MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ολίβια Κόλμαν: Η ζωή και το έργο της βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού μέσα από 15 συναρπαστικά facts

Με αφορμή την έξοδο της ταινίας «Η Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ στις κινηματογραφικές αίθουσες, παρουσιάζουμε τη ζωή και το έργο της αγαπημένης πρωταγωνίστριας Ολίβια Κόλμαν μέσα από 15 συναρπαστικά facts.

Αριστούλα Ζαχαρίου | 30.06.2022

Δεν πρέπει να υπάρχει πιο προσγειωμένη και ταπεινή σταρ αυτή τη στιγμή στο Χόλυγουντ περισσότερο από τη βραβευμένη με Όσκαρ Ολίβια Κόλμαν. Την αγαπήσαμε μέσα από επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές όπως το «Broadchurch» και το «Στέμμα» και φυσικά την αριστουργηματική ταινία «Η Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου. Από τότε η Ολίβια Κόλμαν δεν έχει σταματήσει να μας εκπλήσσει, όχι μόνο με τις υπέροχες ερμηνείες της στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη, αλλά και με την ποιότητα του χαρακτήρα της.

Με αφορμή την έξοδο της ταινίας «Η Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ στις κινηματογραφικές αίθουσες, παρουσιάζουμε τη ζωή και το έργο της αγαπημένης πρωταγωνίστριας μέσα από 15 συναρπαστικά facts.

1. Το πραγματικό της όνομα δεν είναι Olivia

Η Sarah Caroline Colman, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε, στο Νόργουιτς της Αγγλίας, στις 30 Ιανουαρίου 1974. Η μητέρα της εργαζόταν ως νοσοκόμα και ο πατέρα της ως τοπογράφος, με την οικογένεια να μετακομίζει αρκετά συχνά από σπίτι σε σπίτι και να περνούν το χρόνο τους κάνοντας κάμπινγκ και βόλτες στην παραλία.

2. Στα 16 της χρόνια ανακάλυψε την αγάπη της για την υποκριτική

Ως παιδί δεν είχε σκεφτεί ιδιαίτερα το ενδεχόμενο να γίνει ηθοποιός, αν και θυμάται να παρακολουθεί τις αγαπημένες της τηλεοπτικές σειρές στην ασπρόμαυρη τηλεόραση των γονιών της και να πηγαίνει στον κινηματογράφο τακτικά μαζί με τη γιαγιά της. Αυτό θα αλλάξει στην εφηβεία όταν και στα 16 της χρόνια θα συμμετάσχει σε μια σχολική παράσταση. Η εμπειρία αυτή θα ξυπνήσει μέσα της το πάθος για την υποκριτική, το οποίο, ωστόσο, θα παραμείνει για αρκετά χρόνια ένα κρυφό και φαινομενικά άπιαστο όνειρο.

« Φλίμπαγκ» (2016-2019)

3. Αρχικά σχεδίαζε να γίνει δασκάλα

Προτού, λοιπόν, ακολουθήσει το επάγγελμα της ηθοποιού, η Ολίβια Κόλμαν σχεδίαζε να γίνει δασκάλα δημοτικού. Για τον λόγο αυτό εγγράφηκε στο Homerton College του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ. Ωστόσο πολύ γρήγορα συνειδητοποίησε ότι όχι μόνο δεν ήταν όσο έπρεπε αφοσιωμένη στις σπουδές της αλλά και ότι της έλειπε ο απαραίτητος ενθουσιασμός ώστε να γίνει μια καλή εκπαιδευτικός. Για τον λόγο αυτό τα παράτησε.

Εντούτοις παρέμεινε στην πόλη. Κέρδιζε τα προς το ζην καθαρίζοντας σπίτια, μια δουλειά που όπως εξομολογείται η ίδια την έκανε να αισθάνεται περήφανη για την εμπιστοσύνη που έδειχναν οι εργοδότες της προς το πρόσωπο της. Επιπλέον «τρύπωνε» σε διάφορες ακαδημαϊκές διαλέξεις και περνούσε από οντισιόν για διάφορες φοιτητικές παραστάσεις.

4. Υπήρξε μέλος του περίφημου θιάσου Footlights Drama Club

Στα είκοσι της έγινε δεκτή στον θίασο Footlights Drama Club του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ, από τον οποίο έχουν περάσει, επίσης, διακεκριμένοι ηθοποιοί όπως ο Χιου Λώρι, η Έμμα Τόμσον και ο Τζον Κλιζ των Monty Python. Σε αυτόν τον θίασο θα γνωρίσει τον μετέπειτα σύζυγο της, ηθοποιό και σεναριογράφο Εντ Σινκλέρ, καθώς και το μετέπειτα δημοφιλές κωμικό δίδυμο, Ντέιβιντ Μίτσελ και Ρόμπερτ Γουέμπ, οι οποίοι και θα συνδράμουν αργότερα στην επαγγελματική της ανέλιξη ως ηθοποιού. Ήταν η περίοδος όταν και θα καταστάλαζε μέσα της η απόφαση να ασχοληθεί με την υποκριτική.

5. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής Bristol Old Vic Theatre School

Μετά από ένα μικρό διάστημα στο Λονδίνο όπου και έκανε διάφορες δουλειές, η Κόλμαν ακολούθησε τον Σινκλέρ στη δραματική σχολή Bristol Old Vic Theatre School από την οποία αποφοίτησε το 1999.

6. Ξεκίνησε την καριέρα της ως κωμικός στην τηλεόραση

«Bruiser»

Μετά την αποφοίτηση απέκτησε ατζέντη, μολαταύτα έλαβε ελάχιστες προτάσεις για δουλειά. Για να ανταπεξέλθει οικονομικά εργάστηκε ως καθαρίστρια και γραμματέας. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν σκέφτηκε να παρατήσει την υποκριτική. Για εκείνη δεν υπήρχε άλλος δρόμος. Τελικά, οι πρώην συνεργάτες της από τους Footlights, Μίτσελ και Γουέμπεκτιμώντας το κωμικό της ταλέντο, της πρότειναν το 2000 να συμμετάσχει στη σειρά κωμικών σκετς, με τίτλο «Bruiser», που ετοίμαζαν για το BBC, δίνοντας στην καριέρα της την απαραίτητη ώθηση για ένα ξεκίνημα.

Σήμερα, η Ολίβια Κόλμαν είναι γνωστή για την απαράμιλλη εμβέλεια της ως ηθοποιός. Στην αρχή της καριέρας της διακρίθηκε ως κωμική ηθοποιός συμμετέχοντας σε σειρές για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο όπως το «Peep Show» (2013-2015), για δύο εκ διαμέτρου αντίθετους φίλους που μοιράζονται ένα διαμέρισμα στο Λονδίνο, το «Greek Wing» (2004-2006), για τις ασυνήθιστες ζωές των εργαζομένων σε ένα νοσοκομείο, ενώ, πραγματοποίησε και διάφορα guest σε επιτυχίες όπως το βρετανικό «The Office» και το «Black Books».

7. Τα πρώτα της κινηματογραφικά βήματα

«Καυτοί και άσφαιροι» (2007)

Στα πρώτα βήματα της στη μεγάλη οθόνη συγκαταλέγονται κωμωδίες όπως το εξωφρενικό «Καυτοί και άσφαιροι» (2007) του Έντγκαρ Ράιτ, για έναν αστυνομικό της Μητροπολιτικής Αστυνομίας που παίρνει μετάθεση σε μια επαρχιακή πόλη προσπαθώντας να τα βγάλει πέρα με τους οκνηρούς συναδέλφους του και την αμερικάνικη αισθηματική κομεντί «Ο καινούργιος της μαμάς μου» (2007), στο καστ της οποίας συμπεριλαμβάνονταν η Μισέλ Φάιφερ, ο Πολ Ραντ και η Σίρσα Ρόναν.

8. Μια από τις χειρότερες εμπειρίες της στη μεγάλη οθόνη

Από τις πρώιμες κινηματογραφικές δουλειές της εκείνη που φαίνεται πως θα της μείνει αξέχαστη, και όχι με την καλή έννοια, είναι το ντοκιμαντέρ-παρωδία «Confetti» (2006), για τρία ζευγάρια τα οποία προσπαθούν να κερδίσουν τον τίτλο για τον «πιο αντισυμβατικό γάμο». Στην ταινία η Κόλμαν υποδύεται τη Joanna, η οποία ούσα γυμνίστρια προσπαθεί μαζί με το άλλο της μισό να διοργανώσει έναν γάμο όπου θα είναι γυμνοί. Σε μετέπειτα συνεντεύξεις της η ηθοποιός παραδέχτηκε ότι επρόκειτο για μια από τις «χειρότερες εμπειρίες της καριέρας της» καθώς δεν είχε αντιληφθεί πλήρως πόσο από το σώμα της θα αποκάλυπτε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

9. Η απαραίτητη στροφή προς το δράμα

«Τυραννόσαυρος»

Την ίδια περίοδο φάνηκε να ακούει προσεκτικά τη συμβουλή του ατζέντη της να μειώσει λίγο τις κωμικές συμμετοχές της και να αρχίσει να πειραματίζεται με άλλα είδη. Η αρχή έγινε το 2007, όταν ένας εκ των συμπρωταγωνιστών της στο «Καυτοί και Άσφαιροι», ο Πάντι Κόνσινταϊν, την επέλεξε ως πρωταγωνίστρια στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, τη μικρού μήκους δραματική ταινία «Dog Altogether», στην οποία η Βρετανίδα ηθοποιός υποδύθηκε μια πωλήτρια σε χριστιανικό charity shop που κακοποιείται βάναυσα από τον σύζυγο της στο σπίτι.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, αυτό το μικρού μήκους πρότζεκτ θα μετατραπεί, σχεδόν με το ίδιο πρωταγωνιστικό καστ, σε μια indie ταινία μεγάλου μήκους, με τίτλο «Τυραννόσαυρος» (2011). Για την ερμηνεία της στο φιλμ η Κόλμαν θα κερδίσει θερμές κριτικές, παραδεχόμενη αργότερα ότι για πρώτη φορά στην επαγγελματικής της πορεία θα εμπλακεί με κάτι σε τόσο μεγάλο βαθμό. Την ίδια χρονιά η εμφάνιση της απέναντι στη Μέριλ Στριπ στο βιογραφικό δράμα «H Σιδηρά Κυρία» (2011), ως η κόρη της Μάργκαρετ Θάτσερ, Κάρολ, θα την βάλει στον διεθνή χάρτη της βιομηχανίας του θεάματος, εκκινώντας μια αξιοθαύμαστη καριέρα ως μεγάλη Βρετανίδα πρωταγωνίστρια.

10. Ένα επεισοδιακό ντεμπούτο στο West End

«Mosquitoes»

Από εκείνη τη στιγμή μεγαλύτεροι ρόλοι και καλύτερα σενάρια άρχισαν να έρχονται προς το μέρος της. Το 2012 θα ερμηνεύσει την πρώτη της βασίλισσα, τη Βασιλομήτορα Ελισάβετ, στην ταινία του Ρότζερ Μισέλ «Σαββατοκύριακο στο Hyde Park». Την ίδια χρονιά θα πραγματοποιήσει την πρώτη της εμφάνιση στο West End με την παράσταση του έργου του Νόελ Κάουαρντ «Hay Fever». Ένα επεισοδιακό ντεμπούτο καθώς, σύμφωνα με την ίδια, δεν μπορούσε να συγκρατήσει το γέλιο της εξαιτίας του γεγονότος ότι ξεχνούσε τα λόγια της. Αργότερα θα σχολίαζε: «Οι θεατές δεν πλήρωσαν για να δουν κάτι τέτοιο. Αισθάνθηκα πολύ άσχημα».

Αυτή δεν ήταν, εντούτοις, η μοναδική φορά για την Κόλμαν όπου θα της συμβεί μια κακοτυχία επί σκηνής. Πολλά χρόνια νωρίτερα παίζοντας μαζί με τον καλό της φίλο Ντέιβιντ Μίτσελ στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου η ηθοποιός κατουρήθηκε επί σκηνής. Αν και έχει προσφέρει μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες ερμηνείες στο σανίδι, όπως αυτή στην παραγωγή του National Theatre, με τίτλο «Mosquitoes», στο πλευρό της Ολίβια Γουίλιαμς, ωστόσο προχώρησε στην απόφαση να μειώσει κατά πολύ το θέατρο καθώς τα τελευταία χρόνια, όπως επισημαίνει η ίδια, πάσχει από «stage fright».

11. Ο τηλεοπτικός ρόλος που την απογείωσε

Broadchurch

Το 2013 θα γνωρίσει την πρώτη της μεγάλη επιτυχία υποδυόμενη την ντεντέκτιβ DS Ellie Miller στη βραβευμένη αστυνομική δραματική σειρά του ITV «Broadchurch», με συμπρωταγωνιστή τον επίσης εξαιρετικό Ντέιβιντ Τένναντ. Για την ερμηνεία της σε αυτόν τον ρόλο, ο οποίος γράφτηκε από τους σεναριογράφους έχοντας στο μυαλό τους την ίδια, θα κερδίσει το βραβείο BAFTA Α’ Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Σειρά. Η Ολίβια Κόλμαν ήταν πλέον διάσημη σε ολόκληρη τη Βρετανία και όχι μόνο, με τους τηλεθεατές να φτάνουν τα εννέα εκατομμύρια εγχώρια.

12. Όταν ο Γιώργος Λάνθιμος μπήκε στη ζωή της

«Η Ευνοούμενη»

Η πρώτη συνεργασία της Ολίβια Κόλμαν και του Γιώργου Λάνθιμου πραγματοποιήθηκε στον «Αστακό» το 2015. Η ηθοποιός από την πρώτη στιγμή που πήρε στα χέρια της το σενάριο φάνηκε να το λατρεύει γιατί το βρήκε κάπως «θεότρελο». Στην ταινία υποδύθηκε την υπεύθυνη του ξενοδοχείου όπου οι εργένηδες μεταφέρονται υποχρεωτικά και μέσα σε 45 ημέρες πρέπει να βρουν το ταίρι τους αλλιώς θα μετατραπούν σε ζώο.

Την περίοδο όπου η ταινία κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες, η Βρετανίδα ηθοποιός πληροφορήθηκε ότι ο Έλληνας σκηνοθέτης την ήθελε για τον ρόλο της Βασίλισσας Άννας. Ωστόσο εξαιτίας των γυρισμάτων της τρίτης και τελευταίας σεζόν του «Broadchurch» αυτό φάνταζε χρονικά ανέφικτο, με τον Λάνθιμο, μολαταύτα, να υπόσχεται να την περιμένει. Εν τέλει οι προετοιμασίες για αυτή τη δραματική κομεντί εποχής, με τίτλο «Η Ευνοούμενη», ξεκίνησαν.

Η Ολίβια Κόλμαν χρειάστηκε να πάρει 16 κιλά για τον ρόλο της φιλάσθενης και κάπως λαίμαργης Βασίλισσας Άννας, η οποία χειραγωγείται από τη σύντροφό και σύμβουλο της Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) και αργότερα από τη φιλόδοξη, νεοφερμένη Άμπιγκεϊλ (Έμα Στόουν). Για τη συνεργασία της με τον Γιώργο Λάνθιμο η Κόλμαν θα δηλώσει: «Θεωρώ ότι η ταινία είναι όμορφη. Θεωρώ ότι ο Γιώργος είναι ένας πραγματικός auter».

13. Το πολυπόθητο «χρυσό αγαλματίδιο»

Η «Ευνοούμενη» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας τον Αύγουστο του 2018. Αναδείχθηκε σε μια από τις κορυφαίες ταινίες της χρονιάς αποσπώντας σημαντικά διεθνή κινηματογραφικά βραβεία. Για την ερμηνεία της στην ταινία, η Ολίβια Κόλμαν κέρδισε, ανάμεσα σε άλλα, το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, χαρίζοντας μάς στην τελετή απονομής των βραβείων του 2019 μια από τις πιο γλυκές και αστείες ευχαριστήριες ομιλίες στην ιστορία των Όσκαρ:

«Είναι πραγματικά λίγο αγχωτικό. Είναι ξεκαρδιστικό. Πήρα ένα Όσκαρ. Πρέπει να ευχαριστήσω πολλούς ανθρώπους και αν ξεχάσω κανέναν θα σας βρω μετά και θα σας δώσω ένα φιλί. Ο Γιώργος, ο καλύτερος μου σκηνοθέτης και η καλύτερη μου ταινία. Η Έμμα και η Ρέιτσελ οι δύο καλύτερες γυναίκες στον κόσμο για να ερωτευτείς- μπορείτε να φανταστείτε πως δεν ήταν δύσκολο. Το να βρίσκομαι σε αυτή την κατηγορία με τις τόσο υπέροχες γυναίκες… Γκλεν Κλόουζ είσαι το είδωλό μου και δεν ήθελα να έρθουν έτσι τα πράγματα. Σας αγαπώ όλους. Η Lindy King η ατζέντης μου που με ανέλαβε είκοσι χρόνια πριν. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.

Η μαμά μου, ο πατέρας μου, τα παιδιά μου βρίσκονται στο σπίτι και παρακολουθούν , αν δεν το κάνουν μπράβο, αλλά κάπως ελπίζω να το κάνουν. Δεν πρόκειται να συμβεί ξανά. Προς όλα τα μικρά κορίτσια που προβάρετε την ομιλία σας μπροστά στην τηλεόραση, ποτέ δεν ξέρετε. Εργαζόμουν ως καθαρίστρια, την αγαπούσα αυτή τη δουλειά. Ο Εντ, ο σύζυγος μου, είναι ο καλύτερος μου φίλος και τώρα θα αρχίσει να κλαίει. Εγώ δεν κλαίω. Σε ευχαριστώ πολύ για όλα. Στη Fox, σε όλο το καστ και τους συντελεστές. Σας ευχαριστώ πολύ. Lady Gaga σε αγαπάω». 

14. Η επιτυχία ήρθε κάπως αργά… ή μπορεί και όχι

«Ο Πατέρας» (2020) (σκην. Φλοριάν Ζελέρ), με τους Άντονι Χόπκινς και Ολίβια Κόλμαν

Η επιτυχία για την Ολίβια Κόλμαν στο Hollywood έδειχνε να έχει φτάσει στην ηλικία των 40+ γεγονός παρά τους ισχύοντες κανόνες που υποδείκνυαν πως αν η καριέρα μιας ηθοποιού δεν έχει εκτοξευθεί μέχρι τα 30 δεν θα το κάνει ποτέ. Η ίδια θεωρεί πως δεν υπήρχε πιθανότητα να τα καταφέρει ως νεαρή ηθοποιός και ούτε και θα το ήθελε βέβαια: «Το να είσαι η ενζενί και να εξακολουθείς να εργάζεσαι μετέπειτα δεν είναι εύκολο. Οι άνθρωποι σε αναγνωρίζουν ως τέτοια και δεν τους αρέσει η διαδικασία της γήρανσης». 

Παράλληλα, η ίδια αποτελεί μια περίτρανη απόδειξη ότι υπάρχει άφθονη γοητεία στο να χτίζει κάποιος τη ζωή και την τέχνη του σιγά σιγά, ότι οι επόμενες γενιές ισχυρών γυναικών μπορούν να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα αρτιότητας παραμένοντας ειλικρινείς, υπομονετικές, υγιείς και ολοκληρωμένες.

Η τελευταία επταετία υπήρξε εξωπραγματική για την Ολίβια Κόλμαν σε επαγγελματικό επίπεδο. Ένα διεθνές αστέρι του κινηματογράφου και της τηλεόρασης γεννήθηκε μέσα από διακεκριμένες συμμετοχές και αξιοζήλευτες συνεργασίες.  Από το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» (2016, σκην. Κένεθ Μπράνα), τον «Πατέρα» (2020) (σκην. Φλοριάν Ζελέρ), με τους Άντονι Χόπκινς και Ολίβια Κόλμαν (υποψήφια για Β’ Γυναικείο Ρόλο) να δίνουν ρεσιτάλ ερμηνειών ως ένας πατέρας που πάσχει από άνοια και η κόρη του Άννα που προσπαθεί να τον βοηθήσει. καθώς και την πολυβραβευμένη και πολυσυζητημένη «Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ για την οποία η Κόλμαν κέρδισε μια ακόμη υποψηφιότητα για Όσκαρ.

15. Η Βασίλισσα της καρδιάς μας, Ολίβια Κόλμαν

«Το Στέμμα» | Φωτογραφία: Netflix

Στην τηλεόραση, την Κόλμαν την απολαύσαμε, επίσης, σε επιτυχημένες σειρές όπως το κατασκοπικό «The Night Manager» (2016), η κωμωδία « Φλίμπαγκ» (2016-2019) και η μεταφορά των «Άθλιων» (2019). Κορωνίδα όλων αυτών υπήρξε, όμως, η πολυβραβευμένη σειρά «Το Στέμμα», όπου στην τρίτη και την τέταρτη σεζόν η Ολίβια Κόλμαν πήρε τα ηνία από την Κλερ Φόι ως η Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ κερδίζοντας για την ερμηνεία της το Βραβείο Έμμυ Α΄ Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Σειρά (2021).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι ταινίες της εβδομάδας: Χαμένη ζωή, μετέωρες ελπίδες12.09.2018

Όπως εξομολογείται και η ίδια δεν ήταν καθόλου εύκολο να υποδυθεί ένα υπαρκτό πρόσωπο τέτοιου βεληνεκούς, ούτε και να καταφέρει να «μπει στα παπούτσια» της προκατόχου της. Ενώ, ένα αστείο fact για τη σειρά αποτελεί το γεγονός ότι ήταν τόσο δύσκολο να της φορέσουν γαλάζιους φακούς επαφής, που η παραγωγή αποφάσισε για τις δύο σεζόν της Κόλμαν να προχωρήσει με μια Βασίλισσα Ελισάβετ με καφέ μάτια.

Περισσότερα από Επίκαιρα
VIMA_WEB3b