MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
18
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΡΕΥΝΑ

    Συνειδητά όνειρα: Πώς μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο των ονείρων μας;

    Με τρία μικρά βήματα θα μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερο έλεγχο των ονείρων μας και καλύτερη ποιότητα στον ύπνο μας, σύμφωνα με ερευνητές.

    Monopoli Team

    Το συνειδητό όνειρο (lucid dream), κατά το οποίο κάποιος γνωρίζει ότι ονειρεύεται και ελέγχει την εμπειρία, γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές θέμα συζήτησης στις μέρες μας. Και πώς να μη γίνεται άλλωστε, όταν το άγχος και οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας αυξάνονται αναλογικά με την ανάγκη μας να ξεφύγουμε για λίγο από αυτά. Ειδικά φέτος, που εξαιτίας της πανδημίας και κατά τη διάρκειας της καραντίνας, τα όνειρα των περισσότερων ανθρώπων έχουν γίνει πιο δυσάρεστα!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΓιατί είναι πιο θλιβερά και δυσάρεστα τα όνειρά μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας;12.09.2018

    Το να μπορείς να ονειρευτείς τις πιο βαθιές σου επιθυμίες κατά βούληση και να μπορείς να επιλέξεις το τι θα συμβεί στο όνειρό σου φαντάζει υπέροχο, γι’ αυτό και τα άτομα που έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τα όνειρά τους τα περιγράφουν ως «έντονα» και «συναρπαστικά», κάνοντας εκείνους που δεν μπορούν, να ζηλεύουν!

    Φανταστείτε να μπορούσατε να διώξετε από τα όνειρά σας όλα εκείνα που σας τρομάζουν και σας δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα. Σκεφτείτε να είχατε μία δεύτερη ευκαιρία να διορθώσετε όλα εκείνα που δυσκόλεψαν την ημέρα σας σήμερα, μέσα από μια βαθύτερη ενδοσκόπηση ή να γλιτώνατε τον εαυτό σας από το να πέσει από εκείνο το ψηλό κτίριο, που θα σας έκανε να ξυπνήσετε απότομα και μούσκεμα στον ιδρώτα. Και, γιατί όχι, φανταστείτε ακόμα και να κερδίζατε το λαχείο! Αν όλα αυτά τα σενάρια σας μοιάζουν αδύνατα να πραγματοποιηθούν, θα καταλάβετε πως δεν είναι ακριβώς έτσι…

    Πώς θα πετύχετε το lucid dreaming

    Υπάρχουν διάφορες τεχνικές που διευκολύνουν το lucid dreaming, δηλαδή τον συνειδητό έλεγχο των ονείρων μας ενόσω κοιμόμαστε. Είτε επιστημονικές είτε όχι, δεν πετυχαίνουν όλες πάντοτε. Σύμφωνα με μία έρευνα του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας, φαίνεται πως κάποιες «ρουτίνες» και τεχνικές είναι αρκετά αξιόπιστες στο να προκαλέσουν συνειδητά όνειρα!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο Μουσείο του Λονδίνου συλλέγει τα… όνειρα που κάναμε κατά τη διάρκεια της καραντίνας12.09.2018

    Οι τεχνικές:

    Πρώτο βήμα

    Το πρώτο βήμα μοιάζει σχετικά απλό: Ελέγξτε το περιβάλλον σας πολλές φορές την ημέρα για να δείτε αν ονειρεύεστε. Αυτό προκαλεί πιθανώς μια κατάσταση κατά την οποία είστε πιο ανοιχτοί στην πιθανότητα να έχετε ένα όνειρο που μπορείτε να ελέγξετε και έτσι βοηθάει να συμβεί όταν είστε πραγματικά στο κρεβάτι.

    Δεύτερο βήμα

    Το δεύτερο βήμα απαιτεί λίγο περισσότερο σχεδιασμό. Ο ερευνητής Denholm Aspy προτείνει τον πεντάωρο ύπνο. Μετά, μείνετε ξύπνιος/α για λίγο και ύστερα ξανακοιμηθείτε. Αυτή η διαδικασία εκτιμάται πως ενθαρρύνει το στάδιο του ύπνου REM, στη διάρκεια του οποίου τα συνειδητά όνειρα είναι πιθανότερο να συμβούν.

    Τρίτο βήμα

    Το τρίτο είναι μάλλον το πιο περίεργο, αν και το πιο προφανές. Γνωστό και ως τεχνική MILD, (Μνημονική Πρόκληση Συνειδητών Ονείρων) είναι το πιο εύκολο βήμα: Μόλις ξυπνήσετε μετά από πέντε ώρες ύπνου, στη συνέχεια, αναπτύξτε την πρόθεση να θυμηθείτε ό,τι ονειρευτήκατε και πριν επιστρέψετε για ύπνο, επαναλάβετε τη φράση: «Την επόμενη φορά που ονειρεύομαι, θα θυμάμαι ότι ονειρεύομαι». Φανταστείτε επίσης, τον εαυτό σας, σε ένα συνειδητό όνειρο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤα πιο ευφάνταστα καλλιτεχνικά projects που δημιουργήθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας12.09.2018

    Τα συμπεράσματα

    Η τεχνική MILD ενισχύει το είδος της μνήμης που σχετίζεται με την ενθύμηση πραγμάτων που έχουμε να κάνουμε στο μέλλον, σύμφωνα με τον Dr Aspy, ερευνητή στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας.

    «Σημαντικά, εκείνοι που σημείωσαν επιτυχία χρησιμοποιώντας την τεχνική MILD στερήθηκαν στερήθηκαν σημαντικά λιγότερο τον ύπνο την επόμενη μέρα, πράγμα που δείχνει πως τα συνειδητά όνειρα δεν είχαν καμία αρνητική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου», είπε.

    Ο Dr Aspy αναφέρθηκε επίσης στις θεραπευτικές ιδιότητες που έχει το lucid dreaming. Ανάμεσα στα πιθανά οφέλη του – ανάλογα και με το κάθε άτομο – ανέφερε την απαλλαγή από εφιάλτες, καθώς και τη βελτίωση των σωματικών μας ικανοτήτων και άλλων δεξιοτήτων!

    Ένα ακόμα βήμα το οποίο δεν ακούγεται πολύ συχνά, είναι η τεχνική του να ονειρευόμαστε ξύπνιοι. Η τεχνική αυτή μοιάζει με το lucid dreaming, μόνο που δεν χρειάζεται να μεσολαβήσει το στάδιο του ύπνου για να μπορέσει κανείς να ελέγξει τα όνειρά του. Μπορεί δηλαδή με πλήρως αφυπνισμένες όλες τις αισθήσεις του να ονειρεύεται. Μοιάζει ευνόητο πως αν καταφέρει κάποιος να βλέπει όνειρα όντας ξύπνιος, πράγμα που έχει μια παραπάνω δυσκολία, θα μπορεί μετά πιο εύκολα να ελέγξει και τα όνειρά του όσο κοιμάται. Αλλά και πέρα από αυτό, αν το να βλέπετε το ιδανικό σας όνειρο όσο κοιμάστε μοιάζει απίστευτο, φανταστείτε πόσο πιο έντονο θα είναι αν το καταφέρετε αυτό με όλες σας τις αισθήσεις σε εγρήγορση!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΓιατί είναι πιο θλιβερά και δυσάρεστα τα όνειρά μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας;12.09.2018

    Πηγή: Independent

    Περισσότερα από Περίεργα
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast