L’Infini terrible: Έκθεση του Χρήστου Οικονόμου στη Roma Gallery
Η έκθεση «Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible», φιλοξενείται στη Roma Gallery, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Άλιας Τσαγκάρη.
Η Roma Gallery παρουσιάζει την έκθεση Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible, την πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη γκαλερί. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 και θα διαρκέσει μέχρι και την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2026. Την επιμέλεια υπογράφει η ιστορικός τέχνης Άλια Τσαγκάρη.
Χρήστος ΟικονόμουΓεννημένος στον Πειραιά το 1998, ο Χρήστος Οικονόμου αποτελεί μία από τις πλέον διακριτές και διαμορφωτικές μορφές της νεότερης γενιάς Ελλήνων καλλιτεχνών κάτω των 30 ετών. Η ζωγραφική του εργασία, κυρίως μελάνη και παστέλ σε χαρτί, είναι συνεκτική, εστιάζοντας στο ανθρώπινο σώμα ως πεδίο εγγραφής ψυχικών και σωματικών εντάσεων. Μεστά ορμών, ενστίκτων, και παραμορφώσεων, τα έργα του Οικονόμου βρίθουν μυθολογικών, μυστικιστικών και πραγματολογικών αναφορών που ενσαρκώνουν μια ρηξικέλευθη θεώρηση του τραύματος ως βιωμένης εμπειρίας, δίχως αξιολογικό πρόσημο.

Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible στη Roma Gallery
Το 2024, ο Οικονόμου συμμετείχε στο Sun Gazing, χωροηχητικό τελετουργικό της ομάδας LABOUR (Colin Hacklander & Farahnaz Hatam), στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα. Το 2023, πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα στον εναλλακτικό καλλιτεχνικό χώρο We Are Bud. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το καλλιτεχνικό βιβλίο του At the Edges of Present (Hideout Editions, 2023). Έχει, επίσης, συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Η έκθεση Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible συγκεντρώνει ένα ευρύ φάσμα εξήντα και πλέον έργων σε χαρτί που δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία, συνθέτοντας ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των αλλόκοτα υπέροχων και πολυεπίπεδα διεισδυτικών αναπαραστάσεων του ανθρώπινου σώματος.
Τα επιλεγμένα έργα παρουσιάζονται σε διάλογο με το «τρομερό άπειρο» που τρομοκρατεί το γαλάζιο μάτι της Οφηλίας στο ομώνυμο ποίημα του Arthur Rimbaud. Δηλώνοντας τον κατακλυσμιαίο τρόμο ενός απεριόριστου, μη αναπαραστάσιμου κινδύνου που σφραγίζει την κλιμάκωση της έντασης, το L’Infini terrible ταυτίζεται με το λακανικό Πραγματικό ως ένας τραυματικός πυρήνας απόλαυσης και απειλής.
Ανάμεσα στη μέθη της αποκάλυψης του Πραγματικού και στην απειλή της σωματικής διάλυσης, η σαγηνευτική φρικαλεότητα κυριαρχεί στην εργασία του Οικονόμου, καθιστώντας το καταστρεπτικό πάθος για τη σάρκα προνομιακό πεδίο υπέρβασης.

Δελτίο Ταυτότητας Ανεστραμμένο, 2021, μελάνη και ξυλομπογιά σε χαρτί, 15 × 21 εκ. ID Inverted, 2021, ink and coloured pencil on paper, 15 x 21 cm
Η παραμόρφωση λειτουργεί ως κατεξοχήν μηχανισμός αυτής της υπέρβασης. Απογυμνωμένα από ταυτοτικά στοιχεία, τα ζωγραφικά σώματα του Οικονόμου υπόκεινται σε προκρούστιες εξαρθρώσεις, βίαιες συστροφές και σχεδόν ασπόνδυλες ογκοπλασίες που αποσταθεροποιούν κάθε ανατομική συνοχή. Οι αναλογίες διαστρεβλώνονται, τα πρόσωπα συμπυκνώνονται σε μάσκες με σχηματικές οφθαλμικές κόγχες, και τα επιμήκη, υπερτονισμένα άκρα με την ελαστική κινησιολογία επιτελούν μία χορογραφική φαντασμαγορία που διαρρηγνύει το σώμα και αποκαλύπτει μέσα από τα θραύσματά του τον τρομακτικό ορίζοντα του Πραγματικού.

Εις την κοιλάδα κοιμώμενος, 2022, μελάνη σε χαρτί, 16,5 × 24,5 εκ. Le Dormeur du Val, 2022, ink on paper, 16,5 x 24,5 cm
Έτσι, το Τρομερό Άπειρο λειτουργεί ως ένα στιγμιαίο ρήγμα που ενεργοποιεί τις ζωτικές δυνάμεις του πόνου, του μόχθου και της αισθητηριακής εγρήγορσης, συγκροτώντας την ενεργειακή οικονομία των έργων: όσο μεγαλύτερη η ένταση της έκφρασης, όσο πιο βίαιη η στρέβλωση των μελών, όσο πιο ακραία η διάρρηξη της επιδερμικής συνοχής της σάρκας, τόσο πιο επιτακτική η αλήθεια των μορφών.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Αθήνα