MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Οι ελληνικές ταινίες που θα δούμε στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

35 μεγάλου μήκους και 15 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα γίνει 4-14 Νοεμβρίου.

.dog της Γιάννας Αμερικάνου
Monopoli Team

20 ελληνικές ταινίες σε πρώτη προβολή

Για πρώτη φορά, εννέα ελληνικές ταινίες, περισσότερες από κάθε άλλη φορά, συμμετέχουν στα τρία διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ. Τρεις ταινίες συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό και, πιο συγκεκριμένα, οι ταινίες Αγέλη προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου, Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού και Σελήνη, 66 ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου. Ισάριθμες ελληνικές ταινίες παίρνουν μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα Meet the Neighbors: το .dog της Γιάννας Αμερικάνου, το 18 του Βασίλη Δούβλη, καθώς και η ταινία Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση.

Παράλληλα, ακόμη τρεις ελληνικές ταινίες συναντούμε στο>>FilmForwardπου για πρώτη φορά φέτος γίνεται διαγωνιστικό. Πρόκειται για τα Μαγνητικά πεδία του Γιώργου Γούση, το ORFEAS 2021, σε σκηνοθεσία που υπογράφει η καλλιτεχνική ομάδα ΦΥΤΑ και το The Timekeepers of Eternity του Αριστοτέλη Μαραγκού.

Σελήνη, 66 ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου

Χώρα, σε βλέπω: Ο 20ός αιώνας του ελληνικού σινεμά

Επιπλέον, το 62ο ΦΚΘ θα προβάλλει δωρεάν οκτώ αριστουργήματα του ελληνικού σινεμά, στο πλαίσιο της δράσης της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου «Χώρα, σε βλέπω: Ο 20ός αιώνας του ελληνικού σινεμά» που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διάσωσης, ψηφιοποίησης, προβολής και μελέτης ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα.
Οι περισσότερες ελληνικές ταινίες του προγράμματος θα είναι διαθέσιμες και online, στην πλατφόρμα του Φεστιβάλ.

Τα μέλη της γνωμοδοτικής επιτροπής που ανέλαβε το έργο της προεπιλογής των ταινιών του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου ήταν οι: Τζώρτζης Γρηγοράκης (σκηνοθέτης), Χριστίνα Μουμούρη (διευθύντρια φωτογραφίας) και Μαρία Μαρκουλή (δημοσιογράφος).

Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού

Εδώ και πέντε χρόνια διοργανώνεται το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, όπως ακριβώς ορίζει ο νόμος. Το Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, ωστόσο έχουν θεσπιστεί μια σειρά από ανεξάρτητα βραβεία που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν το ελληνικό σινεμά:

  • Τα Βραβεία Κοινού FISCHER.
  • Το Βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, αξίας 5.000 ευρώ σε πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη ή πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτιδα, σε ελληνική παραγωγή που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα («Επίσημη Πρώτη») και το Βραβείο Best Location αξίας 1.500 ευρώ, το οποίο απονέμεται από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, σε locationmanager (ή σκηνοθέτη/σκηνοθέτιδα, σε περίπτωση που δεν υπάρχει locationmanager) ταινίας πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη ή πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας, σε ελληνική παραγωγή που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα.
  • Το πρώτο βραβείο της ΕΡΤ, αξίας 3.000 ευρώ απονέμεται στην ελληνική ταινία που επιλέγει η Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI). Το δεύτερο βραβείο της ΕΡΤ, το ΕΡΤ WorksinProgress, αξίας 2.000 ευρώ απονέμεται στο ελληνικό πρότζεκτ που διακρίνεται στα Works in Progress.
  • Το Βραβείο Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου (αξίας 3.000 ευρώ) απονέμεται σε ταινία η οποία επιδεικνύει μια ολοκληρωμένη αισθητική πρόταση, προάγει την κινηματογραφική τέχνη και αναδεικνύει τις συγγένειές της με τις άλλες τέχνες. Το Βραβείο Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου έχει στόχο την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής. Η ανεξάρτητη επιτροπή αξιολογήσεως, που θα απονείμει το βραβείο σε ελληνική ταινία που πραγματοποιεί την πρεμιέρα της στο 62ο Φεστιβάλ, απαρτίζεται φέτος από τους κ.κ. Αγγελική Αντωνίου, σκηνοθέτη, Ρέα Αποστολίδη, παραγωγό και Γιώργο Φρέντζο, διευθυντή φωτογραφίας.
  • Το Βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου – FIPRESCI.
  • Το Βραβείο των ελλήνων κριτικών – ΠΕΚΚ. Το βραβείο θα δοθεί σε ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου.
  • Τα Βραβεία Νεότητας (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής), το οποίο απονέμει επιτροπή φοιτητών από τα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης.

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τόσο μέσα από το πρόγραμμά του όσο και μέσα από τις δράσεις της Αγοράς, στηρίζει με συγκεκριμένες ενέργειες, προγράμματα και βραβεία την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα, δίνοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά screeningfee σε όλες τις ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Αγέλη προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Οι ταινίες που συμμετέχουν στα διεθνή φεστιβάλ

Επιπλέον, συνεχίζει τη στήριξη στις ελληνικές ταινίες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, προσφέροντας 3.000 ευρώ ανά ταινία, σε δημιουργούς που συμμετέχουν με την πρώτη ή τη δεύτερη ταινία τους στα σημαντικότερα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο, Λοκάρνο, ΚάρλοβιΒάρι, Σαν Σεμπαστιάν, Λονδίνο, Ρότερνταμ, Νέα Υόρκη, Τραϊμπέκα, Τορόντο, Σάντανς, Μπουσάν, IDFA, HotDocs, Nyon). Πρόσφαταπαραδείγματα, από το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, οι ταινίες Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού, που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και Σελήνη, 66 ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου, η οποία συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Το Φεστιβάλ παρέχει, επίσης, μια πολύτιμη ευκαιρία στους έλληνες σκηνοθέτες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ξένους επαγγελματίες. Ταινίες από τη φετινή ελληνική παραγωγή​​ θα προβάλλονται στη διαδικτυακή πλατφόρμα Cinando –ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία παγκοσμίως για τους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου.

Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση

Ανακαλύψτε την πρόσφατη ελληνική παραγωγή:

Επίσημη Πρώτη
Πρωτοεμφανιζόμενοι, πολλά υποσχόμενοι σκηνοθέτες, καθώς και έμπειροι δημιουργοί μάς εμπιστεύτηκαν και φέτος τις ταινίες τους. Σας παρουσιάζουμε τις ελληνικές ταινίες του 62ου ΦΚΘ σε αλφαβητική σειρά:

Αγέλη προβάτων – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Ο Θανάσης αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως κι ο Αποστόλης βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο. Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικροεγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο.

Αγία Έμυ – Σκηνοθεσία: Αρασέλη Λαιμού

H Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, που έχει καλωσορίσει με θέρμη την αδερφή της, την Τερέζα. Όταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ έλκεται από μυστηριώδεις δυνάμεις που κατοικούν μέσα της.

Εκείνοι τα ήξερε όλα – Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαναστασίου

Η Νόρα πεθαίνει κάτω από την μύτη του Νίκου, μέσα στο σαλόνι του. Ο Νίκος γνωρίζει και χάνει την Φαίη στο πάρκο. Φίλοι, συγγενείς, γνωστοί και άγνωστοι του Νίκου, τον βοηθούν –ο καθένας με τον τρόπο του– να συμφιλιωθεί με το πτώμα της Νόρας και να ξαναβρεί την Φαίη. Όμως εκείνο που στ’ αλήθεια χρειάζεται ο Νίκος, είναι ένας καλός ύπνος.

Καλάβρυτα 1943 – Σκηνοθεσία: Νικόλας Δημητρόπουλος

Η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να διεκδικήσει πολεμικές αποζημιώσεις για τη Σφαγή των Καλαβρύτων ωθεί την Κάρολαϊν, τη δικηγόρο που εκπροσωπεί τη γερμανική κυβέρνηση, και τον Νικόλα Ανδρέου, τον τελευταίο επιζώντα του τραγικού γεγονότος, σε ένα αγωνιώδες, οδυνηρό αλλά και καθαρτήριο ταξίδι μέσα από το πιο σκοτεινό κεφάλαιο της σύγχρονης ιστορίας.

Λούγκερ- Σκηνοθεσία: Κώστα Χαραλάμπους

Τα γεγονότα της ταινίας εξελίσσονται μετά την Κατοχή, μέχρι και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’80. Στα χρόνια αυτά αποτυπώνεται η περιπετειώδη πορεία μιας ισχυρής οικογένειας, μέσα σε κομβικά για την ελληνική ιστορία, χρόνια.

Μαγνητικά Πεδία

Μαγνητικά Πεδία – Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης

Μετά την τυχαία συνάντησή τους καθ’ οδόν σε ένα νησί, μια γυναίκα και ένας άνδρας αποφασίζουν να περιπλανηθούν μαζί σε αναζήτηση του κατάλληλου μέρους για να θάψουν ένα μεταλλικό κουτί.

Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις – Σκηνοθεσία: Στέλιος Καμμίτσης

Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του, ο Βίκτορας, ένας εικοσάχρονος πρώην πρωταθλητής καταδύσεων αναχωρεί με το πλοίο για Ιταλία. Εκεί συναντάει τον Ματίας, έναν νεαρό, παράτολμο Γερμανό. Και οι δύο κατευθύνονται προς τη Βαυαρία, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Και οι δύο αναζητούν απαντήσεις, ο καθένας στις δικές του ερωτήσεις.

Σελήνη, 66 ερωτήσεις – Σκηνοθεσία: Ζακλίν Λέντζου

Μετά από χρόνια απόστασης, η Άρτεμις επιστρέφει αναγκαστικά στην Αθήνα λόγω της εύθραυστης κατάστασης υγείας του πατέρα της. Με την ανακάλυψη ενός μεγάλου μυστικού του, η Άρτεμις γνωρίζει τον πατέρα της για πρώτη φορά. Τον καταλαβαίνει με τρόπο που τόσα χρόνια αδυνατούσε, και κατά συνέπεια τον αγαπάει πραγματικά.

Musa

MUSA – Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολόπουλος

Η ερωτική ιστορία του Σίμου και του Μούσα. Μια κάθοδος στο σκοτάδι με οδηγό τον Σίμο. Ο Μούσα θέλει να φύγει. Στην προσπάθειά του να τον κρατήσει, ο Σίμος ανοιγοκλείνει την πόρτα που χωρίζει το όνειρο από την πραγματικότητα. Θα χάσει τον Μούσα; Τον εαυτό του; Ή τον εαυτό του μέσα στον Μούσα;

Orfeas 2021

ORFEAS2021 – Σκηνοθεσία: ΦΥΤΑ

Οι αγώνες του Ορφέα, του πρώτου γκέι πρωθυπουργού της Ελλάδας, ενάντια σε μια ιστορία καταπίεσης «Live Your Myth in Greece». Η πρώτη ελληνόφωνη queer όπερα, ένα μεταμοντέρνο πειραματικό έργο με στοιχεία μπαρόκ μελοδράματος, DIY κολάζ, post-ίντερνετ αισθητικής, εικονικής πραγματικότητας. Αφιερωμένη στη μνήμη της ακτιβίστριας ZackieOh!

Patchwork- Σκηνοθεσία: Πέτρος Χαραλάμπους

Για τη Χαρά η οικογένειά της είναι το παν. Μερικές φορές όμως φαντάζεται τον εαυτό της χωρίς αυτούς. Ανίκανη να μιλήσει σε κανένα για αυτή την εσωτερική της μάχη, κουβαλάει μόνη το βάρος της ενοχής και της σύγχυσης. Όταν γνωρίζει την ντροπαλή κόρη του αφεντικού της, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την υπαρξιακή της αγωνία και το οδυνηρό παρελθόν της.

REM Ταχείες Κινήσεις Οφθαλμού – Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς

Δύο ζευγάρια διαφορετικής ηλικίας εμπλέκονται μεταξύ τους. Οι νεότεροι αντικρίζουν τα αδιέξοδα των μεγαλύτερων ως μια ζοφερή πιθανότητα, ενώ οι μεγαλύτεροι «ανανεώνονται», αλλά και βυθίζονται ακόμη πιο πολύ στα δικά τους αδιέξοδα. Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω, τα λάθη δεν διορθώνονται και οι σχέσεις καταλήγουν ανθρωποφαγικές.

Saison Morte- Σκηνοθεσία: Θανάσης Τότσικας

Όταν ξεκινά μια σειρά από βίαιες δολοφονίες, ο Χρήστος είναι ο μόνος που μπορεί να εξηγήσει τι συνέβη. Ξεκινάει να αφηγείται σε δύο αστυνομικούς μια ιστορία στην οποία κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται και όλα ή όλοι αλλάζουν ρόλους και θέσεις μέχρι την τελική ανατροπή. Μια ιστορία για την εξαπάτηση, για την αφήγηση που χειραγωγεί και κατευθύνει τον θεατή μέχρι το τελευταίο της λεπτό.

Sick- Σκηνοθεσία: The Callas / Λάκης & Άρης Ιωνάς

Covid-19 καραντίνα, την Άνοιξη του 2020. Αυτή είναι απομονωμένη στο σπίτι της στο ΛοςΆντζελες. Αυτός απομονωμένος στο σπίτι του στην Αθήνα. Ξοδεύουν τον χρόνο τους στο ίντερνετ, κάνοντας «χαζά» πράγματα που κάνουν οι εραστές. Ο εγκλωβισμός τούς δημιουργεί ένα ψυχεδελικό γαϊτανάκι μη-συμβάντων. Ένα punk ρομάντζο στην καρδιά του πανδημικού lockdown.

Τhe Time keepers of Eternity- Σκηνοθεσία: Αριστοτέλης Μαραγκός

Ο κύριος Τούμι σκίζει με εμμονή χαρτιά για να ελέγξει τα τέρατα της παιδικής του ηλικίας. Όταν ξυπνά στη μέση της πτήσης του προς Βοστώνη, ανακαλύπτει ότι οι περισσότεροι από τους επιβάτες έχουν εξαφανιστεί. Όσο η αλήθεια ξετυλίγεται, πρέπει να αντιμετωπίσει τον χάρτινο εφιάλτη που απειλεί να καταστρέψει τα πάντα γύρω του. Πλάνα από την τηλεταινία Langoliers (1995) τυπώνονται και μετατρέπονται σε ένα χάρτινο εφιάλτη.

.dog– Σκηνοθεσία: Γιάννα Αμερικάνου

Ο νεαρός Δημήτρης, στα πρόθυρα ενηλικίωσης, αλλά ακόμα παιδί, ρομαντικοποιεί σε μυθικές αναλογίες τον πατέρα του, που σύντομα θα αποφυλακιστεί. Αλλά όταν η αληθινή φύση του πατέρα του αποκαλυφθεί, οι επιθυμίες του Δημήτρη για μια πραγματική οικογένεια ξαφνικά βρίσκονται σε κίνδυνο. Ο Δημήτρης θα πρέπει να παλέψει στο να κατανοήσει την σκληρή πραγματικότητα των ονείρων του εγκαίρως για να καταφέρει να ξεφύγει από τη βία.

18 – Σκηνοθεσία: Βασίλης Δούβλης

Σε μια γειτονιά της εργατικής τάξης στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης, της ανόδου του φασισμού και της πανδημίας, μια ομάδα δεκαοχτάχρονων φοιτητών καταδιώκει μετανάστες, ομοφυλόφιλους –ή, απλώς, οποιονδήποτε μοιάζει διαφορετικός. Ένας συμμαθητής τους, που δεν κρύβει την αποστροφή του για τη δράση τους, θα γίνει σύντομα ο επόμενος στόχος τους.

Ξεπερνώντας τα σύνορα

Στην ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα» παρουσιάζονται σε πρεμιέρα τρεις ελληνικές συμπαραγωγές, μεγάλο μέρος των οποίων έχει γυριστεί στο εξωτερικό:

Άνδρας στη Σοφίτα – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Βενετόπουλος

Λέγεται ότι είμαστε δύο άνθρωποι. Είμαστε αυτοί που είμαστε με τις αναμνήσεις που κρατάμε και αυτοί που είμαστε με τις αναμνήσεις που ξεχνάμε. Ένα ψυχολογικό θρίλερ για την Οδύσσεια ενός ανθρώπου μέσα από τις αναμνήσεις του.

A Pure Place- Σκηνοθεσία: Νικίας Χρυσός

Δυο αδέρφια, η Ιρίνα και ο Πολ μεγαλώνουν στο αυστηρό περιβάλλον μια παραθρησκευτικής οργάνωσης σε ένα ελληνικό νησί, με αρχηγό τον μυστηριώδη Φουστ. O Φουστ επιλέγει την Ιρίνα ως εκλεκτή συνοδοιπόρο του και ο Πολ αισθάνεται εγκατάλειψη. Πρέπει να την απελευθερώσει προτού να είναι πολύ αργά, καθώς η σέχτα προετοιμάζει ήδη το βίαιο τέλος της.

EX – Σκηνοθεσία: George Μαρκάκης

Ενώ το dancefloor έχει χτίσει τη δική του μυθολογία ως χώρος σύνδεσης, κάθε γνήσιο πλάσμα της νύχτας γνωρίζει ότι η πραγματική δράση εκτυλίσσεται στον θάλαμο της τουαλέτας, που είναι τόσο το μηχανοστάσιο του κλαμπ όσο και η γωνία της «εξομολόγησης». Η ταινία απεικονίζει τις πραγματικότητες αυτών των ιερών χώρων με μια εντυπωσιακή αίσθηση οικειότητας, φέρνοντάς μας κοντά στην Νταϊάνα.

Μια δεύτερη ματιά

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του 62ου ΦΚΘ θα προβληθούν τρεις ταινίες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει ελληνική πρεμιέρα:

Η βοή του κόσμου – Σκηνοθεσία: Πέτρος Σεβαστίκογλου

Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη. Συναντώντας νέους σε αυτές τις χώρες, νιώσαμε τον παλμό τους να προμηνύει μια βοή και μια έκρηξη. Αυτή η «βοή» ήταν η «φωνή» της νέας γενιάς. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική τους συνθέτουν μια οπτικοακουστική συμφωνία με τίτλο Η βοή του κόσμου.

Το Κοχύλι – Σκηνοθεσία: Κατέ Μπέλλο

Mια ομάδα γυναικών του Κολωνού και της Ακαδημίας Πλάτωνος, μαζί με τον συγγραφέα Θανάση Σκρουμπέλο και την σκηνοθέτιδαΚατέ Μπέλλο, αποφάσισαν να σπάσουν τη σιωπή.

Το πρόσωπο και η πόλη – Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Φασόης

Το Πρόσωπο και η Πόλη αποτελεί μια ελεύθερη φιλμική προσέγγιση στο θεατρικό έργο Ο Προτελευταίος των Μόνικιν του Πάρι Τακόπουλου. Πρόκειται για έργο μπεκετικής ατμόσφαιρας και τζοϋσικού περιεχομένου, με όλα τα χαρακτηριστικά της αφηγηματικής ιδιομορφίας που επιβάλλει ο προφορικός λόγος όταν συναντά την κινούμενη εικόνα.

Καθολικά προσβάσιμες προβολές

Στόχος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι να μοιράζεται τη δύναμη του σινεμά με όλους τους θεατές ανεξαιρέτως. Για αυτό το λόγο, προβάλλει ταινίες με ακουστική περιγραφή [AD: AudioDescription] για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης και με υπότιτλους για Κ/κωφούς και βαρήκοους [SDH: Subtitles for the Deaforhard of Hearing], τόσο στις αίθουσες όσο και στις online προβολές.

Με χορηγό προσβασιμότητας την Alpha Bank, το Φεστιβάλ θα πραγματοποιήσει δύο καθολικά προσβάσιμες προβολές, όπου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει το αριστούργημα Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση; του Ντίνου Κατσουρίδη, που άλλαξε τον ρου της καριέρας του Θανάση Βέγγου, καθώς και το αξέχαστο Δοξόμπουςτου Φώτου Λαμπρινού, που μας μεταφέρει στην καρδιά της βυζαντινής κοινωνίας του 14ου αιώνα. Παράλληλα, στο πλαίσιο ενός μικρού αφιερώματος στον Ντίνο Κατσουρίδη,με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα ετών από τον θάνατό του, θα προβληθεί επίσης το ντοκιμαντέρ Μια ζωή σαν σινεμά – Ντίνος Κατσουρίδης της Ισαβέλλας Μαυράκη, συντρόφου του ακούραστου εργάτη του ελληνικού σινεμά.

Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση;(1971) του Ντίνου Κατσουρίδη

Χρησιμοποιώντας τον πάντοτε ανατρεπτικό λόγο της κωμωδίας, με τον Θανάση Βέγγο να ενσαρκώνει τη θυμοσοφία, την υποταγή αλλά και την αντίσταση, ο Ντίνος Κατσουρίδης επικεντρώνει το βλέμμα του στον καθημερινό άνθρωπο της Κατοχής. Σε εκείνον που, όσο κι αν το επιθυμεί, δεν μπορεί να παραμείνει αμέτοχος, αλλά παρασύρεται στη δίνη της συλλογικής δράσης. Εδώ, ένας απλός εργάτης, πεινασμένος, φυλακίζεται, βασανίζεται και βρίσκεται να κάνει ακούσια αντίσταση. Η ταινία λειτούργησε και ως μια υπόγεια παραβολή για το καθεστώς της Χούντας και αποτέλεσε μια από τις τελευταίες μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες του ελληνικού σινεμά της εποχής.

Μια ζωή σαν σινεμά – Ντίνος Κατσουρίδης(2012) – Σκηνοθεσία: Ισαβέλλα Μαυράκη

Όχι μόνο σκηνοθέτης κλασικών ταινιών, αλλά και σεναριογράφος, διευθυντής παραγωγής, παραγωγός, διευθυντής φωτογραφίας, οπερατέρ, μοντέρ, μια ξεχωριστή μορφή, ο Ντίνος Κατσουρίδης, είχε περάσει από όλα τα στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας, διαπρέποντας παντού. Οπτικοακουστικές συνεντεύξεις του ίδιου, αρχειακό υλικό, αλλά κι ένα ταξίδι στα παιδικά του χρόνια στην Κύπρο, συνδέονται αρμονικά με τις θύμισες ανθρώπων που τον αγάπησαν και που λίγο ή πολύ συνεργάστηκαν μαζί του.

Δοξόμπους(1987) του Φώτου Λαμπρινού

Στην εποχή του Βυζαντίου, ένα ορφανό παιδί από το χωριό Δοξόμπους, υιοθετείται από τον πρωτόγερο του χωριού, μεγαλώνει στο μοναστήρι και όταν ενηλικιώνεται προσχωρεί στο στρατόπεδο των επαναστατών και διεκδικητών του θρόνου. Σπουδή πάνω στο Βυζάντιο και την κοινωνική σύσταση της εποχής, δοσμένη μέσα από μια ιδιόμορφη κινηματογραφική γραφή, που στηρίζεται στα εικαστικά στοιχεία του κάδρου και τους συμβολισμούς.

Περισσότερα από Cine News