MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

May December

Η νέα ταινία του Τοντ Χέινς διαθέτει δύο σταρ (Τζούλιαν Μουρ, Νάταλι Πόρτμαν) στους κεντρικούς ρόλους και ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα στις φετινές Κάνες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ένα σκάνδαλο που είχε σοκάρει πριν από 24 χρόνια την αμερικανική κοινωνία εξαιτίας της ιδιάζουσας συνθήκης στη διαφορά ηλικία των δύο εραστών (μια παντρεμένη 36χρονη τα έφτιαξε με έναν 13χρονο) ξαναζωντανεύει λόγω της απόφασης μιας κινηματογραφικής παραγωγής να μεταφέρει την ιστορία στην οθόνη. Το ρόλο της γυναίκας αναλαμβάνει να υποδυθεί μια διάσημη σταρ, η οποία ζητά από το ζευγάρι την άδεια του, για να το γνωρίσει καλύτερα και να αποδώσει με «ειλικρίνεια» τον χαρακτήρα της ηρωίδας.

Όταν η τέχνη αντιγράφει τη ζωή

Το ψυχόδραμα που υπογράφει με σκόπιμη συμβατικότητα ο Τοντ Χέινς αποσκοπεί στο να αναδείξει όχι τόσο τις γκρίζες ζώνες μιας παράδοξης ερωτικής ιστορίας, όσο στο να συμπεριλάβει στα δομικά στοιχεία της εν λόγω σχέσης, τα χαρακτηριστικά ενός υποκριτικού μικρόκοσμου που ζει και αναπνέει με βάση την ειδυλλιακή εικόνα μιας κοινότητας που μοιάζει να μην έχει ψεγάδια.

Πίσω όμως από την βιτρίνα καθωσπρεπισμού και τη συμπεριφορά ανεκτικότητας, κρύβονται τα αληθινά ένστικτα και οι μύχιες σκέψεις ανθρώπων απορροφημένων στο εγωκεντρικό τους σύμπαν. Και δεν λείπουν φυσικά, τα περιοδικά ξεσπάσματα που αποδεικνύουν την σήψη του ανωτέρω «παραδείσου». Σαν το επεισόδιο του αηδιαστικού ταχυδρομικού πακέτου με τα περιττώματα που λαμβάνει το ζευγάρι στο ξεκίνημα του φιλμ.

Σε τούτη τη σκηνή, το ανεπιθύμητο «δώρο» αντιμετωπίζεται μεθοδικά και χωρίς εξάρσεις (όπως φαίνεται κι από την στάση τη ψύχραιμης Γκρέισι και του υποστηρικτικού Τζόι) από το ζευγάρι, που σε ελάχιστα δευτερόλεπτα διαγράφει αποτελεσματικά τούτη την εκτός προγράμματος ανορθογραφία, μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Ελίζαμπεθ. Όλη η ταινία κυλάει με την αποχαυνωτική συνήθεια που ορίζει τον αφηγηματικό ρυθμό στις τηλεοπτικές σαπουνόπερες, χωρίς ακραία ξεσπάσματα που θα χαλάσουν την βόλεψη του θεατή.

Ο παμπόνηρος Χέινς ξέρει καλά τι κάνει βάζοντας θύτες και θύματα στο ίδιο μπλέντερ και αφήνει την σκληρή σταρ της θαυμάσιας Νάταλι Πόρτμαν να πατήσει το κουμπί για να αρχίσει η ανθρωποφαγία, σε ένα ιδιοφυές σχόλιο για το ρόλο της σόου μπιζ. Το θέαμα που παρουσιάζεται σε τούτη την άβολη συνύπαρξη αλήθεια- πραγματικότητας είναι  εξόχως ενοχλητικό και ύπουλο, ενώ μια υποδόρια ειρωνεία συνοδεύει τις συναντήσεις των ηρώων. Κάπως έτσι ο Χέινς προσδίδει στη δραματουργία του, μια διάσταση από τη μπεργκμανική «Περσόνα» στην οποία οι Μουρ και Πόρτμαν δίνουν κυριολεκτικά ρεσιτάλ ερμηνείας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς
Σενάριο: Σάμι Μπερτς

Παίζουν: Τζούλιαν Μουρ, Νάταλι Πόρτμαν

Διάρκεια: 113'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: The Film Group
Περισσότερα από CINEMA