MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Δραματοποιημένη λογοτεχνία

Βαδίζοντας, του Thomas Bernhard στο Θέατρο Δίπυλον

Η ομάδα Transatlantic Group εστιάζοντας στη μουσική και στην παραμόρφωση έναντι του διαλόγου και της πλοκής παρουσιάζει το “Βαδίζοντας” του Τόμας Μπέρνχαρντ στο θέατρο Δίπυλον.

| Φωτογραφίες: Karol Jarek
Monopoli Team

Η καλλιτεχνική ομάδα Transantlantic Group παρουσιάζει κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00 στο Θέατρο Δίπυλον το “Βαδίζοντας”, του Thomas Bernhard σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρας Καζάζου.

«Αν συγκρίνουμε την ομορφιά αυτής της χώρας με την κακία αυτού του κράτους, θα καταλήξουμε στην αυτοκτονία».Thomas Bernhard

Το “Βαδίζοντας” του Thomas Bernhard είναι ένα γλωσσικά και υφολογικά αριστουργηματικό διήγημα, γεμάτο παραλογισμό, σκοτάδι και χιούμορ, στο οποίο ο αφηγητής και κάποιος Oehler ενώ περπατούν, συζητούν για τη φύση της σκέψης, της λογικής και της ύπαρξης καθαυτής. Εξετάζουν τη αλληλεπίδραση ανάμεσα στις «συνθήκες και τις καταστάσεις» του κόσμου, καθώς και τη σχέση ανάμεσα στο περπάτημα και τη σκέψη, ανάμεσα στην κίνηση και στην ακινησία.

Ο κύριος άξονας της παράστασης είναι το επεισόδιο στο μαγαζί του Rustensacher, το οποίο περιγράφει σχεδόν εμμονικά ο Bernhard και κατά το οποίο ο πρωταγωνιστής (Karrer) φτάνει σε ένα κρίσιμο σημείο για την ύπαρξη του. Η σκέψη του Karrer, δηλαδή το περπάτημά του, τον έχει φέρει σε μια κατάσταση από την οποία μάλλον δεν υπάρχει επιστροφή. Το κατάστημα με τα παντελόνια μετατρέπεται για τον Karrer σε έναν τόπο ασφυκτικό για τη φύση της σκέψης και καταστροφικό για τον ίδιο.

Το “Βαδίζοντας” είναι ένας διεισδυτικός στοχασμός πάνω στην αδυναμία να σκεφτεί κανείς πραγματικά. Τα πρόσωπα δεν κινούνται προς τα εμπρός, μάλλον γυρίζουν πίσω, επανερχόμενοι στις ίδιες ιδέες μέσα από την επανάληψη και την παραλλαγή, δημιουργώντας νέους χώρους σκέψης.

Η σκέψη μπορεί να είναι τελικά μια καταπιεστική πραγματικότητα; Και το περπάτημα μήπως είναι μια ψευδαίσθηση ότι χαράσσουμε κάποιον προορισμό; Είναι η τρέλα μια μορφή ακραία διανόησης; Μήπως το διανοούμενο άτομο στρέφεται τελικά εναντίον του εαυτού του ή μήπως είναι η τρέλα μια μορφή εξέγερσης ενάντια στην πραγματικότητα;

Η Transantlantic Group ερευνά το πεδίο της αλληλοσυμπληρωματικής τέχνης με βασική της αρχή, την αναγνώριση και τη διερεύνηση όλων των καλλιτεχνικών ειδών. Το “Βαδίζοντας” επικεντρώνεται στη μουσική σύνθεση και στην παραμόρφωση έναντι του διαλόγου και της πλοκής. Η παράσταση με γνώμονα τις open performances, αμφισβητεί τη συμβατική αφήγηση χάριν ενός αισθητηριακού μουσικού ταξιδιού και εκτυλίσσεται σαν μια στιγμιαία χορική παρτιτούρα αποτελούμενη από μεταβαλλόμενους ρυθμούς, ακανόνιστες παύσεις και την απρόβλεπτη αλληλεπίδραση των ηθοποιών καθώς αυτοί περιηγούνται σε ένα πραγματικό και σε πολλά φανταστικά τοπία.

Λίγα λόγια για την ομάδα Transatlantic Group:

Η καλλιτεχνική ομάδα Transatlantic δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2020 από την Αλεξάνδρα Καζάζου και τον Karol Jarek. Η δραστηριότητα της ομάδας είναι καλλιτεχνικού, εκπαιδευτικού, ερευνητικού, και κοινωνικού χαρακτήρα. Η μεγάλη επιθυμία ήταν να υπάρξει ένας χώρος που να ευνοεί τη δημιουργία, την ανάπτυξη και προώθηση σύγχρονων και πειραματικών μεθόδων στον τομέα του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Επίσης, η ομάδα θέλει να ερευνήσει προς την κατεύθυνση μίας αλληλοσυμπληρωματικής τέχνης όπου η βασική της αρχή είναι η αναγνώριση όλων των καλλιτεχνικών ειδών, μορφών και μέσων, ως αυτόνομους και ισάξιους συνεργάτες. Η δραστηριότητα της Transatlantic έχει την βάση της στην Αθήνα αλλά στόχος της είναι να δραστηριοποιείται σε πολλά μέρη της Ελλάδας υποστηρίζοντας την καλλιτεχνική αποκέντρωση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ίδιοι καλλιτέχνες είναι επίσης ιδρυτικά μέλη της θεατρικής ομάδας Teatr Andra που έχει την βάση της στην Κωνσταντινούπολη και αποτελείται από Τούρκους, Έλληνες και Πολωνούς καλλιτέχνες, ενώ μετράει, εκτός άλλων δραστηριοτήτων, δύο θεατρικές παραγωγές. Το 2021 η Transatlantic παρουσίασε την παράσταση Χωρείες Χώρων του Georges Perec και το 2022 παρουσίασε το έργο Έχει φως η Σκιά, βασισμένο στον Ξένο του Albert Camus.

Η παράσταση «Βαδίζοντας» πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΉταν η κακιά η (X)ώρα: Μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ για τα Τέμπη στο Θέατρο 10412.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Thomas Bernhard
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου

Σκηνικά: Βασίλης Χατζόπουλος
Φωτισμοί: Karol Jarek

Παίζουν: Σπύρος Δέτσικας, Rafal Habel, Νάντια Μπαϊμπά, Βασίλης Μπούτσικος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Σταύρος Ζαφείρης

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Μειωμένο 12€, Ατέλεια 10€
Διάρκεια Παραστάσεων: Από Δευτέρα 31 Μαρτίου έως Τρίτη 20 Μαΐου 2025
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Βοηθός Σκηνοθετη: Αρετή Πετροπούλου
Link Εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-dipyplon-vadizontas/?eventid=12094&showid=81653
Πληροφορίες Χώρου: Θέατρο Δίπυλον, Καλογήρου Σαμουήλ 2 & Διπύλου, Τηλέφωνο: 21 0323 0803
Φωτογραφίες: Karol Jarek
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Καλλιόπες, του Γιάννη Αδελιανάκη στο Θέατρο Καλλιρόης
Θεατρικά Νέα
Ο βραβευμένος «Οιδίποδας» του Robert Icke έρχεται στη Στέγη με ελληνικό θίασο
ΘΕΑΤΡΟ
Cow | Deer: Η νέα διεθνής συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Royal Court Theatre
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ιστορία της Μαρί, του Ζωρζ Μπρασσάι στο Θέατρο Εκστάν
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Ζωντανοί, του Γιώρκου Ονησιφόρου στο H.ug
ΘΕΑΤΡΟ
Οδοιπορικό στη Σατίλα: Το πρώτο θεατρικό σκίτσο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού στο Θέατρο Δίπυλον
ΘΕΑΤΡΟ
Ναι Μεν, Αλλά…: Η νέα stand up παράσταση του Βαγγέλη Μουλαρά στο Θέατρο Ελεύθερη Έκφραση
ΘΕΑΤΡΟ
Το wine bar «Taniko» επιστρέφει στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Αγάπη-Πίστη-Ελπίδα, του Έντεν Φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Νάντιας Δαλκυριάδου στο θέατρο Από Κοινού
ΘΕΑΤΡΟ
Μάστερ και Μαργαρίτα, από την ομάδα “κι όμΩς κινείται” στο Θέατρο Ροές με δύο σουρεαλιστικές παραστάσεις
ΘΕΑΤΡΟ
Στο Σώμα: Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη στο Rabbithole
Θεατρικά Νέα
Ο Φωκάς Ευαγγελινός ανεβάζει την «Αλεξάνδρεια» στο Παλλάς