MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
08
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

    Εικαστικό καλοκαίρι: Τέχνη στην άκρη της θάλασσας…

    Ένας εικαστικός περίπλους του Αιγαίου, με οδηγό τις καλοκαιρινές εκθέσεις που φιλοξενούνται στα ελληνικά νησιά και σας περιμένουν όπου και να βρεθείτε…

    Πάνος Κοκκινιάς, Nisyros, 2014, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
και της γκαλερί
Xippas, Παρίσι/Βρυξέλλες/Γενεύη/Μοντεβιδέo
    Πάνος Κοκκινιάς, Nisyros, 2014, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Xippas, Παρίσι/Βρυξέλλες/Γενεύη/Μοντεβιδέo
    Σπύρος Κακουριώτης

    Κάθε χρόνο, όλο και περισσότερο, οι εικαστικές διαδρομές του καλοκαιριού γίνονται ένα ατέλειωτο δρομολόγιο που ενώνει τα ελληνικά νησιά, από το Αιγαίο μέχρι το Ιόνιο. Με επίκεντρο τις Κυκλάδες, αίθουσες τέχνης, μόνιμες ή εποχικές, ανοίγουν τις πόρτες τους για να υποδεχτούν καλλιτέχνες και επισκέπτες, ντόπιους και ξένους, προσφέροντας κάποτε μοναδικές εμπειρίες εικαστικής γοητείας…

    Άνδρος

    Είτε γεωγραφικά ξεκινήσεις είτε αλφαβητικά, την «αρχόντισσα των Κυκλάδων» θα συναντήσεις πρώτα. Καθιερωμένος εικαστικός προορισμός εδώ και πολλά χρόνια, προσφέρει φέτος στον επισκέπτη της τρεις σημαντικές εκθέσεις.

    Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Γιάννη Τσαρούχη στην Άνδρο.

    Τσαρούχης: Αφιερωμένοι στον Γιάννη Τσαρούχη, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατό του, είναι οι φετινοί «Πλόες», ο θερινός εικαστικός θεσμός του Ιδρύματος Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως, που φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια ζωής. Με 91 αντιπροσωπευτικά έργα του, 34 πρωτότυπα και 57 «πολλαπλά» (λιθογραφίες, μεταξοτυπίες κ.ά.), αλλά και τη σκηνογραφική μετασκευή του χώρου, η έκθεση στοχεύει να αναδείξει την αισθητική και πνευματική ατμόσφαιρα που φώτισε με τα έργα του ο μεγάλος δημιουργός (από 27/7 έως 30/9).

    Ντίκος Βυζάντιος, Σχέδιο, πενάκι και μολύβι σε χαρτί (1943), Άνδρος.

    Βυζάντιος: Ένα αναδρομικό αφιέρωμα σε έναν διακεκριμένο ζωγράφο της διασποράς, τον Ντίκο Βυζάντιο, φιλοξενεί φέτος το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Ο γιος του ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου υπήρξε ο νεότερος από τους επιβάτες του θρυλικού «Ματαρόα», που διέσωσε μια γενιά ελλήνων διανοουμένων και καλλιτεχνών το 1945. Η έκθεση παρακολουθεί τις δημιουργικές περιόδους του καλλιτέχνη, την αφαιρετική, την δεκαετία των μαυρόασπρων σχεδίων σε χαρτί και, τέλος, την περίοδο των ανθρωποκεντρικών συνθέσεων (έως 22/9).

    Αγκάθια και Αμάραντα: Έκθεση της Γιάννας Ανδρεάδη, Καΐρειος Βιβλιοθήκη Άνδρου

    Αγκάθια και αμάραντα: Εμπνευσμένα από τα αγκάθια και τα φρύγανα της Άνδρου, που στα χέρια της Γιάννας Ανδρεάδη γίνονται μαυρόασπρα σχέδια που αποτυπώνουν την ενέργεια της φύσης, είναι τα 37 έργα της έκθεσης «Αγκάθια και αμάραντα», που φιλοξενείται στην Καΐρειο Βιβλιοθήκη στη Χώρα της Άνδρου (έως 31/8).

    Τήνος

    Τσόκλης: Μια έκθεση που «τίποτε δεν διηγείται, δεν περιγράφει τίποτα, απλώς είναι» αποτελούν τα «Ίχνη τέχνης» του Κώστα Τσόκλη, ένα ποιητικό λεξικό βασισμένο στα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά με τα οποία εκδηλώνεται η τέχνη: το λίγο – το πολύ, το άσπρο – το μαύρο, το μικρό – το μεγάλο, το ελαφρύ – το βαρύ, το στρογγυλό – το τετράγωνο. Το τώρα και το τότε. Η έκθεση αποτελεί τη φετινή πρόταση του Μουσείου Τσόκλη, στον Kάμπο της Τήνου (έως 30/9).

    Έργο του Σωτήρη Σόρογκα, από την έκθεση «Σπουδή στο φως», στη Μύκονο.

    Μύκονος

    Σόρογκας: Πέτρες, αρχαία σπαράγματα, βάρκες, αποσαθρωμένα ξύλα, όλα λουσμένα στο φως, αποτελούν τα βασικά στοιχεία του εικαστικού ιδιώματος του Σωτήρη Σόρογκα. Μέσα από 20 αντιπροσωπευτικούς πίνακες από τη μακρά και γόνιμη πορεία του, που φιλοξενούνται στην έκθεση «Σπουδή στο φως», στον Καλλιτεχνικό Σταθμό της ΑΣΚΤ στη Μύκονο, ο θεατής γίνεται μάρτυρας μιας ενεργού μεταμόρφωσης, κατά την οποία η νεκρή, άφωνη γλώσσα των πραγμάτων (τα ρημαγμένα καΐκια, τα ξύλα που ξέβρασε η θάλασσα) μεταστοιχειώνεται σε γλώσσα ποιητική (έως 16/8).

    Δήλος

    Gormley: Απ’ όπου κι αν ξεκινήσετε, η Δήλος αποτελεί φέτος τον ομφαλό του θερινού εικαστικού σύμπαντος, καθώς ο βρετανός γλύπτης Sir Antony Gormley «εγκατοικεί» το ιερό νησί του Απόλλωνα, εγκαθιστώντας τις εικαστικές μορφές του σε κάθε γωνιά του εδάφους και του αρχαιολογικού χώρου, σε μια γόνιμη συνομιλία για τον άνθρωπο και το φυσικό περιβάλλον, στην έκθεση «Sight», που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός ΝΕΟΝ, προσφέροντας στον επισκέπτη μια μοναδική εμπειρία ζωής –κυριολεκτικά… (έως 31/10).

    Guerrieri caduti, 2018, Εγκατάσταση της Βένιας Δημητρακοπούλου, στη Σύρο

    Σύρος

    Αρχέγονο μέλλον: Μια σύνοψη της επιτυχημένης εκθεσιακής τριλογίας που παρουσίασε στην Ιταλία προσφέρει στον επισκέπτη της Ερμούπολης η γλύπτρια Βένια Δημητρακοπούλου, σε μια έκθεση με πρωταγωνιστές την Ύλη, τον Λόγο και τον Ήχο και πρώτες ύλες ηφαιστειακή πέτρα, ορείχαλκο, πηλό, μάρμαρο, μέταλλο και φως, κινεζικό χειροποίητο χαρτί, αλλά και ήχο. Η έκθεσή της με τίτλο «Αρχέονο μέλλον» φιλοξενείται στην Πινακοθήκη Κυκλάδων (έως 1/9).

    3 Villages, από τον Νίκο Λαγό στην έκθεση «Ephemeral» στη Νάξο.

    Νάξος

    Ephemeral: Το ζήτημα του εφήμερου, με όλα τα συμφραζόμενα που μπορεί να εμπεριέχει, όπως ο χρόνος, η αλλαγή και η φθορά, αποτελεί το εστιακό σημείο προβληματισμού των εννέα ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση «Ephemeral» (Patrizio Bedon, Casa Essenziera, Νίκος Λαγός, Anaïs Lelièvre, Vladimir Skoda, Sandor Zelenak, Αλέξανδρος Κακλαμάνος, Νικόλαος Συμεωνίδης – Αμαλία Κοσμά), που φιλοξενείται, με επιμέλεια Μάριου Βαζαίου και Klaus Pfeiffer, στον Πύργο Μπαζαίου, στο 12ο χλμ. Χώρας Νάξου – Αγιασσού (έως 27/9).

    Ακουαρέλα, από την εικαστική ομάδα «Barbares d Esprit» στη Σαντορίνη.

    Σαντορίνη

    Βάρβαροι: Τη γνωριμία με τη διεθνή καλλιτεχνική συλλογικότητα «Barbares d’Esprit» (Ad Arma, Bert Van Santen, Mohammed Quraiseh, Kelly), που εργάζονται σαν ένας δημιουργός, καθώς κάθε έργο δουλεύεται από δύο ή και παραπάνω μέλη της ομάδας, συμπληρωματικά, συνθετικά ή αντιθετικά, θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν οι επισκέπτες του Βιομηχανικού Μουσείου Τομάτας «Δ. Νομικός», στη Βλυχάδα της Σαντορίνης, όπου φιλοξενείται, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η έκθεση «Barbares d’Esprit 2019», με ζωγραφικά έργα και οξυγραφίες της ομάδας (έως 30/9).

    «Αλφάβητο Αρχαϊκό Παλίμψηστο», η έκθεση του Γιάννη Ψυχοπαίδη στον Πόρο.

    Πόρος

    Ψυχοπαίδης: Τα 24 γράμματα του ελληνικού αλφάβητου με τη μορφή κλειστών-ανοιχτών βιβλίων αποτυπώνει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης στην έκθεση «Το αλφάβητο – Αρχαϊκό παλίμψηστο», που παρουσιάζει στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου, μαζί με δύο νέα έργα, που έχουν αφετηρία τα αρχαία εκθέματα και παραπέμπουν σε ένα οδυνηρό κομμάτι του παρόντος, το προσφυγικό δράμα (έως 30/9).

    Σύνθεση 4, από τη Μαίρη Χριστοφίδη στην έκθεση φωτογραφίας «Αντιστάσεις και αποκλεισμοί».

    Φωτογραφία: Παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Γιάννη Ψυχοπαίδη, η Μαίρη Χριστοφίδη παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας «Αντιστάσεις και αποκλεισμοί», ένα συνεχή διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, με οπτικό χιούμορ και συνθέσεις που κάποτε αγγίζουν την αφαίρεση, στο πλαίσιο της θεματικής «Ίχνη του χρόνου», στην οποία είναι αφιερωμένο το φετινό πρόγραμμα της γκαλερί Citronne (από 27/7 έως 8/9).

    «Το βιολί», 1996, λάδι σε χαρτί 50 x 68 cm, συλλογή Θανάση Μιχαηλίδη.

    Ύδρα

    Στεφάνου: Αφιερωμένος στη ζωγραφική και τη σκηνογραφία του Νίκου Στεφάνου και στους μαγικούς κόσμους που κατασκευάζει με απλά υλικά θα είναι ο φετινός Αύγουστος στην Ύδρα. Περίπου 40 ζωγραφικά έργα και ισάριθμες μακέτες σκηνογραφιών, ένα μεγάλο σύνολο κατασκευών, παιχνιδιών και μικρών γλυπτών, περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα που διοργανώνεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ύδρας, με τη φροντίδα του ζωγράφου και συλλέκτη Αλέξη Βερούκα, με τίτλο «Τα παιχνίδια της ζωής μας. Το μυστικό εργαστήρι του Νίκου Στεφάνου», που φιλοξενείται στο πρώην Hydra Workshop αλλά και στο λιμάνι του νησιού, όπου θα τοποθετηθούν τρεις κατασκευές του μεγάλης κλίμακας (από 3/8 έως 18/9).

    Newton Harrison (Center for the Study of the Force Majeure), Apologia Mediterraneo, 2019 (στιγμιότυπο), Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

    Σάμος

    13,700,000 km3: Τόσος υπολογίζεται ο όγκος των υδάτων της Μεσογείου, μιας θάλασσας φαινομενικά ειδυλλιακής και γαλήνιας, που διασχίζουν όμως πολλαπλές, ορατές και αόρατες, εντάσεις: γεωπολιτικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές, πολιτισμικές, θρησκευτικές, οικονομικές. Σε αυτήν την υποβόσκουσα πτυχή του «απέραντου γαλάζιου» είναι αφιερωμένη η φετινή έκθεση του Ιδρύματος Schwarz, στο Art Space Pythagorion της Σάμου, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, με τίτλο «13,700,000 km3» και τη συμμετοχή των καλλιτεχνών: Centre for Political Beauty, Depression Era,  Mark Dion, Sphinxes (Μάνος Φλέσσας, Ιωάννα Τσακαλού), Κυριακής Γονή, Newton Harrison, Πάνου Κοκκινιά, Stefan Kruse, Minna Rainio & Mark Roberts, Maarten Vanden Eynde (από 4/8 έως 30/9).

    Έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στη Χίο.

    Χίος

    Όψεις του Ωραίου: Μια συνοπτική εκδοχή της μεγάλης έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που καταγράφει τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου να αναζητήσει το Ωραίο και να το εντάξει στην καθημερινότητά του, αποτυπώνοντάς το σε έργα τέχνης, αντικείμενα καλλωπισμού και σκεύη καθημερινής χρήσης, παρουσιάζεται, μέσα από πενήντα αρχαιότητες που χρονολογούνται από τους προϊστορικούς έως και τους ρωμαϊκούς χρόνους, στο Μουσείο Μαστίχας Χίου, σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (έως 8/9).

     

    Γλυπτική και Σχέδια: Έκθεση του Κυριάκου Ρόκου στην Κέρκυρα.

    Κέρκυρα

    Ρόκος: Ένας από τους σημαντικότερους έλληνες γλύπτες, ο Κυριάκος Ρόκος, καλλιτέχνης που το έργο του χαρακτηρίζει η αμεσότητα, αλλά και η κοινωνική ευαισθησία, παρουσιάζει γλυπτά από μάρμαρο, ορείχαλκο και ξύλο και σχέδια με μελάνι σε χαρτί, που λειτουργούν ως ολοκληρωμένα έργα τέχνης, στην Πινακοθήκη του Δήμου Κέρκυρας (έως 3/8). Παράλληλα, τρία εμβληματικά γλυπτά από μάρμαρο Νάξου και γρανίτη θα συνεχίσουν να εκτίθενται έως το τέλος Οκτωβρίου στον Κήπο του Λαού.

    Περισσότερα από Art & Culture