MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Όλγα Μαλέα: «Οι γυναίκες σκηνοθέτριες ακούγονται λιγότερο από τους άντρες» (vid)

«Πιστεύω στις γυναίκες και τον φεμινισμό», είπε η Όλγα Μαλέα, μιλώντας στο “Στούντιο 4” για τη θέση των γυναικών στον κινηματογράφο.

Monopoli Team

Καλεσμένη στην εκπομπή “Στούντιο 4” της ΕΡΤ βρέθηκε χθες (13/11) η Όλγα Μαλέα, για να μιλήσει μεταξύ άλλων, για την σκηνοθεσία, τη θέση των γυναικών στον χώρο του κινηματογράφου, αλλά και το WIFTGR, τον οργανισμό που στηρίζει τις γυναίκες στον κινηματογράφο και την τηλεόραση και στην Ελλάδα μετρά πάνω από 300 μέλη.

“Ως σκηνοθέτρια δεν έχω νιώσει περιθωριοποίηση ούτε απομόνωση, γιατί η πρώτη μου ταινία “Ο Οργασμός της Αγελάδας” έκανε τρελή επιτυχία, έκοψε 180 χιλιάδες εισιτήρια” ξεκαθάρισε για την δική της πορεία στον κινηματογράφο. “Ο τίτλος ήταν πιασάρικος, αλλά υπήρχε και το σωστό μάρκετινγκ, έβαζαν αφίσες στις στάσεις των λεωφορείων αυτό δεν είχε ξαναγίνει, πίστεψαν σε αυτό, έδωσαν λεφτά. Αν το προϊόν μπορεί, θα κάνει επιτυχία. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά άνοιξε ο δρόμος για πολλές ελληνικές ταινίες που έκοψαν πολλά εισιτήρια” είπε για τον αντίκτυπο της ταινίας, που όπως ανέφερε της άλλαξε τη ζωή.

“Σήμερα, μόλις το 4% των σκηνοθετών είναι γυναίκες, ιδίως στο Χόλιγουντ” ανέφερε. “Όπου είναι πολλά τα χρήματα, μπαίνουν πιο δύσκολα οι γυναίκες. Το Χόλιγουντ πριν τη δεκαετία του ’20 και του ’30 ήταν μόνο γυναίκες, γιατί οι άνδρες δεν είχαν καταλάβει ότι υπάρχουν λεφτά”.

Η σκηνοθέτρια μίλησε και για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, μετά το MeToo και τα υπόλοιπα βήματα που έχουν κάνει οι γυναίκες: “Έχει αλλάξει, σίγουρα, η νοοτροπία. Πιστεύω ότι και τα δύο φύλα έχουμε κερδίσει. Και στους άντρες επιτρέπεται πλέον να φροντίζουν τα παιδιά τους –  βλέπω νεαρά ζευγάρια και βλέπω μπαμπάδες να φροντίζουν τα παιδιά τους και τις μαμάδες πλέον να μην γαντζώνονται πάνω στα παιδιά, επειδή δεν έχουμε τίποτα άλλο να κάνουμε. Αλλά δεν έχουμε φτάσει στην Ελλάδα στο 50-50, είμαστε κάπου στο 30%, και ακόμα παλεύουμε για αυτό”.

“Πιστεύω στις γυναίκες και στις φεμινίστριες και εδώ είναι το νόημα του WIFT το οποίο σίγουρα έχει φεμινιστικούς στόχους ή να μνημονεύονται. Ο Κεκάτος για παράδειγμα είναι ένας πολύ καλός σκηνοθέτης, όμως και η Εύη Καλογεροπούλου, που έκανε κι αυτή επιτυχία, αλλά δεν ακούγεται. Το ίδιο η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, η Αθηνά Τσαγγάρη. Η Αντουανέττα Αγγελίδη, που ήταν πρωτοπόρος στη δεκαετία του ’70. Είναι λοιπόν σημαντικό και οι γυναίκες σκηνοθέτριες να μπαίνουν στον κανόνα”.

“Οι γυναίκες σκηνοθέτριες ακούγονται λιγότερο από τους άντρες. Κάνουν πράγματα, αλλά μετά κάπου ξεχνιούνται” πρόσθεσε.

Σε λίγες ημέρες, το WIFT GR – Women in Film and Television Greece (Γυναίκες στον Κινηματογράφο και στην Τηλεόραση – Ελλάδα) παρουσιάζει την ετήσια κινηματογραφική γιορτή του, το 7ο Φεστιβάλ WIFT GR 50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο, το όποιο θα πραγματοποιηθεί στις 23-26 Νοεμβρίου 2023 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με θεματική «Γυναίκες Χωρίς Σύνορα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑRomaland: Οι Ρομά απευθύνονται σ’ εκείνους που δεν ακούν12.09.2018

Περισσότερα από ShowBiz
VIMA_WEB3b