MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
02
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 03/07/2025 έως 07/09/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
In a Bright Green Field: Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 12/06/2025 έως 13/09/2025
Nήματα Eπιλογής: Ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 24/06/2025 έως 27/09/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
Untitled: H πρώτη έκθεση έργων του Jean-Michel Basquiat στην Ελλάδα
Από 22/05/2025 έως 02/08/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
Win Knowlton: Αποτυπώνοντας στον καμβά την κλιματική αλλαγή
Από 15/05/2025 έως 27/09/2025
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ιστορίες Ανεμελιάς» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/05/2025 έως 07/09/2025
Ένα Τηλεγράφημα στην αγαπημένη μου Suki: Έκθεση του Oscar Murillo στην Gagosian
Από 20/06/2025 έως 30/08/2025
Αθύρματα από χαρτί: Έκθεση του Απόστολου Φ. Βέττα στο Σπίτι του Ελύτη-Μουσείο
Από 09/07/2025 έως 14/09/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τα ράφια… στις προθήκες: Η Ελλάδα των Δυτικοευρωπαίων περιηγητών σε μια έκθεση στην ΕΒΕ
Από 01/07/2025 έως 31/08/2025
Γραφές και Χάρτες: Η νέα ατομική έκθεση της Βάσως Τρίγκα στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 06/09/2025 έως 05/10/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Εικαστικό «Φως εκ φωτός» στην Άνδρο
Από 26/07/2025 έως 28/09/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Θραύσματα: Ένας εικαστικός φόρος-τιμής στην κλασική ωραιότητα στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
Από 08/07/2025 έως 05/08/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Σου στέλνω Μήλο CPT: Ομαδική έκθεση στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 06/07/2025 έως 03/08/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Διάφορα

Hide or Disguise: Έκθεση της Χρυσάνθης Κουμιανάκη στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki

Συνεχίζοντας την έρευνά της γύρω από τον δημόσιο χώρο, η Χρυσάνθη Κουμιανάκη, στην έκθεση της με τίτλο «Hide or Disguise», στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki, εστιάζει στα συνθετικά υφάσματα που καλύπτουν τα υπό κατασκευή ή σε οικοδομική απραξία κτήρια – σημεία παύσης, μετάβασης ή εξέλιξης της πόλης.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis
Φωτογραφία: Stathis Mamalakis
Monopoli Team

Στην ατομική της έκθεση «Hide or Disguise» στη γκαλερί CAN Christina Androulidaki, η Χρυσάνθη Κουμιανάκη παρουσιάζει στο ισόγειο μία χωρική εγκατάσταση από χειροποίητο νήμα, και στο υπόγειο της γκαλερί μία σειρά σχεδίων με μαρκαδόρο σε χαρτί, όπου το σχέδιο λειτουργεί ως μια μορφή πλέξης – μια γραφή που παραπέμπει στη μηχανική διαδικασία της ύφανσης.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

Λίγα λόγια για την έκθεση

Συνεχίζοντας την έρευνά της γύρω από τον δημόσιο χώρο, η καλλιτέχνιδα εστιάζει στα συνθετικά υφάσματα που καλύπτουν τα υπο κατασκευή ή σε οικοδομική απραξία κτήρια – σημεία παύσης, μετάβασης ή εξέλιξης της πόλης. Αυτά τα προσωρινά «πέπλα» σηματοδοτούν μια στιγμή διακοπής, αχρηστίας ή ακόμα κατάρρευσης, αλλά ταυτόχρονα εμπεριέχουν την έννοια της αλλαγής, της αναγέννηση ή της αποκατάστασης. Τα κτήρια, τυλιγμένα σε αυτά τα υφάσματα, δημιουργούν ένα φευγαλέο κενό – μια φανταστική πράσινη ζώνη που λειτουργεί τόσο ως καμουφλάζ για τα ίδια όσο και ως μια παύση μέσα στην αστική περιπλάνηση.

Η Κουμιανάκη ενεργοποιεί μια συνομιλία με τους τεχνίτες της Νηματουργίας Μέντης-Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.)/ Μουσείο Μπενάκη*, δημιουργεί νέα υφάσματα/υφαντά που αποτελούν την πρώτη ύλη για τα έργα της. Αυτά τα υφαντά λειτουργούν ως μεταγραφές οικοδομικών υλικών –βιομηχανικές λινάτσες και πλαστικά ευτελή καλύμματα- τα οποία επαναπροσδιορίζει, αναπαράγοντάς τα με χρονοβόρες τεχνικές.

Η γλυπτική εγκατάσταση, ένα υφαντό μήκους σχεδόν 100 μέτρων, ακολουθεί μια αρθρωτή (modular) δομή, που επιτρέπει την ανασύνθεσή του με πολλαπλούς τρόπους, δημιουργώντας συνεχώς νέες χωρικές δυναμικές. Η ίδια λογική μεταβλητότητας εμφανίζεται και στη σειρά σχεδίων που παρουσιάζονται ως επιτοίχια έργα αλλά και σε βιτρίνες στο υπόγειο της γκαλερί: τα σχέδια μπορούν να αναδιαταχθούν, να συνδυαστούν εκ νέου και να δημιουργήσουν διαφορετικά σύνολα, υπογραμμίζοντας την έννοια της ροής, της εξέλιξης, της προσαρμοστικότητας και της συνεχούς μεταμόρφωσης που συναντάμε ως θεμελιώδεις έννοιες στην πρακτική της.

[*Η νηματουργία Μέντης–Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) υπάγεται στο Μουσείο Μπενάκη και είναι μια από τις παλαιότερες βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις επεξεργασίας νημάτων στην Ελλάδα. Η Κουμιανάκη επισκέφθηκε το ΝΗ.Μ.Α. το 2014, και από τότε ξεκίνησε μια συνεχής και εποικοδομητική συνομιλία με την υπεύθυνη του, Βιργινία Ματσέλη, καθώς και με τους τεχνίτες που εργάζονται εκεί. Το 2016, παρουσίασε την έκθεση Χροαχιμ, σε επιμέλεια των Locus Athens, δημιουργώντας παρεμβάσεις στο χώρο σε διάλογο με μουσικούς και χορευτές, οι οποίοι απέδιδαν με το σώμα τους, την κίνηση και τον ρυθμό μιας υφαντικής μηχανής.]

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

Η Κουμιανάκη βλέπει την ύφανση στις μηχανές ως ένα είδος ζωγραφικής και το υφαντό ως γλυπτικό αντικείμενο. Αλλάζοντας τα νήματα τακτικά, δημιουργεί αφαιρετικά μοτίβα που μιμούνται φυσικά τοπία, αντλώντας χρώματα από το περιβάλλον—το νερό (ως καταρράκτης, θάλασσα, ή βυθός), τη γη και τον ουρανό. Η συνεχής εναλλαγή των χρωμάτων στο νήμα από ρεγιόν κλωστές λειτουργεί όπως η αλλαγή του δέρματος ενός έμβιου όντος: το έργο δεν μένει ποτέ στατικό, αλλά μεταμορφώνεται διαρκώς, υιοθετώντας νέες μορφές και τονικότητες μέσα από την ίδια τη διαδικασία της ύφανσης. Όπως κάποια ζώα προσαρμόζουν το χρώμα τους για καμουφλάζ και προστασία, έτσι και οι επιφάνειες της Κουμιανάκη ενσωματώνονται στο περιβάλλον τους, αποκαλύπτοντας και αποκρύπτοντας νέες υφές και δομές.

Τα έργα της έκθεσης, υπάγονται σε μια νέα σειρά, στην οποία η καλλιτέχνιδα αναπτύσσει ένα δίκτυο χειροτεχνών μέσα στην πόλη. Χαρτογραφεί εργαστήρια που, μέσα από την παραγωγή τους, διατηρούν, εξελίσσουν και αναβιώνουν μεθόδους και τεχνικές σύνθετες, συχνά χρονοβόρες – μηχανικές και δυνάμει και μαγικές- φτιάχνοντας μικρά καταφύγια, οάσεις χειροτεχνικής δημιουργίας. Μέσα από αυτή την πρακτική, επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει τη σύγχρονη παραγωγή, την έντεχνη πράξη των εμπλεκόμενων προσώπων και να ανοίξει ένα διάλογο γύρω από τα υλικά, τις τεχνικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τέχνες ή δεξιοτεχνίες που φθίνουν ή είναι σχεδόν αφανισμένες.

Φωτογραφία: Stathis Mamalakis

«Κτήρια σε παύση, κτήρια σε εξέλιξη.
Καλύπτονται, μεταμορφώνονται: πράσινα, μπλε, μπεζ, γκρι.
Υφάσματα που κινούνται στον αέρα, γερνούν, φθείρονται, κάποτε αποχωρούν.
Βιομηχανικά υφάσματα ντύνουν τις όψεις – μια μεταμφίεση.
Ένα προσωρινό καμουφλάζ για κάτι που ίσως έρθει,
που όμως, ήδη πορεύεται έναν μακρύ δρόμο στην ιστορία της πόλης».  Χ.Κ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑThat’s what she said: Η φεμινιστική εικονογραφία της Σοφίας Ροζάκη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη12.09.2018

Βιογραφικό

H Χρυσάνθη Κουμιανάκη (1985, Ηράκλειο Κρήτης) είναι εικαστική καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το κύριο έργο της είναι εγκαταστάσεις που συνδυάζουν διάφορα μέσα όπως γλυπτική, σχέδιο, εκτυπώσεις, επιτελεστικές δράσεις, βίντεο και ήχο. Ο δημόσιος χώρος, η φθορά, η χρήση του και οι προσωπικές παρεμβάσεις σε αυτόν είναι ένα από τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα της.  Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε ιδρύματα, μουσεία και γκαλερί, όπως στα: The Nordic House in Iceland, Reykjavik (2024); EMΣΤ, Αθήνα (2023)· Εθνική Λυρική Σκηνή, Αθήνα (2023)· Ίδρυμα Θεοχαράκη, Αθήνα (2022)· ΝΕΟΝ, Αθήνα (2021)· Netwerk Aalst, Aalst, Βέλγιο (2018)· Fondation Hippocrène, Παρίσι (2018); Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2018)· Kadist, Παρίσι (2017)· Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2016)· Μπιενάλε της Αθήνας (2013) μεταξύ άλλων. To έργο της έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις οργανισμών και μουσείων όπως των: Fondazione Prada (2017), Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (2016) και New Museum New York (2016). Έχει συμμετάσχει σε καλλιτεχνικά προγράμματα όπως τα: Studiotopia (BOZAR & Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2020-22), Onassis Air (Ίδρυμα Ωνάση, 2019, 2023) και Artworks (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2018).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Χρυσάνθη Κουμιανάκη
Χώρος: CAN Christina Androulidaki Gallery, Χαλκοκονδύλη 19, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 12 Φεβρουαρίου – 15 Μαρτίου 2025
Πληροφορίες Χώρου: CAN Christina Androulidaki Gallery, Χαλκοκονδύλη 19, Αθήνα. T +30.210.523.5529. Ε: [email protected] | https://www.can-gallery.com/
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Εικαστικά
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Από τα ράφια… στις προθήκες: Η Ελλάδα των Δυτικοευρωπαίων περιηγητών σε μια έκθεση στην ΕΒΕ
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Αθύρματα από χαρτί: Έκθεση του Απόστολου Φ. Βέττα στο Σπίτι του Ελύτη-Μουσείο
Art & Culture
Εικαστικό «Φως εκ φωτός» στην Άνδρο
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μπορώ κι εγώ: Η αναπηρία των ζώων στο επίκεντρο μιας νέας έκθεσης στο ΠΕΣ Πολύτροπον
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σου στέλνω Μήλο CPT: Ομαδική έκθεση στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Γραφές και Χάρτες: Η νέα ατομική έκθεση της Βάσως Τρίγκα στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα: Ένας εικαστικός φόρος-τιμής στην κλασική ωραιότητα στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Κατεδαφίσεις» στην ετήσια εικαστική συνάντηση +oikismos στο Χαλάνδρι
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΑΣΚΤ: Ομαδική έκθεση των τελειόφοιτων του Εικαστικού Τμήματος