MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
16
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος
Περιπέτεια

Λιμουζίνα

Λιμουζίνα (= γυναίκα από τη Λιμόζ) είναι ο τίτλος της ταινίας του πεπειραμένου σκηνοθέτη Νίκου Παναγιωτόπουλου. Ο τίτλος είναι ταιριαστός σε ένα road movie, που είναι συνάμα και μια σουρεαλιστική κομεντί. Ο Μάρκος, η Κολέτ και ο Μαξ ξεκινούν από το Παρίσι της δεκαετίας του ’60, προκειμένου να επιχειρήσουν ένα ταξίδι με αυτοκίνητο στην Ελλάδα του σήμερα. Μέσα από φανταστικές συναντήσεις με ιστορικές μορφές της τέχνης, αλλά και με εκκεντρικούς χαρακτήρες πραγματοποιούν μια διαδρομή ζωής και αυτογνωσίας.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Πρωταγωνιστούν η αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου (Δημήτρης Καταλειφός, Νίκος Κουρής, Δημήτρης Πιατάς, Παύλος Χαϊκάλης, Μάκης Παπαδημητρίου, Στάθης Λιβαθινός, Σταμάτης Φασουλής, Ακύλλας Καραζήσης,Τάκης Σπυριδάκης… Ακόμα και ο μακαρίτης Λευτέρης Βογιατζής). Και μαζί τους η Δούκισσα Νομικού, ως η λιμουζίνα, δηλαδή μια γυναίκα από τη Λιμόζ (καμία σχέση δηλαδή με αυτοκίνητα δεν έχει ο τίτλος. 

Το φιλμ προέκυψε μέσα από μία συλλογή διηγημάτων την οποία ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε λάβει από έναν φίλο στο Παρίσι. Στην ταινία ακολούθησε τις διαθέσεις και τους χρόνους του δημιουργού του. Η “Λιμουζίνα” είχε προβληθεί για πρώτη φορά στις Νύχτες Πρεμιιέρας. Εκεί ο σκηνοθέτης είχε δηλώσει ότι η Λιμουζίνα «πιο πολύ από μια ταινία που βλέπεις, είναι μια ταινία που την ακούς» και διευκρινίζει:

«Ίσως έχουμε μάθει να βλέπουμε τις ταινίες, αλλά δεν έχουμε μάθει να τις ακούμε. Παρόλο που έχουν περάσει 85 ολόκληρα χρόνια από την έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου. Όλοι λένε βλακωδώς ότι ο κινηματογράφος είναι εικόνα: και αναφέρονται προφανώς στον Βουβό Κινηματογράφο. Γιατί απ’ το 1923 και μετά, ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο εικόνα. Είναι εικόνα και ήχος σε ισότιμη βάση.» Και έκλεισε τονίζοντας: «Μπήκα στο σινεμά ως εικονολάτρης. Ίσως να τελειώσω ως εικονομάχος.»

Όντως, η ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, αν και είναι καλογυρισμένη, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους διαλόγους. Οι στιχομυθίες χαρακτηρίζονται από το απρόβλεπτο και το σουρεάλ στοιχείο που υπάρχει γενικά στις ταινίες του σκηνοθέτη, αλλά είναι πιο καλοδουλεμένοι από ό,τι ας πούμε στο Beautiful People, του ίδιου σκηνοθέτη. Οι διάλογοι και νεκρούς (συγγραφείς) ανασταίνουν, με τον Μπέκετ, τον Νόρμαν Μέιλερ και άλλους να εμφανίζονται στην μεγάλη οθόνη και να συνομιλούν με τους ήρωες της παράστασης.

Αυτή η έμφαση στον λόγο, δίνει και στους σπουδαίους ηθοποιούς του θεάτρου να λάμψουν στην μεγάλη οθόνη, όσο λάμπουν και στο θεατρικό σανίδι. Εκπληκτική ερμηνεία του Δημήτρη Καταλειφού ως Σάμιουελ Μπέκετ, ενώ σου προκαλεί ιδιαίτερη συγκίνηση η μία και μόνη σκηνή, που (πάλι σαν Μπέκετ) εμφανίζεται και ο Λευτέρης Βογιατζής. Στο πλευρό του Καταλειφού κι ο Δημήτρης Πιατάς με μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Ο Παύλος Χαϊκάλης έχει έναν ιδιαίτερα ανατρεπτικό ρόλο, ενός Ιταλού που μαθαίνει τα μικρά παιδιά να προσποιούνται τους ανάπηρους και τον ερμηνεύει εξαιρετικά. Ο Μάκης Παπαδημητρίου μια ατάκα έχει στο έργο και πραγματικά σε εντυπωσιάζει με την τρέλα που κουβαλάει και την άνεση του στην κωμωδία. Ο Τάκης Σπυριδάκης στο γνωστό του στυλ, ως αμερικανός συγγραφέας με κάπως φαλλοκρατικό τσαμπουκά, ξεχωρίζει. Όλοι όμως οι γνωστοί ηθοποιοί του θεάτρου παίζουν ωραία και δίνουν μια άλλη ζωντάνια σε αυτό το έργο με το ταλέντο τους.

Ο Νίκος Κουρής είναι ξεχωριστός, ως πρωταγωνιστής της ταινίας. Ακολουθεί την Γαλλίδα Δούκισσα Νομικού (από την Λιμόζ) και έναν γερμανό φίλο της, το Μαξ. Μέσα από το ταξίδι ερωτικής διεκδίκησης (μάλλον υποτυπώδους) ζωντανεύουν ιδέες και μορφές της λογοτεχνίας και του σινεμά, ενώ γίνεται κι ένας αναστοχασμός του σκηνοθέτη πάνω σε θέματα ελληνικότητας και ευρωπαϊκής σκέψης, σε ισότιμη όμως βάση. Είναι ένα έργο με πολυπολιτισμικό χαρακτήρα. Η Δούκισσα Νομικού δεν είναι ηθοποιός και παίζει λίγο ψεύτικα, αλλά η ομορφιά της δίνει αυτό το «κάτι» στην ταινία.

Γενικά, η ταινία και καλογυρισμένη και “φευγάτη” είναι και  ωραίους διαλόγους και πολύ καλές ερμηνείες έχει. Είναι ευχάριστο το ότι μπόρεσε να βάλει και να αξιοποιήσει τόσους σπουδαίους ηθοποιούς σε μια ταινία ο Νίκος Παναγιωτόπουλος. Και συνάμα κατάφερε να δώσει μια μποέμ αίσθηση γαλλικής πρωτοπορίας, καλλιτεχνικής ελευθερίας, που ποτέ δεν παλιώνει. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Λιζουζίνα
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Σενάριο: Νίκος Παναγιωτόπουλος

Παίζουν: Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού, Δημήτρης Καταλειφός, Παύλος Χαϊκάλης, Τάκης Σπυριδάκης, Σταμάτης Φασουλής, Λευτέρης Βογιατζής

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA