MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
Από 22/11/2025 έως 30/04/2026
L’Infini terrible: Έκθεση του Χρήστου Οικονόμου στη Roma Gallery
Από 18/12/2025 έως 13/01/2026
Shadows of the mind: Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Roger Ballen στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/11/2025 έως 25/01/2026
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 06/12/2025 έως 11/04/2026
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Μυθολογίες – Με το πρόσωπο της Kimiko Yoshida»: Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα
Από 06/11/2025 έως 17/01/2026
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Τα Κάλαντα» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 07/12/2025 έως 10/01/2026
Ήχος από Φως, Χαρτί και Αιθέρα: Οι απαρχές της πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής στο MOMus
Από 20/12/2025 έως 30/04/2026
ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective
Από 02/12/2025 έως 08/03/2026
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
Από 12/11/2025 έως 31/12/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 05/12/2025 έως 17/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Λυδία Δαμπασίνα: Με μια «Κόκκινη γραμμή» στα Χανιά
Από 13/12/2025 έως 19/04/2026
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Από 13/11/2025 έως 31/12/2025
Ο λόγος και ο τόπος: Έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 27/11/2025 έως 28/02/2026

Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project

Η νέα, μεγάλη, ομαδική έκθεση σύγχρονης υφαντικής τέχνης ξεκινά στον δημιουργικό Λόφο της Κυψέλης

Στέφανος Ρόκος-Αντιόπη Πανταζή, Το κέντημα ΙΙ, 2012-2015
Στέφανος Ρόκος-Αντιόπη Πανταζή, Το κέντημα ΙΙ, 2012-2015
author-image Άννα Ρούτση

Νέα, μεγάλη έκθεση με τίτλο Μίτοι για την εποχή μας εγκαινιάζεται αυτήν την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου στις 7:30μμ στο Λόφος art project (Βελβενδού 39, Κυψέλη). Συμμετέχουν 42 σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες που εκφράζονται μέσω της υφαντικής τέχνης και την επιμέλεια έχει αναλάβει ο Δημήτρης Σαραφιανός. 

Πανδώρα Μουρίκη, Τρισδιάστατο Υφαντό, 2025

Ο μύθος του λαβύρινθου είναι ίσως ο πιο οικείος μύθος στην απομαγευμένη εποχή μας. Ποιος δεν έχει νιώσει να χάνεται σε δαιδαλώδεις, άγνωστους διαδρόμους, όταν ξεκινά μια νέα διαδρομή ζωής – χωρίς προκαθορισμένη ρότα, αλλά με προκαθορισμένο τέλος; Ποιος δεν αναζητά ένα μίτο για να ξεφύγει – ή να νιώσει ότι ξεφεύγει – από τους παραλογισμούς του σύγχρονου κόσμου; Είτε πρόκειται για την αναμέτρηση με το ασυνείδητο, είτε για την αναζήτηση ενός νοήματος σε μια αβέβαιη εποχή, είτε για καθημερινά προβλήματα που σχετίζονται με την πολυπλοκότητα των κοινωνικών σχέσεων, το απογυμνωμένο και τραυματισμένο άτομο, που στην ατομικότητά του δύσκολα κατανοεί τις δυνάμεις που ορίζουν τον κοινωνικό του περίγυρο, εύκολα χάνεται στα μονοπάτια της ζωής, έχοντας να αντιμετωπίσει τους σύγχρονους Μινώταυρους, αλλά και τους Κύκλωπες και τους Λαιστρυγόνες, που καταλήγει «να κουβανεί» εντός του.

Μαρία Κώτσου, Άτιτλο, 2022

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να μας προσφέρει ένα μίτο; Και αν ναι, τι είδους; Μια ελπίδα για έναν μεταθανάτιο κόσμο; Μια παρηγοριά ή ξεγνοιασιά; Η υφαντική σύγχρονη τέχνη, έχοντας άμεση σχέση με το νήμα του μίτου, καταφέρνει να θέτει ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα που ίσως μας βοηθούν να αποκωδικοποιήσουμε κάποια κοινωνικά σύμβολα.

Το ύφασμα, όπως και ο πηλός, είναι από τα πρώτα υλικά που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Κατ’ εξοχήν λεπταίσθητη εργασία που, στα πλαίσια ενός πρώιμου κατακερματισμού της εργασίας, ανέλαβαν οι γυναίκες και συνδέεται άμεσα με τη φύση. Ο μύθος της Αθηνάς και της αράχνης μας μιλάει για την οικειοποίηση των φυσικών δυνάμεων και των δεξιοτήτων του ζωικού βασιλείου από τον άνθρωπο και τον πολιτισμό που αυτός οικοδομεί. Έτσι, η προστασία μας μέσω των ενδυμάτων, αλλά και η ζεστασιά του χώρου μας, μέσα από τα χαλιά και τις φλοκάτες, αποτέλεσαν αναπόσπαστα στοιχεία των λαϊκών πολιτισμών και εξύμνησαν την αναγκαιότητα και την τέχνη της γυναικείας εργασίας. Πάντα βέβαια μέσα σε ένα πατριαρχικό ιστοριογραφικό πλαίσιο που αναγόρευε σε τέχνη την αναπαράσταση του υφάσματος και όχι το ύφασμα καθ’ εαυτό.

Doris Hakim, Saber (Κάκτος), 2023

Η βιομηχανοποίηση μεταμόρφωσε την ύφανση σε design, διαμορφώνοντας μια αγορά ειδών πολυτελείας. Είναι όμως τα φεμινιστικά κινήματα που θα ανοίξουν το δρόμο για την αναγωγή του υφαντού σε σύγχρονη τέχνη. Από την εποχή των πρωτοπόρων Judy Chicago, Olga de Amaral στη Δύση και Magdalena Abakanowicz στην Ανατολή δεν νοείται σήμερα μουσείο σύγχρονης τέχνης ή biennale που να μην εκθέτει υφαντική τέχνη, απλώνοντας για μια ακόμα φορά βαθιά τις ρίζες του μοντέρνου στην παράδοση και ξεδιπλώνοντας νέους μίτους στην προσπάθεια του σύγχρονου ανθρώπου να βρει νόημα στη ζωή του.

Κυριάκος Ρόκος – Ρουμπίνα Σαρελάκου, PARIS-ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ-ΚΟΥΤΙΑ, 1974

Η υφαντική τέχνη έχει μακρά και αδιατάρακτη παράδοση στην Ελλάδα και η δουλειά των σύγχρονων καλλιτεχνών δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τη διεθνή παραγωγή. Στόχος της έκθεσης είναι να φέρει σε επαφή το ευρύ κοινό με μια σύγχρονη τέχνη που είναι πολύ κοντά στις αρχέγονες, μα και τόσο οικείες, πρακτικές της ύφανσης και του πλεξίματος και που έχει πολλά να μας διδάξει για τους σύγχρονους λαβυρίνθους και την προσπάθεια διεξόδου από αυτούς.

Πέννυ Γκέκα, «Θα ΄θελα αυτήν την μνήμη να την πω…» (Κ.Π. Καβάφης), 2025

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες (με αλφαβητική σειρά):

Δημήτρης Αντωνίτσης, Ειρήνη Απέργη, Γρηγορία Βρυττιά, Ζωή Γαϊτανίδου, Πέννυ Γκέκα, Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Νίκη Καναγκίνη, Μαριγώ Κάσση, Ελένη Κρίκκη, Blind Adam (Θάνος Κυριακίδης), Σοφία Κυριακίδου, Κωστής, Μαρία Κώτσου, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Βασιλική Λευκαδίτη, Adi Liraz, Στάθης Λογοθέτης, Ζιζη Μακρή, Ηλιοδώρα Μαργέλλου, Πανδώρα Μουρίκη, Τζένη Μπάμπαλη, Δώρα Μπελεγρίνου, Κατερίνα Νάκου, Μπία Ντάβου, Violeta Ortega, Iana Postanciuc, Κυριάκος Ρόκος/Ρουμπίνα Σαρελάκου, Στέφανος Ρόκος/Αντιόπη Πανταζή, Πάνος Σαραφιανός/Κατερίνα Νάκου, Ρουμπίνα Σαρελάκου, Ιφιγένεια Σδούκου, Δήμητρα Σιατερλή, Ερατώ Ταγαρίδη, Ιωάννα Τερλίδου, Ευτυχία Τζανετουλάκου, Γιώργος Τσακίρης, Doris Hakim, Εύα Χειλαδάκη, Jose Hendo, Θάλεια Χιώτη, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης. Παρουσιάζονται επίσης έργα από το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου (Έφορος: Ελένη Τόπα), από τις Πολιτικές Κρατούμενες στο Τρίκερι, καθώς και από τις Κρατούμενες στις Φυλακές Ελαιώνα Θήβας.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων θα παρουσιαστεί η περφόρμανς της Adi Liraz «Mητρικές γλώσσες».

Ζιζή Μακρή, Ελάφια, 1970-1975

Η έκθεση θα ενισχυθεί με ποικίλες περαιτέρω δράσεις, όπως ημερίδες, workshops, συζητήσεις, κ.ά., ξεκινώντας από την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου στις 19:00, οπότε και θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα «Από τη λαϊκή παράδοση στη σύγχρονη τέχνη. Έννοιες ασύμβατες;». Θα μιλήσουν οι: Ειρήνη Οράτη, Ιστορικός Τέχνης, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Ιδρύματος Ι. Κωστόπουλου, Jose Hendo, Εικαστική Καλλιτέχνης, επίσημη συμμετοχή της Ουγκάντα στην 60η Μπιενάλε της Βενετίας, Κατερίνα Κωνσταντίνου, Ιστορικός Τέχνης, Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Πέννυ Γκέκα, εικαστικός, μέλος ΕΔΙΠ Α’ Εργαστηρίου ΑΣΚΤ.

Η έκθεση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Πληροφορίες Χώρου: Λόφος art project AMKE, Βελβενδού 39, Κυψέλη
ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ
  • Αθήνα
Κυψέλη
Λόφος art project
Απο 13/11/2025 εως 31/12/2025
Βελβενδού 39
Τρi/Τετ/Πέμ/Παρ/Σάβ/Κυρ: 18:00 - 21:00
Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Εικαστική βόλτα στη γιορτινή Αθήνα μέσα από 30 εκθέσεις
Εικαστικά
MOMUS Air: Ένα νέο μουσείο στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
Εικαστικά
Μουσείο Βορρέ: Δεκέμβριος με σύγχρονη τέχνη, μουσική και δράσεις για όλες τις ηλικίες
Εικαστικά
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Δραστηριότητες
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Χριστούγεννα για όλους με θέατρο, αφηγήσεις και παραδοσιακές γεύσεις
Art & Culture
MIRfestival 2025: Αναγκαίες εκρήξεις μέσα στο χάος
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Εικαστικά
Ο Αρχαίος Πειραιάς: Μια διαδραστική τριήμερη θεματική περιήγηση στα ίχνη της αρχαίας πόλης
Εικαστικά
Στο NYX Esperia Palace ανακαλύπτεις το «σχήμα της επιθυμίας»
Εικαστικά
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοικτό κάλεσμα για το Βραβείο Τέχνης 2026