MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
28
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κωμωδία

Ο Μισάνθρωπος, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Θέατρο Θησείον

Η αριστουργηματική κωμωδία του Μολιέρου, «Ο Μισάνθρωπος», παρουσιάζεται στο Θησείον – Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη.

| Φωτογραφίες: Μαρία Γοζαδίνου
Monopoli Team

Πικρόχολος, εκκεντρικός, πεσιμιστής, εχθρός της κοινωνίας, πρόσωπο που δεν εντάσσεται στα γνωστά μολιερικά κωμικά πρότυπα,- πολλά έχουν γραφτεί για τον «Μισάνθρωπο» πρωταγωνιστή της ομώνυμης κωμωδίας του Μολιέρου, η οποία παρουσιάζεται, από τις 23 Νοεμβρίου 2022, στο Θησείον – Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη.

Ο Μισάνθρωπος, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Θέατρο Θησείον

«Ο Μισάνθρωπος»: Λίγα λόγια για το έργο

Ο Αλσέστ όμως, πριν και πέρα απ’όλα αυτά είναι ένας πολύ ερωτευμένος άνθρωπος.

Η δράση του «Μισάνθρωπου», (έργου γραμμένου το 1666), δομείται πάνω σε δύο άξονες: αφενός την προσπάθεια του πρωταγωνιστή να μείνει μόνος με το αντικείμενο του πόθου του (και πόθου πολλών άλλων), τη Σελιμέν, για να της αποσπάσει “ομολογία” πίστης και αποκλειστικότητας, και αφετέρου την εξέλιξη μιας δίκης, που εκτυλίσσεται εκτός σκηνής, και στην οποία ο Αλσέστ είναι κατηγορούμενος. Μέχρι το τέλος του έργου, η ήττα του και στις δύο υποθέσεις, θα είναι συντριπτική.

Μέχρι ο Αλσέστ να φτάσει στην συντριβή, εμείς γινόμαστε μάρτυρες της κοινωνικής συναναστροφής στην αυλή της κοσμικής χήρας Σελιμέν του βρίσκεται στις παρυφές της Αυλής του Βασιλιά. Μιας συναναστροφής που αποκαλύπτει, με τους πιο αστείους τρόπους, την έννοια της κοινωνικής δυσαρμονίας: τον ανταγωνισμό, την κεκαλυμμένη εχθρότητα, την επιτήδευση και την υποκρισία. Τα περισσότερα πρόσωπα του έργου, (του Αλσέστ συμπεριλαμβανομένου) υπάρχουν δικάζοντας τους γύρω τους. Συνδέονται με τους ανθρώπους στη βάση της κοινής παραδοχής ότι “κάποιοι άλλοι”(τους οποίους συχνά συναναστρέφονται), είναι ανήθικοι ή ανόητοι- εν τέλει γελοίοι. Ο Μολιέρος μας ζητάει να γελάσουμε εις βάρος όλων των ηρώων του- ακόμη και των “σοβαρών”. Όπως και στη ζωή εξάλλου, η σοβαρότητα δεν αποκλείει τη γελοιότητα.

«Δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο σημείο ν’ αγαπάμε τους εχθρούς μας», παραδέχεται ο Φρόυντ, ενώ ο Γκορ Βιντάλ συμπληρώνει πως δεν είμαστε απολύτως αθώοι ούτε απέναντι στους φίλους μας. Μήπως λοιπόν το έργο θα έπρεπε να λέγεται “Οι Μισάνθρωποι”; Ας το παραδεχτούμε: το να γελάμε εις βάρος του “άλλου”, ενεργοποιώντας μια στιγμιαία αναισθησία της ψυχής – ιδιότητα που όλοι διαθέτουμε, είναι μεγάλη ευχαρίστηση.

Η έννοια της ευχαρίστησης φαίνεται να είναι κεντρική στο έργο. Ευχαρίστηση που απαρνιόμαστε (σαν τον Αλσέστ) ή αναζητάμε (σαν την Σελιμέν), που δεν είναι ποτέ αρκετή, ευχαρίστηση μέσω του λόγου, της αντιδικίας, της χλεύης, του κουτσομπολιού, της ερωτοτροπίας (γιατί πραγματική, σωματική ηδονή δεν συναντάμε πουθενά στο έργο).

Τα γλωσσικά επίπεδα του έργου αποκαλύπτουν με μοναδικό τρόπο τα πρόσωπα και τις σχέσεις, και η μετάφραση δικαιώνει πλήρως την παράδοξη συνύπαρξη: το υψηλό δίπλα – δίπλα με το ποταπό, το λόγιο μαζί με το λαϊκό, το ευγενές παρέα με το αγοραίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο Τέχνης: Γιορτάζει 80 χρόνια παρουσίας με ένα πλούσιο πρόγραμμα και στόχο το βιώσιμο θέατρο12.09.2018

Όταν κάποιος δουλεύει πάνω σε κλασικά έργα, δουλεύει και πάνω στη συλλογική μνήμη. Ζώντας σε μια χώρα που αγαπάει τις Αυλές αλλά και τα Δικαστήρια, για την κατανόηση και πλαισίωση του έργου ίσως δεν χρειάζεται κανείς ν’ ανατρέξει στην (άγνωστη για μας)  Γαλλία της εποχής του Λουδοβίκου. Η Ελλάδα της δεκαετίας του ’80  και κυρίως του ’90, των Ειδικών Δικαστηρίων, της ιδιωτικής τηλεόρασης και του Μεγάρου Μουσικής, αλλά και του περίφημου Εκσυγχρονισμού που ακολούθησε, δημιουργεί έναν ωραίο (και αστείο) χώρο για να στηθεί το έργο της παράστασης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Μολιέρος
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη

Σκηνικά: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Μουσική: Πέτρος Μάλαμας
Φωτισμοί: Μαρία Γοζαδίνου

Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Μαρία Γεωργιάδου, Πάολα Καλλιγά, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Κώστας Κορωναίος, Κώστας Κουτσολέλος, Μαρία Μαγκανάρη

Τιμές Εισιτηρίων: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ανέργων, ΑΜΕΑ)
Διάρκεια Παραστάσεων: 23 Νοεμβρίου 2022 - 8 Ιανουαρίου 2023
Πληροφορίες: Προπώληση: viva.gr
Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
Βοηθός Σκηνοθετη: Άννα Καραμανίδου
Link Εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/o-misanthropos/
Πληροφορίες Χώρου: Θησείον - ένα Θέατρο για τις τέχνες, Τουρναβίτου 7, Θησείο. Τηλ: 21 0325 5444
Φωτογραφίες: Μαρία Γοζαδίνου
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Misery, του Στίβεν Κινγκ στο Θέατρο Άνεσις
ΘΕΑΤΡΟ
Vaginahood: Μια παράσταση για τους τόπους της γυναικείας εμπειρίας στο Doors Live Art
ΘΕΑΤΡΟ
Endgame – 4 ημέρες και 7 λεπτά: Μια παράσταση βασισμένη σε κείμενα της Γλυκερίας Μπασδέκη στον Μικρό Κεραμεικό
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τύραννος και η κόρη: Μια ιλαροτραγωδία του Χριστόφορου Χριστοφή για τον Στάλιν στο Μέγαρο
ΘΕΑΤΡΟ
Μνήμες Γυναικών: Ο μονόλογος με τη Χριστίνα Τασκασαπίδου στη Σκηνή Μπέκετ
ΘΕΑΤΡΟ
Match, από την ομάδα B.p.m. theater group στο Θέατρο Χώρος
ΘΕΑΤΡΟ
Η πιο δυνατή: Το μονόπρακτο του Στρίντμπεργκτ στο Μπάγκειον
ΘΕΑΤΡΟ
Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα στο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
ΘΕΑΤΡΟ
Wolves/Αυτό το Παιδί στο ΠΛΥΦΑ
ΘΕΑΤΡΟ
Πες της, του Χρήστου Οικονόμου σε σκηνοθεσία Αλέξη Βιδαλάκη στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Μάθε με να φεύγω, του Άκη Δήμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Ο μαγεμένος βοσκός, του Σπυρίδωνος Περεσιάδη στο bijoux de kant HOOD art space