MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
14
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
"Η άλλη ματιά" της ποίησης και της μουσικής: Οι Seeds με τον Μιχάλη Βαλάσογλου και την Alcmini στη Μικρή Επίδαυρο
Από 02/08/2025 έως 02/08/2025
30 χρόνια Μίλτος Πασχαλίδης: Η γιορτή συνεχίζεται στον Λυκαβηττό
Από 21/07/2025 έως 21/07/2025
30 χρόνια τραγούδια: Ο Μίλτος Πασχαλίδης "γιορτάζει" στο Ηρώδειο
Από 04/09/2025 έως 04/09/2025
Beth Gibbons: Η μαγική φωνή των Portishead στην Αθήνα
Από 20/07/2025 έως 20/07/2025
O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα για μια εμφάνιση στο Floyd
Από 07/12/2025 έως 07/12/2025
Release Athens 2025: Η Kylie Minogue το καλοκαίρι στην Αθήνα
Από 18/07/2025 έως 18/07/2025
Rockwave 2025: W.A.S.P και Skyclad στο Terra Vibe για το απόλυτο heavy metal party
Από 14/07/2025 έως 14/07/2025
Satchvai: Τα είδωλα της ηλεκτρικής κιθάρας Joe Satriani και Steve Vai στο Rockwave 2025
Από 28/07/2025 έως 28/07/2025
Άξιος εστί: Μεγάλη συναυλία - αφιέρωμα στον Μπιθικώτση στο Καλλιμάρμαρο
Από 17/09/2025 έως 17/09/2025
Αριστοφάνεια: Χρήστος Λεοντής και Σταμάτης Κραουνάκης στο Ηρώδειο
Από 01/09/2025 έως 01/09/2025
ΕΛΣ: Ο Ριγολέττος, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, αναβιώνει στο Ηρώδειο
Από 27/07/2025 έως 31/07/2025
Η Diana Ross στο Καλλιμάρμαρο για μια μεγάλη συναυλία
Από 16/07/2025 έως 16/07/2025
Η Mahler Chamber Orchestra συμπράττει με την Yuja Wang στο Ηρώδειο
Από 15/07/2025 έως 15/07/2025
Η Άννα Βίσση επιστρέφει στο Καλλιμάρμαρο - Sold out μέσα σε λίγα 24ωρα
Από 13/09/2025 έως 14/09/2025
Η Μαρίζα Ρίζου στο ΔΕΗ Θέατρο Άλσος - Νέα ημερομηνία μετά το sold out
Από 01/09/2025 έως 01/09/2025
Η Μαρίνα Σπανού σε καλοκαιρινή περιοδεία - Δύο συναυλίες στην Αθήνα
Από 04/07/2025 έως 14/09/2025
Η Ταράτσα του Φοίβου και φέτος στο Άλσος - Οι πρώτοι special guests του καλοκαιριού
Από 28/05/2025 έως 06/08/2025
Θεόδωρος Κουρεντζής: Ο σταρ του πόντιουμ στην Επίδαυρο
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Καλοκαίρι Αλλιώς: Η Μελίνα Ασλανίδου στην Ταράτσα του Λαμπέτη
Από 01/06/2025 έως 11/09/2025
Μιχάλης Χατζηγιάννης: Ξεκινά τις καλοκαιρινές του εμφανίσεις
Από 07/06/2025 έως 03/09/2025
Ο K. Βήτα τον Σεπτέμβριο στην Τεχνόπολη
Από 10/09/2025 έως 10/09/2025
Ο Ludovico Einaudi για μια μοναδική συναυλία στο Καλλιμάρμαρο
Από 26/09/2025 έως 26/09/2025
Ο Morrissey επιστρέφει στην Αθήνα - Το καλοκαίρι στο Release Athens 2025
Από 16/07/2025 έως 16/07/2025
Ο Robbie Williams το 2025 στο Καλλιμάρμαρο
Από 02/10/2025 έως 02/10/2025
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Rockwave Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Από 09/06/2025 έως 08/09/2025
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο ΔΕΗ Θέατρο Άλσος
Από 14/07/2025 έως 14/07/2025
Ο Κώστας Χατζής συναντά την Ελπίδα - Δύο συναυλίες στην Αθήνα
Από 09/07/2025 έως 14/07/2025
Ο Ροντ Στιούαρτ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 13/12/2025 έως 13/12/2025
Ο Σωκράτης Μάλαμας στο Πόρτο Ράφτη για μια συναυλία δίπλα στη θάλασσα
Από 28/07/2025 έως 28/07/2025
Ο βιρτουόζος πιανίστας Ντανιίλ Τρίφονοφ στο Ηρώδειο
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Amenra επιστρέφουν το φθινόπωρο στην Αθήνα
Από 23/11/2025 έως 23/11/2025
Οι Buena Vista All Stars στην Αθήνα - Μια κουβανέζικη βραδιά στο Θέατρο Βράχων
Από 14/07/2025 έως 14/07/2025
Οι Dream Theater γιορτάζουν 40 χρόνια πορείας στο Release Athens 2025
Από 23/07/2025 έως 23/07/2025
Οι Gojira στο Release Athens 2025
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Shkodra Elektronike για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 02/10/2025 έως 03/10/2025
Οι Πυξ Λαξ για μια ακόμη καλοκαιρινή συναυλία στο Βεάκειο
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Οι θρυλικοί Mogwai επιστρέφουν στην Αθήνα
Από 09/10/2025 έως 09/10/2025
Τάμτα: Δωρεάν συναυλία στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος
Από 26/07/2025 έως 26/07/2025
Το Kismet quartet του Dave Holland έρχεται στο Ηρώδειο
Από 17/07/2025 έως 17/07/2025

Το Philip Glass Ensemble στο Ηρώδειο για μια μοναδική βραδιά αφιερωμένη στο εμβληματικό Koyaanisqatsi

Τo soundtrack της ταινίας θα ερμηνεύσει live το Philip Glass Ensemble, καλλιτεχνικό όχημα του Philip Glass, ενώ ταυτόχρονα θα προβάλλεται η συγκλονιστική ταινία σε μία μοναδική βραδιά στο Ηρώδειο.

Philip Glass Ensemble, photo: Ryuhei Shindo
Philip Glass Ensemble, photo: Ryuhei Shindo
Monopoli Team

Koyaanisqatsi: Στις 30 Σεπτεμβρίου 2023 ένα πολυθέαμα με διαχρονικό και πανανθρώπινο μήνυμα παρουσιάζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Το εμβληματικό έργο Koyaanisqatsi: Life out of Balance συμπληρώνει 40 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση και θα παιχτεί στην ολότητα του. Μία ταινία προφητική σε παραγωγή του Francis Ford Coppola, μουσική του μινιμαλιστή συνθέτη Philip Glass και σκηνοθεσία Godfrey Reggio.

Τo soundtrack της ταινίας θα ερμηνεύσει το Philip Glass Ensemble, καλλιτεχνικό όχημα του Philip Glass, ενώ ταυτόχρονα θα προβάλλεται η συγκλονιστική ταινία. Με το Philip Glass Ensemble θα συμπράξει η Academia Athens Youth Choir. Υπό τη διεύθυνση του Michael Riesman.

Μία πρωτοποριακή και αρμονική σύζευξη μουσικής και κινηματογράφου εξιστορεί τα πάντα χωρίς διάλογο, αφήγηση, και ηθοποιούς, με τους στίχους στη γλώσσα των ιθαγενών Χόπι. Το ύφος, η δραματικότητα, το χρώμα κάθε μέρους της ταινίας καθορίζεται από τον συνδυασμό των εικόνων και της μουσικής. Γι’ αυτήν την παράσταση, αυτή τη φορά, το Ηρώδειο θα λειτουργήσει σαν ένας χώρος εγκατάστασης (installation) όπου ήχος και εικόνα θα συνυπάρχουν.

Τώρα, που η κλιματική «αλλαγή» έγινε κλιματική «κρίση», τώρα που οι φυσικοί πόροι εξαντλούνται καθημερινά, τώρα που το αίτημα της διαγενεακής αλληλεγγύης και κινητοποίησης είναι πιο ηχηρό από ποτέ, συμμετέχουμε στην εμπειρία του Koyaanisqatsi, ακούμε τη φωνή που έγινε προειδοποίηση, βλέπουμε την προφητεία που γίνεται πραγματικότητα.

Τώρα μυούμαστε στη δύναμή του ξανά και η Generation Z μπορεί να αντλήσει από το ηχητικό και εικαστικό σύμπαν του Koyaanisqatsi το δικό της μανιφέστο…

Η προπώληση ξεκινά άμεσα στο δίκτυο viva.

Koyaanisqatsi: Life out of balance

Ko.yaa.nis.qatsi στην γλώσσα των ιθαγενών Χόπι, σημαίνει 1. Τρελή ζωή. 2. Ζωή σε αναταραχή. 3. Η ζωή που διαλύεται. 4. Μια κατάσταση ζωής που απαιτεί έναν άλλο τρόπο ζωής. 5. Ζωή εκτός ισορροπίας, σε ηθική πτώση, χάος.

Η ταινία Κογιανισκάτσι: Ζωή χωρίς ισορροπία (αγγλικά: Koyaanisqatsi: Life out of Balance) είναι μια πρωτοποριακή κινηματογραφική δημιουργία που κατέγραψε την αποξένωση του Ανθρώπου από τη Φύση και από τον αληθινό, φυσικό εαυτό του.

Το Koyaanisqatsi γυρίστηκε από το 1975 μέχρι το 1982. Πρόκειται για μία ταινία σταθμό στην ιστορία του κινηματογράφου (οι ειδικοί το παρομοιάζουν μόνο με την «Φαντασία» του Walt Disney). Ήταν το πρώτο μέρος της τριλογίας Qatsi (Κάτσι), και ακολουθήθηκε από τις ταινίες Powaqqatsi /1988 και Naqoyqatsi/2002.

Προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1983 και η προβολή της αποτέλεσε μία καινοτομία στον παγκόσμιο κινηματογράφο, επηρεάζοντας τη μετέπειτα πορεία του. Η ταινία αποτελείται κυρίως από αλλεπάλληλα πλάνα πόλεων και φυσικών τοπίων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Τα περισσότερα από αυτά δείχνουν τη σύγχρονη ζωή ως μια ασταμάτητη, σχεδόν μηχανική αλληλουχία γεγονότων. Απουσία λόγου και σεναρίου, ένας κατακλυσμός εικόνων, οπτικοποιημένος ήχος, καταιγιστικά εφέ. Η ταινία υπήρξε υποψήφια για τη Χρυσή Άρκτο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 1983, ενώ κέρδισε τα βραβεία κοινού στα Φεστιβάλ του Σάο Πάολο και της Βαρσοβίας.

Koyaanisqatsi: Αποκαλυπτικό, προφητικό, αληθινό!

Το Koyaanisqatsi επιχειρεί να αποκαλύψει την ομορφιά του θηρίου! Συνήθως αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μας, τον τρόπο ζωής μας, ως όμορφο γιατί δεν υπάρχει τίποτα άλλο να αντιληφθούμε. Αν κάποιος ζει στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο της υψηλής τεχνολογίας, το μόνο που μπορεί να δει είναι ένα στρώμα τυποποιημένων εμπορευμάτων στοιβαγμένο το ένα πάνω στο άλλο. Τα πάντα είναι αντίγραφα, και τα αντίγραφα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά αντίγραφα αντιγράφων. Φαίνεται να μην υπάρχει η ικανότητα να δούμε πιο πέρα, να δούμε ότι έχουμε εγκλωβιστεί σε ένα τεχνητό περιβάλλον. Δεν ζούμε πια με τη φύση. Ζούμε πάνω της, έξω από αυτήν, μακριά της.

Όπως ο ίδιος ο Philip Glass σχολιάζει: «Το Koyaanisqatsi είναι ένα αντικείμενο σε κίνηση, ένα αντικείμενο στον κινούμενο χρόνο, το νόημα του οποίου εξαρτάται από τον θεατή. Η τέχνη δεν έχει εγγενές νόημα. Δίνει ερεθίσματα στον θεατή να βρει το δικό του νόημα, τη δική του αξία. Ο ρόλος της ταινίας είναι να προκαλεί, να θέτει ερωτήματα που μόνο το κοινό μπορεί να απαντήσει. Αυτή είναι η υψηλότερη αξία κάθε έργου τέχνης, όχι προκαθορισμένο νόημα, αλλά νόημα που προέρχεται από την εμπειρία της συνάντησης. Η συνάντηση είναι το ενδιαφέρον μου, όχι το νόημα. Έτσι, με την έννοια της τέχνης, η έννοια του Koyaanisqatsi είναι ό,τι θέλετε να κάνετε από αυτό.
Αυτή είναι η δύναμή του».

H κεντρική ιδέα που διατρέχει την ταινία: η σύγκρουση της αστικοποιημένης ζωής και της υψηλής τεχνολογίας με το φυσικό περιβάλλον. Τα μηνύματα για την αλλοτρίωση του ανθρώπου και την καταστροφή της φύσης από τα «επιτεύγματα» του σύγχρονου πολιτισμού και της αλόγιστης βιομηχανικής ανάπτυξης παραμένουν επίκαιρα αιτήματα τις αρχές του 21ου αιώνα. Ας σκεφτούμε μόνο τα τελευταία νέα από το χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο άνθρωπος δημιουργεί αγαθά χρησιμοποιώντας τη φύση σαν μια αποθήκη με πόρους εξαντλώντας την με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς δεύτερη σκέψη. Μοιάζει σαν να ζει για την τεχνολογία και όχι να την αξιοποιεί. Απρόσωπος, αυτόματος, αποξενωμένος από τον εαυτό του, τους άλλους και τον κόσμο. Αυτός ο τρόπος ζωής παρουσιάζεται μέσα από τις αριστουργηματικές εικόνες και το σφυροκόπημα της μουσικής στην ταινία.

Προφητικό και επίκαιρο όσο ποτέ μας φέρνει αντιμέτωπους με την ορατή απειλή της καταστροφής της ισορροπίας του ανθρώπου με τον πλανήτη, με την πραγματικότητα της κλιματικής κρίσης, της υπερβολικής κατανάλωσης και της αλόγιστης χρήσης των πόρων που οφείλουν να αποτελούν προτεραιότητα στην παγκόσμια ατζέντα.

Philip Glass, ένας πληθωρικός…μινιμαλιστής

Μέσα από τις όπερες, τις συμφωνίες, τις συνθέσεις για το δικό του ensemble, αλλά και τις ευρύτατες συνεργασίες του με καλλιτέχνες από την Twyla Tharp στον Allen Ginsberg, τον Leonard Cohen και τον David Bowie, ο Philip Glass είχε μια σπάνια και απρόβλεπτη επίδραση στη μουσική και στην κουλτούρα της εποχής του.

Οι όπερες που έγραψε όπως οι Einstein on the Beach, Satyagraha, Akhnaten, και The Voyage, παρουσιάστηκαν στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου. Ο Glass έγραψε τη μουσική για παραστάσεις πειραματικού θεάτρου αλλά και για ταινίες που τιμήθηκαν με βραβεία Όσκαρ όπως το “The Hours” αλλά και το “Kundun” (η ιστορία του 14ου Δαλάι Λάμα) του Μάρτιν Σκορτσέζε. Οι συνεργασίες του, προσωπικές και επαγγελματικές με ηγετικές μορφές της rock, της pop και της world music ξεκινούν ήδη από το 1960, ανάμεσά τους και αυτή με τον Robert Wilson. Πραγματικά, ο Glass είναι ο πρώτος συνθέτης που κέρδισε ένα ευρύ, κοινό από πολλά είδη μουσικής και μάλιστα από διαφορετικές γενιές.

Γεννήθηκε το 1937 και μεγάλωσε στη Baltimore. Μετά τις σπουδές του στο University of Chicago, και στο Juilliard, απογοητευμένος από τα μουσικά δρώμενα της πατρίδας του, μετακόμισε στην Ευρώπη, όπου σπούδασε δίπλα στη διάσημη παιδαγωγό Nadia Boulanger και δούλεψε στενά με τον βιρτουόζο του σιτάρ, Ravi Shankar. Επέστρεψε στη Νέα Υόρκη το 1967 όπου σχημάτισε το Philip Glass Ensemble.

Ο Philip Glass είναι ο πατέρας αυτού που αποκαλείται σήμερα «μινιμαλισμός», αν και ο ίδιος ποτέ δεν υιοθέτησε αυτόν τον όρο και προτιμούσε να αυτοπροσδιορίζεται σαν ένας συνθέτης «μιας μουσικής με επαναλαμβανόμενες δομές». Άλλωστε, τίποτα το «μινιμαλιστικό» δεν υπάρχει στον πληθωρικό όγκο του έργου του. Ο Glass έχει συνθέσει πάνω από 25 όπερες, 14 συμφωνίες, 13 κονσέρτα, soundtrack για φιλμ πολλών ειδών, μουσική για 9 έγχορδα κουαρτέτα κι ένα σώμα έργων για σόλο πιάνο και όργανο. Έχει συνεργαστεί τέλος με τον Paul Simon, τη Linda Ronstadt, το Yo-Yo Ma και την Doris Lessing, ανάμεσα σε άλλους.

Η φιλοσοφία του Philip Glass είναι εικονοκλαστική με την έννοια ότι κατ’ αυτόν, «η εικόνα και η μουσική δεν θα μπορούσαν να είναι η μία πάνω στην άλλη, γιατί τότε δεν θα υπήρχε χώρος για τους θεατές να επινοήσουν κάτι για τον εαυτό τους». Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στο χώρο της καταναλωτικής προπαγάνδας, δηλαδή της διαφήμισης όπου «η εικόνα και η μουσική είναι κλειδωμένες μεταξύ τους» προκειμένου να δοθεί ένα σαφές μήνυμα στο θεατή, για τον Glass «η στρατηγική της τέχνης έχει ως εξής: «Όταν ακούς ένα μουσικό κομμάτι και ταυτόχρονα κοιτάς μια εικόνα, μεταφορικά κάνεις ένα ταξίδι σε αυτήν την εικόνα. Είναι μια μεταφορική απόσταση, αλλά ταυτόχρονα είναι και πραγματική, καθώς σε αυτό το ταξίδι ο θεατής δημιουργεί μια σχέση με τη μουσική και την εικόνα. Στις ταινίες Koyaanisqatsi και Powaqqatsi, οι λέξεις στους τίτλους είναι οι μόνες λέξεις που υπάρχουν. Το ταξίδι που κάνουμε από την πολυθρόνα στην εικόνα είναι η διαδικασία με την οποία κάνουμε την εικόνα και τη μουσική δικά μας. Χωρίς αυτό, δεν έχουμε προσωπική σχέση. Η ιδέα μιας προσωπικής ερμηνείας προκύπτει μέσα από τη διάβαση αυτής της απόστασης».

The Philip Glass Ensemble (PGE), ένα μουσικό εργαστήριο
Philip Glass Ensemble, photo: Ryuhei Shindo

Philip Glass Ensemble, photo: Ryuhei Shindo

Το Philip Glass Ensemble, από το 1968, εξελίχθηκε σε μια δημιουργική και ανεξάντλητη πηγή για τον ίδιο αλλά και τα μέλη του που παραμένουν απαράμιλλοι εκφραστές του έργου του.

Οι καλλιτέχνες του PGE έχουν επίγνωση της μοναδικής τους θέσης στην ιστορία της μουσικής του 20ου αιώνα αλλά και της ευθύνης τους να μεταδώσουν αυτή την κληρονομιά.

Πολλά από τα πιο γνωστά έργα του Philip Glass έχουν συντεθεί για το PGE, όπως τα: Music in Twelve Parts, Music in Similar Motion, and Music with Changing Part, οι όπερες Einstein on the Beach, Hydrogen Jukebox, τα χορευτικά Dance (Lucinda Childs) και A Descent Into the Maelström (Australian Dance Theater).

«Το PGE εκφράζει την πιο αυθεντική εκτέλεση της μουσικής μου στην εποχή μας. Προσβλέπω στην υποστήριξη των μελών του καθώς διασώζουν το μοναδικό του ρεπερτόριο για τις νέες γενεές», έχει δηλώσει περήφανα ο ίδιος ο Philip Glass.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημερομηνία: 30 Σεπτεμβρίου 2023
Ώρα έναρξης: 21:00
Καλλιτέχνης: The Philip Glass Ensemble
Χώρος: Ηρώδειο
Σημεία Προπώλησης: viva.gr
Τιμή εισιτηρίου: Κάτω Διάζωμα Διακεκριμένη Ζώνη/ VIP: 65 ευρώ Ζώνη A: 56 ευρώ Ζώνη B: 52 ευρώ Ζώνη Γ: 45 ευρώ Άνω Διάζωμα Ζώνη Δ: 45 ευρώ Ζώνη E: 42 ευρώ Ζώνη ΣΤ: 35 ευρώ Ζώνη G: 30 ευρώ ΑμεΑ: 30 ευρώ
Πληροφορίες Χώρου: Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Αθήνα, Επικοινωνία: 21 0324 1807
Περισσότερα από Μουσικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Αφιέρωμα
5 άλμπουμ που καθόρισαν την Beth Gibbons – και ελπίζουμε να ακούσουμε στον Λυκαβηττό
Cine News
Mandrakia Artis 2025: Όσα θα δούμε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο στο φεστιβάλ της Μήλου
Art & Culture
«Άνοιξη» και τη νέα σεζόν για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Αφιέρωμα
Cypress Hill – Kneecap: Η ζωντανή ιστορία του hip hop συναντά το μέλλον στο Rockwave
Μουσικά Νέα
Schoolwave 2025 powered by ΔΕΗ: Ένα εκρηκτικό 3ήμερο με ελεύθερη είσοδο στην Τεχνόπολη
Εκδηλώσεις
“Μαγευτικές Μελωδίες από τη Μεγάλη Οθόνη” σε μια δωρεάν συναυλία στη Μαρίνα Φλοίσβου
Μουσικά Νέα
Ακυρώνεται η εμφάνιση του Morrissey στην Αθήνα – Η ανακοίνωση του Release
Εκδηλώσεις
Φεστιβάλ «Καλοκαίρι στην Αθήνα 2025»: Οι δωρεάν εκδηλώσεις συνεχίζονται
Έξοδος
Η Αθήνα χορεύει (και) τον Ιούλιο - Ο Damian Lazarus απογειώνει τα ODYSSEY pool parties
Μουσικά Νέα
Apo Krystalla Palatia: Αυτό είναι το νέο τραγούδι της Kandè
Μουσικά Νέα
London Grammar, Aurora, Klangphonics καταφτάνουν στο Release – Το πρόγραμμα της 6ης ημέρας
ΕΙΔΑΜΕ / Συναυλίες
10 Χρόνια Musifanto: Η Σίφνος στο επίκεντρο της μουσικής εκπαίδευσης