MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Μαρία Μαγδαληνή

Η αληθινή ιστορία της Μαρίας Μαγδαληνής με τη Ρούνι Μάρα στο ρόλο, τον Χοακίν Φίνιξ ως Χριστό και την Αριάν Λαμπέντ ως… «κακιά» αδελφή της ηρωίδας.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 120'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Μαρία είναι μια νεαρή γυναίκα που αναζητά ένα νέο τρόπο ζωής και, αψηφώντας τις ιεραρχίες και τις αξίες της παραδοσιακής της οικογένειας, γίνεται μέλος ενός κοινωνικού κινήματος με επικεφαλής τον Ιησού το Ναζωραίο. Σύντομα, η Μαρία βρίσκει τη θέση της μέσα στο κίνημα και το πνευματικό της ταξίδι την τοποθετεί στην καρδιά μιας ιστορίας που θα τη φέρει αντιμέτωπη με το πεπρωμένο του Ιησού και τη δική της θέση σ’ αυτό.

Η ιστορική αποκατάσταση του ονόματος της Μαρίας Μαγδαληνής δυστυχώς δεν συμπίπτει και με μια σημαντική ταινία αφού ο σκηνοθέτης προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες Ιστορίας-μυθοπλασίας και να μην θίξει το θρησκευτικό αίσθημα των χριστιανών. Έτσι χάνεται η μεγάλη ευκαιρία να αποτυπωθεί μια δεύτερη ρεαλιστική απεικόνιση της ζωής του Χριστού μετά από τη σπλάτερ εκδοχή του Μελ Γκίμπσον.

Ενώ όμως ο αυστραλός σταρ έδωσε τη διάσταση μιας υπερβίαιης εποχής με ισχυρό ατού την αυθεντική γλώσσα της εποχής (αραμαϊκά) ο Ντέιβις επιλέγει την λυρική απεικόνιση της «μεγαλύτερης ιστορίας του κόσμου» με αφελείς συμβολισμούς (πολλές σκηνές διαλογισμού και «χασίματος» του Ιησού είναι στα όρια του κωμικού και μας κάνει να φανταστούμε το όργια θα έφτιαχναν με αυτές οι Μόντι Πάιθονς αν ήταν ακόμη ενεργοί) και δίχως καμιά έμπνευση. Πάλι καλά που έχει μια ηθοποιό, τη Ρούνι Μάρα που ακόμη και φυσιογνωμικά έχει μια ιερότητα στο πρόσωπο, η οποία βγάζει πολλές φορές τα κάστανα από τη φωτιά και σώζει το φιλμ από την καταστροφή.

Δεν ισχύει το ίδιο για τον Φίνιξ που είναι εντελώς απροστάτευτος από το σκηνοθέτη στην τόσο κρίσιμη αποστολή του. Εν κατακλείδι, το έργο αξίζει κυρίως για το πρώτο ημίωρο όπου η διακριτική σκηνοθεσία δίνει πειστικά την εσωτερική αγωνία της Μαρίας (το όνομα της οποίας στιγματίστηκε από τον Πάπα Γρηγόριο πριν από 15 αιώνες και μόνο πρόπερσι η Καθολική Εκκλησία αποκατέστησε την αλήθεια βάζοντας την Μαγδαληνή σε ισότιμη θέση με τους άλλους Αποστόλους) και την υπογράμμιση της σωστής αντίληψης της για τη διδασκαλία του Χριστού σε αντίθεση με τους άντρες μαθητές του που δεν είχαν καταλάβει το νόημα του λόγου Του.

Χάνει όμως σχεδόν σε όλα τα άλλα με κυριότερο σφάλμα η φεμινιστική ανάδειξη του χαρακτήρα της Μαρίας. Μια επιλογή παντελώς άστοχη και ανιστόρητη.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/x18fgYITXwc” frameborder=”0″ allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μαρία Μαγδαληνή (Mary Magdalene)
Σκηνοθεσία: Γκαρθ Ντέιβις
Σενάριο: Ελεν Εντμουντσον, Φιλίπα Γκόσλετ


Διάρκεια: 120'
Χώρα: ΗΠΑ, Αυστραλία, Αγγλία
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA