MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
25
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΝΕΑ

    Από Facebook σε Μeta: Τι σημαίνει το νέο όνομα που επέλεξε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ;

    Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του δεν θα ονομάζεται πια Facebook, αλλά Meta, παρουσιάζοντας παράλληλα και το αντίστοιχο logo. Τι σημαίνει όμως το Meta και το Metaverse;

    Monopoli Team

    Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου, ότι η εταιρεία του δεν θα ονομάζεται πια Facebook, αλλά Meta, παρουσιάζοντας παράλληλα και το αντίστοιχο logo.

    Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δε θα δούμε το όνομα Facebook ποτέ ξανά. Η social media εφαρμογή/πλατφόρμα θα κρατήσει το όνομά της, αυτό που αλλάζει είναι μόνο το όνομα της εταιρείας, ώστε «οι εφαρμογές και οι τεχνολογίες της εταιρείας να βρίσκονται κάτω από το ίδιο brand» σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.,

    Εξάλλου, από την ίδρυση του Facebook to 2004, η εταιρεία του Ζάκερμπεργκ έχει αγοράσει εφαρμογές social media, όπως το Instagram και το WhatsApp, ενώ έχει επενδύσει σε τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό πορτοφόλι Novi, μία συσκευή βιντεοκλήσης ονόματι Portal, αλλά και το σύστημα Εικονικής Πραγματικότητας (VR), Oculus.

    Μεγάλο μέρος της ιδέας του νέου αυτού ονόματος είναι να δοθεί έμφαση στις προσπάθειες του Meta να φέρει το «Metaverse» στη ζωή.

    Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

    Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mark Zuckerberg (@zuck)

    Τι είναι όμως το Meta και το Metaverse;

    Όπως γνωρίζουμε από την ελληνική γλώσσα, το «μετα» είναι ένα πρόθημα, μία λέξη που βάζουμε πριν από μία άλλη, που σημαίνει μετά ή πέρα από κάτι, το οποίο λειτουργεί σε ένα υψηλότερο επίπεδο ή το αλλάζει. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η λέξη μεταμόρφωση (η αλλαγή της μορφής) και η μετα-γλωσσα (η γλώσσα που περιγράφει μια άλλη γλώσσα).

    To Metaverse λοιπόν είναι ένα «μετα-σύμπαν», σύμφωνα με τον Ζάκερμπεργκ είναι ένας εικονικός κόσμος, στον οποίο μπορείς να συνδεθείς και -θεωρητικά- να κάνεις σχεδόν τα πάντα εκεί.

    Ταινίες όπως το Matrix και το Tron έχουν εξερευνήσει αυτή την ιδέα, η οποία βέβαια απεικονίζεται συνήθως σαν ένα διεφθαρμένο σύστημα, στο οποίο στρέφονται οι άνθρωποι που ζουν σε δυστοπικές κοινωνίες. Προφανώς, όμως, αυτή είναι μόνο η δραματοποιημένη πλευρά της έννοιας για χάρη του κινηματογράφου, και όχι αυτό που οραματίζεται ο ιδρυτής του Facebook.

    Για τον Ζάκερμπεργκ, το Metaverse θα είναι ένα μέρος, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται, να δημιουργούν περιεχόμενο σε ένα πλαίσιο που ελπίζει πως θα προσελκύσει δισεκατομμύρια χρήστες μέσα στις επόμενες δεκαετίες.

    Βέβαια, πολλοί είναι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η αλλαγή του brandname του Facebook δεν έγινε μόνο για να εξηγεί καλύτερα τα μελλοντικά εγχειρήματα του ιδρυτής της, αλλά και για να στρέψει μακριά τα βλέμματα από μερικές πρόσφατες αμφιλεγόμενες αποκαλύψεις. Σύμφωνα με τα Facebook Papers, έγγραφα που φαίνεται να δόθηκαν στη δημοσιότητα από έναν πρώην εργαζόμενο της εταιρείας, το Facebook γνώριζε και αγνοούσε ή απέκρυπτε σημαντικές προειδοποιήσεις για τον αρνητικό και πολλές φορές επιβλαβή αντίκτυπο των αλγόριθμων της πλατφόρμας -μια αρκετά σοβαρή κατηγορία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕικονική πραγματικότητα: Θα μπορούσε πραγματικά να σώσει τον πλανήτη;12.09.2018

    Περισσότερα από Επίκαιρα
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ