MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
"all aboard": Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Από 09/10/2025 έως 16/11/2025
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
La Bocca La Grotta: Έκθεση του Πάνου Προφήτη στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 12/09/2025 έως 30/11/2025
Shadows of the mind: Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Roger Ballen στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/11/2025 έως 25/01/2026
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
The Shape of Desire: Η νέα έκθεση του Στάθη Αλεξόπουλου στο NYX Esperia Palace Hotel Athens
Από 31/10/2025 έως 30/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Εν Τούτω Νίκα»: Έκθεση της Γεωργίας Λαλέ στην a.antonopoulou.art
Από 23/10/2025 έως 29/11/2025
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 21/09/2025 έως 09/11/2025
«Μυθολογίες – Με το πρόσωπο της Kimiko Yoshida»: Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα
Από 06/11/2025 έως 17/01/2026
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Βοτανολογίες: Η σύγχρονη τέχνη συναντά την οικολογία σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 24/10/2025 έως 16/11/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 23/10/2025 έως 17/11/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
Από 25/09/2025 έως 08/11/2025
Ζωγραφική

Here’s to a Brave New World: Έκθεση του Γιώργου Παπασταθόπουλου και του Πάνου Καμπύλη στην Arte Visione

Η επίκαιρη έκθεση ζωγραφικής «Here’s to a Brave New World», φιλοξενείται στην γκαλερί Arte Visione, με έργα δύο νέων καλλιτεχνών, του Γιώργου Παπασταθόπουλου και του Πάνου Καμπύλη.

Lockdown, Γιώργος Παπασταθόπουλος. Λάδι σε καμβά, 2020
Lockdown, Γιώργος Παπασταθόπουλος. Λάδι σε καμβά, 2020
Monopoli Team

Το κοσμογονικό σοκ της πρόσφατης πανδημίας κλόνισε το αυτάρεσκο αφήγημα του σύγχρονου ανθρώπου ως παντοδύναμου διαχειριστή του πλανήτη, ενώ έθεσε παράλληλα  αμείλικτα ερωτήματα αναφορικά με την εγκυρότητα του υφιστάμενου μοντέλου διαβίωσης. Ο σύγχρονος κόσμος φαίνεται ν’ ασφυκτιά και ν’ αναζητά εναλλακτικές προτάσεις για το μέλλον. Μάλιστα, όσοι προεξοφλούν το αναπόφευκτο των επερχόμενων αλλαγών, τολμούν ήδη να διεξάγουν μακροσκελείς συζητήσεις για την φυσιογνωμία αυτού του «θαυμαστού, καινούργιου κόσμου» που οραματίζονται, προσπαθώντας να περιγράψουν τις αρχές και την φιλοσοφία που θα πρέπει να διέπουν κάθε νέα πρωτοβουλία επανεκκίνησης έτσι ώστε ν’ αποφευχθούν οι αστοχίες του παρελθόντος που οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο.

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που υποστηρίζουν πως για την επιτυχία αυτού του το τολμηρού εγχειρήματος είναι σημαντικό η πρωτοβουλία των κινήσεων να δοθεί σε όσους έως τώρα βρίσκονταν μακριά από τα κέντρα λήψης αποφάσεων και δεν βαρύνονται από τα λάθη του παρελθόντος. Ο κίνδυνος επιστροφής στις τραγικά αποτυχημένες νόρμες του παρελθόντος ή παρεκτροπής σε κόσμους δυστοπικούς, όπως ο «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» του A. Huxley, ελλοχεύει.

Gameover, Γιώργος Παπασταθόπουλος. Λάδι σε καμβά, 2020

Here’s to a Brave New World, στην γκαλερί Arte Visione

Ο ρόλος της τέχνης, ειδικότερα των νέων καλλιτεχνών, που διακρίνονται για την φρεσκάδα του βλέμματος και την αγνότητα των προθέσεών τους, θα πρέπει να είναι καίριος. Οι νέοι δημιουργοί εξ’ ορισμού δικαιούνται να έχουν λόγο σ’ αυτήν την προσπάθεια να γραφτεί ξανά το σενάριο της ανθρώπινης παρουσίας στον πλανήτη. Υπό το πρίσμα αυτό, η έκθεση ζωγραφικής Here’s to a Brave New World, η οποία φιλοξενείται στην γκαλερί Arte Visione από 28 Ιανουαρίου έως 12 Φεβρουαρίου δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη. Η πρώτη ατομική έκθεση δυο νέων και πολλά υποσχόμενων καλλιτεχνών, του Γιώργου Παπασταθόπουλου και του Πάνου Καμπύλη, δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη χρονική συγκυρία, αφού μπορεί ουσιαστικά να εκληφθεί ως η έμπρακτη απόδειξη της εγκυρότητας των ισχυρισμών όσων επιμένουν στην ανάγκη μας να εμπιστευθούμε την καθαρότητα του βλέμματος των νέων.

Η προετοιμασία. Πάνος Καμπύλης. Λάδι σε καμβά, 2020

Ήδη με τον τίτλο της έκθεσής τους οι δυο πρωτοεμφανιζόμενοι καθιστούν σαφείς τις προθέσεις τους. Με την φράση αυτή έρχονται να υπενθυμίσουν, όλο σαρκασμό, κλείνοντας πονηρά το μάτι στον επισκέπτη, πως οι αγαθές προθέσεις δεν προεξοφλούν αναγκαστικά την ευτυχή κατάληξη κάθε προσπάθειας. Αντίθετα, θα πρέπει να τις συνοδεύει η ειλικρινής διάθεση αυτοκριτικής και γενναιότητα στην επανεξέταση των κακών κείμενων. Οι ίδιοι, οπλισμένοι με την ρομαντική ορμή που χαρακτηρίζει την ηλικία τους, δεν διστάζουν να επιδείξουν, μέσω των έργων αυτής της έκθεσης, μοναδική οξυδέρκεια και γνήσια διαισθητική αντίληψη. Οι συνθέσεις απεικονίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο στην πραγματική του διάσταση, χωρίς ψεύτικους ηρωισμούς και ηθογραφικές καλλιγραφίες, έτσι όπως βιώνει την αδιέξοδη καθημερινότητα αλλοτρίωσης και απώλειας ταυτότητας. Μια προς μια, συνιστούν ψυχρές ακτινογραφίες της καθημερινότητας, κατακερματίζοντας «τις  μεγάλες αφηγήσεις» που στήριξαν, σύμφωνα με τον  François Lytotard, το σαθρό οικοδόμημα του μοντερνισμού. Έτσι, έχοντας επιλέξει συνειδητά να παρεκκλίνουν από τις εικονογραφικές συμβάσεις, οι Παπασταθόπουλος- Καμπύλης επικεντρώνονται στην αφήγηση στιγμιότυπων που συνήθως θεωρούνται δευτερεύοντα ή ακόμη και περιθωριακά, τα οποία συνήθως διαφεύγουν της προσοχής μας, τα οποία παρουσιάζονται με μια ειλικρινή ματιά γεμάτη φρεσκάδα , χωρίς όμως να συμβιβάζονται ως προς τον τόνο της σχεδόν βιτριολικής ειρωνείας που διακρίνει τη γραφή τους.

Αυτή η ιδιοσυγκρασιακή αντίληψη του κόσμου συνδυάζεται μ’ ένα εικαστικό αποτύπωμα βαθιά εξπρεσιονιστικό, ιδανικό για να μεταφέρει στον θεατή τον δυναμισμό που χαρακτηρίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται και αντιδρούν απέναντι στις καταστάσεις που περιγράφουν και που στην ουσία έχουν οικειοποιηθεί, αποτελούν πλέον κομμάτι των προσωπικών τους βιωμάτων. Έτσι, για τον Πάνο Καμπύλη, το πινέλο μοιάζει συχνά να μετατρέπεται σε σμίλη που «σκάβει» τις μορφές πάνω στην εικονιστική επιφάνεια της σύνθεσης, συσσωρεύοντας κατά τόπους το υλικό με τέτοιο τρόπο που οι σιλουέτες καταλήγουν ν’ αναδύονται σχεδόν ανάγλυφες. Ο Γιώργος Παπασταθόπουλος μοιάζει περισσότερο εγκεφαλικός, προτιμώντας ν’ αντισταθμίσει την δυναμική ορμή της εξπρεσιονιστικής έκφρασης με μια πιο ραφιναρισμένη πινελιά που παραπέμπει σε μια παράλληλη πνευματικότητα η οποία συχνά συνδυάζεται με κάποιες σχεδόν μεταφυσικές αναφορές που φαίνεται να κρύβονται πίσω από τις λεπτομέρειες των έργων του. Έτσι, ο θεατής νιώθει συχνά πως βρίσκεται μπροστά σ’ ένα αίνιγμα, κάθε σύνθεση αποτελεί ένα διανοητικό παιχνίδι που χρήζει ερμηνείας, ενεργοποιώντας με τον τρόπο αυτό το αντανακλαστικό της διαδραστικότητας, ξεκινώντας έναν διάλογο.

Η Πρόποση. Πάνος Καμπύλης. Λάδι σε καμβά, 2020

Ωστόσο, ο βασικός πρωταγωνιστής στην δουλειά και των δυο δημιουργών δεν παύει να είναι το χρώμα, το οποίο καλείται ουσιαστικά ν’ ανασυνθέσει τα περιγράμματα που συχνά μοιάζουν να υποχωρούν υπό το βάρος της ορμής της πινελιάς που πηγάζει από την ανάγκη άμεσης, ανεπεξέργαστης έκφρασης. Στη συνέχεια παρεμβαίνει το προσωπικό όραμα καθενός, η αυτόνομη καλλιτεχνική φυσιογνωμία του, που φαίνεται τελικά τους κατευθύνει σε διαφορετικές ατραπούς παρόλο που αμφότεροι δουλεύουν με τα ίδια υλικά. Ο  Γιώργος Παπασταθόπουλος επιλέγει πιο κολορίστικες συνθέσεις όπου τα χρώματα είναι πιο καθαρά, συχνά δομούν τους χώρους ή υπαγορεύουν την διάθεση και τον τόνο της σύνθεσης. Ο Πάνος Καμπύλης παραμένει σε σκοτεινότερους τόνους, χωρίς να θέλει να εκχωρήσει στο χρώμα την πρωτοκαθεδρία της σύνθεσης. Ωστόσο, δεν διστάζει να υιοθετήσει κατά τόπους μικρές εκρήξεις χρώματος, οι οποίες αρκούν για να δώσουν στις συνθέσεις του ένταση, προκαλώντας ευχάριστες ανατροπές που ενισχύουν τον εσωτερικό παλμό των έργων του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ1821 Πριν και Μετά: Η έκθεση εντάσσεται στο επίσημο πρόγραμμα του εθνικού εορτασμού της Επιτροπής «Ελλάδα 2021»12.09.2018

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το μέγεθος της καλλιτεχνικής ολοκλήρωσης που αντικατοπτρίζεται στα έργα αυτής της έκθεσης, ειδικά  αν αναλογιστεί κανείς το νεαρό της ηλικίας των καλλιτεχνών της. Στοιχειοθετεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, τόσο μια εντυπωσιακή είσοδο στον καλλιτεχνικό στίβο όσο και μια βαριά παρακαταθήκη που δημιουργεί αυτομάτως αξιώσεις για μια εφάμιλλη μελλοντική πορεία. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μια επίδειξη δυνάμεων από την νέα καλλιτεχνική γενιά που καλείται, πιο επιτακτικά από ποτέ, ν’ αναλάβει δράση η οποία δεν θα περιορίζεται απλώς στο πεδίο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, αλλά θα επιφέρει δομικές ανακατατάξεις και αναφορικά με το μελλοντικό μοντέλο ζωής. Τα πρώτα δείγματα γραφής, αναμφισβήτητα μας γεμίζουν αισιοδοξία. Η πρόποση που μας απευθύνουν, μέσω των έργων, υπαινικτικά αλλά με αποφασιστικότητα, το επιβεβαιώνει εμφατικά και ανεπιφύλακτα μας γεμίζει προσμονή για το μέλλον: Στην υγεία του θαυμαστού, καινούργιου κόσμου! – Σωτηροπούλου Χριστίνα, Ιστορικός Τέχνης

Lockdown, Γιώργος Παπασταθόπουλος. Λάδι σε καμβά, 2020

Τα βιογραφικά των δύο καλλιτεχνών

Ο Πάνος Καμπύλης γεννήθηκε το 1994 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπουδάζει στο Οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα Διοικητικής επιστήμης και Τεχνολογίας, ενώ το 2016 ξεκίνησε παράλληλα τις σπουδές του στη ζωγραφική. Το καλοκαίρι του 2020 αποφοίτησε από τον ΑΚΤΟ, Art &Design College, από το τμήμα Bachelor in Fine Arts & New Media, όπου ειδικεύτηκε στη ζωγραφική υπό την επίβλεψη των καθηγητών Αχιλλέα Πιστώνη και Δημήτρη Αγγελόπουλο. Έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις. Η έκθεση «Here’s to a Brave New World», όπου είναι συνεκθέτες με τον Γιώργο Παπασταθόπουλο αποτελεί την πρώτη ατομική του έκθεση.

Ο Γιώργος Παπασταθόπουλος γεννήθηκε το 1992 και ζει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και του τμήματος Fine Arts & New Media του ΑΚΤΟ, όπου σπούδασε ζωγραφική με καθηγητές τους Αχιλλέα Πιστώνη και Δημήτρη Αγγελόπουλο. Η ζωγραφική του είναι κυρίως ανθρωποκεντρική. Έχει ασχοληθεί επίσης με την δημιουργία γραφικών, αλλά και την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, ενώ η παρούσα έκθεση αποτελεί την πρώτη του ατομική με συνεκθέτη τον Πάνο Καμπύλη.

* Στον χώρο τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, όπως αυτά έχουν εξαγγελθεί με υποχρεωτική τη χρήση μάσκας. Θα τηρείται περιορισμένη είσοδος στον χώρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑChanel Connects: Ο γαλλικός οίκος μόδας κυκλοφορεί νέα σειρά podcast αφιερωμένη στον πολιτισμό12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Γιώργος Παπασταθόπουλος, Πάνος Καμπύλης
Χώρος: Arte Visione, Πηλίου 5, Αθήνα
Διάρκεια Έκθεσης: Από 28 Ιανουαρίου έως 12 Φεβρουαρίου 2021
Είσοδος: Ελεύθερη
Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Η Kourd Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Kimiko Yoshida στην Ελλάδα
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Εικαστικά
Ο Προθάλαμος Δ’ 2 του Εθνικού συνεχίζεται: Διεπιστημονικοί και διακαλλιτεχνικοί διάλογοι με άξονα το περιβάλλον
Εικαστικά
Βανδαλισμός του «Χορού του Ζαλόγγου» του Ζογγολόπουλου από τον Δήμο Πρεβέζης
Εικαστικά
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο – 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Art & Culture
O Juergen Teller σε προσκαλεί να κοιτάξεις, να νιώσεις, να ονειρευτείς
Εικαστικά
Λούβρο: Ληστές άρπαξαν βασιλικά κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας
Εικαστικά
Athens Wine & Art Festival στο Κτήριο Ολυμπιάς
Εικαστικά
Ίδρυμα Γουλανδρή: Ξεκινά το πλούσιο πρόγραμμα βιωματικών δράσεων για ενήλικες
Art & Culture
All Aboard: Η μετάβαση ως τέχνη στο αεροδρόμιο της Αθήνας
Εικαστικά
ΗΠΑ: Σε δημοπρασία 30 πίνακες του Bob Ross για τη στήριξη της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Εικαστικά
Ίδρυμα Γουλανδρή: Ξεναγήσεις και παιδικό θέατρο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα