MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
28
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
15’ Kneading: Ομαδική έκθεση στο Snehta Residency
Από 26/03/2024 έως 29/03/2024
Beyond lens / Art unleashed: Η μαγική φωτογραφική ματιά του Αλέξανδρου Εμμανουηλίδη, στο Moxy Athens
Από 06/03/2024 έως 10/04/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Femme: Έκθεση της Κατερίνας Δημητριάδου στον χώρο τέχνης Imagine Visual Arts
Από 09/03/2024 έως 06/04/2024
Future Perfect: Έκθεση της Τίνας Καραγεώργη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/03/2024 έως 06/04/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
H ποιητική της τέχνης: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με μια ομαδική έκθεση στην Chili Art Gallery
Από 21/03/2024 έως 30/03/2024
Komplett Kafka: Έκθεση αφίσας για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 21/03/2024 έως 15/06/2024
Martin Margiela: Έκθεση του Βέλγου εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 07/03/2024 έως 15/05/2024
assembling memories: Μία πολυμεσική εμπειρία τέχνης της Ντένης Θεοχαράκη στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 06/03/2024 έως 31/05/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Φύση πάσχουσα» στη Δημοτική Πινακοθήκη: Η τέχνη απέναντι στην κλιματική κρίση
Από 28/03/2024 έως 26/05/2024
Έκθεση Μαρσέλ Ντυσάν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί Ελευθερία Τσέλιου
Από 21/02/2024 έως 30/03/2024
Έκθεση της Συλλογής του εικαστικού Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη
Από 14/03/2024 έως 26/05/2024
Άσμα Ασμάτων: Η Ελένη Μωραΐτη οπτικοποιεί τα ανθρώπινα συναισθήματα στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 04/03/2024 έως 01/06/2024
Αθώρητα: Η νέα έκθεση του Γιώργου Παστάκα στην γκαλερί artworx
Από 14/03/2024 έως 09/04/2024
Αλληγορίες καθημερινότητας: Έκθεση του Κώστα Λαμπρόπουλου στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος - δεξαμενή»
Από 23/02/2024 έως 20/04/2024
Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ελένης Ταπτά στην Amalias 36
Από 19/04/2024 έως 21/04/2024
Γιάννης Τσαρούχης: «Ήμουν και έμεινα ένας ερευνητής και ένας μαθητής»
Από 10/02/2024 έως 21/04/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Γοητεία του Μέτρου: Ένα αφιέρωμα στο έργο των Λάμπρου Ορφανού και Έλλης Μουρέλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/03/2024 έως 26/05/2024
Θεατές του αλλού: Έκθεση της Βασιλικής Πανταζή στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος - δεξαμενή»
Από 23/02/2024 έως 20/04/2024
Και τώρα οι δυο μας: Έκθεση της της Χλόης Ακριθάκη και της Βίβιαν Αβρααμίδου-Πλούμπη στην Γκαλερί «7»
Από 12/03/2024 έως 30/03/2024
Κυνηγώντας τα σύννεφα…: Χαρταετοί πάνω από το Attilio-Οικεία Τέχνη της Ηλιούπολης
Από 09/03/2024 έως 29/03/2024
Μέλαινα Ναυς και άλλα θαύματα: Έκθεση του Απόστολου Χαντζαρά στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts
Από 12/03/2024 έως 02/04/2024
Μαιρηλί Χαραμή: «Σημαίες μας, Πανιά περίλαμπρα, Σημάδια ιστορικά» στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
Από 14/03/2024 έως 07/04/2024
Μακρύς ο δρόμος…: Ο Γαβρίλος Μιχάλης συλλέγει βιώματα και έργα στο ΠΕΣ Πολύτροπον
Από 10/02/2024 έως 10/04/2024
Μαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 19/03/2024 έως 31/05/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Μυστήριο 195 Ο Στρατός του Γκούμα: Μια εικαστική εγκατάσταση του Διονύση Χριστοφιλογιάννη στην Ελευσίνα
Από 29/03/2024 έως 29/03/2024
Νεάπολις: Η ιστορική γειτονιά της Αθήνας μέσα από μια έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 05/03/2024 έως 25/05/2024
Νεοϊμπρεσιονισμός στη Μεσόγειο: Μια έκθεση στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή
Από 10/01/2024 έως 07/04/2024
Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία
Από 21/03/2024 έως 11/05/2024
Τα «Ν(ο)ήματα» που συνδέουν την τέχνη όλων των εποχών στο Μουσείο της Ακρόπολης
Από 04/12/2023 έως 14/04/2024
Τα χρώματα στη Χαρακτική του Γιώργη Βαρλάμου: Μια νέα έκθεση για την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη
Από 23/01/2024 έως 28/04/2024
Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ. Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο: Η νέα έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Από 14/12/2023 έως 31/03/2024
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X Amalias 36 Attilio Οικεία Τέχνη Bernier/Eliades Chili Art Gallery Citronne Gallery Eleftheria Tseliou Gallery Imagine Visual Arts Kapopoulos Fine Arts Moxy Athens City Online Snehta Residency Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Αστρολάβος-Δεξαμενή Γκαλερί 7 Γκαλερί Σκουφά Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Ελληνοαμερικανική Ένωση Ινστιτούτο Γκαίτε Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μουσείο Ακρόπολης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Μέγαρο Σταθάτου Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Χώρος Πολιτισμού «Εργαστήρι Γιώργη Βαρλάμου» Χώρος Τέχνης artworx Χώρος Τέχνης Πολιτιστικής Εταιρείας Σαρωνικού Πολύτροπον
Ζωγραφική

Όλα είναι αριθμός: Η διδασκαλία των Μαθηματικών μέσα από την τέχνη, στην Ελληνογερμανική Αγωγή

«Όλα είναι αριθμός» θα δηλώσουν την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018, ο «γκουρού» των Μαθηματικών και εμπνευστής καινοτόμων παιδαγωγικών μοντέλων που αποτελούν σημείο αναφοράς σε ολόκληρη την Ευρώπη, Dr. Peter Baptist, ο Ελβετός ζωγράφος Eugen Jost, εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.), εκπαιδευτικοί και επιστήμονες.

SYMMETRIA: Έργο του καλλιτέχνη Eugen Jost που εντάσσεται στην έκθεση «Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται»
SYMMETRIA: Έργο του καλλιτέχνη Eugen Jost που εντάσσεται στην έκθεση «Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται»
author-image Ευδοκία Βαζούκη

Έτσι, με αφορμή την ανακήρυξη του 2018 ως Έτους Μαθηματικών από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αλλά και τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, οι εκπρόσωποι της Εταιρείας και τα εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή» σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης έργων του Eugen Jost με τίτλο «Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται», που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του σχολείου, στην Παλλήνη. Χαιρετισμό θα απευθύνει  και ο κ. Ανάργυρος Φελλούρης, καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, πρόεδρος Ε.Μ.Ε.

Η έκθεση ζωγραφικής του Jost αποτελεί από μόνη της ένα «εκπαιδευτικό μοντέλο» για τη διδασκαλία του μαθήματος, καθώς τα έργα του έχουν ως θέμα τα Μαθηματικά. Με τη βοήθεια των έργων που θα παρουσιαστούν μάλιστα, διδάσκονται, εξηγούνται και αναλύονται σύνθετες μαθηματικές έννοιες, έτσι ώστε να τίθεται η τέχνη στην υπηρεσία της διδασκαλίας ενός επιστημονικού αντικειμένου.

Η έκθεση περιλαμβάνει 36 έργα. Τα 16 από αυτά δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση στην Ελλάδα και με σκοπό να καταδείξουν τη σύνδεση των Μαθηματικών με την Αρχαία Ελλάδα στο πλαίσιο του εορτασμού του 2018 ως Έτους Μαθηματικών, όπως ανακηρύχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

Όπως έχει επισημάνει ο εξέχων και εκκεντρικός μαθηματικός στο Cambridge GodfreyHaroldHardy, (1877 – 1947): «Ένας μαθηματικός, όπως ένας ζωγράφος ή ποιητής, είναι κατασκευαστής μοτίβων. Εάν τα μοτίβα του είναι πιο μόνιμα σε σχέση με τα δικά τους, είναι επειδή είναι κατασκευασμένα με ιδέες».

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 8.00 μ.μ.

Θα παρευρεθεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης, όπως και ο Dr. Peter Baptist, κάτοχος της έδρας Μαθηματικών και Εκπαίδευσης στα Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο του Bayreuth. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρόγραμμα SINUS που σχεδίασε ο Baptist εφαρμόστηκε σε χιλιάδες γερμανικά σχολεία μέχρι το 2007, ενώ έγινε σημείο αναφοράς για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προτάθηκε η εφαρμογή του σε όλα τα σχολεία στην Ευρώπη. Ο Dr. Peter Baptist τη βραδιά των εγκαινίων της έκθεσης θα μιλήσει στο ελληνικό κοινό για τη μαγεία των μαθηματικών.

jhgyfopkiujjhv

“Οι αριθμοί στην καθημερινότητα”: Έργο του καλλιτέχνη Eugen Jost που εντάσσεται στην έκθεση «Πάντα κατ’ αριθμόνγίγνονται»

Λίγα λόγια για την ιστορία της έκθεσης 

Οι πίνακες του Jost έχουν τίτλους, όπως “Hardy’s Taxi III”, “A Taste of Pi”, “Good Luck”, “Blue Stars”, “Prime Time” κ.ά. Κινούνται γύρω από ένα κοινό πλαίσιο που κανείς δεν περιμένει διαβάζοντας τους τίτλους. Το πλαίσιο αυτό είναι τα Μαθηματικά. Οι πίνακες διηγούνται ιστορίες, εγείρουν το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά αποτελέσματα και τις σχέσεις. Να μερικές ιστορίες πίσω από τα έργα αυτά:

Πίνακας «Οι αριθμοί στην καθημερινότητα και τον πολιτισμό μας»

  • Το «Νο. 5» είναι το πρώτο άρωμα που λάνσαρε η Γαλλίδα σχεδιάστρια μόδας Gabrielle Coco Chanel. Ο χημικός τύπος για το άρωμα δημιουργήθηκε από τον Γαλλορώσο χημικό Ernest Beaux.
  • Το 4711 είναι μία κλασική γερμανική κολόνια. Παράγεται στην Κολωνία τουλάχιστον από το 1799. Το πρώτο μικρό εργοστάσιο ήταν στην Glockengasse 4. Τα σπίτια στην Κολωνία απέκτησαν επίσης αρίθμηση και το εργοστάσιο αρωμάτων πήρε τον αριθμό 4711, το οποίο έγινε εμπορικό σήμα διεθνούς φήμης.
  • Ο όρος 08/15 αναφέρεται σε ένα τυπικό πολυβόλο του γερμανικού στρατού. Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κατασκευάστηκε σε τόσο μεγάλες ποσότητες που έγινε η αργκό του στρατού για οτιδήποτε ήταν τυποποιημένο.
  • Τα κλάσματα 3/4, 6/8 και 4/4 δηλώνουν το μέτρο στη μουσική. Για παράδειγμα το βαλς είναι χορός με μέτρο 3/4 . Η μουσική παρέλαση του ιππικού έχει συχνά μέτρο 6/8. Το τάνγκο είναι σε μέτρο 4/4. Από το 2009 αυτός ο χορός για δύο (it takestwo to tango) έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Πίνακας «Το ταξί του Hardy III»

  • Ένα ταξί με την πινακίδα 1729 πήγε τον μαθηματικό Hardy στο νοσοκομείο, για να επισκεφτεί τον άρρωστο συνάδελφό του Ramanujan. Για τον Hardy το 1729 ήταν ένας βαρετός αριθμός. Ο Ινδός όμως μαθηματικός Ramanujan είδε αμέσως ότι ήταν ένας πολύ ιδιαίτερος αριθμός. Το 1729 είναι ο μικρότερος αριθμός που μπορεί να εκφραστεί ως το άθροισμα δύο κύβων με δύο διαφορετικούς τρόπους 1729=93+103=13+123
  • Ο αριθμός 153 μέσα στο σχέδιο ενός ψαριού αναφέρεται σε μία θαυματουργή ψαριά που καταγράφεται στη Βίβλο (Ευαγγέλιο του Ιωάννη, 21,11). Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάποια συμβολική σημασία του αριθμού 153. Οι φίλοι των μυστηρίων των αριθμών ενδέχεται να ενθουσιαστούν με την ακόλουθη ιδιότητα του 153. Το άθροισμα των κύβων των ψηφίων αυτού του αριθμού ισούται με τον ακόλουθο αριθμό 13+53+33=153

Πίνακας «Καλή τύχη»

Το ξέρατε ότι τα τυχερά παιχνίδια υπήρξαν η αφετηρία της θεωρίας των πιθανοτήτων; Στην Ευρώπη το ζήτημα των πιθανοτήτων αναπτύχθηκε επίσημα τον 16ο αιώνα με το έργο του Gerolamo Cardano, ο οποίος εστίασε σε αυτόν τον κλάδο των Μαθηματικών κυρίως λόγω της χαρτοπαικτικής του συνήθειας. Το 1525 μάλιστα δημοσίευσε ένα βιβλίο με τίτλο Liber de ludo aleae (βιβλίο περί τυχερών παιγνίων)

Στην Ιαπωνία, ο αριθμός 7 θεωρείται τυχερός αριθμός για τυχερά παιχνίδια. Κανείς δεν ξέρει πραγματικά πώς και πότε αυτός ο αριθμός έγινε η «τυχερή επτά». Casinosnavi (Ιαπωνικά) έχει ένα ερευνητικό άρθρο που παρουσιάζει αρκετές πιθανές εξηγήσεις και είναι ενδιαφέρον να διαβαστεί.

Πίνακας «Συμμετρία»

Στην καθημερινή χρήση της γλώσσας η ελληνικής προέλευσης συμμετρία αναφέρεται σε μια αίσθηση αρμονικών και όμορφων αναλογιών. Στα Μαθηματικά η συμμετρία έχει έναν πιο ακριβή ορισμό: ένα αντικείμενο είναι συμμετρικό, αν παραμένει αναλλοίωτο κατόπιν διάφορων μετασχηματισμών, π.χ. κατόπιν ανάκλασης, περιστροφής, κ.λπ. Το παλίνδρομο (από τις λέξεις πάλιν και δρόμος) είναι ένα ωραίο παράδειγμα μιας ιδιαίτερης συμμετρίας. Είναι μια λέξη, ένας αριθμός ή άλλη αλληλουχία χαρακτήρων που διαβάζονται το ίδιο από την αρχή προς το τέλος και από το τέλος προς την αρχή, π.χ. Άννα, Νίψον ανομήματα μη μοναν οψιν, 4884. Ο εξαιρετικός μαθηματικός Peter Hamilton (1923-2010) δημιούργησε ένα από τα μεγαλύτερα παλίνδρομα παγκοσμίως (51 γράμματα) : DOC, NOTE: I DISSENT. A FAST NEVER PREVENTS A FATNESS. I DIET ON COD.

Πίνακας «Ζώνη Υψηλής Τηλεθέασης»

Μια υπόθεση και μόνο μπορεί να σε κάνει αθάνατο. Αυτό συνέβη με τον Christian Goldbach (1690 – 1764), ο οποίος αντάλλασσε επιστολές με τον Leonhard Euler (1707 – 1783), τον κορυφαίο μαθηματικό της εποχής εκείνης. Μετά από συνεχείς προσπάθειες και σφάλματα, ο Goldbach έκανε μία εκπληκτική παρατήρηση «Κάθε άρτιος αριθμός μεγαλύτερος του 4 είναι το άθροισμα δύο πρώτων αριθμών μερικές φορές με περισσότερους από έναν τρόπους. Κάποια παραδείγματα: 6=3+3, 8=5+3, 10=3+7=5+5. Ο Goldbach δεν κατάφερε να αποδείξει την υπόθεσή του.

Η έκθεση υποστηρίζεται από το ευρωπαϊκό έργο CREATIONS.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Ελληνογερμανική Αγωγή
Διάρκεια Έκθεσης: 31 Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2018
Είσοδος: ελεύθερη
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b