MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Komplett Kafka: Έκθεση αφίσας για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 21/03/2024 έως 15/06/2024
La Leona: Έκθεση του Mateo Andrea στην Γκαλερί Άλμα
Από 18/04/2024 έως 18/05/2024
Light of the Presence: Έργα του κορυφαίου Αμερικανού καλλιτέχνη James Turrell στην Γκαλερί Gagosian
Από 11/04/2024 έως 25/05/2024
Martin Margiela: Έκθεση του Βέλγου εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 07/03/2024 έως 15/05/2024
My father had a big nose: Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στην The Blender Gallery
Από 19/04/2024 έως 24/05/2024
assembling memories: Μία πολυμεσική εμπειρία τέχνης της Ντένης Θεοχαράκη στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 06/03/2024 έως 31/05/2024
«Ανασκάπτοντας την τροφή» σε μια βιτρίνα στο Κουκάκι
Από 06/04/2024 έως 25/04/2024
«Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
Από 21/06/2023 έως 12/05/2024
«Θητεία»: Εικαστικό μνημόσυνο για τον Στέλιο Φαΐτάκη στην γκαλερί Roma
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Υπεροψία» από τον εικαστικό Γιώργο Διβάρη στην γκαλερί «Έκφραση»
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
«Φύση πάσχουσα» στη Δημοτική Πινακοθήκη: Η τέχνη απέναντι στην κλιματική κρίση
Από 28/03/2024 έως 26/05/2024
Έκθεση της Συλλογής του εικαστικού Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη
Από 14/03/2024 έως 26/05/2024
Άσμα Ασμάτων: Η Ελένη Μωραΐτη οπτικοποιεί τα ανθρώπινα συναισθήματα στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 04/03/2024 έως 01/06/2024
Ανταύγειες Φωτός: Η πρώτη ατομική έκθεση της Elena Kos στην γκαλερί artworx
Από 12/04/2024 έως 18/05/2024
Αποτύπωμα: Φωτογραφική έκθεση του Άκη Δέτση στην Γκαλερί «7»
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Γοητεία του Μέτρου: Ένα αφιέρωμα στο έργο των Λάμπρου Ορφανού και Έλλης Μουρέλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/03/2024 έως 26/05/2024
Θυμήσου, Σώμα...: Το "ταξίδι" της απεικόνισης του ανθρώπινου σώματος στην γκαλερί Kalfayan
Από 09/04/2024 έως 02/05/2024
Μαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 19/03/2024 έως 31/05/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Μυστήριο 199 Βαγγέλης Τσάκος - Θάνος Τσίγκος: Μια έκθεση – αφιέρωμα σε δύο σπουδαίους καλλιτέχνες της Ελευσίνας
Από 17/04/2024 έως 19/05/2024
Νέα τοπία: Έκθεση του Γιώργου Χαδούλη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
Νεάπολις: Η ιστορική γειτονιά της Αθήνας μέσα από μια έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 05/03/2024 έως 25/05/2024
Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία
Από 21/03/2024 έως 11/05/2024
Τhe impermanence of beauty: Έκθεση του Βαγγέλη Βαγγελάτου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 09/04/2024 έως 26/04/2024
Τα χρώματα στη Χαρακτική του Γιώργη Βαρλάμου: Μια νέα έκθεση για την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη
Από 23/01/2024 έως 28/04/2024
Φωτογραφικές προσεγγίσεις του ελληνικού τοπίου στα Χανιά
Από 06/04/2024 έως 31/05/2024
Ζωγραφική

Τρεις καλλιτέχνες σ’ έναν ιδιαίτερο χώρο σε μια ξεχωριστή έκθεση στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου

Τρεις καλλιτέχνες, ο Αχιλλέας Πιστώνης, ο Βασίλης Σελιμάς και ο Αντώνης Τσακίρης παρουσιάζουν, την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου, τη δουλειά τους στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου, στη Νέα Ιωνία. Δεν πρόκειται για συν – έκθεση αλλά για συστέγαση τριών ατομικών εκθέσεων στον ίδιο χώρο.

Monopoli Team

Η παρουσίαση της δουλειάς των Αχιλλέα Πιστώνη, Βασίλη Σελιμά και Αντώνη Τσακίρη προκύπτει από την εγκατάσταση των καλλιτεχνών στον ίδιο χώρο για δύο χρόνια. Η συγκατοίκηση ξεκίνησε από μία πρωτοβουλία του Γιώργου Βογιατζόγλου. Από χρόνια ήθελε να φιλοξενήσει καλλιτέχνες στον 2ο όροφο του βιομηχανικού κτιρίου δίπλα στην Πινακοθήκη, κατά το πρότυπο του«Ατελιέ της Καλλιθέας».

Ο Σελιμάς, ο Τσακίρης και ο Πιστώνης την ίδια εποχή συνέπεσε να ψάχνουν για ατελιέ, ο καθένας χωριστά, και έχοντας πρόσφατα από μια επιτυχημένη έκθεση στο ενεργητικό τους. Η κουβέντα με τον συλλέκτη, με θέμα έναν χώρο που θα μπορούσαν να δουλέψουν, εκτός σπιτιού και χωρίς την αγωνία της καθημερινότητας, βρήκε ανταπόκριση. Οι τρεις καλλιτέχνες, ζωγραφίζουν σε κοινό χώρο, δίχως διαχωριστικά, δίχως τοίχους να προσδιορίζουν το ζωτικό και δημιουργικό περίγραμμα του καθενός τους.

Κοινός παρονομαστής η ζωγραφική, η φιλία και ο αλληλοσεβασμός. Ο καθένας επέλεξε το χώρο του, πάγκοι και καναπέδες χρησίμεψαν σαν άυλοι τοίχοι. Σιγά σιγά, η ζωγραφική ξέφυγε απ’ τα τελάρα κι ανέβηκε στα ντουβάρια, έτσι ώστε ο όροφος να αποτελεί από μόνος του μια σύγχρονη συλλογική αυτοσχεδιαστική εγκατάσταση. Ενοποιητικό στοιχείο όλων των έργων είναι η σχέση μεταξύ των καλλιτεχνών, ο διάλογος, η αυτονομία στη δουλειά και η ανάπτυξη της τέχνης σε ένα οικείο χώρο, όπου οι δημιουργοί συνδέονται ειλικρινά και η κοινή έκθεση που θα προκύψει είναι αποτέλεσμα της ελεύθερης διαδικασίας και ενδόμυχης προσπάθειας που είναι η παραγωγή τέχνης.

O χώρος θα είναι επισκέψιμος στη διάρκεια της έκθεσης, μια και το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να δει την εξέλιξη των έργων στη διάρκεια της διετίας, θα μπορεί όμως να αντιληφθεί το μέγεθος και την εμπειρία του εγχειρήματος.

Θα κυκλοφορήσει 4χρωμος κατάλογος με πρόλογο του συλλέκτη Γιώργου Βογιατζόγλου, κείμενα του συγγραφέα Αύγουστου Κορτώ και της επιμελήτριας της έκθεσης Ελένης Κυπραίου.
pisto

Μέσα από έργα κυρίως μεγάλων διαστάσεων, ο Αχιλλέας Πιστώνης (1980), με τη χαρακτηριστική διερευνητική ματιά των αποτυπωμένων προσώπων προς τους θεατές, μας προσκαλεί στον κόσμο της εσωστρέφειας. Η εναλλαγή του γκρίζου σε συνδυασμό με τα λεπτά χρωματισένα πορτραίτα, συντονίζουν μια χαμηλόφωνη χρωματική γκάμα που μας προδιαθέτει μελαγχολικά. Κι όμως πρόκειται για μια καθαρή ζωγραφική, χωρίς την ανάγκη της πολυχρωμίας, όπου κάποια σημεία, πολλές φορές αθέατα ή αδιάφορα, εντείνουν τη σύνθεση και τελικά εργάζονται για την ολότητά της. Τα εντασιακά στοιχεία σε μια λεπτομέρεια, όπως το σταυροπόδι της «μάνας» στο έργο «Υπομονή», ή «Το βλέμμα της Ρούλας» από το έργο «Συνηθισμένη στην Απώλεια», όπως και το έργο «Μεταμόρφωση» βασισμένο στο ομότιμο βιβλίο του Κάφκα, αυτονομούνται και ταυτόχρονα ενεργοποιούν την απλότητα.
selimas

Στα έργα του Βασίλη Σελιμά (1983), κάποια μικρών διαστάσεων στα όρια της μικρογραφίας, ο καλλιτέχνης διακρίνεται για τη «διείσδυση» στον χαρακτήρα και την ανάδειξη προσωπικών χαρακτηριστικών. Κυρίως όμως για τη δυνατή εμφάνιση μιας συγκεκριμένης ανθρώπινης παρουσίας που μας συνδέει με την κατανόηση της ατομικότητας του ανθρώπου, της θεμελιώδους μοναξιάς του.
Στο έργο «Το πορτρέτο του Δ.Π.», στο έργο «Τρεις Λύσεις», καθώς και στο έργο «Η Μητέρα των Παθών», οι άνθρωποι που πρωταγωνιστούν δεν προσποιούνται πως γνωρίζουν ώς το βάθος τα θέματά τους. Γι αυτό και έχουν πάντα το βλέμμα στραμμένο αλλού κι έτσι ο ζωγράφος κάνει κάτι πιο ανατρεπτικό και τελικά συγκινητικό. Παρ’ όλη την ένταση με την οποία τα μελετάει, ο Σελιμάς τελικά τα δείχνει σαν αδιαπέραστα. Έτσι, τους αποδίδει ένα βάθος ελευθερίας.

tsak
Ο Αντώνης Τσακίρης (1970) βλέπει τον άνθρωπο βαθιά μέσα στο περιβάλλον της εποχής μας: στο εσωτερικό αστικό τοπίο, στον έρωτα, στο παράλογο. Η συμπεριφορά αναλύεται, σχολιάζεται και αποδίδεται ζωγραφικά με εμβάθυνση στην ουσία, κριτικό πνεύμα και μια μοναδική ικανότητα να αναδεικνύει τα πιο χαρακτηριστικά και «εύγλωττα» στοιχεία μιας ιστορίας, κινητοποιώντας τις αισθήσεις και τη σκέψη. Χρησιμοποιεί συμβολισμούς, όπως τα μανίκια που επιμηκύνονται σε εξωφρενικό βαθμό («Καλεσμένοι και Φύλλα που Πέφτουν»), κινηματογραφικά φιλμ με «χαμένα καρέ», η θάλασσα («Υποβρύχια Αυτοπροσωπογραφία»), όλα αποτελούν την υποδομή σ’ ένα σύγχρονο κοινωνικό κόμικ («Ο Αλέξανδρος στον Κήπο»), δομημένο με σουρεαλιστικές προεκτάσεις, χιούμορ, εξπρεσιονιστική έκφραση και εκρηκτικό χρώμα.

Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015, στις 20:00.

Διάρκεια έκθεσης : 5 Φεβρουαρίου έως 4 Απριλίου 2015

Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Ελευθερίου Βενιζέλου 63-71, Νέα Ιωνία, 14231 Αττική
τηλ: +30 210 27 10 472 – Fax: +30 210 27 12 653

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b