MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
Από 22/11/2025 έως 30/04/2026
Shadows of the mind: Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Roger Ballen στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/11/2025 έως 25/01/2026
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 06/12/2025 έως 11/04/2026
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Μυθολογίες – Με το πρόσωπο της Kimiko Yoshida»: Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα
Από 06/11/2025 έως 17/01/2026
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Από 28/11/2025 έως 23/12/2025
«Τα Κάλαντα» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 07/12/2025 έως 10/01/2026
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Από 25/11/2025 έως 21/12/2025
ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective
Από 02/12/2025 έως 08/03/2026
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
Από 12/11/2025 έως 31/12/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 05/12/2025 έως 17/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου - Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου
Από 24/11/2025 έως 22/12/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Λυδία Δαμπασίνα: Με μια «Κόκκινη γραμμή» στα Χανιά
Από 13/12/2025 έως 19/04/2026
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Από 13/11/2025 έως 31/12/2025
Ο λόγος και ο τόπος: Έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 27/11/2025 έως 28/02/2026
Διάφορα

Hide or Disguise: Έκθεση της Χρυσάνθης Κουμιανάκη στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki

Συνεχίζοντας την έρευνά της γύρω από τον δημόσιο χώρο, η Χρυσάνθη Κουμιανάκη, στην έκθεση της με τίτλο «Hide or Disguise», στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki, εστιάζει στα συνθετικά υφάσματα που καλύπτουν τα υπό κατασκευή ή σε οικοδομική απραξία κτήρια – σημεία παύσης, μετάβασης ή εξέλιξης της πόλης.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis
Φωτογραφία: Stathis Mamalakis
Monopoli Team

Στην ατομική της έκθεση «Hide or Disguise» στη γκαλερί CAN Christina Androulidaki, η Χρυσάνθη Κουμιανάκη παρουσιάζει στο ισόγειο μία χωρική εγκατάσταση από χειροποίητο νήμα, και στο υπόγειο της γκαλερί μία σειρά σχεδίων με μαρκαδόρο σε χαρτί, όπου το σχέδιο λειτουργεί ως μια μορφή πλέξης – μια γραφή που παραπέμπει στη μηχανική διαδικασία της ύφανσης.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

Λίγα λόγια για την έκθεση

Συνεχίζοντας την έρευνά της γύρω από τον δημόσιο χώρο, η καλλιτέχνιδα εστιάζει στα συνθετικά υφάσματα που καλύπτουν τα υπο κατασκευή ή σε οικοδομική απραξία κτήρια – σημεία παύσης, μετάβασης ή εξέλιξης της πόλης. Αυτά τα προσωρινά «πέπλα» σηματοδοτούν μια στιγμή διακοπής, αχρηστίας ή ακόμα κατάρρευσης, αλλά ταυτόχρονα εμπεριέχουν την έννοια της αλλαγής, της αναγέννηση ή της αποκατάστασης. Τα κτήρια, τυλιγμένα σε αυτά τα υφάσματα, δημιουργούν ένα φευγαλέο κενό – μια φανταστική πράσινη ζώνη που λειτουργεί τόσο ως καμουφλάζ για τα ίδια όσο και ως μια παύση μέσα στην αστική περιπλάνηση.

Η Κουμιανάκη ενεργοποιεί μια συνομιλία με τους τεχνίτες της Νηματουργίας Μέντης-Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.)/ Μουσείο Μπενάκη*, δημιουργεί νέα υφάσματα/υφαντά που αποτελούν την πρώτη ύλη για τα έργα της. Αυτά τα υφαντά λειτουργούν ως μεταγραφές οικοδομικών υλικών –βιομηχανικές λινάτσες και πλαστικά ευτελή καλύμματα- τα οποία επαναπροσδιορίζει, αναπαράγοντάς τα με χρονοβόρες τεχνικές.

Η γλυπτική εγκατάσταση, ένα υφαντό μήκους σχεδόν 100 μέτρων, ακολουθεί μια αρθρωτή (modular) δομή, που επιτρέπει την ανασύνθεσή του με πολλαπλούς τρόπους, δημιουργώντας συνεχώς νέες χωρικές δυναμικές. Η ίδια λογική μεταβλητότητας εμφανίζεται και στη σειρά σχεδίων που παρουσιάζονται ως επιτοίχια έργα αλλά και σε βιτρίνες στο υπόγειο της γκαλερί: τα σχέδια μπορούν να αναδιαταχθούν, να συνδυαστούν εκ νέου και να δημιουργήσουν διαφορετικά σύνολα, υπογραμμίζοντας την έννοια της ροής, της εξέλιξης, της προσαρμοστικότητας και της συνεχούς μεταμόρφωσης που συναντάμε ως θεμελιώδεις έννοιες στην πρακτική της.

[*Η νηματουργία Μέντης–Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) υπάγεται στο Μουσείο Μπενάκη και είναι μια από τις παλαιότερες βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις επεξεργασίας νημάτων στην Ελλάδα. Η Κουμιανάκη επισκέφθηκε το ΝΗ.Μ.Α. το 2014, και από τότε ξεκίνησε μια συνεχής και εποικοδομητική συνομιλία με την υπεύθυνη του, Βιργινία Ματσέλη, καθώς και με τους τεχνίτες που εργάζονται εκεί. Το 2016, παρουσίασε την έκθεση Χροαχιμ, σε επιμέλεια των Locus Athens, δημιουργώντας παρεμβάσεις στο χώρο σε διάλογο με μουσικούς και χορευτές, οι οποίοι απέδιδαν με το σώμα τους, την κίνηση και τον ρυθμό μιας υφαντικής μηχανής.]

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

Η Κουμιανάκη βλέπει την ύφανση στις μηχανές ως ένα είδος ζωγραφικής και το υφαντό ως γλυπτικό αντικείμενο. Αλλάζοντας τα νήματα τακτικά, δημιουργεί αφαιρετικά μοτίβα που μιμούνται φυσικά τοπία, αντλώντας χρώματα από το περιβάλλον—το νερό (ως καταρράκτης, θάλασσα, ή βυθός), τη γη και τον ουρανό. Η συνεχής εναλλαγή των χρωμάτων στο νήμα από ρεγιόν κλωστές λειτουργεί όπως η αλλαγή του δέρματος ενός έμβιου όντος: το έργο δεν μένει ποτέ στατικό, αλλά μεταμορφώνεται διαρκώς, υιοθετώντας νέες μορφές και τονικότητες μέσα από την ίδια τη διαδικασία της ύφανσης. Όπως κάποια ζώα προσαρμόζουν το χρώμα τους για καμουφλάζ και προστασία, έτσι και οι επιφάνειες της Κουμιανάκη ενσωματώνονται στο περιβάλλον τους, αποκαλύπτοντας και αποκρύπτοντας νέες υφές και δομές.

Τα έργα της έκθεσης, υπάγονται σε μια νέα σειρά, στην οποία η καλλιτέχνιδα αναπτύσσει ένα δίκτυο χειροτεχνών μέσα στην πόλη. Χαρτογραφεί εργαστήρια που, μέσα από την παραγωγή τους, διατηρούν, εξελίσσουν και αναβιώνουν μεθόδους και τεχνικές σύνθετες, συχνά χρονοβόρες – μηχανικές και δυνάμει και μαγικές- φτιάχνοντας μικρά καταφύγια, οάσεις χειροτεχνικής δημιουργίας. Μέσα από αυτή την πρακτική, επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει τη σύγχρονη παραγωγή, την έντεχνη πράξη των εμπλεκόμενων προσώπων και να ανοίξει ένα διάλογο γύρω από τα υλικά, τις τεχνικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τέχνες ή δεξιοτεχνίες που φθίνουν ή είναι σχεδόν αφανισμένες.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

«Κτήρια σε παύση, κτήρια σε εξέλιξη.
Καλύπτονται, μεταμορφώνονται: πράσινα, μπλε, μπεζ, γκρι.
Υφάσματα που κινούνται στον αέρα, γερνούν, φθείρονται, κάποτε αποχωρούν.
Βιομηχανικά υφάσματα ντύνουν τις όψεις – μια μεταμφίεση.
Ένα προσωρινό καμουφλάζ για κάτι που ίσως έρθει,
που όμως, ήδη πορεύεται έναν μακρύ δρόμο στην ιστορία της πόλης».  Χ.Κ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑThat’s what she said: Η φεμινιστική εικονογραφία της Σοφίας Ροζάκη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη12.09.2018

Βιογραφικό

H Χρυσάνθη Κουμιανάκη (1985, Ηράκλειο Κρήτης) είναι εικαστική καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το κύριο έργο της είναι εγκαταστάσεις που συνδυάζουν διάφορα μέσα όπως γλυπτική, σχέδιο, εκτυπώσεις, επιτελεστικές δράσεις, βίντεο και ήχο. Ο δημόσιος χώρος, η φθορά, η χρήση του και οι προσωπικές παρεμβάσεις σε αυτόν είναι ένα από τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα της.  Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε ιδρύματα, μουσεία και γκαλερί, όπως στα: The Nordic House in Iceland, Reykjavik (2024); EMΣΤ, Αθήνα (2023)· Εθνική Λυρική Σκηνή, Αθήνα (2023)· Ίδρυμα Θεοχαράκη, Αθήνα (2022)· ΝΕΟΝ, Αθήνα (2021)· Netwerk Aalst, Aalst, Βέλγιο (2018)· Fondation Hippocrène, Παρίσι (2018); Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2018)· Kadist, Παρίσι (2017)· Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2016)· Μπιενάλε της Αθήνας (2013) μεταξύ άλλων. To έργο της έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις οργανισμών και μουσείων όπως των: Fondazione Prada (2017), Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (2016) και New Museum New York (2016). Έχει συμμετάσχει σε καλλιτεχνικά προγράμματα όπως τα: Studiotopia (BOZAR & Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2020-22), Onassis Air (Ίδρυμα Ωνάση, 2019, 2023) και Artworks (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2018).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Χρυσάνθη Κουμιανάκη
Χώρος: CAN Christina Androulidaki Gallery, Χαλκοκονδύλη 19, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 12 Φεβρουαρίου – 15 Μαρτίου 2025
Πληροφορίες Χώρου: CAN Christina Androulidaki Gallery, Χαλκοκονδύλη 19, Αθήνα. T +30.210.523.5529. Ε: [email protected] | https://www.can-gallery.com/
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Τα Κάλαντα» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Λυδία Δαμπασίνα: Με μια «Κόκκινη γραμμή» στα Χανιά
Εικαστικά
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Error 404 – Reality Not Found: Έκθεση της Άλκηστης Κυριαζοπούλου στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΑΦΗγήματα: 100 Χρόνια Γεννάδειος Βιβλιοθήκη με έκθεση της ΑΦΗ collective
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Alexis Gritchenko: Η «Ελληνική Περιπέτεια» του Ουκρανού πρωτοπόρου στο MOMus
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Project Φλέβα: Οι φωτογραφίες της Άννας Μαρίας Χατζηστεφάνου από τη «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη
Εκδηλώσεις
A psychographic map: Έκθεση της Μάρθας Γωγάκου στο Labattoir
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θηραϊκές Τελετουργίες: Η νέα έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Καλαμωτή: Ένα μεσαιωνικό χωριό της Χίου – Έκθεση Φωτογραφίας του Γιώργη Γερόλυμπου