MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Battles Of Silence: Φωτογραφική έκθεση του Αβραάμ Κ. Γούναρη στην Πινακοθήκη Λέφα
Από 12/06/2025 έως 27/06/2025
Biting My Own Friends: Έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Barba Dee στην Γκαλερί Cypher
Από 05/06/2025 έως 29/06/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
In a Bright Green Field: Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 12/06/2025 έως 13/09/2025
Oxygen: Έκθεση των Sober5083R και SIMEK στη ΔΛ Gallery
Από 29/03/2025 έως 28/06/2025
Sauvage: Μια έκθεση της Όλγας Καραδήμου στην Ύδρα για τη διαφύλαξη της άγριας πανίδας
Από 01/06/2025 έως 30/06/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Untitled: H πρώτη έκθεση έργων του Jean-Michel Basquiat στην Ελλάδα
Από 22/05/2025 έως 02/08/2025
Walk Through Me: Έκθεση της Κατερίνας Μερτζάνη στην Γκαλερί Alma
Από 12/06/2025 έως 12/07/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
Win Knowlton: Αποτυπώνοντας στον καμβά την κλιματική αλλαγή
Από 15/05/2025 έως 27/09/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Αναζητώντας την εικόνα» του Λάκη Παπαστάθη στο Μουσείο Μπενάκη
Από 03/04/2025 έως 20/07/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ιστορίες Ανεμελιάς» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/05/2025 έως 07/09/2025
«Πεδίον ανθίσματος» από τον Αλέκο Κυραρίνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 18/03/2025 έως 20/06/2025
Άνεμος, η ηχώ του τοπίου: Έκθεση της Αγγελικής Αντωνέα στην γκαλερί Art Project Space
Από 12/06/2025 έως 04/07/2025
Άποψη/Apopsi: Τέσσερις καταξιωμένοι εικαστικοί διασταυρώνουν τις φωνές τους στην γκαλερί artworx
Από 20/05/2025 έως 30/06/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τον Όμηρο στο HoloLens: Αναπαραστάσεις της Σαμοθράκης σε μια έκθεση στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
Από 20/02/2025 έως 29/06/2025
Αυτή η Στιγμιαία Οσμή: Έκθεση της Αριστέας Χαρωνίτη στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 29/05/2025 έως 21/06/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Τρεις Ελληνίδες εικαστικοί ιχνηλατούν τα «Μονοπάτια της Ιαπωνικής Αισθητικής»
Από 08/04/2025 έως 21/06/2025
Μπροστά στο ρήγμα: Ο Μπάμπης Βενετόπουλος στον «Λόφο» της Κυψέλης
Από 16/05/2025 έως 15/06/2025
Ο κορυφαίος street artist Fenx για πρώτη φορά στην Ελλάδα - Έκθεση στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts
Από 03/06/2025 έως 16/06/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Στέγη: Τα «Plásmata 3» στο Πεδίον του Άρεως - Αναλυτικά το πρόγραμμα των δράσεων
Από 27/05/2025 έως 15/06/2025
Συνάψεις: Αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Μαρτίνου Γαβαθά στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 16/05/2025 έως 29/06/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Φαντάσου ένα πουλί: Μια ομαδική έκθεση πάτσγουορκ στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 10/05/2025 έως 29/06/2025

Τέσσερις εικαστικοί εξερευνούν τη «Mεθοριακότητα» στη γκαλερί Citronne

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων χαρακτηρίζει τα έργα με τα οποία οι καλλιτέχνες Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή διερευνούν την έννοια της μετάβασης από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Monopoli Team

Τη μετάβαση από ένα στάδιο σε άλλο, από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, μετάβαση η οποία ανατρέπει, εκουσίως ή ακουσίως, παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου, διερευνούν μέσα από τα έργα που παρουσιάζουν στην έκθεση με τίτλο «Mεθοριακότητα / Liminality», η οποία φιλοξενείται από την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στην γκαλερί Citronne της Αθήνας, τέσσερις νέοι εικαστικοί, οι Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή.

Έννοια που προέρχεται από την κοινωνική ανθρωπολογία, η «μεθοριακότητα» αναφέρεται στις τελετουργίες μετάβασης μέσω των οποίων το υποκείμενο εγκαταλείπει μια κατάσταση και ενσωματώνεται σε μια άλλη, μέσω κοινωνικά προσδιορισμένων τελετουργιών, π.χ. ο έφηβος εγκαταλείπει το στάδιο του παιδιού, αποχωρίζεται όσα προϋπέθετε η παιδικότητά του και, μέσω μιας τελετουργίας μετάβασης εισέρχεται στην κατάσταση του νεαρού άντρα.

Marina Papadaki, Arnica, 2022

Στον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης

Αυτόν τον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης πραγματεύονται οι τέσσερις καλλιτέχνες στην έκθεση που επιμελείται η Βίκυ Τσίρου, επανατοποθετώντας την έννοια αυτή στο πλαίσιο σύγχρονων βιωμάτων. Η επιμελήτρια της έκθεσης επιδιώκει να διευρύνει την σημασία του όρου, εξετάζοντας σύγχρονες εκφράσεις του. Όπως σημειώνει στο κείμενό της, ο όρος εδώ αφορά «όχι μόνο την έννοια της τελετουργίας αλλά και τις αλλαγές στη σφαίρα του κοινωνικού και του πολιτικού. Σήμερα, στην εποχή της “ρευστής νεωτερικότητας”, παρατηρούμε πως το status quo, ένα ολόκληρο σύστημα αξιών, βρίσκεται σε μια συνθήκη συνεχούς αστάθειας, που χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλες μεταβάσεις ή, με άλλα λόγια, από μία μόνιμη συνθήκη μεθοριακότητας».

Τα έργα της έκθεσης ανιχνεύουν τη «Μεθοριακότητα» μέσα από τέσσερα αδιόρατα περάσματα: την αρχιτεκτονική δομή, τον ρου της ιστορίας, την ενσωμάτωση της παράδοσης, καθώς και την εσωτερική βιωματική διαδικασία. Το έργο κάθε καλλιτέχνη και καλλιτέχνιδας δεν ταυτίζεται αυστηρά με μία από τις θεματικές, τείνει όμως να το τοποθετηθεί σε έναν από τους τέσσερις αυτούς άξονες.

Maro Fasouli, Untitled, 2020

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων

Πολυμορφία από εκφραστικά μέσα, ποιότητες, υφές και αισθήσεις χαρακτηρίζει τα έργα, που ακολουθούν την αρχιτεκτονική δομή του χώρου και τoποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια, με τρόπο που να απηχεί την παρομοίωση της κοινωνίας με μια κατοικία και τα διαφορετικά δωμάτιά της. Οι διελεύσεις στη ζωή των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων μοιάζουν με μια μετακίνηση ανάμεσα στους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας.

Τα ζωγραφικά έργα της Μαρίνας Παπαδάκη απεικονίζουν με πλακάτα χρώματα υβριδικές ανθρωπόμορφες και ζωόμορφες παρουσίες σε χώρους που συμπλέκουν το φαντασιακό με το πραγματικό, το μέσα με το έξω. Η καλλιτέχνιδα δημιουργεί γεωμετρικές δομές που μοιάζουν με αινιγματικά συστήματα οργάνωσης της πραγματικότητας. Οι τίτλοι κάποιων έργων της αναφέρονται σε πραγματικά ιστορικά και κοινωνικά συμβάντα, που η εικαστικός μεταγράφει μέσα από μοτίβα και ψευδαισθησιακούς χώρους. Η έννοια της μετάβασης εννοείται κυρίως ως οι τομές που συμβαίνουν μέσα από τους κοινωνικούς ανασχηματισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝεοϊμπρεσιονισμός στη Μεσόγειο: Μια έκθεση στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή12.09.2018

Στα επιτοίχια έργα και τα τοτεμικά γλυπτά της Μάρως Φασουλή, οι υφές και διάφορα υλικά, όπως καλάμια και νήματα, επαναδιαπραγματεύονται τη λαϊκή παράδοση και την τέχνη της υφαντικής. Οι συνθέσεις της παρουσιάζουν την υφαντική ως αποδεσμευμένη από μια δεδομένη οργάνωση αυστηρών κανόνων που ενέχει η συγκεκριμένη λαϊκή τέχνη. Το πέρασμα από τη σύμβαση και την αναπαραγωγή τυποποιημένων μοντέλων στην πιθανότητα του «λάθους», την ελευθερία και τον αυθορμητισμό, ανοίγει τον δρόμο για νέους τρόπους μάθησης και προβάλλει τη δημιουργική φαντασία. Δίνει υπόσταση στη γυναικεία ταυτότητα και εργασία, καθώς και στη σχέση τους με την ενσώματη εμπειρία και τη φύση.

Yorgos Yatromanolakis, The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings

Η επιτόπια βιντεοεγκατάσταση «Άλογα, Άλογα» (2024) της Ναταλίας Παπαδοπούλου μεταβάλλει το μακρόστενο πέρασμα του διαδρόμου της γκαλερί σε μία εμβυθιστική οπτικοακουστική σήραγγα με ηχοτοπία, λόγο και έντονες οπτικά εικόνες, που θυμίζουν ίχνη ή εντυπώσεις. Η λογική αλληλουχία, ο εμπειρικός χώρος και χρόνος καταργούνται, καθώς οι εικόνες μπλέκονται μεταξύ τους ή ακολουθούν μια μη γραμμική, συνειρμική αφήγηση, με εναλλασσόμενο ρυθμό. Τόσο η εγκατάσταση όσο και τα δύο ακόμα έργα της που παρουσιάζονται στην έκθεση φανερώνουν τον ποιητικό εαυτό, τις εσώτερες, ασυνείδητες ή υποσυνείδητες σκέψεις και κρυφές πτυχές του ψυχισμού που ξυπνούν στη συνθήκη της μεθοριακότητας.

Οι φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη από την ενότητα «The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings» («Η μεταμόρφωση της χρυσαλίδας και το αργό άνοιγμα των φτερών») (2018), εκκινούν από ένα προσωπικό, βιωματικό πέρασμα από μια προγενέστερη σε μια νέα σχέση με τις μνήμες και το παρελθόν. Η διαδικασία ξεκινά με το στάδιο του αποχωρισμού, μπαίνει στο στάδιο της μεθοριακότητας και καταλήγει στην ενσωμάτωση. Το έργο παραλληλίζει την εμπειρία αυτή με τους βιολογικούς κύκλους στην φύση και συγκεκριμένα με το πέταγμα της χρυσαλλίδας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια Έκθεσης: 18 Ιανουαρίου - 2 Μαρτίου 2024
Είσοδος: Ελεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όρ.), Αθήνα, Τηλ. 210.72.35.226
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ