MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
American Psycho
Angel’s Egg
Athens Palestine Film Festival
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Christy
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Exit 8
Good Boy
Grand Prix: Ο γύρος της Ευρώπης (μεταγλωττισμένη)
Harvest
Judex
Jujutsu Kaisen: Εκτέλεση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
One in a Mill10n
Sisu
The best of Μαξ Λίντερ
j-hope Tour: Hope on the Stage – The Movie
Ένα απλό ατύχημα
Ανεμώνη
Αντίπαλοι για καλό
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Ζωηροί φίλοι
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η μάχη της Αθήνας
Η τελετουργία
Καμία άλλη επιλογή
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Κυνηγός: Επικίνδυνη ζώνη
Λο
Μέρες οργής
Μίκης Θεοδωράκης – Ο συνθέτης των ποιητών και των οραμάτων 1950-σήμερα
Μαθήματα πιάνου
Μανόλια
Ματαντόρ
Με λένε Στέλιο
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά για τα μικρά 1
Μικρά για τα μικρά 2
Νέα Σελήνη
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυρεμβέργη
Ο άτρωτος
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι κλώνοι του Μπρους Λι
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Πιο δυνατός απ’τον διάβολο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ραν
Στην κόψη του κύματος
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια (μεταγλωττισμένο)
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ
Το 47
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

TAR

Έξι από τα φετινά όσκαρ διεκδικεί το φιλμ του Τοντ Φιλντ που σημαδεύεται από την τρομερή ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η Λίντια Ταρ είναι μια φημισμένη μαέστρος κλασικής μουσικής που ετοιμάζεται να ανεβάσει με συμφωνική ορχήστρα του Βερολίνου (πόλη στην οποία ζει με την  σύντροφο και το παιδί τους) την 5η Συμφωνία του Μάλερ, όταν μια σειρά από περίεργα περιστατικά αποσπά την προσοχή της και απειλεί να διαλύσει ότι έχει χτίσει μέχρι τώρα.

Ένα σπάνιο αριστούργημα

Χωρίς περιστροφές ή πλάγιους λόγους δηλώνουμε ξεκάθαρα την αδυναμία μας στο «Tár». Πρόκειται για ένα ατόφιο αριστούργημα όπου τίποτα δεν είναι ψεύτικο, περιττό ή συμβατικό. Κάθε πλάνο έχει τη σημασία του, κάθε σκηνή αποκτά ξεχωριστό συμβολισμό. Φυσικά και όλοι θα σταθούν στην απίστευτη ερμηνεία της Μπλάνσετ που θα της χαρίσει λογικά το τρίτο της όσκαρ και ήταν η βασική έμπνευση για να κάνει ο Φιλντ το συγκεκριμένο έργο.

Όμως το «Tar» που είναι ένα περίπλοκο δράμα χαρακτήρων με τρομερό πλούτο ιδεών γύρω από την φύση της εξουσίας και την επιρροή των διασημοτήτων στην κοινωνία ως πρότυπα συμπεριφοράς είναι πολλά παραπάνω. Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στο ζήτημα της αμφιλεγόμενης πρωταγωνίστριας που συνδυάζει την καλλιτεχνική ιδιοφυία με την εγωκεντρική φύση ενός ατόμου που δεν νοιάζεται για κανέναν άλλο.

«Δεν έχεις κάνει καμία σχέση από την οποία να μην προσδοκάς κάποιο όφελος» της λέει η σύντροφος της βάζοντας ένα αστερίσκο στην κόρη τους για να συμπληρώσει η ίδια με θλίψη: «αλλά κι αυτήν ούτε καν την σκέφτηκες». Η γραφή του Φιλντ χαρακτηρίζεται από μια υπόγεια ένταση που μετατρέπουν το φιλμ σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Η αγωνία του δημιουργού που είχε 16 χρόνια να πιάσει την κάμερα (από το θαυμάσιο «Κρυφές επιθυμίες») αφορά στην ανάδειξη σύγχρονων ζητημάτων – το κίνημα του #MeToo, η ισχύς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι μηχανισμοί εξουσίας- μέσα από μια ματιά όμως που αποφεύγει να στραφεί σε εύκολες λύσεις ή δοκιμασμένες συνταγές.

Ο Φιλντ δεν ενδιαφέρεται να καταδικάσει ή να συμπονέσει την ηρωίδα του: αρκείται στο να καταγράφει τις ρωγμές που σχηματίζονται πάνω στην αψεγάδιαστη (αλλά και ψυχρή μέσα στην μινιμαλιστική τελειότητα) ζωή της και να αναδεικνύει τα κρίσιμα ηθικά διλήμματα που κρύβονται πίσω από κάθε στάση της επεισοδιακής ζωής της. Το δε φινάλε του φιλμ είναι ένα έπος μυσταγωγίας, σαγήνης και ανοιχτών οριζόντων. Το αιχμηρό και συναρπαστικό «Tár» είναι υποψήφιο για έξι Οσκαρ: Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ και Α’ γυναικείου Ρόλου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Τοντ Φιλντ
Σενάριο: Τοντ Φιλντ

Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Νοεμί Μερλάντ, Νίνα Χος

Διάρκεια: 158'
Χώρα: ΗΠΑ, Γερμανία
Έτος: 2022

Rating: 4.5
Διανομή: TULIP entertainment
Περισσότερα από CINEMA