MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
01
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Allspice - Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Η σύγχρονη τέχνη συναντά αρχαίους πολιτισμούς στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 13/05/2025 έως 31/10/2025
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 03/07/2025 έως 07/09/2025
Control - Command: Έκθεση του Πάνου Ματθαίου στην αίθουσα τέχνης έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Από 19/06/2025 έως 19/07/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
In a Bright Green Field: Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 12/06/2025 έως 13/09/2025
Nήματα Eπιλογής: Ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 24/06/2025 έως 27/09/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 22/06/2025 έως 02/11/2025
Untitled: H πρώτη έκθεση έργων του Jean-Michel Basquiat στην Ελλάδα
Από 22/05/2025 έως 02/08/2025
Walk Through Me: Έκθεση της Κατερίνας Μερτζάνη στην Γκαλερί Alma
Από 12/06/2025 έως 12/07/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
Win Knowlton: Αποτυπώνοντας στον καμβά την κλιματική αλλαγή
Από 15/05/2025 έως 27/09/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Αναζητώντας την εικόνα» του Λάκη Παπαστάθη στο Μουσείο Μπενάκη
Από 03/04/2025 έως 20/07/2025
«Διαδρομές στην τέχνη»: Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
Από 24/05/2025 έως 02/11/2025
«Ιστορίες Ανεμελιάς» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/05/2025 έως 07/09/2025
«Κατεδαφίσεις» στην ετήσια εικαστική συνάντηση +oikismos στο Χαλάνδρι
Από 27/06/2025 έως 01/07/2025
Άνεμος, η ηχώ του τοπίου: Έκθεση της Αγγελικής Αντωνέα στην γκαλερί Art Project Space
Από 12/06/2025 έως 04/07/2025
Ένα Τηλεγράφημα στην αγαπημένη μου Suki: Έκθεση του Oscar Murillo στην Gagosian
Από 20/06/2025 έως 30/08/2025
ΑΣΚΤ: Ομαδική έκθεση των τελειόφοιτων του Εικαστικού Τμήματος
Από 25/06/2025 έως 11/07/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Λόφος Art Project: Σύγχρονες εικαστικές προσεγγίσεις στην αρχαιότητα
Από 28/06/2025 έως 31/07/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Τοπόσημα Διασύνδεσης: Έκθεση φωτογραφίας στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο
Από 01/07/2025 έως 20/07/2025
Διάφορα

Κόρη: Η νέα ατομική έκθεση της Γεωργίας Σαγρή στην Γκαλερί The Breeder

Η νέα ατομική έκθεση της Γεωργίας Σαγρή με τίτλο «Κόρη», που παρουσιάζεται στην Γκαλερί The Breeder, αποτελεί μια συνέχει της έρευνας της γύρω από την ανάρρωση, τον οπτικό πυρετό, την αντίληψη και το σώμα.

Monopoli Team

Η Γκαλερί The Breeder παρουσιάζει από τις 8 Μαΐου έως τις 7 Ιουνίου 2025 τη νέα ατομική έκθεση της Γεωργίας Σαγρή με τίτλο «Η Κόρη».

Η Γεωργία Σαγρή γράφει για την έκθεση:

«Η έκθεση περιλαμβάνει νέα έργα σε συνέχεια της έρευνας μου γύρω από την ανάρρωση, τον οπτικό πυρετό, την αντίληψη και το σώμα. Η λέξη ‘κόρη’ φέρει πολλαπλά νοήματα — είναι το γυναικείο άγαλμα, σημαίνει θυγατέρα στα ελληνικά και παραπέμπει επίσης στην κόρη του ματιού. Όλες αυτές οι σημασίες διατρέχουν την έκθεση. Κάθε έργο μπορεί να ιδωθεί ως ένα αυτοπορτρέτο — όχι με την παραδοσιακή έννοια της αναπαράστασης μιας σταθερής ταυτότητας, αλλά ως πορτρέτο καταστάσεων και μεταβαλλόμενων μορφών. Η ‘κόρη’, ως θυγατέρα και κόρη του ματιού, γίνεται μια φιγούρα μέσω της οποίας μεσολαβούνται αυτές οι καταστάσεις. Κάθε έργο εστιάζει στην πράξη του να βλέπεις και να σε βλέπουν, του να σε φροντίζουν ή να σε ξεχνούν, του να σε προστατεύουν ή να σε εγκαταλείπουν. Αν η έκθεση είναι ένα αυτοπορτρέτο, είναι ένα πορτρέτο που αντιστέκεται στην κατάληξη. Επιμένει στη διαδικασία, στην προσοχή, στη δέσμευση.

Όταν μιλώ για οπτικό πυρετό, αναφέρομαι στην κατάσταση υπερδιέγερσης και εξάντλησης που προκαλείται από τη συνεχή οπτική κατανάλωση, κυρίως μέσω των οθονών. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ο τεχνοκαπιταλισμός επιταχύνει την αντίληψη, κορεσμένος από ακατάπαυστες εικόνες, καταρρίπτοντας το βάθος και την εστίαση. Σε αυτήν την κατάσταση, η πράξη της όρασης αποσυνδέεται από την προσοχή, την οικειότητα και τη φροντίδα.

Η δυαδικότητα παίζει κεντρικό ρόλο στην έκθεση. Πολλά έργα εμφανίζονται σε ζεύγη —ως διακοπές, ως παραλλαγές. Με ενδιαφέρει πώς κινείται το μάτι ανάμεσα στα δύο, πώς η όραση αποσταθεροποιείται και γίνεται προσεκτική. Αυτός ο διπλασιασμός συνδέεται με διάφορα θεωρητικά πλαίσια που με απασχολούν: το «ανοίκειο» του Φρόυντ, όπου το οικείο γίνεται ξένο [1]· Ο «Διπλός Άνθρωπος» του Ντοστογιέφσκι, όπου ο πρωταγωνιστής συναντά το alter ego του και οδηγείται σε υπαρξιακή σύγχυση [2] και η φαινομενολογία του Μερλώ-Ποντύ, όπου η όραση είναι πάντα διπλή — το βλέμμα είναι πάντα και ειδωμένο [3].

Αλλά υπάρχουν και άλλες φιγούρες στην έκθεση. Η κόρη, ως σύμβολο δυνατότητας και αλλαγής [4]. Κρατά χώρο για το νέο, φέροντας τα ίχνη του παρελθόντος. Στην έκθεση «Κόρη», εμφανίζεται επίσης εγκλωβισμένη στην προστασία της μητέρας και στη νωθρότητα του απόντα πατέρα — όχι μόνο ως μια φιγούρα που λείπει, αλλά ως παρουσία που ορίζεται από αυτή την απουσία. Αυτή η απουσία μπορεί να είναι μια κατάσταση ανεκπλήρωτη, ή ένα άνοιγμα για έναν χώρο αυτογνωσίας, αντίστασης και εν δυνάμει ανάρρωσης.

Στην ελληνική μυθολογία, η ιστορία της Δήμητρας και της Περσεφόνης αντηχεί αυτά τα θέματα. Η Περσεφόνη, που απάγεται από τον Άδη και οδηγείται στον Κάτω Κόσμο, γίνεται τόσο η κόρη που φεύγει όσο και αυτή που επιστρέφει. Η κυκλική της κίνηση ανάμεσα στους κόσμους συμβολίζει τη μεταμόρφωση και την αναγέννηση. Η θλίψη και η υπερπροστασία της Δήμητρας κατά την απουσία της Περσεφόνης αφήνουν τη γη άκαρπη, αποκαλύπτοντας την ένταση του μητρικού δεσμού. Εν τω μεταξύ, η φιγούρα του πατέρα — είτε Άδης είτε Δίας — παραμένει περιφερειακή ή συναισθηματικά απούσα, διαμορφώνοντας μια μυθική δομή όπου η ταυτότητα της κόρης χτίζεται μέσα στη μητρική κυριαρχία και την πατρική απόσταση. Αυτός ο μύθος δείχνει πώς η κόρη φέρει το βάρος του διαγενεακού τραύματος και της επιθυμίας, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει χώρο για ρήξη, ανεξαρτησία και συναισθηματική αναγέννηση.

Κάθε έργο καλεί σε μια επιβράδυνση. Μια μορφή προσοχής που δεν στοχεύει στην κατάκτηση αλλά στη συνύπαρξη. Τα έργα δεν είναι σταθερές εικόνες, αλλά σχέσεις εν κινήσει. Αντικατοπτρίζουν την συνεχιζόμενη πρακτική μου ΙΑΣΗ, που έχω αναπτύξει τα τελευταία δέκα χρόνια μέσα από ένας προς έναν συνεδρίες στο Λονδίνο, το Άμστερνταμ, το Βερολίνο και την Αθήνα. Αυτή η εργασία — της ακρόασης, της αναπνοής, της αφής — συνεχίζει να διαμορφώνει τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι την παρουσία, την αντίληψη και την θεραπεία.

Η έκθεση «Κόρη» είναι ένας χώρος για το βλέμμα να ξεκουραστεί και να αφυπνιστεί. Ζητά τον χρόνο σας. Ελπίζω να σας δω στα εγκαίνια».
Γεωργία Σαγρή

[1] Freud, Sigmund. The Uncanny, 1919.
[2] Dostoevsky, Fyodor. The Double, 1846.
[3] Merleau-Ponty, Maurice. Phenomenology of Perception, 1945.
[4] Jung, C.G. Archetypes and the Collective Unconscious, 1959.

[relart 1]

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Γεωργία Σαγρή (γεν. 1979, Αθήνα) ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Διερευνά πολιτικά, κοινωνικά, φιλοσοφικά και οικολογικά ζητήματα, διευρύνοντας τα όρια της σωματικής εμπειρίας. Η πρακτική της περιλαμβάνει γλυπτική, ήχο και εγκατάσταση, δίνοντας έμφαση στην οικονομία των μέσων και στοχεύοντας στην αυτοΐαση και τη συλλογική φροντίδα μέσω της περφόρμανς. Έργα της έχουν παρουσιαστεί διεθνώς σε σημαντικά ιδρύματα, όπως τα Kunstmuseum Liechtenstein, Βαντούζ (2024), NEON, Αθήνα (2024), Skulpturenpark Köln, Κολωνία (2024), Palais de Tokyo, Παρίσι (2024, 2022), Castello di Rivoli Museo d’Arte Contemporanea (2023), Gropius Bau, Βερολίνο (2023), de Appel, Άμστερνταμ (2021), Mimosa House, Λονδίνο (2020), TAVROS, Αθήνα (2020), Portikus, Φρανκφούρτη (2018), Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2017), Sculpture Center, Νέα Υόρκη (2016), KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο (2016), Kunsthalle Basel (2014), MoMA PS1, Νέα Υόρκη (2013), Guggenheim Bilbao (2011) και MoMA, Νέα Υόρκη (2011). Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές διεθνείς διοργανώσεις, όπως η documenta 14 (2017), η Manifesta 11 (2016), η Μπιενάλε Κωνσταντινούπολης (2015), η Μπιενάλε Λυών (2013) και το Whitney Biennial (2012). Είναι ιδρύτρια του χώρου ΥΛΗ[matter]HYLE. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, όπως MoMA, Kunstmuseum Liechtenstein, Ίδρυμα Ωνάση, Art Collection Telekom, Fondazione CRC και Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Αθήνα. Η Γεωργία Σαγρή εκπροσωπείται από την γκαλερί The Breeder.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Γεωργία Σαγρή
Χώρος: The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα
Διάρκεια Έκθεσης: 8 Μαΐου - 7 Ιουνίου 2025 | Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, 19:00 - 21:00
Πληροφορίες Χώρου: The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα. Τηλέφωνο: +30 210 3317527. Ε: [email protected] | https://thebreedersystem.com/
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Bad Girls, Big Dragons: Η νέα ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Κατεδαφίσεις» στην ετήσια εικαστική συνάντηση +oikismos στο Χαλάνδρι
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΑΣΚΤ: Ομαδική έκθεση των τελειόφοιτων του Εικαστικού Τμήματος
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Λόφος Art Project: Σύγχρονες εικαστικές προσεγγίσεις στην αρχαιότητα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Nήματα Eπιλογής: Ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Τοπόσημα Διασύνδεσης: Έκθεση φωτογραφίας στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ένα Τηλεγράφημα στην αγαπημένη μου Suki: Έκθεση του Oscar Murillo στην Gagosian
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Control – Command: Έκθεση του Πάνου Ματθαίου στην αίθουσα τέχνης έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Εικαστικά
Takis 1∞: Το Ίδρυμα Γουλανδρή γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Takis με ένα μεγάλο αφιέρωμα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ξένοι στη Φλεγόμενη Γη: Μια εικαστική μεταφορά του βιβλίου του Ζήση Κοτιώνη στην Γκαλερί Οχτώ
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Προηρόσια: Μια γλυπτική έκθεση της Αφροδίτης Λίτη στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ένα φωτογραφικό πρότζεκτ για την "αθέατη ζωή" του Μουσείου Ακρόπολης στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»