Μια αριστουργηματική σοβιετική ταινία που μέχρι το 1970 ήταν άγνωστη στην Ευρώπη, ώσπου να την ανακαλύψει ο Κρις Μαρκέρ σε μια προβολή της Ταινιοθήκης των Βρυξελλών και να την πάρει υπό την προστασία του, κάνοντάς την γνωστή σ’ ολόκληρο τον κόσμο.
Εστιάζοντας στην πολιτιστική και οικονομική ποικιλομορφία, η ταινία αποτελεί μια έκκληση για ενοποίηση προκειμένου να οικοδομηθεί μια «ολοκληρωμένη σοσιαλιστική κοινωνία».
Ο Χανς Ρίχτερ ξεκίνησε αυτή την ταινία (με πρωταγωνιστή τον Σεργκέι Αϊζενστάιν) το 1929 και συνέχισε να την μοντάρει για το υπόλοιπο της ζωής του, αφήνοντας μια πληθώρα εκδοχών, κάποιες βωβές και κάποιες με ήχο, από τις οποίες μόνο οι κόπιες 16mm έχουν διασωθεί.
Ο νεαρός Φερδινάνδος πηγαίνει στον γάμο του όταν το άλογο του μασουλάει το ψάθινο καπέλο μιας περαστικής. Η δεσποινίδα που είναι με τον εραστή της, φοβάται μήπως γεννήσει υποψίες στο σύζυγό της εάν φανεί χωρίς το καπέλο της
Δώδεκα ταινίες μικρού μήκους για παιδιά από 3 ετών, χωρίς διαλόγους. Η Γιαγιά μου κι Εγώ/Μπιζέλια εν Δράσει/Κατ Λέικ Σίτυ/Γουρουνάκι για Σπίτι/Γυμναστική /Μια Μέρα στο Λούνα Παρκ/ Δαμάζοντας τα Σύννεφα / Η Μεγάλη Απόδραση του Ρέυ/ Χόπους / Στα Ίχνη του Αστεριού/Χασμουρητά /Κατοικίδιο από Πλαστελίνη
Σύμφωνα με τον φιλόσοφο και επιστήθιο φίλο τού Σάββα Μιχαήλ, ο Σφήκας πραγματοποίησε το όνειρο του Αϊζενστάιν να γυρίσει το Κεφάλαιο του Μαρξ: «Στο Μοντέλο όμως δεν έχουμε απλώς ένδυση ενός θέματος – περιεχομένου, με φιλμικές μορφές που το τυλίγουν σαν πέπλα, εξωτερικά.
Ο Ενοικιαστής είναι η πρώτη σημαντική ταινία του Χίτσκοκ: «Η όλη προσέγγισή μου σ’ αυτή την ταινία ήταν πραγματικά ενστικτώδης, ήταν η πρώτη φορά που άσκησα το δικό μου ύφος», λέει στον Τριφό.