MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
29
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Εγκάρσιος Προσανατολισμός: Πρεμιέρα στην Νέα Υόρκη για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου – Η συνάντηση με τον Mikhail Baryshnikov

Τη Δευτέρα η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου παρουσιάστηκε στο κοινό της Νέας Υόρκης με τους New York Times να κάνουν λόγο για μία “επική οπτική σύγκρουση”.

Mikhail Baryshnikov και Δημήτρης Παπαϊωάννου, photo: Facebook
Mikhail Baryshnikov και Δημήτρης Παπαϊωάννου, photo: Facebook
Monopoli Team

Η παράσταση “Transverse Orientation” (στα ελληνικά: Εγκάρσιος Προσανατολισμός) που είχε παρουσιαστεί στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο 2021-Ιανουάριο 2022 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (με τα εισιτήρια να βγαίνουν sold out σε λιγότερο από 24 ώρες) συνεχίζει τη διεθνή πορεία της. Αυτή τη φορά ο Έλληνας χορογράφος και δημιουργός της παράστασης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, ταξίδεψε μέχρι την Νέα Υόρκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟ Δημήτρης Παπαϊωάννου στη Στέγη: Ένας κόσμος εγκάρσια προσανατολισμένος στη μαγεία12.09.2018

Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η μεγάλη πρεμιέρα του έργου στο Brooklyn Academy of Music, όπου και θα παρουσιάζεται μέχρι και την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου.

Όπως βλέπουμε στο στιγμιότυπο, που μοιράστηκε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στα social media, στην πρεμιέρα παρευρέθηκε ο θρυλικός χορευτής, χορογράφος και ηθοποιός Mikhail Baryshnikov, με τον Παπαϊωάννου να γράφει για τη συνάντησή τους: “Αγκαλιές από έναν θρύλο / πόσο τυχερός / Misha in the house! / Transverse Orientation πρεμιέρα στην Νέα Υόρκη”.

“Μια επική οπτική σύγκρουση”

Στην πρεμιέρα βρέθηκαν και οι New York Times, οι οποίοι το 2021 είχαν κάνει λόγο για μία «πράξη καλλιτεχνικής μαγείας» σε κριτική τους.

Στην πιο πρόσφατη πρεμιέρα βρέθηκε η δημοσιογράφος της εφημερίδας Siobhan Burke, που μίλησε για μία “επική οπτική σύγκρουση”. “Οι πιο ενδιαφέρουσες πλευρές του Transverse Orientation, του δεύτερου έργου [του Παπαϊωάννου] που παρουσιάζεται στο Brooklyn Academy (μετά τον “Μεγάλο Δαμαστή” το 2019), αναδύονται από την ένταση ανάμεσα στη μεγαλοπρέπεια και την απλότητα. Με φόντο έναν λευκό τοίχο – κενό αν εξαιρέσεις μία πόρτα και ένα ιριδίζον φως που τρεμοπαίζει – η σκηνή της όπερας μοιάζει ατελείωτη. Ελάχιστα υλικά και χρώματα (και ρούχα) συνθέτουν επικά οπτικά αποτυπώματα” γράφει η Siobhan Burke στην κριτική της, εκθειάζοντας στη συνέχεια την μοναδική γυναίκα του πρωταγωνιστικού καστ, τη “χαρισματική Breanna O’Mara”, η οποία για την Burke ζωντάνεψε “μία από τις πιο καθηλωτικές εικόνες του έργου, ρίχνοντας νερό σε μία αντανακλαστική επιφάνεια για να δημιουργήσει αμοιβαδικές μορφές πίσω της -όσο βυθίζεται στο έδαφος”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 ο Δημήτρης Παπαϊωάννου είχε παρουσιάσει τον «Εγκάρσιο προσανατολισμό» στη Λισαβόνα, το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, το Παρίσι, το Τορίνο, το Λονδίνο, τη Μαδρίτη, ενώ φέτος έχει ταξιδέψει μεταξύ άλλων στη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ελβετία, το Ισραήλ, το Μεξικό, η Σιγκαπούρη -με τις περισσότερες παραστάσεις να είναι sold out.

Στην Νέα Υόρκη, η παράσταση θα παραμείνει μέχρι την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, ενώ επόμενη στάση αποτελεί το Stanford University, στις 9 και 10 Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο θέατρο της νέας εποχής πηγαίνει στη Μαδρίτη12.09.2018

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
VIMA_WEB3b