MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
03
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΝΕΑ

    Ελαιογραφία του Van Dyck που είχε βρεθεί σε κακή κατάσταση σε φάρμα, σε δημοπρασία για 3 εκατομμύρια

    Μία ελαιογραφία που είχε βρεθεί σε μία φάρμα της Νέας Υόρκης, γεμάτη κουτσουλιές και σε κακή κατάσταση, αποδείχθηκε έργο του Antony Van Dyck, το οποίο τώρα πρόκειται να δημοπρατηθεί σε τιμή που υπολογίζεται να αγγίξει τα 3 εκατομμύρια δολάρια.

    Anthony van Dyck, A Study for Saint Jerome (1615–18). Photo: Sotheby's
    Anthony van Dyck, A Study for Saint Jerome (1615–18). Photo: Sotheby's
    Monopoli Team

    Μία ελαιογραφία του Anthony van Dyck, που φαίνεται να δημιούργησε στην αρχή της καριέρας του και ανακαλύφθηκε μετά από τέσσερις αιώνες σε μία φάρμα, θα είναι ο πρωταγωνιστής μίας νέας δημοπρασίας του Sotheby’s, μέρος της εβδομαδιαίας σειράς Κλασικής Τέχνης (Old Masters) του οίκου.

    Σε μία δημοπρασία που θα περιλαμβάνει πορτραίτα του Σωκράτη και του Δημοσθένη από τον Giandomenico Tiepolo, έναν πίνακα του Sebastiano del Piombo, καθώς και ένα σπάνιο έργο του Agnolo Bronzino αξίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων, η ελαιογραφία του Van Dyck πρόκειται να αγγίξει τα 3 εκατομμύρια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οίκου.

    Πρόκειται για ένα σκίτσο του Αγίου Ιερώνυμου, που αποτελεί ένα από τα δύο μόνο γνωστά έργα-σπουδή του Van Dyck βασισμένα σε ζωντανά μοντέλα, που μάλλον δημιούργησε το 1615 με 1618, όταν ο νεαρός Φλαμανδός ζωγράφος δούλευε ως βοηθός του Peter Paul Rubens, στο στούντιο του στην Αμβέρσα.

    Anthony van Dyck, A Study for Saint Jerome (1615–18). Photo: Sotheby's

    Anthony van Dyck, A Study for Saint Jerome (1615–18). Photo: Sotheby’s

    Το έργο απεικονίζει έναν σκυθρωπό ηλικιωμένο άνδρα, το πρόσωπο του στην σκιά και το λεπτό κορμί του να αποδίδεται με λεπτομέρεια – μία απεικόνιση που λειτούργησε ως σπουδή του Van Dyck πάνω στον πίνακά του Άγιο Ιερώνυμο (1618-20), που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Museum Boijmans van Beuningen.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΙστορικός τέχνης ανακάλυψε ότι πίνακας αξίας 78€ αποτελεί έργο σπουδαίου Φλαμανδού ζωγράφου12.09.2018

    Η ελαιογραφία είχε ανακαλυφθεί τέσσερις αιώνες μετά τη δημιουργία του, το 2002, σε μία φάρμα στην Νέα Υόρκη, και την είχε αποκτήσει σε δημοπρασία ο συλλέκτης Albert B. Roberts. Παρ’ όλο που το πίσω μέρος του καμβά ήταν καλυμμένος με κουτσουλιές πουλιών, ο Roberts πίστευε ότι επρόκειτο για έργο της Ολλανδικής Χρυσής Εποχής και το αγόρασε για 600 δολάρια.

    Πράγματι, δεν ήταν ένα οποιοδήποτε σκίτσο και το 2019 κατάφερε να αποδείξει την αυθεντικότητά του, όταν η ιστορικός τέχνης Susan Barnes το αναγνώρισε ως ένα “εκπληκτικά καλά διατηρημένο” έργο του Van Dyck. “Η ελαιογραφία είναι ένα εντυπωσιακό και σημαντικό εύρημα που μας βοηθά να καταλάβουμε περισσότερα για τη μέθοδο του καλλιτέχνη σε νεαρή ηλικία” έγραψε.

    Το σκίτσο του Van Dyck προσφέρεται στο Sotheby’s από τους κληρονόμους του Roberts, που πέθανε το 2021, και αποτελεί ένα από τα πολλά νέα ευρωπαϊκά αριστουργήματα που μπήκαν στην σειρά Κλασικής Τέχνης του οίκου, η οποία θα διαρκέσει από 18 έως 30 Ιανουαρίου. Η έκθεση για το κοινό άνοιξε στις 21 Ιανουαρίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣαλβαντόρ Νταλί: Η άγνωστη σχέση του υπερρεαλιστή ζωγράφου με τον κινηματογράφο12.09.2018

    Περισσότερα από Εικαστικά