MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Η Ελένη του Γιάννη Ρίτσου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παρουσιάζει την παράσταση «Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, από 3 Οκτωβρίου 2018.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

«Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, στη σκηνική ενσάρκωσή της από τον Βασίλη Παπαβασιλείου, ξαναγεννιέται και φέτος ξανά επιστρέφει, όπως πάντα, σαν φόρος κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής.

Έχοντας ήδη πίσω της 150 παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, « Η Ελένη» ξαναρχίζει το ταξίδι της στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην οδό Φρυνίχου, Το σχέδιο της παράστασης «Η Ελένη» έχει τις ρίζες του στη θεατρική βραδιά που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1999 στην Πνύκα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τίτλο «Ο κύριος Γιάννης Ρίτσος».

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σημειώνει

 

Oι αρχαιόθεμοι «γυναικείοι μονόλογοι» της «Τέταρτης Διάστασης». Τα κομμάτια αυτά παίζονται από γυναίκες ηθοποιούς με λαμπρά συνήθως αποτελέσματα (προσωπικά μου έχει τύχει να θαυμάσω κάποια από τα αποτελέσματα αυτά), τα οποία όμως παραπέμπουν μοιραία στον κλειστό κόσμο του «ψυχολογικού θεάτρου». Η ταύτιση του φύλου του ερμηνευτή με το φύλο της θεατρικής «περσόνα», είναι υπεύθυνη, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτή την παραπλανητική αναγωγή. Γιατί παραπλανητική; Μα γιατί ο Ρίτσος είναι πολύ πιο κοντά στον αρχαίο συνάδερφό του παρά στον Τένεση Ουίλιαμς. Θα’ λεγε κανείς ότι ο Ουίλιαμς είναι γι’ αυτόν η αφετηρία, για να αναπλεύσει τον ποταμό του θεάτρου και να συναντήσει τον Ευριπίδη. Το θέατρο του Ρίτσου είναι ένα θέατρο γλώσσας και ιδεών. Το ανθρώπινο πάθος , είτε τη «γυναικεία» ψυχή αφορά είτε την «ανδρική», φωτίζεται στοργικά και συνάμα ανελέητα ως έρμαιο μιας υπέρτερης διαπλοκής δυνάμεων, που φέρουν τα ωραία ονόματα Πόθος, Δόξα, Ομορφιά, και συνθέτουν το δίχτυ της Μοίρας μας.

Στους μονολόγους του Ρίτσου το πάθος δεν εκτίθεται ως άμεσο βίωμα, αλλά ως αναδρομή. Όχημα αυτής της αναδρομής είναι η γλώσσα. Κάτι περισσότερο: η γλώσσα και το παιχνίδι της είναι η μόνη ταυτότητα των ηρώων του. Η κατά συνθήκη ονομασίες Αίας , Ορέστης, Ελένη κτλ. δε σηματοδοτούν ατομικές οντότητες αλλά κόμπους του Μύθου, ή μ’ άλλα λόγια της ακατάλυτης δύναμης του Απρόσωπου που εξυφαίνει, που πλέκει τη μικρή ζωή του καθενός μας. Τι άλλο έκανε η αρχαία τραγωδία;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γιάννης Ρίτσος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνικά: Μαρί-Νοέλ Σεμέ
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Παίζουν: Βασίλης Παπαβασιλείου, Νίκος Σακαλίδης

Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 15€/ 10€ (μειωμένο) / 8€ (άνεργοι), 8€/άτομο για γκρουπ και ομαδικό εισιτήριο (12 άτομα και πάνω)
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 3 Οκτωβρίου έως 30 Ιανουαρίου 2018
Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 18.00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Όσα παίρνει ο άνεμος: Η παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, του Κωνσταντίνου Ντέλλα για 3η σεζόν στο Θέατρο Σταθμός
ΘΕΑΤΡΟ
Το Κιβώτιο, του Άρη Αλεξάνδρου για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Caipirinha, του Μιχάλη Σπέγγου στο Θέατρο Δρόμος
ΘΕΑΤΡΟ
Θέλω να σου κρατάω το χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα
ΘΕΑΤΡΟ
Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος: Επιστρέφει ο μονόλογος με τον Αργύρη Ξάφη
ΘΕΑΤΡΟ
Τελευταία Επιθυμία, των Αντώνη Αντωνόπουλου και Κέλλυς Παπαδοπούλου στο H.ug Art Space
ΘΕΑΤΡΟ
Άγριοι, του Γιώργου Παλούμπη για 2η σεζόν στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
Θεατρικά Νέα
Η Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ: Η ταινία-σταθμός ανεβαίνει τον Οκτώβριο στο Θέατρο Άνεσις
Θεατρικά Νέα
Η Παναγία των Παρισίων: Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη ανεβάζει στον «Ελληνικό Κόσμο» το αριστούργημα του Ουγκώ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι «Βρικόλακες», του Χένρικ Ίψεν επιστρέφουν στο θέατρο Radar