MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
03
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
Από 22/11/2025 έως 30/04/2026
Les Muses Grecques: Έκθεση του Didier Paquignon στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 13/11/2025 έως 06/12/2025
Shadows of the mind: Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Roger Ballen στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/11/2025 έως 25/01/2026
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Δυτικά της Εδέμ»: Νέα έκθεση από τον Βαγγέλη Καρανάσιο στην Art Prisma Gallery
Από 21/11/2025 έως 14/12/2025
«Μυθολογίες – Με το πρόσωπο της Kimiko Yoshida»: Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα
Από 06/11/2025 έως 17/01/2026
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Από 28/11/2025 έως 23/12/2025
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Από 25/11/2025 έως 21/12/2025
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
Από 12/11/2025 έως 31/12/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 05/12/2025 έως 17/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου - Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου
Από 24/11/2025 έως 22/12/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Από 13/11/2025 έως 31/12/2025
Ο λόγος και ο τόπος: Έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 27/11/2025 έως 28/02/2026
Διάφορα

ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective

Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της Γενναδείου, η ΑΦΗcollective παρουσιάζει μια ομαδική εικαστική έκθεση εμπνευσμένη από την πλούσια συλλογή της βιβλιοθήκης.

Αριστερά έργο της Inger Carlsson | Δεξιά έργο της Μαριας Γρηγορίου
Αριστερά έργο της Inger Carlsson | Δεξιά έργο της Μαριας Γρηγορίου
Monopoli Team

Η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, από τα σπουδαιότερα πολιτιστικά ιδρύματα της Ελλάδας, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αποθετήριο βιβλίων. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός μάθησης, δημιουργικότητας και διαπολιτισμικού διαλόγου — ένας χώρος όπου η ιστορία εμπνέει το παρόν και το μέλλον. Το 2026 αποτελεί ορόσημο στη ζωή της, καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυσή της. Στο πλαίσιο των εορτασμών για την επέτειο αυτή, η Γεννάδειος υποδέχεται τους επτά εικαστικούς καλλιτέχνες της ΑΦΗcollective και φιλοξενεί την έκθεσή τους «AΦΗγήματα. Η ΑΦΗcollective στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη».

ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective

Εύα Χειλαδάκη

Η ΑΦΗ collective, με αδιάλειπτη παρουσία 44 χρόνων, επιμένει στην αργή χειρωνακτική κατασκευή ιδεών. Κάθε μέλος της επεξεργάζεται διαφορετικά υλικά και τεχνικές σε ένα πλαίσιο κοινής καλλιτεχνικής ανησυχίας που οδηγεί σε συνεχή εξέλιξη. Τα έργα που παρουσιάζονται στη Γεννάδειο, εμπνευσμένα από τις πλούσιες συλλογές της βιβλιοθήκης, ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία χρησιμοποιώντας ποικίλες τεχνικές: κεραμική, υφάσματα, χειροποίητο χαρτί, χαρακτική, γλυπτική, κυανοτυπίες, εικαστικά βιβλία και σχέδια. Με έμφαση στην ποιοτική δεξιοτεχνία, χρησιμοποιείται συχνά ένας συνδυασμός αρχαίων και παραδοσιακών μεθόδων για τη δημιουργία σύγχρονων έργων τέχνης. Η έκθεση περιλαμβάνει, επίσης, αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διαδικασία δημιουργίας των έργων, όπως σκίτσα, εργαλεία και μια κάμερα obscura.

Η έκθεση θα πλαισιωθεί από ξεναγήσεις, επιδείξεις και εργαστήρια χειροποίητου χαρτιού, κατασκευής πάνινης κούκλας και βιβλίων, ύφανσης καρτών, γλυπτικής με σύρμα, κεντήματος και ραφής Sashiko υπό την καθοδήγηση των ίδιων των καλλιτεχνών. Αυτές οι παράλληλες εκδηλώσεις έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύσουν κοινό όλων των ηλικιών και υποβάθρων, ώστε να απολαύσουν την έκθεση και να εκτιμήσουν αυτή την υπέροχη και μοναδική βιβλιοθήκη συμμετέχοντας σε μια ενεργητική, βιωματική μάθηση.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.

ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective

Judith Allen

Judith Allen-Ευσταθίου

Η Judith Allen-Ευσταθίου είναι γλύπτρια, χαράκτρια, ενώ κάνει και χρήση μικτών μέσων και εργάζεται με χαλκό, λιθογραφία σε χαρτί, κυανοτυπίες και σχέδιο. Συνδυάζει τις παραδοσιακές τεχνικές με σύγχρονες πρακτικές. Το εγχείρημά της, Mapping the Walk, καταγράφει διαδρομές βοτανολογικού ενδιαφέροντος με στόχο να στηρίξει την ιστορική διατήρηση του συστήματος μονοπατιών στο νησί της Κέας. Το ομώνυμο βιβλίο της κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καπόν το 2022 και ένα αρχείο με 36 πρωτότυπα σχέδια του έργου αυτού έχει εναποτεθεί στις συλλογές της Γενναδείου Βιβλιοθήκης.

Στο πλαίσιο της έκθεσης «ΑΦΗγήματα. Η ΑΦΗcollective στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη», μελετά τους πρώτους περιηγητές που επισκέφθηκαν την Ελλάδα, τόσο τους βοτανολόγους όσο και τους αρχαιολόγους. Συγκεκριμένα, μελετά το 10τόμο έργο Flora Graeca του Sibthorp (1806-1840), το Views of Greece με σχέδια του Dodwell (1821) και το Voyage du Levant του Tournefort (1717). Είναι γοητευμένη από τις αχνές εικόνες με λεκέδες από λάδι που έχουν αποτυπωθεί στις απέναντι σελίδες των λιθογραφιών της Flora Graeca και δημιουργεί λιθογραφίες βασισμένη σε αυτά τα «φαντάσματα». Ετοιμάζει, επίσης, σχέδια και αποτυπώματα με κάμερα obscura επιλεγμένων αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας, όπως διασώζονται σήμερα (με σκαλωσιές) σε αντίθεση με τα περισσότερο ειδυλλιακά σχέδια των πρώτων περιηγητών.

Inger Carlsson

Η Inger Carlsson δουλεύει το ύφασμα και χρησιμοποιεί για τα έργα της -που εξερευνούν τη σχέση μας με τη φύση και το περιβάλλον- βαφές, χειροποίητα κεντήματα, ραφές SASHIKO και απλικέ. Αυτή την περίοδο εκθέτει έργα της στη γκαλερί Anna H. Gothenburg, στη Σουηδία [https://www.galleriannah.se/].

Για την έκθεση «ΑΦΗγήματα. Η ΑΦΗcollective στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη» μελετά τα ελληνικά ενδύματα όπως απεικονίζονται στα έργα των περιηγητών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας το  17ο και 18ο αιώνα. Θα ασχοληθεί με το ύφασμα, τις λεπτομέρειες στο ράψιμο, τα καπέλα, τα κουμπιά, τις τσέπες. Την ενδιαφέρει να καταλάβει πώς οι ταξιδιώτες επέζησαν παρόλες τις άγνωστες περιπέτειες και τους κινδύνους που έκρυβαν τα ταξίδια στη διάρκεια της οθωμανικής περιόδου, χωρίς την υποστήριξη του επιστημονικά σχεδιασμένου ρουχικού εξοπλισμού του 21ου αιώνα. Τα υφασμάτινα έργα της διερευνούν αυτά τα ερωτήματα.

Δέσποινα Πανταζοπούλου

Μαρία Γρηγορίου

Η Μαρία Γρηγορίου δουλεύει με ύφασμα και χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές χειροποίητης ύφανσης, χειροποίητου χαρτιού, κολάζ, ράψιμο, τεχνικές φυσικής βαφής και λουλακιού, χρησιμοποιώντας μεταξωτά νήματα, χειροποίητο χαρτί, βαμβακερά υφάσματα και κλωστές.

Για την έκθεση στη Γεννάδειο ερευνά την ιστορία και τη χημική σύσταση της φυσικής βαφής από φυτά, καθώς και τα βιβλία των πρώτων περιηγητών στην Ελλάδα. Θα δημιουργήσει εικαστικά βιβλία και υφαντά μεγάλης κλίμακας, εμπνευσμένα από τα χρώματα των υδατογραφιών και των λιθογραφιών των πρώτων περιηγητών και από τα δικά της «ταξίδια» σε ένα συνεχιζόμενο έργο: μια διετή καθημερινή καταγραφή περιπάτων ακολουθώντας την ίδια παραθαλάσσια διαδρομή κοντά στο εργαστήριό της. Αυτό το σχεδόν μονοχρωματικό, συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο περικλείει βάθος, χρόνο και το Άπειρο. Παρατηρεί και συλλέγει λεπτομέρειες της φύσης (που συχνά περνούν απαρατήρητες) για να τις καταγράψει στα έργα της, τα οποία φέρουν τα μπλε σημάδια του χρόνου, της φθοράς και της σκουριάς, εμποτισμένα με αλμυρό νερό και την ομορφιά του εφήμερου και του ατελούς. Εκφράζει τη Γη και το Νερό, τα δύο βασικά στοιχεία της ζωής. Οτιδήποτε μπορεί να είναι μια εικόνα. Ένα τοπίο, ένα χρώμα, μια υφή, ένα βιβλίο, ένα ποίημα, λέξεις, η ίδια η τεχνική.

Δέσποινα Πανταζοπούλου

Η Δέσποινα Πανταζοπούλου σχεδιάζει κοσμήματα. Συγκεκριμένα δημιουργεί μικρο-γλυπτά και κοσμήματα από μέταλλο, μάρμαρο, ξύλο και δέρμα. Έργο της εκτέθηκε στην έκθεση «Τέχνη σε χρυσό. Το κόσμημα στους ελληνιστικούς χρόνους» που διοργάνωσε το Μουσείο Μπενάκη.

Για την έκθεση στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη δημιουργεί ένα έργο εμπνευσμένο από τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου, ένα επικό, ηρωικό και ερωτικό δράμα με λαϊκά τραγούδια, παροιμίες, αναφορές στην αρχαία Ελλάδα, καθώς και δυτικά στοιχεία, όπως οι κονταρομαχίες. Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία μιας μυθικής πραγματικότητας της περιόδου 1590-1610, ενώ το έργο της Δέσποινας θα ακολουθήσει τη μυθολογία της δικής της εποχής. Το γλυπτό που σχεδιάζει, Το ψέμα της Αρετούσας, αναφέρεται στη στροφή Δ, στίχος 643. Στην αφήγηση, η Αρετούσα αρνείται να παραδεχτεί ότι έδωσε το δαχτυλίδι της στον Ερωτόκριτο, ισχυριζόμενη ότι το έχασε ενώ χόρευε με τις φίλες της. Εμπνευσμένη από αποσπάσματα του Ερωτόκριτου που αναφέρονται σε εργαλεία, η Δέσποινα σχεδιάζει να εξερευνήσει τα εργαλεία γραφής ως επέκταση του χεριού και της κίνησης που αυτό κάνει για να αγγίξει τη σελίδα, παραμένοντας για πάντα στο γραπτό λόγο. Θα δημιουργήσει μικρά γλυπτά, τα οποία εξερευνούν πώς τα διάφορα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή εργαλείων γραφής επηρέασαν τον χαρακτήρα του γραπτού λόγου διαχρονικά.

Γιάννης Παπαδόπουλος

Γιάννης Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος είναι γλύπτης και καλλιτέχνης μικτών μέσων και δημιουργεί εικαστικά βιβλία και γλυπτικές κατασκευές από ρατάν, σύρμα και χειροποίητο χαρτί. Υφαίνει με απλά λινά κορδόνια χρησιμοποιώντας επαναλαμβανόμενες κινήσεις σε μια σχεδόν διαλογιστική πρακτική. Εξερευνά τις μορφές τόσο μικρών εικαστικών βιβλίων όσο και μνημειωδών γλυπτών. Τον ενδιαφέρει η έρευνα των αρχείων της κατασκευής βιβλίων από ιστορική άποψη, των τεχνικών μαρμάρωσης και βαφής χαρτιού, για να εμπνευστεί τις γλυπτικές μορφές των βιβλίων του (μικρής και μεγάλης κλίμακας) με χειροποίητο χαρτί και καλλιγραφία.

Εύα Χειλαδάκη

Η Εύα Χειλαδάκη είναι καλλιτέχνης που ασχολείται με το ύφασμα. Δημιουργεί μαλακά γλυπτά και μαριονέτες από ύφασμα, τσόχα, χαρτοπολτό, ξύλο, ανακυκλωμένα vintage υφάσματα και άλλα υλικά που εντοπίζει στις αναζητήσεις της. Συχνά δημιουργεί μαριονέτες βασισμένες στην ελληνική μυθολογία και τους λαϊκούς μύθους, όπως ο Κρόνος, ένα μαλακό γλυπτό σε φυσικό μέγεθος που παρουσιάστηκε στην έκθεση «Στο κάτω κάτω» στο Μουσείο Μπενάκη (2022-2023) και τα μαλακά γλυπτά που έχει εμπνευσθεί από το Πλοίο των Τρελών (του Brant) και συμμετείχαν στην έκθεση «Τα εργαλεία αφηγούνται. Η λησμονημένη ιστορία των ξυλόγλυπτων υφαντικών εργαλείων» στο Μουσείο Μπενάκη το 2023.

Για την έκθεση «ΑΦΗγήματα. Η ΑΦΗcollective στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη» θα ερευνήσει παλιά ελληνικά κεντητικά μοτίβα που απεικονίζουν λαϊκούς παραδοσιακούς μύθους, προκειμένου να αντλήσει έμπνευση για τα έργα της σε μαλακά γλυπτά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους12.09.2018

Θεοδώρα Χωραφά

Η Θεοδώρα Χωραφά είναι κεραμίστρια που δημιουργεί γλυπτική και εγκαταστάσεις. Η ατομική της έκθεση στο πλαίσιο της πρώτης ελληνικής Μπιενάλε Κεραμικών με τίτλο «Μήτε Γέννηση, Μήτε Θάνατος – Προσωπικές Ανασκαφές» πραγματοποιήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» στη Σαντορίνη το 2024.

Στο πλαίσιο της έκθεσης «ΑΦΗΓΗΜΑΤΑ. Η ΑΦΗcollective στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη» δημιουργεί κεραμικά γλυπτά με την ιαπωνική μέθοδο ψησίματος ρακού, εξερευνώντας το μυστήριο της ζωής μέσω της υλικότητάς της, με φυσικά στοιχεία όπως κόκαλα και μαλλί σε συνδυασμό με πηλό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Σουηδίας 61, Αθήνα
Διάρκεια Έκθεσης: 2 Δεκεμβρίου 2025 - 8 Μαρτίου 2026
Είσοδος: Είσοδος ελεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Σουηδίας 61, Αθήνα. Τηλέφωνο: 210 – 72.10.536
ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ
  • Αθήνα
Κέντρο
Γεννάδειος Βιβλιοθήκη
Απο 02/12/2025 εως 08/03/2026
Σουηδίας 61
Τετάρτη/Παρασκευή/Σάββατο/Κυριακή: 12:00–18:00
Πέμπτη: 12:00–20:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Project Φλέβα: Οι φωτογραφίες της Άννας Μαρίας Χατζηστεφάνου από τη «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη
Εκδηλώσεις
A psychographic map: Έκθεση της Μάρθας Γωγάκου στο Labattoir
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου – Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Οι «Ελλάδος Μούσες» του Didier Paquignon στην Contemporary Athens
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ο λόγος και ο τόπος: Έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Εικαστικά
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Δυτικά της Εδέμ»: Νέα έκθεση από τον Βαγγέλη Καρανάσιο στην Art Prisma Gallery
Εικαστικά
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων