MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

May December

Η νέα ταινία του Τοντ Χέινς διαθέτει δύο σταρ (Τζούλιαν Μουρ, Νάταλι Πόρτμαν) στους κεντρικούς ρόλους και ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα στις φετινές Κάνες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ένα σκάνδαλο που είχε σοκάρει πριν από 24 χρόνια την αμερικανική κοινωνία εξαιτίας της ιδιάζουσας συνθήκης στη διαφορά ηλικία των δύο εραστών (μια παντρεμένη 36χρονη τα έφτιαξε με έναν 13χρονο) ξαναζωντανεύει λόγω της απόφασης μιας κινηματογραφικής παραγωγής να μεταφέρει την ιστορία στην οθόνη. Το ρόλο της γυναίκας αναλαμβάνει να υποδυθεί μια διάσημη σταρ, η οποία ζητά από το ζευγάρι την άδεια του, για να το γνωρίσει καλύτερα και να αποδώσει με «ειλικρίνεια» τον χαρακτήρα της ηρωίδας.

Όταν η τέχνη αντιγράφει τη ζωή

Το ψυχόδραμα που υπογράφει με σκόπιμη συμβατικότητα ο Τοντ Χέινς αποσκοπεί στο να αναδείξει όχι τόσο τις γκρίζες ζώνες μιας παράδοξης ερωτικής ιστορίας, όσο στο να συμπεριλάβει στα δομικά στοιχεία της εν λόγω σχέσης, τα χαρακτηριστικά ενός υποκριτικού μικρόκοσμου που ζει και αναπνέει με βάση την ειδυλλιακή εικόνα μιας κοινότητας που μοιάζει να μην έχει ψεγάδια.

Πίσω όμως από την βιτρίνα καθωσπρεπισμού και τη συμπεριφορά ανεκτικότητας, κρύβονται τα αληθινά ένστικτα και οι μύχιες σκέψεις ανθρώπων απορροφημένων στο εγωκεντρικό τους σύμπαν. Και δεν λείπουν φυσικά, τα περιοδικά ξεσπάσματα που αποδεικνύουν την σήψη του ανωτέρω «παραδείσου». Σαν το επεισόδιο του αηδιαστικού ταχυδρομικού πακέτου με τα περιττώματα που λαμβάνει το ζευγάρι στο ξεκίνημα του φιλμ.

Σε τούτη τη σκηνή, το ανεπιθύμητο «δώρο» αντιμετωπίζεται μεθοδικά και χωρίς εξάρσεις (όπως φαίνεται κι από την στάση τη ψύχραιμης Γκρέισι και του υποστηρικτικού Τζόι) από το ζευγάρι, που σε ελάχιστα δευτερόλεπτα διαγράφει αποτελεσματικά τούτη την εκτός προγράμματος ανορθογραφία, μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Ελίζαμπεθ. Όλη η ταινία κυλάει με την αποχαυνωτική συνήθεια που ορίζει τον αφηγηματικό ρυθμό στις τηλεοπτικές σαπουνόπερες, χωρίς ακραία ξεσπάσματα που θα χαλάσουν την βόλεψη του θεατή.

Ο παμπόνηρος Χέινς ξέρει καλά τι κάνει βάζοντας θύτες και θύματα στο ίδιο μπλέντερ και αφήνει την σκληρή σταρ της θαυμάσιας Νάταλι Πόρτμαν να πατήσει το κουμπί για να αρχίσει η ανθρωποφαγία, σε ένα ιδιοφυές σχόλιο για το ρόλο της σόου μπιζ. Το θέαμα που παρουσιάζεται σε τούτη την άβολη συνύπαρξη αλήθεια- πραγματικότητας είναι  εξόχως ενοχλητικό και ύπουλο, ενώ μια υποδόρια ειρωνεία συνοδεύει τις συναντήσεις των ηρώων. Κάπως έτσι ο Χέινς προσδίδει στη δραματουργία του, μια διάσταση από τη μπεργκμανική «Περσόνα» στην οποία οι Μουρ και Πόρτμαν δίνουν κυριολεκτικά ρεσιτάλ ερμηνείας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς
Σενάριο: Σάμι Μπερτς

Παίζουν: Τζούλιαν Μουρ, Νάταλι Πόρτμαν

Διάρκεια: 113'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: The Film Group
Περισσότερα από CINEMA