MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
15
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Η Ελένη του Γιάννη Ρίτσου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παρουσιάζει την παράσταση «Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, από 3 Οκτωβρίου 2018.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

«Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, στη σκηνική ενσάρκωσή της από τον Βασίλη Παπαβασιλείου, ξαναγεννιέται και φέτος ξανά επιστρέφει, όπως πάντα, σαν φόρος κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής.

Έχοντας ήδη πίσω της 150 παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, « Η Ελένη» ξαναρχίζει το ταξίδι της στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην οδό Φρυνίχου, Το σχέδιο της παράστασης «Η Ελένη» έχει τις ρίζες του στη θεατρική βραδιά που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1999 στην Πνύκα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τίτλο «Ο κύριος Γιάννης Ρίτσος».

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σημειώνει

 

Oι αρχαιόθεμοι «γυναικείοι μονόλογοι» της «Τέταρτης Διάστασης». Τα κομμάτια αυτά παίζονται από γυναίκες ηθοποιούς με λαμπρά συνήθως αποτελέσματα (προσωπικά μου έχει τύχει να θαυμάσω κάποια από τα αποτελέσματα αυτά), τα οποία όμως παραπέμπουν μοιραία στον κλειστό κόσμο του «ψυχολογικού θεάτρου». Η ταύτιση του φύλου του ερμηνευτή με το φύλο της θεατρικής «περσόνα», είναι υπεύθυνη, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτή την παραπλανητική αναγωγή. Γιατί παραπλανητική; Μα γιατί ο Ρίτσος είναι πολύ πιο κοντά στον αρχαίο συνάδερφό του παρά στον Τένεση Ουίλιαμς. Θα’ λεγε κανείς ότι ο Ουίλιαμς είναι γι’ αυτόν η αφετηρία, για να αναπλεύσει τον ποταμό του θεάτρου και να συναντήσει τον Ευριπίδη. Το θέατρο του Ρίτσου είναι ένα θέατρο γλώσσας και ιδεών. Το ανθρώπινο πάθος , είτε τη «γυναικεία» ψυχή αφορά είτε την «ανδρική», φωτίζεται στοργικά και συνάμα ανελέητα ως έρμαιο μιας υπέρτερης διαπλοκής δυνάμεων, που φέρουν τα ωραία ονόματα Πόθος, Δόξα, Ομορφιά, και συνθέτουν το δίχτυ της Μοίρας μας.

Στους μονολόγους του Ρίτσου το πάθος δεν εκτίθεται ως άμεσο βίωμα, αλλά ως αναδρομή. Όχημα αυτής της αναδρομής είναι η γλώσσα. Κάτι περισσότερο: η γλώσσα και το παιχνίδι της είναι η μόνη ταυτότητα των ηρώων του. Η κατά συνθήκη ονομασίες Αίας , Ορέστης, Ελένη κτλ. δε σηματοδοτούν ατομικές οντότητες αλλά κόμπους του Μύθου, ή μ’ άλλα λόγια της ακατάλυτης δύναμης του Απρόσωπου που εξυφαίνει, που πλέκει τη μικρή ζωή του καθενός μας. Τι άλλο έκανε η αρχαία τραγωδία;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γιάννης Ρίτσος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνικά: Μαρί-Νοέλ Σεμέ
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Παίζουν: Βασίλης Παπαβασιλείου, Νίκος Σακαλίδης

Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 15€/ 10€ (μειωμένο) / 8€ (άνεργοι), 8€/άτομο για γκρουπ και ομαδικό εισιτήριο (12 άτομα και πάνω)
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 3 Οκτωβρίου έως 30 Ιανουαρίου 2018
Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 18.00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου: Το βασισμένο σε αληθινά γεγονότα δικαστικό δράμα στο Μικρό Γκλόρια
ΘΕΑΤΡΟ
Μ’ ένα Κόκκινο Σκουφί: Μια σύγχρονη Κοκκινοσκουφίτσα στη Παιδική Σκηνή Επί Κολωνώ
ΘΕΑΤΡΟ
Family Secrets: Η μαύρη κωμωδία του Enrico Luttmann στο θέατρο Αλκμήνη
ΘΕΑΤΡΟ
Ένα κάποιο κενό, της Βαλέριας Δημητριάδου στο Θέατρο Εμπορικόν
Θεατρικά Νέα
Ο Γιώργος Καραμίχος ξανά στο Θέατρο Τέχνης με το «Vanya»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Εραστής, του Χάρολντ Πίντερ στο Μικρό Γκλόρια
ΘΕΑΤΡΟ
Οι ερωτευμένοι, του Σαμ Σέπαρντ στο BIOS
ΘΕΑΤΡΟ
Στρίγγλα: Μια σύγχρονη ανάγνωση της σαιξπηρικής κωμωδίας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Ιβάν εναντίον Ιβάν, των Γιάννη Αποσκίτη και Σωτήρη Ρουμελιώτη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Το τανγκό των Χαμένων Ονείρων του Γιάννη Παπάζογλου στο θέατρο Βαφείο Λάκης Καραλής
ΘΕΑΤΡΟ
Σκακιστική Νουβέλα, του Στέφαν Τσβάιχ στο Θέατρο 104
Θεατρικά Νέα
Η Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη γίνεται Μαρί Αντουανέτ την νέα σεζόν στο Θέατρο Κάμιρος