MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
04
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μουσικοθεατρική παράσταση

Ψαλμοί στο Χιόνι: Η αντιπολεμική παράσταση του Αντρέα Μαντά στο Φεστιβάλ Κολωνού

Ο Αντρέας Μαντάς παρουσιάζει, στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού, την αντιπολεμική μπαλάντα-ωδή στον πατέρα «Ψαλμοί στο Χιόνι», σε ερμηνεία κειμένου της Λουκίας Μιχαλοπούλου.

Λουκία Μιχαλοπούλου
Λουκία Μιχαλοπούλου
Monopoli Team

Η Amor Omnia παρουσιάζει την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, στις 21:00, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κολωνού (υπό την επιμέλεια του ΟΠΑΝΔΑ) την παράσταση «Ψαλμοί στο Χιόνι», μια αντιπολεμική μπαλάντα – ωδή στον πατέρα, του Αντρέα Μαντά. Το κείμενο ερμηνεύει η Λουκία Μιχαλοπούλου. Μαζί της ζωντανά επί σκηνής ο Stephan Micus.

Λίγα λόγια για το έργο

Κανένας πόλεμος δεν τελειώνει ποτέ και όλα τα θύματα όλων των πολέμων είναι πάντα αθώα. Το ποιητικό κείμενο του θεατροποιημένου αναλογίου «Ψαλμοί στο Χιόνι» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αντιπολεμική μπαλάντα. Η ιστορία του κάθε πολέμου εδώ δεν αποτελεί πεδίο έρευνας. Οι βασικές θεματικές του κειμένου είναι: Πώς η εξουσία οργανώνει το χώρο και τα σώματα, πώς επιβάλλεται, πώς μεταβιβάζεται, πώς οι άνθρωποι είτε την ασκούν είτε υποτάσσονται σε αυτήν. Πώς το άτομο και το έθνος βαδίζουν μέσα στην Ιστορία και τη λήθη, πώς οι ιδέες και τα αφηγήματα δομούν την πραγματικότητα που ζούμε.

Ουσιαστικά, η ιστορία επαναλαμβάνεται — όχι ως πρόοδος, αλλά ως φαύλος κύκλος εξουσίας και υποταγής. Επαναλαμβάνεται ως καταπίεση. Αποτελεί συλλογικό τραύμα-μοναξιά. Η ηρωίδα του κειμένου δεν τοποθετείται μέσα στην ιστορία, αλλά μπροστά στην ιστορία. Θρηνεί για την απώλεια του πατέρα. Ο ρόλος του πατέρα, ή ευρύτερα του πατρικού/πατριαρχικού αρχέτυπου, εμφανίζεται μεταμορφωμένος και πολλαπλά συμβολικός. Είναι το Βαθύ Τραύμα – συμβολίζει την απώλεια, τη σιωπή, την ίδια την Ιστορία. Η αναζήτηση του “πατέρα” είναι η αναζήτηση νοήματος, ρίζας, ή εθνικής ταυτότητας. Είναι το ανεκπλήρωτο αίτημα του ανήκειν,
της σύνδεσης, της ιστορικής συνέχειας. Είναι μια απουσία που στοιχειώνει. Είναι το τετράπτυχο αρχή (ιστορική, πολιτική, θεσμική), απώλεια (ο θάνατος ενός κόσμου), κρίση (η κατάρρευση της παλιάς αυθεντίας), τραύμα (το ατομικό ή συλλογικό πένθος).

Α. Μαντάς_© Κωστής Χριστοδούλου

Ο θρήνος δεν αποτελεί μελό συναισθηματική εκδήλωση· είναι η ύστατη πράξη μνήμης, ή ακόμα και αντίστασης απέναντι στη λήθη. Είναι μεν προσωπικός θρήνος, αλλά και ένας θρήνος για το ανεκπλήρωτο, για όσα δεν έγιναν, για την ιστορία που μάς πρόδωσε. Ο πατέρας είναι χαμένος, αλλά το βλέμμα προς αυτόν είναι γεμάτο σεβασμό και μελαγχολία. Ο θρήνος είναι τελετουργικός, χωρίς δάκρυα. Οι επιρροές πολλές. Είναι ένα hommage στον Σοφοκλή, τον Αισχύλο, στο έργο του Μίκλος Γιάντσο, του Θόδωρου Αγγελόπουλου, του Πίτερ Γουάτκινς, του Μαχμούντ Νταρουίς, μέχρι τον Νικηφόρο Βρεττάκο και τις εικόνες του Γιάννη Μπεχράκη.

Η κόρη συμβολίζει τη συνείδηση του κόσμου που τελειώνει. Η κόρη βλέπει τον πατέρα να χάνεται — και είναι αυτή που πρέπει να τον “θάψει”, δηλαδή να διαφυλάξει τη μνήμη του. Αναζητά τον πατέρα, όχι για προστασία, αλλά για να καταλάβει ποια είναι. Όπως η Αντιγόνη, δεν υπακούει στην εξουσία· υπακούει σε κάτι βαθύτερο: τη μνήμη, το χρέος, το νόημα.

Μέσα σ’ αυτόν τον ανασυντεθειμένο χρονοχώρο κινείται η κόρη, η ηθοποιός (Λουκία Μιχαλοπούλου), η οποία έχει ήδη χαθεί μαζί με τον πατέρα, τον οποίο ντύνει μουσικά ο πολυοργανίστας θρύλος μουσικός του κόσμου, Stephan Micus.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΔήμος Αθηναίων: 20 κορυφαίες παραστάσεις με χαμηλό εισιτήριο στο Φεστιβάλ Κολωνού 202512.09.2018

«Ο πατέρας μου ήταν πυραυλάνθρωπος
Εκεί στον ουρανό
πέρα από τον ουρανό
Και στο πρόσωπο της το διάστημα
Μπορούσα να διαβάσω τη σιωπηλή κραυγή
αν ο πατέρας μου έπεφτε σαν αστέρι
Δεν θα έπρεπε να ξανακοιτάξω ποτέ εκεί πάνω
Τα δάκρυα είναι σαν κοσμήματα
Τα δάκρυα της πέρασαν απαρατήρητα απ’ αυτόν, γιατί τα κοσμήματά του
ήταν τ’αστέρια
Μια μέρα μου είπαν ότι ο ήλιος φούντωσε και τον πήρε μέσα
Ο Θεός πρέπει να σώσει αυτό το παιδί
Δεν είπες καν αντίο
Όταν με άφησες
Αντίο, αντίο, αντίο για τώρα
Ένα άδειο κρεβάτι ήταν το μόνο που άκουσα
Αντίο
για τώρα»

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Αντρέας Μαντάς
Σκηνοθεσία: Αντρέας Μαντάς

Φωτισμοί: Ιωάννα Αθανασίου

Παίζουν: Λουκία Μιχαλοπούλου |Μουσικός επί σκηνής: Stephan Micus

Τιμές Εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ. Μειωμένο εισιτήριο 5 ευρώ . *Η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου αφορά τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, άνεργοι, πολύτεκνοι, άνω των 65 ετών κλπ)
Πληροφορίες: Προπώληση: ticketplus.gr
Παραστάσεις: Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025 στις 21:00
Link Εισιτηρίων: https://www.ticketplus.gr/event/psalmoi-sto-chioni/
Πληροφορίες Χώρου: Θέατρο Κολωνού, Καπανέως και Ιωαννίνων, Κολωνός.
ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ
  • Αθήνα
Κολωνός
Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού
Απο 18/09/2025 εως 18/09/2025
Καπανέως και Ιωαννίνων
Πέμπτη: 21:00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Τραγουδώντας μέχρι το τέλος: Η Εύα Κοτανίδη φέρνει την Dalida ξανά στη σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Σε βλέπω, της Meghan Kennedy στο Μικρό Πάλλας
ΘΕΑΤΡΟ
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής: Eπιστροφή στο Μικρό Παλλάς για δεύτερη χρονιά
ΘΕΑΤΡΟ
Μένγκελε, του Θανάση Τριαρίδη στο ΠΛΥΦΑ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Καρέκλες του Ε. Ιονέσκο για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αλκμήνη
ΘΕΑΤΡΟ
Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!: Η νέα παράσταση των Ρέππα – Παπαθανασίου ανεβαίνει στο θέατρο Πειραιώς 131
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ελίζα, της Ξένιας Καλογεροπούλου επιστρέφει στο Θέατρο Πόρτα
ΘΕΑΤΡΟ
Nomsferatu: Η παράσταση του Johnny O επιστρέφει στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Οδύσσεια, του Ομήρου από τον Μικρό Βορρά σε σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου στο Θέατρο Noūs
Θεατρικά Νέα
Το «ΜΙΝΤΑΤΙ» της Τζένης Αργυρίου επιστρέφει στην Πειραιώς 260
Θεατρικά Νέα
ζ-η–θ, ο Ξένος: Επιπλέον παράσταση για τη sold out παράσταση του ΚΘΒΕ στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Θεατρικά Νέα
Οι “Όρνιθες” του Άρη Μπινιάρη πετούν ξανά: Οι τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα