MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
12
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοινωνικό

Φαινόμενο Ρασομόν στο Θέατρο Radar

Το θεατρικό έργο “Φαινόμενο Ρασομόν” της Αναστασίας Παπαστάθη είναι εμπνευσμένο από διηγήματα του Ριονοσουκέ Ακουτάγκαβα και από αρχαίους μύθους “περί αληθείας” ανεβαίνει στις 3 Νοεμβρίου στο θέατρο Radar.

Μαρίνα Πυλαρινού

Στον μεσαίωνα της δύσης εκτυλίσσεται το έργο της Αναστασίας Παπαστάθη “Φαινόμενο Ρασομόν”. Μετά την δίκη για τον φόνο ενός άνδρα, ένας Μοναχός, μια Περουκιέρισα κι ένας Ξυλοκόπος για να προστατευτούν από την καταιγίδα που ξεσπάει, βρίσκουν καταφύγιο στα ερείπια της πύλης Ρασομόν.

Ο Μοναχός με υπαρξιακή αγωνία αλλά και φιλοσοφική αναζήτηση, πιστεύει στην ζωή και στον άνθρωπο, αναζητά τον ιδανικό κόσμο, η επαφή του όμως με την πραγματικότητα τον απογοητεύει. Η Περουκιέρισα, δεν πιστεύει σε τίποτα και σε κανέναν. Δουλειά της είναι να φτιάχνει περούκες απ’ τα μαλλιά των πεθαμένων, ξυρίζοντας τα κεφάλια τους. Τριγυρνάει μέσα στο δάσος και ψάχνει για πτώματα. Προκλητικά κυνική νοιάζεται μόνο για τον εαυτό της. Ο Ξυλοκόπος φαίνεται καλός άνθρωπος, θεοσεβούμενος, οικογενειάρχης, τα ‘χει καλά με την εξουσία, δεν διστάζει όμως να κλέψει και να πει ψέματα προς όφελός του. Τα τρία αυτά πρόσωπα, συζητούν για το γεγονός που τάραξε την πόλη. Πριν τρεις μέρες, στο δάσος ένας άντρας δολοφονήθηκε και η γυναίκα του βιάστηκε. Ως ύποπτος, συλλαμβάνεται και οδηγείται στο δικαστήριο ένας Ληστής.

Η Γυναίκα καλείται να καταθέσει, το ίδιο και ο Μοναχός που είδε το ζευγάρι να μπαίνει στο δάσος, αλλά και ο Ξυλοκόπος, που όπως ισχυρίζεται ήταν ο πρώτος που βρήκε τον νεκρό. Μάρτυρες και κατηγορούμενοι, για το ίδιο γεγονός, αφηγούνται μια διαφορετική ιστορία, η οποία ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του θεατή. Ακόμα και την εκδοχή του Άντρα μαθαίνουμε μέσω της Περουκιέρισας, που τον συνάντησε τυχαία αιμόφυρτο στο δάσος, λίγο πριν πεθάνει. 

Ποια είναι τελικά η αλήθεια; Το “Φαινόμενο Ρασομόν” επιχειρεί να θέσει ερωτήματα που αφορούν στην σχετικότητα της αλήθειας και κατά πόσο αυτό που θεωρεί ο κάθε άνθρωπος ως αλήθεια, σχετίζεται με παράγοντες όπως ο χαρακτήρας του, το επίπεδό του, ή το προσωπικό του όφελος.

Βρισκόμαστε στον μεσαίωνα της Δύσης κοντά στο Σαλέντο της Ιταλίας όπου κατέφυγαν μοναχοί από την Κωνσταντινούπολη, που αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με τις αποφάσεις της συνόδου της εκκλησίας περί απομάκρυνσης των εικόνων. Οι μοναχοί γνώριζαν γραφή και ανάγνωση και μελετούσαν τα αρχαία κείμενα όπως Πλάτωνα και Αριστοτέλη μάλιστα μετέγραφαν τα κείμενα αυτά σε αντίτυπα ώστε να μπορέσουν να βοηθήσουν στην μετάδοσή τους. Ιδρύθηκαν μοναστήρια, με ένα από τα πιο σημαντικά το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου του Κάσολε το 1098 που στο αποκορύφωμά του λειτουργούσε ως πανεπιστήμιο και ήταν φάρος γνώσης και πολιτισμού. Σε αυτό το χρονικό και τοπικό πλαίσιο συναντούμε τα έξη πρόσωπα του έργου που ο κάθε ένας αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο κόσμο. Όσο για την πύλη Ρασομόν, έτσι ονομάζεται στο έργο, η είσοδος μιας φανταστικής πόλης που άλλοτε ευημερούσε. Τώρα παραμένουν μόνο τα χαλάσματα και ένα στέγαστρο που βρίσκουν καταφύγιο οι διαβάτες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Αναστασία Παπαστάθη

Σκηνικά: Κυριακή Πανούτσου
Κοστούμια: Κυριακή Πανούτσου
Μουσική: Πάνος Φορτούνας

Παίζουν: Αναστασία Παπαστάθη, Νίκος Μπουσδούκος, Μαρία Σκούντζου, Δημήτρης Τσολάκης, Γιώργος Λαμπριανός, Βίκη Κυριακοπούλου

Διάρκεια: 90'
Τιμές Εισιτηρίων: Σάββατο & Κυριακή 15€ / Παρασκευή 12€ / Φοιτητικό - Ανέργων - Πολύτεκνοι – Συνταξιούχοι άνω των 65 12€ Προπώληση εισιτηρίων στο Ταμείο του Θεάτρου & στό viva.gr
Παραστάσεις: κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Merde!: Η μουσική κωμωδία των Κουτλή – Μαγουλιώτη για 2η σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Τα χρόνια: Το βιβλίο της βραβευμένης με Νόμπελ Ανί Ερνό ζωντανεύει στη σκηνή της Πειραιώς 260
ΘΕΑΤΡΟ
Η χορτοφάγος: Η Daria Deflorian ανεβάζει στην Πειραιώς 260 το μυθιστόρημα της Χαν Γκανγκ
ΘΕΑΤΡΟ
Μπουμπουλίνας 18: Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί στην Πειραιώς 260 ένα από τα πιο εμβληματικά κείμενα της Μεταπολίτευσης
ΘΕΑΤΡΟ
Χορικά Ύδατα: Η μουσικοθεατρική παράσταση της Λίνας Νικολακοπούλου σε καλοκαιρινή περιοδεία
ΘΕΑΤΡΟ
Εγώ, μια δούλα: Ο μονόλογος του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260
Θεατρικά Νέα
Ανδρομάχη του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα σε καλοκαιρινή περιοδεία
ΘΕΑΤΡΟ
Μέρες ολόκληρες στα δέντρα, της Μαργκερίτ Ντυράς για 2η σεζόν στο θέατρο ΕΚΣΤΑΝ
Θεατρικά Νέα
Ιφιγένεια /Βορά: Ο μονόλογος σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου στην Πειραιώς 260
Θεατρικά Νέα
ζ-η-θ, ο ξένος σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού- Πρεμιέρα στην Επίδαυρο
Θεατρικά Νέα
Δον Ζουάν, σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου σε καλοκαιρινή περιοδεία
ΘΕΑΤΡΟ
Το Γκρούφαλο: Μια μουσικοθεατρική παράσταση για παιδιά σε καλοκαιρινή περιοδεία