MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της ΚΝΕ
9 1/2 Εβδομάδες
28 χρόνια μετά
2046
BTS 2016 Live The Most Beautiful Moment in Life On Stage: Epilogue Remastered
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Digger
Dodo
F1: Η ταινία
Gymkata
Interstellar
Invisible World
Jaari 2: Song of Chyabrung
Jurassic World: Αναγέννηση
Super Story Market
Take a Trip
Takis.
The Last Waltz
Trainspotting
Weapons
You Cried Bitterly in Your Sleep
Άλογα
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Έχω κάτι να πω
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Αγία Έμυ
Αληθινή Ζωή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Ενα μεγάλο όμορφο τολμηρό ταξίδι
Ερωτας στη Βαρκελώνη
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ζιλ και Τζιμ
Η Λεωφόρος της Δύσης
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η έβδομη σφραγίδα
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η γεύση του κερασιού
Η επίθεση του γιγάντιου μουσακά
Η ετυμηγορία
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η μακριά πορεία
Η νύχτα με τις μάσκες
Η πισίνα
Ηρακλής: Πέρα από το μύθο (μεταγλωττισμένο)
Θέλμα και Λουίζ
Θεώρημα
Ιστορίες φθινοπώρου
Καζαμπλάνκα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μαύρη φάλαινα
Μια αγάπη ολότελα δική μας
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικρού μήκους ταινίες
Μολυβένιος στρατιώτης
Ντάνιελ ’16
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο γελωτοποιός 2
Οδός Μαλχόλαντ
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεσολαβητής
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πριν το Ηλιοβασίλεμα
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σελήνη, 66 ερωτήσεις
Σεπτέμβρης
Σκιές στο σκοτάδι
Στην παγίδα του νόμου
Στρέλλα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συνήθεις ύποπτοι
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα σαγόνια του καρχαρία
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το μίσος
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το παιδί-αστραπή και ο τιγρούλης (μεταγλωττισμένη)
Το τραγούδι της αγάπης
Το χρώμα του ροδιού
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φθινοπωρινή σονάτα
Φτηνά τσιγάρα
ΔΡΑΜΑ

Ο Γιός Του Σαούλ

Δύσκολα θα ξαναδούμε μέσα στη σεζόν, ταινία τόσο συγκλονιστική όσο ο «Γιος του Σαούλ».

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Λίγο πριν από τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Οκτώβριος του 1944 στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου. Ο Saul Auslonder είναι Ούγγρος, μέλος της Sonderkommando, της ομάδας των Εβραίων κρατουμένων η οποία έχει απομονωθεί από το στρατόπεδο και είναι αναγκασμένη να βοηθά τους Ναζί στον μηχανισμό των μεγάλης κλίμακας εκτελέσεων.

Ενώ δουλεύει σε ένα από τα κρεματόρια ο Saul ανακαλύπτει το πτώμα ενός αγοριού το οποίο θεωρεί ότι είναι παιδί του κι αποφασίζει να το θάψει με κανονική τελετή. Την ίδια ώρα η Sonderkommando σχεδιάζει εξέγερση αλλά ο Saul είναι αποφασισμένος να βρει ραββίνο για να πραγματοποιήσει την «υπόσχεση» του…

gios

Αν θεωρήσουμε ότι οι επικριτές του κινηματογράφου έχουν δίκιο θεωρώντας τον ως μια τέχνη που ακόμη δεν έχει ενηλικιωθεί (σωστό εν μέρει), τότε ταινίες όπως ο «Γιος του Σαούλ», τον οδηγούν με γρήγορα και σίγουρα βήματα προς την ενηλικίωση.

Δύσκολα βιώνεται μια ταινία όπως αυτή και ακόμη πιο δύσκολα περιγράφεται. Από το πρώτο κιόλας πλάνο με την υποκειμενική κάμερα κρεμασμένη πάνω στον ήρωα, ο οποίος «αποφεύγει» τη φρίκη γύρω του υιοθετώντας μια «θαμπάδα» στο βλέμμα, συνειδητοποιούμε ότι αυτό που θα ακολουθήσει δεν είναι άλλη μια ταινία για το Ολοκαύτωμα. Είναι το ίδιο το Ολοκαύτωμα.

Μια ωμή μαρτυρία γύρω από την κόλαση των στρατοπέδων θανάτου που δεν έχουμε ξαναδεί, μετατρέποντας όλα τα άλλα φιλμ που ασχολήθηκαν ως τώρα με το θέμα, να δείχνουν μικρά ή λίγα σε σχέση με αυτό. Στην πραγματικότητα την «αλήθεια» των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης, δεν την έχουμε δει στο σινεμά. Αποσπασματικές αναφορές ναι. Τραγικά στιγμιότυπα ναι. Κάποιες μεγαλειώδεις εικόνες σε φιλμ όπως η «Εκλογή της Σόφι», ο «Πιανίστας», η «Ζωή είναι ωραία», η «Λίστα του Σίντλερ» κ.α., σίγουρα. Αλλά την στεγνή αλήθεια ενός 48ωρου από την καθημερινότητα του Άουσβιτς, όπως την αποτυπώνει ο Ούγγρος σκηνοθέτης στο ντεμπούτο του, τη συναντάμε για πρώτη φορά.

pegasus LARGE t 1581 106571250

Πρόκειται για ένα μικρόκοσμο χάους με την ουσιαστική έννοια του όρου κι όχι αυτήν που έχει πολυφορεθεί. Μια επίγεια κόλαση όπου όλοι (θύτες και θύματα) γίνονται όλα και δεν υπάρχει καμιά ελπίδα σωτηρίας, ενώ η έννοια «ηρωισμός» είναι απλώς μια άδεια λέξη. Η «απάθεια» που υιοθετεί αρχικά ο Saul γίνεται η ασπίδα του για όσα βλέπει εκεί. Είναι ένα «λάθος» αντίστοιχο με αυτό της απάθειας που συναντάμε ακόμη και σήμερα. Όταν «ξυπνάει» ο Saul, το πρόσωπο του πλημμυρίζει από ένα χείμαρρο συναισθημάτων που είχε ξεχάσει ότι υπάρχουν και ξαναγίνεται Άνθρωπος. Ο παράλογος αγώνας του έχει ένα σκοπό τώρα. Δεν θέλει να γίνει ήρωας. Δεν επιθυμεί καν να επιβιώσει. Τα κίνητρα του θα μείνουν στο σκοτάδι του στρατοπέδου και ποτέ δεν θα μάθουμε αν όντως αυτό το νεκρό αγόρι είναι ο γιος του. Στην παράνοια που υπάρχει τριγύρω του (εικόνες φρίκης με φωτιές, ουρλιαχτά, πυροβολισμούς, άναρθρες λέξεις σε δεκάδες διαλέκτους), αυτό ίσως να έχει τη μικρότερη σημασία.

Το σημαντικότερο είναι η απόλυτη εξίσωση του κακού με το καλό (είναι βέβαιο ότι σε αυτή τη συνθήκη θα πατήσουν οι επικριτές του φιλμ ξεχνώντας ίσως ότι η αυταπόδεικτη αλήθεια δεν χρειάζεται επιπλέον απόδειξη) και η συντριπτική επικράτηση της Κόλασης που δεν αφήνει άλλα περιθώρια στον Άνθρωπο, από το να ξεπεράσει τα όρια της ηθικής του. Τεχνικά το φιλμ είναι ένας άθλος – σπάνια έχουμε δει τέτοια αποτελεσματικότητα στην κινούμενη κάμερα. Όμως η ιδεολογία και η ηθική της, είναι που την κάνουν πραγματικά μεγαλειώδη. Ο «Γιος του Σαούλ» είναι μια ταινία για το θάνατο αλλά και το νόημα της ζωής. Μια ταινία για την απάθεια αλλά και τη δύναμη της ελπίδας.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΣΑΟΥΛ (Son of Saul)
Σκηνοθεσία: László Nemes
Σενάριο: László Nemes, Clara Royer

Παίζουν: Géza Röhrig, Levente Molnár, Urs Rechn

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Ουγγαρία
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Filmtrade
Περισσότερα από CINEMA