MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Attenberg
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Christy
Cinema Made in Italy
Darkman
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Exit 8
Grand Prix: Ο γύρος της Ευρώπης (μεταγλωττισμένη)
Harvest
In Search of an Audience
Jujutsu Kaisen: Εκτέλεση
Mauthausen
Noi
Nouvelle Vague
Sisu 2: Ο δρόμος της εκδίκησης
Wicked: Μέρος δεύτερο
Έκλειψη
Ένα απλό ατύχημα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Ανεμώνη
Αντίπαλοι για καλό
Αποστροφή
Αυτή η νύχτα μένει
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Γεια σου Φρίντα (μεταγλωττισμένη)
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Η Γιούκου και το λουλούδι των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
Η αγάπη που απομένει
Η γεύση του κερασιού
Η κάθοδος των εννέα
Η συμμορία των μάγων 3
Η τελετουργία
Ιωάννης ο βίαιος
Καμία άλλη επιλογή
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κουραμπιέδες από χιόνι
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Κυνηγός: Επικίνδυνη ζώνη
Κύριλλος και Μεθόδιος – Οι φωτιστές των Σλάβων
Ληστεία στην Αθήνα
Λο
Λόλα
Μέρες οργής
Μαργαρίτες
Μαρτυρίες
Με λένε Στέλιο
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπάυρον: Η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Ο Δολοφόνος της Λεωφόρου
Ο άτρωτος
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι 12 ένορκοι
Ονειρα
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ραν
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το αγαπημένο μου γλυκό
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το προξενιό της Άννας
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Τύχη βουνό
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Δράμας
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Βιογραφική

Ναπολέων

Η άνοδος και πτώση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, τον οποίο υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ, με άξια- αν όχι και καλύτερη του- συμπρωταγωνίστρια τη Βανέσα Κέρμπι στο ρόλο της Ιωσηφίνας.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η επεισοδιακή και πολυτάραχη ζωή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, μέσα από τα τιμημένα με δόξα πολεμικά πεδία όπου μεγαλούργησε αλλά και την εκρηκτική σχέση του με τη μόνη γυναίκα που αγάπησε, την Ιωσηφίνα.

Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν

Οι τρεις λέξεις που είπε λίγο πριν πεθάνει ο Ναπολέοντας – Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν- συμπυκνώνουν και το νόημα της ζωής του. Μιας ζωής που μέσα από το δίπτυχο της ανόδου και πτώσης, παρουσιάζεται σαν μια συρραφή από εμμονές (η κατάκτηση της Ευρώπης με κάθε κόστος), ανασφάλειες, εκκεντρικότητες αλλά και το πάθος του στρατηλάτη για την Ιωσηφίνα. Ουσιαστικά το φιλμ είναι μοιρασμένο ανάμεσα στο στρατιωτικό ταλέντο ενός σκληρού Βοναπάρτη του οποίου οι ικανότητες του στο πεδίο της μάχης δεν αμφισβητούνται – κορυφαίες σκηνές στο φιλμ οι μάχες σε Αούστερλιτς και Βατερλό- και στις χτυπητές αδυναμίες ενός ανθρώπου απέραντα συμπλεγματικού και στενόμυαλου.

Το πρώτο κομμάτι θαμπώνει το αμφιβληστροειδή με το σχεδιασμό του Σκοτ και την άψογη εκτέλεση του πολωνού διευθυντή φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι. Το δεύτερο μέρος που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον χρησιμεύει για να αποκρυπτογραφήσουμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από την βαριά στολή. Κάποια από αυτά είναι ήδη γνωστά (το κόμπλεξ λόγω του χαμηλού ύψους του, η ερωτική εμμονή με την Ιωσηφίνα) κάποια άλλα που αφορούν στη ρηχή προσωπικότητα του, την αδυναμία σωστής κρίσης, την ανασφάλεια του κλπ, ελέγχονται για την αληθοφάνεια τους.

Τις συμμεριζόμαστε όμως όλες αφενός μεν επειδή εμπιστευόμαστε τις ιστορικές γνώσεις του Σκοτ κι αφετέρου επειδή κατανοούμε την ανάγκη του να κάνει μια πειραγμένη βιογραφία που δεν έχει στόχο να καταλήξει αγιογραφία αλλά να αναζητήσει τα ψήγματα αλήθειας στις μικρές καθημερινές συνήθειες του Ναπολέοντα. Μερικές φορές ο Σκοτ ίσως να το παρακάνει με την κωμική αποδόμηση του ήρωα, γεγονός που προκαλεί ένα είδος βραχυκυκλώματος ακόμη και στην ερμηνεία του Φίνιξ που δεν ξέρει πάντα πώς να αποδώσει το ρόλο του: υπάρχουν σκηνές αψυχολόγητης δραματουργίας που θα ξενίσουν το θεατή όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ερμηνευτές.

Εκείνη όμως που ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στα σκηνοθετικά τρικ που άλλοτε τονίζουν κι άλλοτε προσπερνούν χωρίς δεύτερη ματιά τα κομβικά σημεία του σεναρίου του Ντέιβιντ Σκάρπα είναι η εξαιρετική για άλλη μια φορά Βανέσα Κέρμπι («Τα θραύσματα μιας γυναίκας»).

Πρόκειται για μια συναρπαστική Ιωσηφίνα που δείχνει σε κάθε σκηνή την αξία της. Από την πρώτη φορά που συναντά τον διστακτικό στρατηγό και τον ρωτάει στα ίσα γιατί την κοιτά τόσο επίμονα, μέχρι και το τραγικό της φινάλε. Σε μια άλλη προσωπική σκηνή ανάμεσα τους, η χειραφετημένη Ιωσηφίνα δεν κωλώνει να πει κατάμουτρα στον υπερφίαλο και μεγαλομανή Ναπολέοντα που της παραθέτει τα «ξακουστά κατορθώματα» του, να μην ξεγελιέται. Όπως του λέει χαρακτηριστικά «χωρίς εμένα δίπλα σου θα ήσουν ένα τίποτα»!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Napoleon
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Σενάριο: Ντέιβιντ Σκάρπα

Παίζουν: Γιοακίν Φίνιξ, Βανέσα Κέρμπι, Ταχάρ Ραχίμ, Ρούπερτ Έβερετ

Διάρκεια: 158'
Χώρα: Ην. Βασίλειο, Η.Π.Α
Έτος: 2023

Rating: 2.5
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA