MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
01
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Η Ελένη του Γιάννη Ρίτσου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παρουσιάζει την παράσταση «Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, από 3 Οκτωβρίου 2018.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

«Η Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, στη σκηνική ενσάρκωσή της από τον Βασίλη Παπαβασιλείου, ξαναγεννιέται και φέτος ξανά επιστρέφει, όπως πάντα, σαν φόρος κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής.

Έχοντας ήδη πίσω της 150 παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, « Η Ελένη» ξαναρχίζει το ταξίδι της στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην οδό Φρυνίχου, Το σχέδιο της παράστασης «Η Ελένη» έχει τις ρίζες του στη θεατρική βραδιά που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1999 στην Πνύκα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τίτλο «Ο κύριος Γιάννης Ρίτσος».

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σημειώνει

 

Oι αρχαιόθεμοι «γυναικείοι μονόλογοι» της «Τέταρτης Διάστασης». Τα κομμάτια αυτά παίζονται από γυναίκες ηθοποιούς με λαμπρά συνήθως αποτελέσματα (προσωπικά μου έχει τύχει να θαυμάσω κάποια από τα αποτελέσματα αυτά), τα οποία όμως παραπέμπουν μοιραία στον κλειστό κόσμο του «ψυχολογικού θεάτρου». Η ταύτιση του φύλου του ερμηνευτή με το φύλο της θεατρικής «περσόνα», είναι υπεύθυνη, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτή την παραπλανητική αναγωγή. Γιατί παραπλανητική; Μα γιατί ο Ρίτσος είναι πολύ πιο κοντά στον αρχαίο συνάδερφό του παρά στον Τένεση Ουίλιαμς. Θα’ λεγε κανείς ότι ο Ουίλιαμς είναι γι’ αυτόν η αφετηρία, για να αναπλεύσει τον ποταμό του θεάτρου και να συναντήσει τον Ευριπίδη. Το θέατρο του Ρίτσου είναι ένα θέατρο γλώσσας και ιδεών. Το ανθρώπινο πάθος , είτε τη «γυναικεία» ψυχή αφορά είτε την «ανδρική», φωτίζεται στοργικά και συνάμα ανελέητα ως έρμαιο μιας υπέρτερης διαπλοκής δυνάμεων, που φέρουν τα ωραία ονόματα Πόθος, Δόξα, Ομορφιά, και συνθέτουν το δίχτυ της Μοίρας μας.

Στους μονολόγους του Ρίτσου το πάθος δεν εκτίθεται ως άμεσο βίωμα, αλλά ως αναδρομή. Όχημα αυτής της αναδρομής είναι η γλώσσα. Κάτι περισσότερο: η γλώσσα και το παιχνίδι της είναι η μόνη ταυτότητα των ηρώων του. Η κατά συνθήκη ονομασίες Αίας , Ορέστης, Ελένη κτλ. δε σηματοδοτούν ατομικές οντότητες αλλά κόμπους του Μύθου, ή μ’ άλλα λόγια της ακατάλυτης δύναμης του Απρόσωπου που εξυφαίνει, που πλέκει τη μικρή ζωή του καθενός μας. Τι άλλο έκανε η αρχαία τραγωδία;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γιάννης Ρίτσος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνικά: Μαρί-Νοέλ Σεμέ
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Παίζουν: Βασίλης Παπαβασιλείου, Νίκος Σακαλίδης

Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 15€/ 10€ (μειωμένο) / 8€ (άνεργοι), 8€/άτομο για γκρουπ και ομαδικό εισιτήριο (12 άτομα και πάνω)
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 3 Οκτωβρίου έως 30 Ιανουαρίου 2018
Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 18.00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης γίνονται «Όλα...λάθος!»
ΘΕΑΤΡΟ
«Αγάπη είναι», για θεατές από 6 μηνών στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Ρωγμές: Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη στο Rabbithole
ΘΕΑΤΡΟ
Resital Dostoevsky – Πόσο κοντά είναι ο παράδεισος με την κόλαση; στον Χώρο Τεχνών Κ4
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Πέρσες του Αισχύλου για έναν ηθοποιό, στο Θέατρο Φούρνος
ΘΕΑΤΡΟ
Αιαυτός, του Δημητρη Δημητριάδη για 2ο χρόνο στο Θέατρο Σφενδόνη
ΘΕΑΤΡΟ
Νίκος Ξυλούρης: Ο Αρχάγγελος της Κρήτης "ζωντανεύει" στο Θέατρο ΄Ηβη
Θεατρικά Νέα
Θέλω να δω τον Πάπα!: Η θρυλική οπερέτα επιστρέφει στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής
ΘΕΑΤΡΟ
Ξημερώνει χωρίς…, της Χριστίνας Μούζη στο Θέατρο της Ημέρας
ΘΕΑΤΡΟ
Ήμερη – Η ανατομία μιας πτώσης, του Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο Θησείον
ΘΕΑΤΡΟ
Ο τέλειος φόνος: Το διάσημο αστυνομικό θρίλερ ανεβαίνει στο Θέατρο Eliart
Θεατρικά Νέα
Tick, Tick… Boom!: To εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ του Τζόναθαν Λάρσον στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ