MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Attenberg
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Christy
Cinema Made in Italy
Darkman
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Exit 8
Grand Prix: Ο γύρος της Ευρώπης (μεταγλωττισμένη)
Harvest
In Search of an Audience
Jujutsu Kaisen: Εκτέλεση
Mauthausen
Noi
Nouvelle Vague
Sisu 2: Ο δρόμος της εκδίκησης
Wicked: Μέρος δεύτερο
Έκλειψη
Ένα απλό ατύχημα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Ανεμώνη
Αντίπαλοι για καλό
Αποστροφή
Αυτή η νύχτα μένει
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Γεια σου Φρίντα (μεταγλωττισμένη)
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Η Γιούκου και το λουλούδι των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
Η αγάπη που απομένει
Η γεύση του κερασιού
Η κάθοδος των εννέα
Η συμμορία των μάγων 3
Η τελετουργία
Ιωάννης ο βίαιος
Καμία άλλη επιλογή
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κουραμπιέδες από χιόνι
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Κυνηγός: Επικίνδυνη ζώνη
Κύριλλος και Μεθόδιος – Οι φωτιστές των Σλάβων
Ληστεία στην Αθήνα
Λο
Λόλα
Μέρες οργής
Μαργαρίτες
Μαρτυρίες
Με λένε Στέλιο
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπάυρον: Η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Ο Δολοφόνος της Λεωφόρου
Ο άτρωτος
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι 12 ένορκοι
Ονειρα
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ραν
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το αγαπημένο μου γλυκό
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το προξενιό της Άννας
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Τύχη βουνό
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Δράμας
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Δράσης

Η ληστεία της Στοκχόλμης

Ο όρος «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» αναφέρεται στην ψυχολογική τάση ενός ομήρου να δένεται με τον απαγωγέα του. Ιδού και τα αυθεντικά γεγονότα που οδήγησαν τους ψυχολόγους στο παραπάνω συμπέρασμα.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 92'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει σε μια τράπεζα με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους όμηρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν να ξεφύγει απ’ τον στενό κλοιό της αστυνομίας και να δραπετεύσει με εκατομμύρια.

Casa de papel αλά σουηδικά

Όταν οι όμηροι της ληστείας αρχίζουν να δείχνουν ξεκάθαρα την συμπάθεια τους προς τους δράστες – με αποκορύφωμα τα ερωτικά αισθήματα που αρχίζει να έχει μια κοπέλα για τον Λαρς, ομοιότητα που δεν είναι η μόνη που θυμίζει το ισπανικό τηλεοπτικό χιτ της εποχής, το «Casa de papel»- οι ψυχολόγοι αρχικά αναπτύσσουν την εύκολη θεωρία που θέλει τα θύματα να έχουν δεχτεί πλύση εγκεφάλου από τους ληστές. Στη συνέχεια όμως και κυρίως μετά και από τα αυθεντικά γεγονότα που ακολούθησαν ύστερα από το τέλος της ληστείας αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν και τότε διατύπωσαν το περίφημο «σύνδρομο της Στοκχόλμης».

Η «Ληστεία της Στοκχόλμης» του Ρόμπερτ Μπουντρό θέλει να είναι ένα συναρπαστικό αστυνομικό θρίλερ με ανατροπές και χιούμορ αλλά δεν τα καταφέρνει. Ουκ ολίγες φορές η πλοκή κυλάει σε μονότονα πεδία, μπουκωμένα από τα κλισέ και τις έντονες (αλλά όχι και απόλυτα αληθοφανείς) ερμηνείες από τις οποίες διασώζεται μόνο η εξαιρετική Νούμι Ραπάς, ενώ η άθλια περούκα του Μαρκ Στρονγκ βγάζει μάτια! Κι όμως οι λεπτομέρειες της ληστείας με τις συνεχείς αναποδιές και τα mind games που παίζονται μεταξύ αστυνομίας και δραστών (+ομήρων) θα μπορούσαν να είχαν ενδιαφέρον αν η σκηνοθετική προσέγγιση ήταν πιο ακριβής και μεθοδική. Αντίθετα όμως ο Μπουντρό, επιλέγει μια πιο χύμα και απρόβλεπτη αφήγηση, η οποία βασίζεται κυρίως στην εύθραυστη ψυχολογία των δραστών που θεωρητικά τονίζει τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σεναρίου. Ενός σεναρίου όμως που εύκολο γίνεται ανάλαφρο και σοβαροφανές χωρίς να υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Stockholm
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό
Σενάριο: Ρόμπερτ Μπουντρό

Παίζουν: Ιθαν Χοκ, Νούμι Ραπάς, Μάρκ Στρονγκ

Διάρκεια: 92'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA