MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
04
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
"Burn the Cycle": Οι Black Body Radiation παρουσιάζουν το ντεμπούτο album τους στο ΙΛΙΟΝ Plus
Από 11/05/2024 έως 11/05/2024
Athens Rocks 2024: Οι Queens of the Stone Age στην Αθήνα
Από 27/07/2024 έως 27/07/2024
DakhaBrakha: Η φωνή της Ουκρανίας έρχεται στην Ελλάδα
Από 14/05/2024 έως 14/05/2024
Ejekt 2024: Οι Bring Me to the Horizon για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 24/07/2024 έως 24/07/2024
Ejekt Festival: Η Peggy Gou έρχεται στην Αθήνα
Από 12/07/2024 έως 12/07/2024
Emanuel Ax, Λεωνίδας Καβάκος και Yo Yo Ma το καλοκαίρι στο Ηρώδειο
Από 15/06/2024 έως 15/06/2024
Jacob Collier: Ο "πολύχρωμος Mozart της Gen Z" για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 13/07/2024 έως 13/07/2024
Kasabian: Ξανά στην Ελλάδα για το Lalibela Festival
Από 02/07/2024 έως 02/07/2024
Lenny Kravitz: Επιστρέφει στην Ελλάδα ως headliner του AthensRocks
Από 02/08/2024 έως 02/08/2024
Maustetytot: Το φινλανδικό ποπ δίδυμο για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 31/05/2024 έως 31/05/2024
Nick Cave: Για τρεις σπάνιες εμφανίσεις στη Στέγη με τον Colin Greenwood
Από 01/06/2024 έως 03/06/2024
O Ara Malikian στo Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών
Από 26/06/2024 έως 26/06/2024
O Asaf Avidan στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 12/07/2024 έως 12/07/2024
Opeth και Leprous έρχονται για το απόλυτο progressive live στο θέατρο Λυκαβηττού
Από 03/07/2024 έως 03/07/2024
Oι Il Divo για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 11/09/2024 έως 17/09/2024
Oι Τhruckfighters στο An Club
Από 18/05/2024 έως 18/05/2024
Parov Stelar, Jain και Telenova στην πιο χορευτική βραδιά του Release Athens 2024
Από 15/06/2024 έως 15/06/2024
Piaf! The Show: Η παράσταση για τη θρυλική Edith Piaf στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 14/09/2024 έως 14/09/2024
Primer Music Festival: Ο Martin Garrix ξανά στην Αθήνα
Από 08/09/2024 έως 08/09/2024
Release 2024: Bruce Dickinson και Judas Priest έρχονται για ένα live στην Πλατεία Νερού
Από 21/07/2024 έως 21/07/2024
Release Athens 2024: Oι Behemoth και οι Testament στην Πλατεία Νερού
Από 28/07/2024 έως 28/07/2024
Release Athens 2024: Βασίλης Παπακωνσταντίνου στην Πλατεία Νερού
Από 29/06/2024 έως 29/06/2024
Release Athens 2024: Οι Duran Duran στην Αθήνα
Από 18/07/2024 έως 18/07/2024
Release Athens 2024: Οι Megadeth στην Πλατεία Νερού
Από 14/06/2024 έως 14/06/2024
Release Athens 2024: Οι Thievery Corporation και Black Pumas στην Πλατεία Νερού
Από 09/07/2024 έως 09/07/2024
Release Athens: Οι Pulp στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2024
Από 20/06/2024 έως 20/06/2024
Rockwave Nights: O Γιάννης Αγγελάκας και οι 100°C στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 26/06/2024 έως 26/06/2024
Rockwave Nights: Pan Pan x Years of Youth στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 04/07/2024 έως 04/07/2024
Rockwave Nights: Η Imany φέρνει το Voodoo Cello στον Λυκαβηττό
Από 16/07/2024 έως 16/07/2024
Rockwave Nights: Ο Mika επιστρέφει στην Αθήνα - Το 2024 στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 02/07/2024 έως 02/07/2024
Rockwave Nights: Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στον Λυκαβηττό
Από 01/07/2024 έως 01/07/2024
Rockwave Nights: Οι Machine Head στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 04/07/2024 έως 04/07/2024
Rockwave Nights: Οι Placebo επιστρέφουν στον Λυκαβηττό
Από 01/08/2024 έως 01/08/2024
Rockwave Nights: Οι Raining Pleasure γιορτάζουν την επανένωσή τους στον Λυκαβηττό
Από 28/06/2024 έως 28/06/2024
Rockwave Nights: Οι Rotting Christ γιορτάζουν 35 χρόνια στον Λυκαβηττό
Από 29/06/2024 έως 29/06/2024
Rockwave Nights: Οι Χατ Τρικ στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 30/06/2024 έως 30/06/2024
Spring Music Festival: Ένα νέο μουσικό φεστιβάλ έρχεται στον Μικρό Κεραμεικό
Από 10/05/2024 έως 08/06/2024
Tο Queen Symphonic έρχεται το καλοκαίρι στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 21/06/2024 έως 21/06/2024
dEUS: Οι αινιγματικοί Βέλγοι επιστρέφουν στην αγαπημένη τους Αθήνα
Από 07/06/2024 έως 07/06/2024
Ένας αιώνας Μίμης Πλέσσας: Μεγάλο αφιέρωμα - συναυλία στο Ηρώδειο
Από 17/06/2024 έως 17/06/2024
Αντικριστά: Ο Γιώργος Θεοφάνους στο Θέατρο Παλλάς μαζί με μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου
Από 12/05/2024 έως 01/07/2024
Από τη Σαχάρα στον Λυκαβηττό: Οι Tinariwen έρχονται στην Αθήνα
Από 19/09/2024 έως 19/09/2024
Η Loreena McKennitt γιορτάζει 30 χρόνια "The Mask and Mirror" στο Ηρώδειο
Από 26/06/2024 έως 26/06/2024
Η Underground Youth Orchestra συμμετέχει στο 37ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιθάρας Αθήνας
Από 12/05/2024 έως 12/05/2024
Η Τάνια Τσανακλίδου γιορτάζει "50 καλοκαίρια και χειμώνες" στο Ηρώδειο
Από 14/07/2024 έως 14/07/2024
Η Ταράτσα του Φοίβου επιστρέφει στο Άλσος
Από 29/05/2024 έως 30/10/2024
Θανάσης Παπακωνσταντίνου: Επιστρέφει το καλοκαίρι για λίγες εμφανίσεις - Οι νέες ημερομηνίες μετά τα (αναμενόμενα) sold out
Από 17/05/2024 έως 16/06/2024
Μαρίνα Σάττι: Το καλοκαίρι σε Τεχνόπολη και Μονή Λαζαριστών
Από 17/06/2024 έως 26/06/2024
Μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 03/06/2024 έως 03/06/2024
Ο Ara Malikian στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 25/06/2024 έως 25/06/2024
Ο Bloody Hawk ανακοίνωσε την επιστροφή του στο Στάδιο Πανιωνίου το 2024
Από 29/06/2024 έως 29/06/2024
Ο Corey Taylor των Slipknot στον Λυκαβηττό για μια best of συναυλία
Από 28/05/2024 έως 28/05/2024
Ο Jack Savoretti επιστρέφει για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 20/09/2024 έως 21/09/2024
Ο James Arthur για πρώτη φορά στην Ελλάδα για μία μαγική βραδιά στο Λυκαβηττό
Από 03/09/2024 έως 03/09/2024
Ο Miles Kane στο Arch Club
Από 17/05/2024 έως 17/05/2024
Ο Sting επιστρέφει το καλοκαίρι στο Ηρώδειο
Από 05/07/2024 έως 06/07/2024
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά
Από 29/05/2024 έως 29/05/2024
Ο Εισβολέας γιορτάζει 25 χρόνια μουσικής στο Θέατρο Λυκαβηττού
Από 19/06/2024 έως 19/06/2024
Ο Σωκράτης Μάλαμας σε καλοκαιρινή περιοδεία - Στάση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 17/06/2024 έως 01/07/2024
Οι Amenra επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα live στο Floyd
Από 05/10/2024 έως 05/10/2024
Οι Anohni and Τhe Johnsons στο Ηρώδειο
Από 13/06/2024 έως 13/06/2024
Οι Archive επιστρέφουν με δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 14/06/2024 έως 15/06/2024
Οι Cigarettes After Sex στο ΟΑΚΑ
Από 25/10/2024 έως 25/10/2024
Οι Fever Ray στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 14/07/2024 έως 14/07/2024
Οι Godspeed You! Black Emperor στο Floyd
Από 18/10/2024 έως 18/10/2024
Οι Korn είναι οι headliners του Ejekt Festival 2024
Από 22/07/2024 έως 22/07/2024
Οι Maneskin στο Ejekt Festival 2024
Από 23/07/2024 έως 23/07/2024
Οι Massive Attack στο Release Athens 2024
Από 17/07/2024 έως 17/07/2024
Οι Offspring ξανά στην Αθήνα μετά από 15 χρόνια - Το καλοκαίρι στο Release Athens 2024
Από 09/06/2024 έως 09/06/2024
Οι Rammstein έρχονται το 2024 στην Ελλάδα
Από 30/05/2024 έως 30/05/2024
Οι Royksopp στην Αθήνα για την πρώτη ημέρα του Primer Music Festival 2024
Από 07/09/2024 έως 07/09/2024
Οι Smashing Pumpkins το καλοκαίρι του 2024 στην Αθήνα
Από 16/07/2024 έως 16/07/2024
Οι Tindersticks επιστρέφουν στην Αθήνα για μια φθινοπωρινή συναυλία στο City Theater
Από 02/11/2024 έως 02/11/2024
Οι Γκιντίκι γιορτάζουν 10 χρόνια μουσικής με ένα γλέντι στην Τεχνόπολη
Από 09/07/2024 έως 09/07/2024
Οι Καναδοί BadBadNotGood στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Από 03/06/2024 έως 03/06/2024
Οι Πυξ Λαξ με Συμφωνική Ορχήστρα στο Θέατρο Γης
Από 08/06/2024 έως 08/06/2024
Οι Πυξ Λαξ σε καλοκαιρινή περιοδεία - Τέσσερις στάσεις στην Αθήνα
Από 25/05/2024 έως 24/07/2024
Ολονύχτιο DJ set με Richie Hawtin και Sama' Abdulhadi στο Terra Vibe Park - αμέσως μετά το Respublika
Από 16/06/2024 έως 16/06/2024
Κλασική

Συμφωνικές ζαβολιές με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια μικρή αλλά άκρως ενδιαφέρουσα αναφορά στο χιούμορ των κορυφαίων συνθετών της κλασικής μουσικής, στη σκωπτική τους διάθεση, στο πώς επιχειρούν να κοροϊδέψουν καμιά φορά τους μουσικούς εκτελεστές αλλά και να αιφνιδιάσουν το κοινό τους, αποτελεί το πρόγραμμα μιας πρωτότυπης συναυλίας της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (ΑΣΟΝ) που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 18 Νοεμβρίου, στις 11.30 το πρωί στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Την ορχήστρα της ΑΣΟΝ διευθύνει ο μαέστρος της, Παύλος Σεργίου, ενώ την επιμέλεια και την παρουσίαση της εκδήλωσης υπογράφει η έμπειρη μουσικοπαιδαγωγός των δημοφιλών Κυριακάτικων πρωϊνών του Μεγάρου, Εφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου.

Στη διάρκεια αυτού του Κυριακάτικου πρωινού στο Μέγαρο, ήχοι που φέρνουν στο νου ατμόσφαιρα στρατοπέδου και τραγούδια πολεμιστών – όπως συμβαίνει με τη «Μάχη» του Χάινριχ Ιγκνατς Φραντς φον Μπίμπερ – μπλέκονται με επιτηδευμένα «φάλτσες» και αστείες – πολύ πρωτοποριακές για την εποχή του – μουσικές του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ («Ένα Μουσικό Αστείο), με εκρηκτικές συγχορδίες του Γιόζεφ Χάυντν («Έκπληξη» και Συμφωνία του «Αποχωρισμού»), προορισμένες να ταρακουνήσουν τα αυτιά των επίσημων ακροατών του, ή με την πρώτη στην συμφωνική ιστορία λαμπρή δεξιοτεχνική απόπειρα να «ζωγραφιστούν» μουσικά «Τα αστεία καμώματα του Τιλλ Οϊλενσπήγκελ» – από τον Ρίχαρντ Στράους – που αποτέλεσαν τη «μήτρα» της χολιγουντιανής μουσικής κινουμένων σχεδίων.

Το αφιέρωμα στις «Συμφωνικές …ζαβολιές» των κλασικών συνθετών από την ορχήστρα των πολυτάλαντων νεαρών μουσικών της ΑΣΟΝ συμπληρώνεται με τρία έργα νέων Ελλήνων δημιουργών που σχολιάζουν με χιούμορ πασίγνωστες μουσικές μεγάλων συναδέλφων τους: την ορχηστρική συνοδεία/ζαβολιά της νεαρής και διακεκριμένης συνθέτριας Λίνας Τόνια πάνω στο πασίγνωστο ερωτικό, πιανιστικό κομμάτι του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν «Für Elise», την ορχηστρική επεξεργασία του βιολονίστα, συνθέτη και μουσικολόγου Αυγουστίνου Μουστάκα πάνω στο 9ο Καπρίτσιο για σόλο βιολί («Το κυνήγι») του Νικολό Παγκανίνι, μια μουσική «απεικόνιση» ενός παραδοσιακού αγγλικού κυνηγιού αλεπούς, και το έργο «Big Bang Amadeus» της πιανίστας και συνθέτριας Φανής Κοσώνα, ζαβολιά για μεγάλη ορχήστρα πάνω στο ορμητικό Rondo alla Turca του Μότσαρτ.

Εκτός του ότι ήταν ένας αξιόλογος συνθέτης, ο Χάινριχ Ιγκνατς Φραντς φον Μπίμπερ (1644-1704) υπήρξε ένας από τους μεγάλους δεξιοτέχνες βιολιστές της εποχής του. Γνωστός για το στοιχείο του απρόβλεπτου που χαρακτήριζε τη μουσική του, ο Βοημο-Αυστριακός δημιουργός συνέθεσε το έργο «Η Μάχη» – που θα εγκαινιάσει το πρόγραμμα της ΑΣΟΝ – με τρόπο που ο ίδιος περιέγραφε στην αρχή της παρτιτούρας του. Στη συναυλία θα ακουστούν τα δύο πρώτα από τα οκτώ κομμάτια που συναποτελούν αυτό το έργο: «Η Μάχη», μια σονάτα γεμάτη ενέργεια, που φέρνει στο νου μουσική στρατοπέδου, με τις κλαγγές των σπαθιών κ.ο.κ. και η «Άσωτη ορδή των πολεμιστών», μέρος για το οποίο ο δημιουργός του έγραφε ότι «εδώ έχει παντού διαφωνία όπως συνηθίζουν οι μεθυσμένοι να κραυγάζουν ταυτόχρονα διαφορετικά τραγούδια» αναφερόμενος στην ακουστική αίσθηση της ταυτόχρονης ερμηνείας ξεχωριστών εθνικών τραγουδιών από διαφορετικές ομάδες πολεμιστών.

Ακολουθούν αποσπάσματα από «Ένα Μουσικό Αστείο» του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791). Ένα divertimento ουσιαστικά, ένα κομμάτι για διασκέδαση, για έγχορδα και δύο κόρνα που δίνει την εντύπωση μιας «φάλτσας» μουσικής, αστείας και φανερά αδέξιας. Ο κορυφαίος συνθέτης έγραψε πιθανότατα το έργο έχοντας στο νου του ερασιτέχνες μουσικούς που όμως θα είχαν κάποιες μουσικές γνώσεις για να μπορέσουν να καταλάβουν τις πολλές και ποικίλες ζαβολιές του. Μερικές είναι πολύ φανταχτερές κι άλλες λιγότερο αναγνωρίσιμες καθώς είναι πολύ ευαίσθητες και φίνες. Προσπαθώντας να κάνει τα μουσικά του αστεία, ο Μότσαρτ χρησιμοποιεί εδώ συνδυασμούς ήχων πρωτοποριακούς για την εποχή του, όπως η πολυτονικότητα, οι σκάλες σε τόνους κλπ. όπως και προχωρημένες τεχνικές που συναντάμε σε πολύ μεταγενέστερους συνθέτες. Από το τετραμερές «Μουσικό Αστείο» θα ακουστούν αποσπάσματα από το δεύτερο, το τρίτο καθώς και από το τέλος του τετάρτου μέρους.

Η επωνυμία «Έκπληξη» στη επακόλουθη Συμφωνία αρ. 94 σε σολ μείζονα του Γιόζεφ Χάυντν (1732-1809) – γραμμένη το 1791 – οφείλεται στην απότομη και εκρηκτική συγχορδία ff, παιγμένη απ’ όλη την ορχήστρα κι ενισχυμένη από ένα δυνατό κτύπο στο τύμπανο που ακούγεται λίγο μετά την έναρξη του δεύτερου αργού μέρους («Andante»). Ωστόσο υπάρχουν κι άλλες πιο ευαίσθητες και λιγότερο κραυγαλέες εκπλήξεις σ’ όλη τη διάρκεια του κομματιού. Με τη συγκεκριμένη σύνθεσή του ο Χάυντν θέλησε πιθανά να ξαφνιάσει το εγγλέζικο ακροατήριο το οποίο αγαπούσε τους εντυπωσιασμούς. Κι απ’ό,τι φαίνεται, το κατάφερε. Ο ίδιος έγραψε και τη Συμφωνία αρ. 45 σε φα δίεση ελάσσονα, γνωστή ως Συμφωνία του «Αποχωρισμού» (1772) που θα συμπληρώνει το πρόγραμμα της ΑΣΟΝ. Με τη συμφωνία αυτή ο Χάυντν που δούλεψε επί 30ετίας στην υπηρεσία της ουγγαρέζικης πριγκιπικής οικογένειας των Εστερχάζυ (ως μέλος του υπηρετικού προσωπικού), ήθελε να περάσει ένα μήνυμα στον εργοδότη του, πρίγκιπα: ότι τα μέλη της μικρής ορχήστρας του που για μια ολόκληρη χρονιά έπαιζαν ασταμάτητα στις εκδηλώσεις της αυλής του παλατιού της Εστερχάζα, είχαν κουραστεί και ήθελαν να επιστρέψουν κι αυτοί στα σπίτια τους. Στο τελευταίο μέρος της συμφωνίας, τo 5ο («Adagio») που είναι αργό, ο Χάυντν έβαλε τους μουσικούς του κάθε τόσο να σταματούν να παίζουν. Καθώς κάθε μουσικός έπαιζε τις τελευταίες του νότες, έσβηνε το κερί που είχε στο αναλόγιό του και αποχωρούσε ήσυχα, ώσπου έμεινε η αίθουσα σε πλήρες σκοτάδι. Τελικά ο πρίγκιπας πήρε το μήνυμα και την επόμενη κιόλας μέρα οι μουσικοί αποχαιρέτισαν το παλάτι…

Την ομάδα των «ζαβολιάρικων» έργων συμπληρώνουν αποσπάσματα από «Τα αστεία καμώματα του Τιλλ Οϊλενσπήγκελ» του Ρίχαρντ Στράους (1864-1949), του Γερμανού συνθέτη της ύστερης ρομαντικής περιόδου που η μουσική του χαρακτηρίζεται από μια ζωηρή ενορχήστρωση. Πρόκειται για ένα καταπληκτικό κομμάτι του 1894 – όσο και ιδιαίτερα απαιτητικό στην εκτέλεσή του – το οποίο αποτελεί την πρώτη στη συμφωνική ιστορία λαμπρή δεξιοτεχνική απόπειρα να «ζωγραφιστούν μουσικά» τα απίστευτα κατορθώματα ενός «διαολεμένου» ζιζάνιου, ενός παμπόνηρου κι αθεόφοβου χωρατατζή που αναστατώνει τους πάντες και τα πάντα με τις χοντρές του σκανταλιές (το σκάει με άλογο ή με τα πόδια σαν σίφουνας για να γλυτώσει είτε το ξύλο είτε τη φυλακή και την αγχόνη, «ανακατεύει» τους κατήγορούς του με την απίστευτη ευφράδειά του κ.ο.κ.). Αξίζει να σημειωθεί πως «Τα αστεία καμώματα του Τιλλ Οϊλενσπήγκελ» αποτέλεσαν τη «μήτρα» της χολλυγουντιανής μουσικής κινουμένων σχεδίων.

Από το αφιέρωμα στις «συμφωνικές ζαβολιές» των κλασικών συνθετών δεν θα μπορούσε να λείψει η αναφορά σε τρία έργα νέων Ελλήνων συνθετών που σχολιάζουν με χιούμορ πασίγνωστες μουσικές μεγάλων συναδέλφων τους. Αρχής γενομένης από το πασίγνωστο κομμάτι για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) «Fur Elise» (= Για την Ελίζα). Το επονομαζόμενο «ερωτικό γράμμα» του 40χρονου Γερμανού μουσουργού προς την 18χρονη Τερέζα Μαλφάτι φον Ρόρενμπαχ, κόρη Βιεννέζου εμπόρου στην οποία είχε κάνει πρόταση γάμου, μια τρίλεπτη μπαγκατέλα (μικρής διάρκειας σύνθεση με ελαφρύ περιεχόμενο), παιγμένη με …ζαβολιά καθώς συνοδεύεται από μια μεγάλη ορχήστρα, όπως την εμπνεύστηκε η νεαρή αλλά με πολλές διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό της συνθέτρια Λίνα Τόνια (1985-).
Ακολουθεί η ζαβολιά του βιολονίστα, συνθέτη και μουσικολόγου Αυγουστίνου Μουστάκα (1982-) πάνω στα 24 Καπρίτσια για σόλο βιολί του Νικολό Παγκανίνι (1782-1840), γραμμένα το 1817. Το 9ο απ’αυτά – το οποίο και θα ακουστεί στη συναυλία – πήρε την ονομασία «Το κυνήγι» ως μια μουσική απεικόνιση ενός παραδοσιακού αγγλικού κυνηγιού αλεπούς όπου κάποιες χορδές του βιολιού μιμούνται τις σφυρίχτρες των κυνηγόσκυλων και κάποιες άλλες τα κυνηγητικά κόρνα. Η απόπειρα διασκευής αυτής της ιδέας για συμφωνική ορχήστρα εμπλουτίζει την εικόνα με πρόσθετα σουρεαλιστικά στοιχεία όπως τους ηρωικούς κυνηγούς που ρισκάρουν τη ζωή τους, τις συζύγους τους που κουτσομπολεύουν τα κατορθώματα των ανδρών τους πίνοντας τσάι και μια πληθώρα αλεπούδων και κυνηγόσκυλων που παίζουν ένα αέναο κρυφτούλι σ’ ένα κατά τ’ άλλα αθώο, νεραϊδένιο δάσος.

Η συναυλία της ΑΣΟΝ ολοκληρώνεται με τη ζαβολιά για μεγάλη ορχήστρα πάνω στο Rondo alla Turca του Μότσαρτ από την πιανίστα και συνθέτρια Φανή Κοσώνα (1969-). Το έργο της Φ. Κοσώνα με τίτλο «Big Bang Amadeus» παραβάλλει την προέλευση του γεμάτου ενέργεια, ορμή και ζωτικότητα έργου του κορυφαίου συνθέτη με τη δημιουργία του σύμπαντος, με τη Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang) που σύμφωνα με τους επιστήμονες συνέβη στην αρχή του κόσμου και γέννησε όλους τους γαλαξίες, τους ήλιους και τους πλανήτες.

Η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΑΣΟΝ) ιδρύθηκε το 1997 από γονείς σπουδαστών μουσικής, από επαγγελματίες μουσικούς και από μουσικούς μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Κατά το πρότυπο των συμφωνικών ορχηστρών νέων σε όλο τον κόσμο προσφέρει τη δυνατότητα σε σπουδαστές ωδείων, ερασιτέχνες μουσικούς ή επαγγελματίες κατά τα πρώτα τους βήματα, να έρθουν σε επαφή με το συμφωνικό ρεπερτόριο και μέσα από την συμμετοχή στην ορχήστρα είτε να αποκτήσουν εμπειρία χρήσιμη για την μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία είτε – εφόσον δεν γίνουν επαγγελματίες μουσικοί – να γευτούν τη μαγική εμπειρία της συνεργασίας με άλλους μουσικούς για ένα κοινό στόχο, την εκτέλεση ενός μουσικού έργου. Η ΑΣΟΝ έδωσε την πρώτη της συναυλία στο Παλλάς στις 18 Δεκεμβρίου 1997. Από τότε έχει δώσει πλήθος συναυλιών σε Κόρινθο, Καλάβρυτα, Πάτρα, Τρίπολη, Κύθηρα, Κρήτη (Ηράκλειο, Ρέθυμνο και Αγία Γαλήνη), Κεφαλονιά, Λευκάδα, Τρίκαλα, Θεσσαλονίκη και Κω. Επίσης έχει δώσει συναυλίες στις αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο Μαέστρος της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρα Νέων, Παύλος Σεργίου, φροντίζει σε κάθε συναυλία να συμπεριλαμβάνεται κι ένα έργο Έλληνα συνθέτη. Στο πρόγραμμά της έχει συμπεριλάβει έργα των: Νίκου Σκαλκώτα, Γιάννη Ιωαννίδη, Γιάννη Κωνσταντινίδη, Σάββα Ζάννα, Κώστα Βαρότση, Θανάση Δρίτσα, Γιώργου Κατραλή, Γιώργου Βούκανου, Δημήτρη Μηνακάκη, κ.ά.

Διεύθυνση
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα

Τηλέφωνο
210 7282333

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων
Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ
VIMA_WEB3b