MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
11
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Βιογραφική

Η Ευνοούμενη

Η πιο mainstream ταινία στην καριέρα του Γιώργου Λάνθιμου ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στα 91α Όσκαρ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-halfstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 120'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ιστορία της ταινίας η “Ευνοούμενη”

Στις αρχές του 18ου αιώνα η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τη Γαλλία αλλά η φιλάσθενη και ανασφαλής βασίλισσα Αννα έχει άλλα προβλήματα. Το αποτέλεσμα είναι η ευνοούμενη της, η αυταρχική Λαίδη Σάρα να κυβερνά στη θέση της. Οι ισορροπίες στο παλάτι διαταράσσονται όταν καταφτάνει η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ που έχει συγγενικές σχέσεις με την Λαίδη Σάρα και καταφέρνει να κερδίσει την προσοχή της ευάλωτης βασίλισσας.

Σε αντίθεση με την πολυγραφότατη στο σινεμά Ελίζαμπεθ, η βασίλισσα Άννα, η τελευταία των Στιούαρτ που κυβέρνησε το Νησί μεταξύ 1702- 1714 και μάλιστα στην εποχή της ισχυροποιήθηκε αρκετά η Μεγάλη Βρετανία, δεν έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους κινηματογραφιστές. Το πρωτότυπο σενάριο των ΜακΝαμάρα και Ντέιβις (υποψήφιο για μία από τις 10 οσκαρικές κατηγορίες στις οποίες παίζει η ταινία) καλύπτει το ιστορικό κενό και δίνει χρήσιμες πληροφορίες  – όντως οι δύο ευνοούμενες της βασίλισσας Άννας, Σάρα και Άμπιγκεϊλ ήταν υπαρκτά πρόσωπα που δεν είχαν μόνο θέση στο κρεβάτι της αλλά και λόγο στην διακυβέρνηση της χώρας-  γύρω από την περίπτωση της αμφιλεγόμενης Άννας.

Η προσεγγιση του Γιώργου Λάνθιμου

Οι ανίερες συμμαχίες, τα πολιτικά σκάνδαλα, οι δηλητηριάσεις και τα ερωτικά βίτσια (τυπικά κομμάτια καθημερινότητας σε βασιλικά δράματα εποχής) δεν λείπουν ούτε από την ζωή της βασίλισσας Άννας, ούτε από την ταινία του Λάνθιμου. Θεωρητικά ο Έλληνας σκηνοθέτης είχε το ιδανικό έδαφος για να ξεδιπλώσει την ιδιότυπη ανατρεπτική ματιά του πάνω σε θέματα που άπτονται της διαμάχης των δύο γυναικών για την εύνοια της βασίλισσας και αφορούν σε διαχρονικά σύμβολα όπως τη μοναξιά, την ερωτική εμμονή και τη δίψα (ποια δίψα; καλύτερα μανία να λέτε) για εξουσία.

Όλα αυτά όμως παρότι είναι άψογα τοποθετημένα σε μια βιτρίνα τέχνης που παγιδεύει κυριολεκτικά το βλέμμα χάρη στα αμέτρητα καλούδια της (μεγαλοπρεπείς ευρυγώνιοι φακοί, ατμοσφαιρική φωτογραφία, πρωτοκλασάτες ερμηνείες, βαρβάτο μοντάζ από τον επίσης υποψήφιο Μαυροψαρίδη, εξαίρετη χρήση του ήχου και της μουσικής, ενδυματολογία που κλείνει πονηρά το μάτι στον θείο όσκαρ) η ταινία δεν φτάνει σε αξία τα προηγούμενα φιλμ του Λάνθινου και ειδικά το αριστουργηματικό «Ελάφι».

Επιπλέον δεν διαθέτει το στοιχείο έκπληξης που μας έχει συνηθίσει ο Λάνθιμος παρά μόνο στο πραγματικά ιδιοφυές φινάλε του έργου όπου όλες οι μάσκες πέφτουν με τον πιο τραγικό τρόπο αποκαλύπτοντας το αληθινά αποκρουστικό πρόσωπο της εξουσίας. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα φιλμ που δεν θυμίζει… Λάνθιμο παρά τη σαρδόνια, υπόγεια πονηρή (αλλά και έξυπνη ματιά του) που χρησιμοποιεί το πολυεπίπεδο σενάριο έντεχνα αλλά και χωρίς ομιχλώδη σημεία ή σκοτεινές γωνίες. Δηλαδή με τρόπο απόλυτα φιλικό προς το μέσο θεατή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Favourite
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Σενάριο: Ντέμπορα Ντέιβις, Τόνι ΜακΝαμάρα

Παίζουν: Ολίβια Κόλμαν, Ρέιτσελ Βάις, Εμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Αλγουιν

Διάρκεια: 120'
Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία
Έτος: 2018

Rating: 3.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA