Πληροφορίες: Κρατήσεις: 6942220045 / [email protected]
Παραστάσεις: Πέμπτη - Παρασκευή - Σάββατο (εκτός Παρασκευής 30/3) και Κυριακή στις 21:15
Βοηθός Σκηνοθετη: Μαρία Ρήγα
Πληροφορίες Χώρου: εκτός Παρασκευής 30/3
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης, Νικόλας Μαναίος
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Το Κοριτσάκι με τα Σπίρτα: Το Μιούζικαλ, της Βάσιας Αργέντη στο Θέατρο Αθηνών
ΘΕΑΤΡΟ
Αναζητώντας την Ελένη, της Νατάσας Νταϊλιάνη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
ΘΕΑΤΡΟ
Το Ξενοδοχείο Η Νύχτα που Πέφτει, του Νάνου Βαλαωρίτη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Θεατρικά Νέα
50 χρόνια Θεσσαλικό Θέατρο: Ο «Μισάνθρωπος» της Ιόλης Ανδρεάδη σε Λάρισα και Αθήνα
ΘΕΑΤΡΟ
Τα Μαγικά Χριστούγεννα του Πινόκιο: Ένα μιούζικαλ για όλη την οικογένεια στο Christmas Theater
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γείτονες από πάνω, του Cesc Gay στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΘΕΑΤΡΟ
Δάκρυ στο Φίδι, από την ομάδα Hippo Theatre Group στο Bios
ΘΕΑΤΡΟ
Κουνελόκολλα: Μια performance της Χρυσής Βιδαλάκη στο θέατρο στη Σάλα
ΘΕΑΤΡΟ
Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia, του Mario Banushi στην Πειραιώς 260
ΘΕΑΤΡΟ
Τρέμω, του Ζοέλ Πομμερά στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Βλαβερές Συνέπειες του Γάμου, από τον Γιάννη Μπέζο στο Θέατρο Άνεσις