MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Βιογραφική

Ναπολέων

Η άνοδος και πτώση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, τον οποίο υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ, με άξια- αν όχι και καλύτερη του- συμπρωταγωνίστρια τη Βανέσα Κέρμπι στο ρόλο της Ιωσηφίνας.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η επεισοδιακή και πολυτάραχη ζωή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, μέσα από τα τιμημένα με δόξα πολεμικά πεδία όπου μεγαλούργησε αλλά και την εκρηκτική σχέση του με τη μόνη γυναίκα που αγάπησε, την Ιωσηφίνα.

Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν

Οι τρεις λέξεις που είπε λίγο πριν πεθάνει ο Ναπολέοντας – Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν- συμπυκνώνουν και το νόημα της ζωής του. Μιας ζωής που μέσα από το δίπτυχο της ανόδου και πτώσης, παρουσιάζεται σαν μια συρραφή από εμμονές (η κατάκτηση της Ευρώπης με κάθε κόστος), ανασφάλειες, εκκεντρικότητες αλλά και το πάθος του στρατηλάτη για την Ιωσηφίνα. Ουσιαστικά το φιλμ είναι μοιρασμένο ανάμεσα στο στρατιωτικό ταλέντο ενός σκληρού Βοναπάρτη του οποίου οι ικανότητες του στο πεδίο της μάχης δεν αμφισβητούνται – κορυφαίες σκηνές στο φιλμ οι μάχες σε Αούστερλιτς και Βατερλό- και στις χτυπητές αδυναμίες ενός ανθρώπου απέραντα συμπλεγματικού και στενόμυαλου.

Το πρώτο κομμάτι θαμπώνει το αμφιβληστροειδή με το σχεδιασμό του Σκοτ και την άψογη εκτέλεση του πολωνού διευθυντή φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι. Το δεύτερο μέρος που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον χρησιμεύει για να αποκρυπτογραφήσουμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από την βαριά στολή. Κάποια από αυτά είναι ήδη γνωστά (το κόμπλεξ λόγω του χαμηλού ύψους του, η ερωτική εμμονή με την Ιωσηφίνα) κάποια άλλα που αφορούν στη ρηχή προσωπικότητα του, την αδυναμία σωστής κρίσης, την ανασφάλεια του κλπ, ελέγχονται για την αληθοφάνεια τους.

Τις συμμεριζόμαστε όμως όλες αφενός μεν επειδή εμπιστευόμαστε τις ιστορικές γνώσεις του Σκοτ κι αφετέρου επειδή κατανοούμε την ανάγκη του να κάνει μια πειραγμένη βιογραφία που δεν έχει στόχο να καταλήξει αγιογραφία αλλά να αναζητήσει τα ψήγματα αλήθειας στις μικρές καθημερινές συνήθειες του Ναπολέοντα. Μερικές φορές ο Σκοτ ίσως να το παρακάνει με την κωμική αποδόμηση του ήρωα, γεγονός που προκαλεί ένα είδος βραχυκυκλώματος ακόμη και στην ερμηνεία του Φίνιξ που δεν ξέρει πάντα πώς να αποδώσει το ρόλο του: υπάρχουν σκηνές αψυχολόγητης δραματουργίας που θα ξενίσουν το θεατή όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ερμηνευτές.

Εκείνη όμως που ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στα σκηνοθετικά τρικ που άλλοτε τονίζουν κι άλλοτε προσπερνούν χωρίς δεύτερη ματιά τα κομβικά σημεία του σεναρίου του Ντέιβιντ Σκάρπα είναι η εξαιρετική για άλλη μια φορά Βανέσα Κέρμπι («Τα θραύσματα μιας γυναίκας»).

Πρόκειται για μια συναρπαστική Ιωσηφίνα που δείχνει σε κάθε σκηνή την αξία της. Από την πρώτη φορά που συναντά τον διστακτικό στρατηγό και τον ρωτάει στα ίσα γιατί την κοιτά τόσο επίμονα, μέχρι και το τραγικό της φινάλε. Σε μια άλλη προσωπική σκηνή ανάμεσα τους, η χειραφετημένη Ιωσηφίνα δεν κωλώνει να πει κατάμουτρα στον υπερφίαλο και μεγαλομανή Ναπολέοντα που της παραθέτει τα «ξακουστά κατορθώματα» του, να μην ξεγελιέται. Όπως του λέει χαρακτηριστικά «χωρίς εμένα δίπλα σου θα ήσουν ένα τίποτα»!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Napoleon
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Σενάριο: Ντέιβιντ Σκάρπα

Παίζουν: Γιοακίν Φίνιξ, Βανέσα Κέρμπι, Ταχάρ Ραχίμ, Ρούπερτ Έβερετ

Διάρκεια: 158'
Χώρα: Ην. Βασίλειο, Η.Π.Α
Έτος: 2023

Rating: 2.5
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA