MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
02
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Άκης Σακελλαρίου: Σήμερα δεν υπάρχει η αξία της εποχής του Αττίκ!

Την αίγλη μιας άλλης εποχής, αυτής του μεσοπολέμου, με μια αθηναϊκή κοινωνία που χαρακτηριζόντας από αστικές αξίες, που έχουν πια χαθεί και μια εμβληματική μορφή της μουσικής της περιόδου, τον Αττίκ, θα ξαναζήσουμε στο Badminton, όπως μας υποσχέθηκαν οι συντελεστές της παράστασης “Αναζητώντας τον Αττίκ” στην παρουσιάση της παράστασης.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Στη σκηνή του Θεάτρου Badminton ένας 26µελής θίασος από εκλεκτούς ηθοποιούς, τραγουδιστές, µουσικούς και χορευτές θα παρουσιάσουν την παράσταση «Αναζητώντας τον Αττίκ». Σημαντικοί ηθοποιοί και τραγουδιστές, όπως η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η Νίνα Λοτσάρη, ο Άγγελος Παπαδημητρίου, ο Άκης Σακελλαρίου, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, μαζί με λυρικούς και λαϊκούς τραγουδιστές, 10μελές μπαλέτο και 7μελή ορχήστρα.

Ο Λάμπρος Λιάβας που έχει αναλάβει τα κέιμενα και την μουσική έρευνα, μίλησε στην συνέντευξη τύπου για τη ζωή του κυρίου Κλέωνα Τριανταφύλλου-Αττίκ ενώ έδειξε και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Μεταξύ άλλων ανέφερε:
“Είναι μια θρυλική μορφή και εκφράζει έναν ερωτισμό και συναίσθημα που είναι αιώνιο.. Γίνεται παράλληλα με την παράσταση και μια εξιστόριση των γεγονότων εκείνης της περιόδου και μάλιστα παρατηρούνται πολλές ομοιότητες με την σημερινή εποχή, καθώς και τότε υπήρχε οικονομική κρίση. Ο Αττίκ ήταν εκτός από καλλιτέχνης και βαθειά πολιτικό άτομο και υποστήριζε τις ιδέες του. Ήταν μάλιστα «βενιζελικός» και αρκετές φορές οι οπαδοί του Βασιλιά είχαν επιτεθεί στη μάντρα του..” 
Επίσης, ανέφερε ότι από το έργο του Αττίκ έχουν μπολιαστεί σπουδαίοι μεταγενέστεροι δημιουργοί, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Διονύσης Σαββόπουλος, χωρίς όμως να καταφέρουν να αναβιώσουν αυτό που είχε η “Μάντρα” του Αττίκ, με τους διαγωνισμούς του και φυσικά με την παρουσία του στο ελληνικό τραγούδι της εποχής.

Σύμφωνα με τον Λάμπρο Λιάβα, ο Αττίκ ήταν ένας βιωματικός δημιουργός και υποστήριξε το έργο του με την ίδια του τη ζωή. Ο καλλιτέχνης, που αυτοκτόνησε κατά τη διάρκεια της Κατοχής, είχε αφήσει χειρόγραφο σημείωμα που ήθελε να μπει στον τάφο του, όπως και έγινε, το οποίο έγραφε:
“Έκλαψα για να γράψω, έγραψα για να τραγουδήσω και τραγούδησα για να ζήσω..”

Η σκηνοθέτης Σοφία Σπυράτου τόνισε ότι ήθελε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του θεάτρου και γι ‘αυτό η σκηνή θα φτάσει μέχρι την πλατεία με σκαλοπατια, ακριβώς όπως ήταν και στη μάντρα.
“Οι καλλιτέχνες θα έρχονται πιο κοντά στο κοινό και θα γίνουν μια παρέα με αυτό. Η σκηνοθετική ματιά προσεγγίζει την ευαισθησία της εποχής και προσπαθεί να περάσει την συγκίνηση στο κοινό..” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου δήλωσε ότι είναι συγκινημένος που θα εμφανισθεί στην ίδια σκηνή με τη Ζωζώ Σαπουντζάκη. “Έχω την τιμή να κάνω νούμερο με τη Ζωζώ! Καταλαβαίνετε τι είναι αυτό;” δήλωσε ο πολυσύνθετος performer.
Εξίσου συγκινημένη δήλωσε και η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η οποία μάλιστα εκτιμά ότι “ο κοσμάκης ο φτωχός θα χαρεί, θα τραγουδήσει και θα ξεχάσει τις πίκρες του.”

Ο Άκης Σακελλαρίου δήλωσε ότι είναι μεγάλη ευθύνη να ερμηνεύσει το ρόλο του Αττίκ, λόγω του μεγέθους του συγκεκριμένου δημιουργού. Υπογράμμισε ότι ποτέ δεν ταυτίζεται με τους ρόλους που ερμηνεύει, διότι αν το έκανε, θα κατέληγε στο ψυχιατρείο. Και μίλησε με θαυμασμό για την εποχή εκείνη, η οποία είχε μια τρυφεράδα και μια αξία, που δεν υπάρχει σήμερα.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η παράσταση στο Badminton παρακολουθεί το «έπος ζωής» του Κλέωνα Τριανταφύλλου-Αττίκ (1885-1944) και της γενιάς του. Ξεκινά από την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα του 1900, με τους περίπατους στο Ζάππειο, τις καντάδες και τις μουσικές βραδιές στο αρχοντικό της οικογένειας Τριανταφύλλου. Περνάει στο Παρίσι της Μπελ-επόκ, με τον νεαρό Κλέωνα στο Ωδείο, τα μουσικά θέατρα και τα καμπαρέ να αρχίζει την καριέρα του ως «Αττίκ» – τραγουδοποιός. Τον ακολουθούμε στις γεμάτες περιπέτειες περιοδείες του σ’ όλο τον κόσμο, από την Αμερική μέχρι και τη Ρωσία της επανάστασης των Μπολσεβίκων! Για να καταλήξουμε στην Αθήνα της εποχής του Μεσοπολέμου, με τα «βαριετέ» και την περίφημη «Μάντρα», που υπήρξε ο ναός της τέχνης του Αττίκ και λειτούργησε την περίοδο 1930-1940. Υπήρξε φυτώριο πολλών σπουδαίων καλλιτεχνών, καθώς και ορισμένων από τους σημαντικότερους στιχουργούς και κονφερανσιέ. 

Είναι μια αναδρομή χωρίς διάθεση «ρετρό», αλλά με χιούμορ, τρυφερότητα και συγκίνηση. Στο επίκεντρο μια χορταστική επιλογή από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του Αττίκ και άλλων κορυφαίων συνθετών της εποχής. Μελωδίες και στίχοι που συντρόφεψαν γενιές ολόκληρες στους έρωτες, τις χαρές και τις λύπες τους, ενώ επηρέασαν όλους τους κατοπινούς δημιουργούς (Ζητάτε να σας πω, Παπαρούνα, Τα νιάτα, Το οργανάκι, Είδα μάτια, Τα τελευταία γιασεμιά κ.ά.).

Το Θέατρο Badminton αποτολµά µια µεγάλη µουσικοθεατρική παραγωγή, φόρο τιµής σ’ αυτή τη γοητευτική καλλιτεχνική προσωπικότητα, γεννήτορα όλων των σύγχρονων Ελλήνων τροβαδούρων.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Mουσική έρευνα – κείµενα: Λάµπρος Λιάβας
Σκηνοθεσία – χορογραφία: Σοφία Σπυράτου
Στιχουργικά ιντερµέδια: Γιάννης Ξανθούλης
Πρωταγωνιστούν (µε αλφαβητική σειρά):
Σία Κοσκινά, Νίνα Λοτσάρη, Ευαγγελία Μουµούρη, Αλέξανδρος Μπουρδούµης, Άγγελος Παπαδηµητρίου, Άκης Σακελλαρίου
Ιδιαίτερα τιµητική η παρουσία της Ζωζώς Σαπουντζάκη
Μαζί τους οι Ζαφείρης Κουτελιέρης, Νικορέστης Χανιωτάκης, 10µελές µπαλέτο και 7µελής ορχήστρα.
Ενορχήστρωση – µουσική διεύθυνση: Θόδωρος Κοτεπάνος

Η παράσταση ξεκινά από 22 Φεβρουαρίου. Ώρα Έναρξης:Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00 και Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 20:00. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι σημαντική, αφού πάνω από 12.000 εισιτήρια έχουν ήδη προπωληθεί.

Γιώργος Σμυρνής

Περισσότερα από Πρόσωπα
VIMA_WEB3b