MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Δράσης

Η ληστεία της Στοκχόλμης

Ο όρος «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» αναφέρεται στην ψυχολογική τάση ενός ομήρου να δένεται με τον απαγωγέα του. Ιδού και τα αυθεντικά γεγονότα που οδήγησαν τους ψυχολόγους στο παραπάνω συμπέρασμα.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 92'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει σε μια τράπεζα με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους όμηρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν να ξεφύγει απ’ τον στενό κλοιό της αστυνομίας και να δραπετεύσει με εκατομμύρια.

Casa de papel αλά σουηδικά

Όταν οι όμηροι της ληστείας αρχίζουν να δείχνουν ξεκάθαρα την συμπάθεια τους προς τους δράστες – με αποκορύφωμα τα ερωτικά αισθήματα που αρχίζει να έχει μια κοπέλα για τον Λαρς, ομοιότητα που δεν είναι η μόνη που θυμίζει το ισπανικό τηλεοπτικό χιτ της εποχής, το «Casa de papel»- οι ψυχολόγοι αρχικά αναπτύσσουν την εύκολη θεωρία που θέλει τα θύματα να έχουν δεχτεί πλύση εγκεφάλου από τους ληστές. Στη συνέχεια όμως και κυρίως μετά και από τα αυθεντικά γεγονότα που ακολούθησαν ύστερα από το τέλος της ληστείας αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν και τότε διατύπωσαν το περίφημο «σύνδρομο της Στοκχόλμης».

Η «Ληστεία της Στοκχόλμης» του Ρόμπερτ Μπουντρό θέλει να είναι ένα συναρπαστικό αστυνομικό θρίλερ με ανατροπές και χιούμορ αλλά δεν τα καταφέρνει. Ουκ ολίγες φορές η πλοκή κυλάει σε μονότονα πεδία, μπουκωμένα από τα κλισέ και τις έντονες (αλλά όχι και απόλυτα αληθοφανείς) ερμηνείες από τις οποίες διασώζεται μόνο η εξαιρετική Νούμι Ραπάς, ενώ η άθλια περούκα του Μαρκ Στρονγκ βγάζει μάτια! Κι όμως οι λεπτομέρειες της ληστείας με τις συνεχείς αναποδιές και τα mind games που παίζονται μεταξύ αστυνομίας και δραστών (+ομήρων) θα μπορούσαν να είχαν ενδιαφέρον αν η σκηνοθετική προσέγγιση ήταν πιο ακριβής και μεθοδική. Αντίθετα όμως ο Μπουντρό, επιλέγει μια πιο χύμα και απρόβλεπτη αφήγηση, η οποία βασίζεται κυρίως στην εύθραυστη ψυχολογία των δραστών που θεωρητικά τονίζει τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σεναρίου. Ενός σεναρίου όμως που εύκολο γίνεται ανάλαφρο και σοβαροφανές χωρίς να υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Stockholm
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό
Σενάριο: Ρόμπερτ Μπουντρό

Παίζουν: Ιθαν Χοκ, Νούμι Ραπάς, Μάρκ Στρονγκ

Διάρκεια: 92'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA