MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
23
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 03/07/2025 έως 07/09/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
In a Bright Green Field: Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 12/06/2025 έως 13/09/2025
Nήματα Eπιλογής: Ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 24/06/2025 έως 27/09/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
Win Knowlton: Αποτυπώνοντας στον καμβά την κλιματική αλλαγή
Από 15/05/2025 έως 27/09/2025
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ιστορίες Ανεμελιάς» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/05/2025 έως 07/09/2025
Ένα Τηλεγράφημα στην αγαπημένη μου Suki: Έκθεση του Oscar Murillo στην Gagosian
Από 20/06/2025 έως 30/08/2025
Αθύρματα από χαρτί: Έκθεση του Απόστολου Φ. Βέττα στο Σπίτι του Ελύτη-Μουσείο
Από 09/07/2025 έως 14/09/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τα ράφια… στις προθήκες: Η Ελλάδα των Δυτικοευρωπαίων περιηγητών σε μια έκθεση στην ΕΒΕ
Από 01/07/2025 έως 31/08/2025
Γραφές και Χάρτες: Η νέα ατομική έκθεση της Βάσως Τρίγκα στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 06/09/2025 έως 05/10/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Εικαστικό «Φως εκ φωτός» στην Άνδρο
Από 26/07/2025 έως 28/09/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Από 18/09/2025 έως 04/11/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Ζωγραφική

Ορίζοντες του Βλέμματος: Έκθεση ζωγραφικής της Ελέσας Αντύπα στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών παρουσιάζει, από τις 18 Μαΐου, την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ελέσας Αντύπα, «Ορίζοντες του Βλέμματος», με 25 έργα ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα.

«Χριστίνα», 2021, λάδι σε μουσαμά, 60 x 90 εκ.
«Χριστίνα», 2021, λάδι σε μουσαμά, 60 x 90 εκ.
Monopoli Team

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών θα ανοίξει για το κοινό η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ελέσας Αντύπα με τίτλο «Ορίζοντες του Βλέμματος» την Τρίτη 18 Μαΐου μεταξύ 18.00 – 22.00.  Συγκεκριμένα, στην έκθεση θα παρουσιαστεί μια ενότητα περίπου 25 έργων ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα από λάδι σε καμβά.

«Ευάγγελος, Βασίλης», 2020, λάδι σε μουσαμά, 81 x 80 εκ.

Όπως σημειώνει στον κατάλογο η επιμελήτρια της έκθεσης, Ελισάβετ Πλέσσα:

«Η Ελέσα Αντύπα ζωγραφίζει εκ του φυσικού, επιχειρώντας να αποτυπώσει στον καμβά της αυτό που βλέπει. Την ίδια στιγμή, παράδοξα, τις διαστάσεις του καμβά της μοιάζει να τις καθορίζουν οι ορίζοντες του βλέμματός της.

Μοντέλο της Αντύπα μπορεί να είναι εξίσου ένα κομμάτι ύφασμα, ένα ρούχο που στο έργο της αποκτά παράλληλη ζωή με τη ζωή του σώματος το οποίο ντύνει. Τα πολύβουα λουλούδια ενός φορέματος επαναλαμβάνονται σαν μοτίβα μέσα στη σύνθεση δημιουργώντας έναν διάκοσμο που, ενώ υπηρετεί το κυρίως θέμα, ταυτόχρονα αυτονομείται από το καθήκον της περιγραφής, διεκδικώντας έναν άλλο –ίσως και τον ισχυρότερο– ρόλο στη θεματική του έργου.

Όπως η αγάπη για τη λεπτομέρεια παρασύρει το μάτι πέρα από το φαινομενικό κέντρο βάρους του έργου, η ίδια η ζωγραφική της χειρονομία ωθεί πρόσκαιρα την Αντύπα στον αυτοσχεδιασμό, εκεί όπου συναντά την παιγνιώδη χαρά της ζωγραφικής. Επανερχόμενη στην εποπτεία του βλέμματος, η ζωγραφική της Αντύπα δεν συμπεριλαμβάνει αλλά απομονώνει εκείνο που η ματιά της ξεχωρίζει κάθε φορά σαν ουσιώδες.«

Ορίζοντες του Βλέμματος

Ψυχικός εγκλεισμός

»Τα έργα της, ακραία στενόμακρα ή πιο συμβατικού φορμά, έχουν συχνά μια σχεδόν φωτογραφική σύνθεση, γιατί δεν περικλείουν αλλά αποκλείουν τη ζωή που συνεχίζεται εκτός του τελάρου. Η ζωγραφική εδώ δεν είναι παράθυρο αλλά μια χαραμάδα, που καθιστά το λίγο της εικόνας πολύτιμο και που ευθύνεται για τις σαρωτικές προοπτικές, για τα σώματα που γλιστρούν προς το μέρος μας, τα σώματα που μετά βίας χωρούν στο κάδρο.

Ο εγκλεισμός των μορφών της Αντύπα στο πλαίσιο της ζωγραφικής της επιφάνειας, δεν γεννιέται από μια ιδέα αλλά προκύπτει ως αποτέλεσμα του τρόπου της να βλέπει, του τρόπου της να ελέγχει βλέποντας. Το βλέμμα της αποκόβει αυτό που αντικρίζει για να το χωρέσει στο υλικό αντίστοιχο της οπτικής της, που είναι ο καμβάς της. Ο περιορισμός σε ένα πλαίσιο ασφυκτικά στενό δημιουργεί ζωγραφικά πεδία περίφρακτα, που δεν επιτρέπουν την πρόσβαση παρά μόνο τη θέαση: ο εγκλεισμός στο κάδρο είναι ψυχικός – αυτός της ζωγράφου και εκείνος που προτείνεται από το έργο της σαν ένας χώρος περίκλειστα πνευματικός».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΊδρυμα Β&Ε Γουλανδρή: Με 58 νέα εκθέματα ανοίγει ξανά για το κοινό12.09.2018

Σύμφωνα με τον εικαστικό Αλέκο Κυραρίνη, που επίσης προλογίζει την έκθεση:

«Η Ελέσα Αντύπα ζωγραφίζοντας δεν ψάχνει το κέντρο του κόσμου, ψάχνει το δικό της κέντρο. Και έτσι ελπίζει να γίνει μέρος του κόσμου. Αυτό ακριβώς καθιστά την προσπάθειά της γνήσια και ουσιαστική. Με ορατές τις καταβολές από την πρόσφατη μαθητεία της και με εξασφαλισμένη μια στέρεη αισθητική βάση, τολμά να μετεωριστεί εξασκούμενη σε μία ζωγραφική που θα έκανε κανείς ταλαιπωρούμενος από έναν καλλιτεχνικό ψυχισμό και μια ξεκάθαρα καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία».

«Εγκλεισμός» , 2020, λάδι σε μουσαμά κολλημένο σε ξύλο, 28,5 x 39, 5 εκ.

Ο κατάλογος της έκθεσης

Η έκθεση «Ορίζοντες του Βλέμματος» συνοδεύεται από πλήρως εικονογραφημένο δίγλωσσο κατάλογο (ελλ-αγγλ) με κείμενα της ιστορικού της τέχνης  Ελισάβετ Πλέσσα και του ζωγράφου Αλέκου Κυραρίνη, από όπου και προέρχονται τα παραπάνω αποσπάσματα.

Λίγα λόγια για την Ελέσα Αντύπα

Η Ελέσα Αντύπα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990. Σπούδασε Ψυχολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, από όπου αποφοίτησε το 2013. Στη συνέχεια διδάχθηκε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Άγγελο Αντωνόπουλο και τον Πάνο Χαραλάμπους (2013-2018). Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα Ζωγραφικής στην Ομάδα Τέχνης «Σημείο» με δασκάλους τον Γιώργο Ρόρρη και την Κάλλια Τριανταφύλλου (2015-2019). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Αυτή είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.

«Βρεγμένα μαλλιά», 2019, λάδι σε ξύλο, 60 x 16 εκ.

Ομαδικές εκθέσεις
  • 2014: Έκθεση σπουδαστών και απόφοιτων της ΑΣΚΤ στο πλαίσιο Ημερίδας για τον ρόλο της Λογοτεχνίας και της Τέχνης στην Εκπαίδευση, Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης
  • 2015: Έκθεση του Α´ Εργαστηρίου ζωγραφικής της ΑΣΚΤ, Πινακοθήκη Γρηγοριάδη, Νέο Ηράκλειο Αττικής
  • 2017: «Θυμάμαι», έκθεση στο πλαίσιο Ημερίδας για τη Νόσο του Alzheimer, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Αθήνα, επιμέλεια Ίρις Κρητικού
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι γκαλερί ανοίγουν ξανά: Περιδιάβαση σε 10+1 εκθέσεις εικαστικών12.09.2018

Λόγω covid-19 η ασφάλειά σας καθώς και του προσωπικού της Αίθουσας Τέχνης Αθηνών παραμένει προτεραιότητα. Τηρούμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας: Απαραίτητες οι μάσκες προστασίας. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Ελέσα Αντύπα
Χώρος: Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Γλύκωνος 4, Κολωνάκι.
Διάρκεια Έκθεσης: Από 18 Μαΐου έως 19 Ιουνίου.
Πληροφορίες Χώρου: Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Γλύκωνος 4, Κολωνάκι. Τ: +30 210 7213938. Ε: [email protected] | https://www.athensartgallery.gr/ | Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 18 Μαΐου μεταξύ 18.00 – 22.00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Εικαστικά
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Από τα ράφια… στις προθήκες: Η Ελλάδα των Δυτικοευρωπαίων περιηγητών σε μια έκθεση στην ΕΒΕ
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Αθύρματα από χαρτί: Έκθεση του Απόστολου Φ. Βέττα στο Σπίτι του Ελύτη-Μουσείο
Art & Culture
Εικαστικό «Φως εκ φωτός» στην Άνδρο
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μπορώ κι εγώ: Η αναπηρία των ζώων στο επίκεντρο μιας νέας έκθεσης στο ΠΕΣ Πολύτροπον
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σου στέλνω Μήλο CPT: Ομαδική έκθεση στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Γραφές και Χάρτες: Η νέα ατομική έκθεση της Βάσως Τρίγκα στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα: Ένας εικαστικός φόρος-τιμής στην κλασική ωραιότητα στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Κατεδαφίσεις» στην ετήσια εικαστική συνάντηση +oikismos στο Χαλάνδρι