MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
17
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
"all aboard": Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Από 09/10/2025 έως 09/11/2025
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
La Bocca La Grotta: Έκθεση του Πάνου Προφήτη στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 12/09/2025 έως 30/11/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» - Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Από 16/10/2025 έως 05/11/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 21/09/2025 έως 09/11/2025
«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Η νέα ατομική έκθεση της Άρτεμις Χατζηγιαννάκη στο Μουσείο Τομάτας
Από 23/08/2025 έως 24/10/2025
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
«Το όνειρο του Τάτλιν» στο Ωδείο Αθηνών: Έκθεση για τις ουτοπίες των καιρών μας
Από 02/10/2025 έως 01/11/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Από 18/09/2025 έως 04/11/2025
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Από 18/10/2025 έως 18/10/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
Από 25/09/2025 έως 08/11/2025
Πέτρες Αιγίνης και άλλες θάλασσες στο ατελιέ του Νίκου Νικολάου: Ομαδική έκθεση στην Αίγινα
Από 13/09/2025 έως 26/10/2025

2M: Ομαδική έκθεση στην The Blender Gallery

Η Τhe Blender Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο “2Μ” στην εξωτερική αυλή της γκαλερί με έργα εικαστικών, από την Τετάρτη 15 Ιουλίου

2M: Ομαδική έκθεση στη The Blender Gallery
2M: Ομαδική έκθεση στη The Blender Gallery
Monopoli Team

Η Τhe Blender Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο “2Μ” στην εξωτερική αυλή της γκαλερί με έργα εικαστικών που παρεμβαίνουν στο χώρο προτρέποντας τον θεατή να αναλογιστεί τη θέση του μέσα σε αυτόν και να πιθανώς να βρεθεί αντιμέτωπος με την αισθητική απόσταση (aesthetic distance).

Ο τίτλος «2Μ» προκύπτει από την απόσταση που πρέπει να κρατάμε στις πρωτόγνωρες για όλους μας συνθήκες. H απόσταση είναι μια αριθμητική μέτρηση του πόσο μακριά ή κοντά μας βρίσκεται ένα αντικείμενο. Στη φυσική ή την καθημερινή χρήση της, η απόσταση μπορεί να αναφέρεται σε ένα φυσικό μήκος ή μια εκτίμηση βάσει άλλων κριτηρίων. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η «απόσταση από το Α στο Β» είναι εναλλάξιμη με την «απόσταση από το Β στο Α», έτσι ακριβώς όπως είναι και η απόσταση του θεατή με το έργο.

Η The Blender Gallery στο πλαίσιο της μετατροπής της εξωτερικής αυλής σε εκθεσιακό χώρο, καλεί τους εικαστικούς Θωμά Γαλάτο, Nίκο Γιαβρόπουλο, Απόλλωνα Μαθιουδάκη, Κώστα Μπερδέκλη, Ελιώνα Ντούκνη, Διονύση Φραγκιά και Άννα Χαρακτινού, να απαντήσουν με τα έργα και τις παρεμβάσεις τους, σε ερωτήματα όπως τι διαφοροποιεί το Α από το Β ,σε μια σχέση έργου – θεατή, αλλά και σε μια επισκόπηση της αρχής και του τέλους της περιήγησης σε μια έκθεση. Είναι το Α η αρχή της απόστασης και το Β το τέλος της ή αντίστροφα; Πως αντιλαμβανόμαστε την απόσταση; Τι επιτρέπουμε, τι δεχόμαστε, που βάζουμε τα όρια μας;

Οι διαφορές του εξωτερικού με του εσωτερικού χώρου είναι εμφανής στην παρουσίαση των έργων. Από τον τρόπο φωτισμού, που στην προκειμένη περίπτωση είναι φυσικός, με αποτέλεσμα η μορφή του έργου να εναλλάσσεται μέσα στην ημέρα, μέχρι τους εξωτερικούς ήχους που προσδίδουν μια διαφορετική εμπειρία θέασης, όπως επίσης και η περιήγηση του επισκέπτη σε έναν εναλλακτικό εκθεσιακό χώρο όπου η έξοδος(Α) γίνεται είσοδος (Β) και το αντίστροφο.

Τι μπορεί να περιλαμβάνεται στην απόσταση μεταξύ Α και Β; Είναι μια ενδιαφέρουσα διαδρομή με εμπόδια ή είναι μια διαδρομή ευθεία και ασφαλής με ξεκάθαρο τον προορισμό;

Στον χώρο της τέχνης, η θέαση και η ανάγνωση ενός έργου από τον θεατή, ποικίλλει και καθορίζεται από παραμέτρους όπως ο χρόνος, ο χώρος και το μέσο. Είναι σίγουρα πολύ σημαντικό να εξετάσουμε και το αντίκτυπο του χρόνου προβολής στην αντίληψη του έργου τέχνης, αλλά αυτό είναι μόνο ένα μέρος της όλης εμπειρίας θέασης . Έτσι είναι απαραίτητο να γίνει ένας διαχωρισμός μεταξύ των δύο ειδών απόστασης – την απόσταση θέασης και την απόσταση προβολής.

H απόσταση θέασης είναι μέρος της διαδικασίας ανάλυσης ενός έργου και καθορίζεται από το μέγεθος του, το περιεχόμενο του και τον περιβάλλοντα χώρο*. Αντιθέτως η απόσταση προβολής συνήθως καθορίζεται στην πειραματική έρευνα, ειδικά στην εργαστηριακή που παρουσιάζει απεικονίσεις έργων τέχνης σε οθόνες υπολογιστών. Διανύουμε μια περίοδο που ο τρόπος και ο τόπος συνάντησης με την τέχνη γίνεται πλέον ψηφιακά, περισσότερο από ποτέ. Στην ψηφιακή όμως προβολή ενός έργου, ο θεατής δεν αντιμετωπίζει ούτε μπορεί να επεξεργαστεί το έργο με τον ίδιο τρόπο όπως στην φυσική θέαση, όπου κάνοντας κινήσεις στο χώρο για την καλύτερη οπτική αντίληψη και αποδοχή του περιεχομένου, βιώνει την εμπειρία θέασης με όλο του το σώμα .

Ο όρος Aesthetic Distance αναφέρεται στο χάσμα μεταξύ της συνειδητής πραγματικότητας ενός θεατή και της φανταστικής πραγματικότητας σε ένα έργο τέχνης.

Για κάποιους η προσέλευση σε έναν χώρο τέχνης είναι αποθαρρυντική, είτε επειδή δε γνωρίζουν το αντικείμενο και πιστεύουν ότι θα ερωτηθούν για θέματα που ίσως δεν κατέχουν, είτε επειδή δεν μένουν ποτέ ανώνυμοι μιας και καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους σε φόρμα επικοινωνίας, είτε λόγω της αυστηρότητας του white box. Πόσοι γνωρίζουν όμως ότι το λευκό στους τοίχους των γκαλερί θεωρήθηκε αποτελεσματικό μέσο για τη δημιουργία ενός «καθαρού» χώρου. Μια ατμόσφαιρα που μοιάζει με κενό, στην οποία η τέχνη θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αντιπερισπασμούς. Καθόλου απωθητικό, τι νομίζετε;

Όταν ο θεατής ξεπεράσει τον «φόβο», αφήσει την απόσταση στην άκρη, σταθεί μπροστά από το έργο παρατηρώντας το και απορροφηθεί στις φόρμες του, τότε ο εικαστικός έχει πετύχει την αισθητική απόσταση.

H ερώτηση όμως παραμένει η ίδια, όχι μόνο στη τέχνη αλλά και στη καθημερινότητά μας, χρειάζεται απόσταση για να έρθουμε πιο κοντά;

* Μετά το πέρας της ημέρας των εγκαινίων, τα έργα θα μεταφερθούν στον εσωτερικό χώρο της γκαλερί έτσι ώστε, όσοι επισκέπτες θέλουν να επισκεφθούν ξανά το χώρο, να βιώσουν την αντίθεση της απόστασης από τον εξωτερικό χώρο στον εσωτερικό. Έπειτα θα κληθούν να απαντήσουν ανώνυμα σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με αυτή την εμπειρία.

Την ημέρα των εγκαινίων θα πραγματοποιηθεί music live από τους ψθρ.

Γιώργος Αμαραντίδης: Nέυ, φωνές και ψίθυροι,
Γιάννης Ηλιόπουλος: Ακουστική κιθάρα με βάθος,
Kώστας Μπερδέκλης: Ακουστική κιθάρα με ηχώ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Διάφοροι καλλιτέχνες
Χώρος: The Blender Gallery
Διάρκεια Έκθεσης: Από 15 έως 31 Ιουλίου 2020
Είσοδος: Ελεύθερη
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Art & Culture
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» – Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Art & Culture
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
Δημοτική Αγορά Κυψέλης: Μια ιδιαίτερη έκθεση με έργα τέχνης κρατουμένων των φυλακών Αυλώνα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
08.05.12.16: Ατομική έκθεση της Ελίζας Κρικώνη στη Cypher
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Το όνειρο του Τάτλιν» στο Ωδείο Αθηνών: Έκθεση για τις ουτοπίες των καιρών μας
Εικαστικά
Platforms Project 2025: Η διεθνής φουάρ ανεξάρτητης τέχνης στο Καπνεργοστάσιο με πάνω από 900 καλλιτέχνες
Εικαστικά
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη