MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
Από 22/11/2025 έως 30/04/2026
Shadows of the mind: Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Roger Ballen στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/11/2025 έως 25/01/2026
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 06/12/2025 έως 11/04/2026
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Μυθολογίες – Με το πρόσωπο της Kimiko Yoshida»: Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα
Από 06/11/2025 έως 17/01/2026
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Από 28/11/2025 έως 23/12/2025
«Τα Κάλαντα» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 07/12/2025 έως 10/01/2026
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Από 25/11/2025 έως 21/12/2025
ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective
Από 02/12/2025 έως 08/03/2026
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
Από 12/11/2025 έως 31/12/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 05/12/2025 έως 17/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου - Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου
Από 24/11/2025 έως 22/12/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Λυδία Δαμπασίνα: Με μια «Κόκκινη γραμμή» στα Χανιά
Από 13/12/2025 έως 19/04/2026
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Από 13/11/2025 έως 31/12/2025
Ο λόγος και ο τόπος: Έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 27/11/2025 έως 28/02/2026
Εγκαταστάσεις

Pulverous – Mock-Up

Δύο βίντεο εγκαταστάσεις του Ολλανδού καλλιτέχνη Aernout Mik, το «Mock Up» και το «Pulverous», παρουσιάζονται από την 1η Ιουνίου στην Πειραιώς 260, στo πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Monopoli Team

Ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψει κανείς τη συμβολή του Mik στη διάταξη και τον συντονισμό των ομάδων που συνθέτουν τις εγκαταστάσεις και τα βίντεό του είναι να την παρομοιάσει με το έργο ενός σκηνοθέτη. Προσλαμβάνει ηθοποιούς, τους χωρίζει σε βάρδιες, τους πληρώνει με την ώρα (με μεροκάματα φυσικά),τους δίνει λίστα οδηγιών, εν ολίγοις κρύβεται πίσω από τον προσανατολισμό του όλου θεάματος που συχνά συνδέεται με τη σκηνοθετική άποψη μιας παράστασης.

Ο Mik συντονίζει άτομα σαν να ήταν εργάτες ή έμποροι, τους οργανώνει σαν να ήταν εργοδηγός σε κατασκευαστικό εργοτάξιο: ή καλύτερα, στήνει αριστοτεχνικά μια παράσταση αποδόμησης.

Pulverous (2003)

Το Pulverous (2003), εξερευνά τα άκρα μιας νωχελικής και επιδέξιας καταστροφής. Εδώ οι εξολοθρευτές αναποδογυρίζουν ράφια, σπάνε πακέτα με ξηρά προϊόντα αραδιάζοντας τα περιεχόμενά τους στο πάτωμα. Όλα μοιάζουν με μια διαδικασία απογραφής αποθήκης που έχει κυριολεκτικά ξεφύγει εκτός ελέγχου. Ακολουθώντας τις κινήσεις της κάμερας, παρατηρούμε άτομα καθισμένα με απλωμένα τα πόδια τους, σαν παιδιά στην άμμο, να καταστρέφουν επιμελώς συσκευασμένα τρόφιμα. Πρόκειται για ένα είδος παιχνιδιού χωρίς διασκέδαση. Αγνοώντας τα ηθικά κηρύγματα περί σπατάλης και επικεντρωμένοι στην κακομεταχείριση των τροφίμων, οι συντελεστές της παράστασης αποδόμησης παρασύρονται από την εκτόνωση ενέργειας ως αυτοσκοπό. Σε αυτά τα τρία σενάρια, αποκτούν ένα διχοτομικό λόγο ύπαρξης: “αράζουν” και “σκίζουν” – καταστρέφουν απλά για να καταστρέψουν.

Mock-Up (2007)

Η εγκατάσταση Mock-Up, στηριγμένη σε προβολή τεσσάρων καναλιών βίντεο, αποτελεί ένα έργο φαντασίας το οποίο γυρίστηκε σε ένα ακατοίκητο Ολλανδικό «χωριό», το Marnehuizen, μια από τις μεγαλύτερες περιοχές διενέργειας στρατιωτικών γυμνασίων στην Ευρώπη.

Σε ένα «κέντρο κράτησης», το οποίο κατασκευάστηκε επί τούτου ειδικά για την περίσταση μέσα στο κτιριακό συγκρότημα, λαμβάνει χώρα εκπαίδευση για την εκκένωση του κτιρίου στην περίπτωση πυρκαγιάς. Πέρα από τους κρατούμενους και τους φύλακες είναι παρόντες η πυροσβεστική, η αστυνομία και διάφορες ιατρικές ομάδες.

Στην ταινία παίζουν πολλοί νέοι οι οποίοι συμμετέχουν στην «άσκηση». Μέσω της αλληλεπίδρασης ενηλίκων και νέων, οι ηθοποιοί αρχίζουν να αμφισβητούν τους άγραφους κανόνες και συμβάσειςπου διέπουν την κατάσταση. Επηρεάζουν την εξέλιξη των πραγμάτων με ακραίες συμπεριφορές και παράλογες πράξεις, προκαλώντας τον υπέρ-κορεσμό του έργου με πράξεις άσκοπες και με απελευθερωτικούς αυτοσχεδιασμούς, ως εάν επρόκειτο για έναν χώρο στον οποίον υπάρχει η πεποίθηση, αν όχι η βεβαιότητα, ότι το «άλλο», το διαφορετικό είναι δυνατόν να γίνει πραγματικότητα.

Το έργο εντρυφά με έναν μοναδικό τρόπο στην κατάσταση του φόβου ο οποίος κατατρύχει τον σημερινό κόσμο και ο οποίος προκύπτει από διάφορες απειλές, άλλες πραγματικές άλλες φανταστικές. Με τον τρόπο αυτό ο Aernout προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή μας και να στείλει το μήνυμα ότι η κατάσταση αυτή αξιοποιείται πρόθυμα στον πολιτικό λόγο ο οποίος, στο όνομα της ασφάλειας,διαιωνίζει τον ίδιο ακριβώς φόβο κατά του οποίου ισχυρίζεται ότι αγωνίζεται.

Τα έργα ανήκουν στη συλλογή σύγχρονης τέχνης του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Τοποθετήθηκαν και λειτουργούν στο χώρο της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών 2011 με την ευγενική χορηγία του.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Άερναουτ Μικ
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Τα Κάλαντα» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Λυδία Δαμπασίνα: Με μια «Κόκκινη γραμμή» στα Χανιά
Εικαστικά
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Error 404 – Reality Not Found: Έκθεση της Άλκηστης Κυριαζοπούλου στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Project Φλέβα: Οι φωτογραφίες της Άννας Μαρίας Χατζηστεφάνου από τη «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη
Εκδηλώσεις
A psychographic map: Έκθεση της Μάρθας Γωγάκου στο Labattoir
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου – Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου