MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
07
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Pari

Δυνατό σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Ιρανό Σιαμάκ Ετεμάντι που αφηγείται την αγωνιώδη προσπάθεια ζευγαριού ιρανών να βρουν στην σύγχρονη Αθήνα τον εξαφανισμένο γιο τους που σπούδαζε στο Πολυτεχνείο.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η Παρί και ο ηλικιωμένος σύζυγός της φτάνουν από την Τεχεράνη στο αεροδρόμιο της Αθήνας για να συναντηθούν με τον γιο τους Μπάμπακ, φοιτητή στο Πολυτεχνείο αλλά ο τελευταίος δεν εμφανίζεται. Το ζευγάρι που δεν μιλάει ελληνικά, πηγαίνει στη διεύθυνση κατοικίας του γιου τους στα Εξάρχεια αλλά ο σπιτονοικοκύρης τους ενημερώνει ότι έχει εξαφανιστεί εδώ και καιρό αφήνοντας χρέη τα οποία αναλαμβάνει να πληρώσει ο ντροπιασμένος πατέρας του Μπάμπακ. Η προσπάθεια του ζευγαριού να εντοπίσει τον εξαφανισμένο φοιτητή στα φοιτητικά στέκια ή στα μέρη που συχνάζουν οι ιρανοί δεν αποφέρει καρπούς και τότε ακολουθούν άλλη τακτική.

Νυχτερινή Αθήνα, ιρανικός σκοταδισμός

Αμείωτο σασπένς, εξαιρετικός σχεδιασμός στο επίπεδο παραγωγής- ίσως από τα καλύτερα γυρίσματα διεθνών ταινιών που έχουν γίνει στην Αθήνα-  αληθοφανείς χαρακτήρες (κυρίως το ζευγάρι των ιρανών) και ζωηράδα στην αφήγηση ακόμη και στις σκηνές που δεν συμβαίνουν πολλά. Οι δύο πόλοι του φιλμ «Παρί» είναι οι τόποι που φιλοξένησαν δύο αρχαίους πολιτισμούς με μεγάλη ιστορία και εδώ λειτουργούν σχεδόν αλληγορικά. Το συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο όμως δεν φτάνει για να αποδοθεί το εύρος ενός μοντέρνου δράματος φτιαγμένου με την τεχνοτροπία ενός αστικού θρίλερ. Ο Ετεμάντι από το πρώτο κιόλας πλάνο δείχνει ξεκάθαρα τις θέσεις του.

Το πρόσωπο της ηρωίδας δίπλα στο παράθυρο του αεροπλάνου είναι ανήσυχο και εκφραστικό μαζί. Παρότι βρίσκεται διαρκώς στη σκιά του πιστού μουσουλμάνου συζύγου της, η Παρί, γρήγορα θα σηκώσει κεφάλι και θα σπάσει τους περιορισμούς και τους κανόνες που τους κρατούν στο σκοτάδι – όχι μόνο της υπόθεσης αλλά και της δικής τους ύπαρξης. Με μια σειρά από δυνατές εικόνες που αποτυπώνουν ανάγλυφα το χάος μιας εμπόλεμης πόλης (τα Εξάρχεια στο έλεος των μαχών ΜΑΤ και αναρχικών), τρυφερές λεπτομέρειες (οι 2-3 ερωτικές σκηνές με πρωταγωνίστρια την Παρί της εξαιρετικής Μελίκα Φορουτάν) αλλά και ποιητικές σφήνες, ο Ετεμάντι βρίσκει το ιδανικό τρόπο για να ξετυλίξει μιας σειρά από ατελείωτα ερωτήματα και σύμβολα που σχετίζονται με την ελευθερία, τη δημοκρατία, τη θέση της γυναίκας σε ένα κόσμο που φλέγεται και κυρίως την αναζήτηση της αλήθειας μακριά από πατριωτικές και θρησκευτικές αγκυλώσεις.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Pari
Σκηνοθεσία: Σιαμάκ Ετεμάντι
Σενάριο: Σιαμάκ Ετεμάντι

Παίζουν: Μελίκα Φορουτάν, Σαμπάζ Νοσίρ, Αργύρης Πανταζάρας, Σοφία Κόκαλη, Λένα Κιτσοπούλου
Παραγωγή: Heretic

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Ελλάδα, Γαλλία, Ολλανδία, Βουλγαρία
Έτος: 2020

Rating: 3
Διανομή: Cinobo
Περισσότερα από CINEMA