MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Φόνισσα

Το ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από την Εύα Νάθενα, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να υποδύεται εντυπωσιακά την τραγική Φραγκογιαννού.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 97'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Σε ένα απομονωμένο και πάμφτωχο νησί της Ελλάδας του 1900, η χήρα Χαδούλα Φραγκογιαννού έχει μάθει να επιβιώνει χάρη στο ταλέντο που της κληροδότησε η μητέρα της: την απαλλαγή των αρρώστων και ταλαιπωρημένων από τα βάσανα τους.

@Marilena Anastasiadou

«Ήρθες κι εσύ στον κόσμο για να βασανιστείς»

Η μεγαλύτερη φετινή ελληνική κινηματογραφική παραγωγή είναι ένα έργο που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του.  Η «Φόνισσα» είναι φτιαγμένη με επαγγελματική επάρκεια αλλά κι ένα ολοφάνερο πάθος για την επίτευξη των υψηλών καλλιτεχνικών στόχων που έχουν θέσει οι δημιουργοί της. Ο φόβος της σύγκρισης με το έργο ορόσημο του σκιαθίτη συγγραφέα, δεν δείχνει να τρομάζει την έμπειρη ενδυματολόγο και σκηνογράφο (αλλά και άπειρη σκηνοθέτρια) Εύα Νάθενα, που πραγματοποιεί το (θετικό) ντεμπούτο της πίσω από την κάμερα. Η αφοσίωση της Νάθενα σε ένα προσωπικό όραμα, το οποίο στηρίζεται δυναμικά από την πλειονότητα των συνεργατών της, είναι σχεδόν συγκινητική.

Οι αρετές του φιλμ – με προεξάρχουσα την ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη που είναι μια συνταρακτική Φραγκογιαννού- είναι περισσότερες από τις αδυναμίες του (μια κάποια υπερβολή στην εικαστική προσέγγιση της έργου).

Το θέμα του δραματικά επίκαιρου φιλμ που έφυγε με 6 βραβεία από το φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης είναι η γυναικεία καταπίεση στην πατριαρχική κοινωνία και το διαγενεακό τραύμα. Τραύμα που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και διαιωνίζεται στους αιώνες. Ο ρόλος της προίκας ως νομοτελειακό εργαλείο για την υποβίβαση της Γυναίκας αλλά και τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας (ψυχολογικής, σωματικής, πνευματικής, ακόμη και από τις γυναίκες προς τις γυναίκες) δημιουργούν ένα εφιαλτικό κλίμα που ταιριάζει κυρίως σε ένα θρίλερ χαρακτήρων παρά σε ένα δράμα εποχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Η Φόνισσα” της Εύας Νάθενα: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα12.09.2018

Τα υψηλά στάνταρ παραγωγής ειδικά στον τομέα της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, η υποδειγματική σεναριακή προσέγγιση από την Κατερίνα Μπέη – που μαρτυρά την εξονυχιστική έρευνα κυρίως στο κομμάτι των αυθεντικών διαλόγων- και το ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο (η φτώχεια και η ανέχεια ορατές σε κάθε πλάνο) στο πολιτικό σχολιασμό της ιστορίας της Φραγκογιαννούς, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία μιας πολυεπίπεδης τραγωδίας που δίνει έμφαση κυρίως στην ψυχαναλυτική πλευρά της.

Η αβάσταχτη σκυτάλη που κρατά στα βουτηγμένα στο αίμα χέρια της η παιδοκτόνος, διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Τα απεχθή εγκλήματα της με θύματα μωρά αλλά και μικρά κορίτσια, πριν και πάνω από όλα έχουν ως στόχο εν τέλει την ίδια, όπως φαίνεται και στο άκρως συμβολικό φινάλε. Τα γυρίσματα του φιλμ πραγματοποιήθηκαν  στην Αθήνα, τη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την Σκιάθο, την πατρίδα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠρεμιέρες: H ώρα της «Φόνισσας»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Ελενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ημελλος

Διάρκεια: 97'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA