MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Ποιες ευρωπαϊκές πόλεις έφτιαξαν ποδηλατόδρομους εν μέσω πανδημίας;

Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει ή υλοποιήσει έκτακτες υποδομές για το ποδήλατο λόγω πανδημίας. Ποιες είναι αυτές;

Ποδήλατο στην πανδημία
Monopoli Team

Από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού, πολλές είναι οι ευρωπαϊκές πόλεις που ανακοίνωσαν έκτακτες υποδομές για το ποδήλατο. Συγκεκριμένα, από τις 94 μεγαλύτερες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου, οι 37 έχουν ήδη υλοποιήσει είτε πρόκειται να υλοποιήσουν ποδηλατόδρομους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, συνολικά έχουν ανακοινωθεί 2.323,47 χλμ νέων υποδομών σε όλη την Ευρώπη και έχουν ήδη υλοποιηθεί σχεδόν τα μισά (1.115,44χλμ).

Εκτός από τους ποδηλατόδρομους έχουν επίσης ανακοινωθεί επιπλέον μέτρα για περιοχές χωρίς αυτοκίνητο, περιοχές με μειωμένα όρια ταχύτητας, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και άλλα.

Πόλεις της ΕΕ που πήραν μέτρα για το ποδήλατο, πηγή: ECF Dashboard

Πόλεις της ΕΕ που πήραν μέτρα για το ποδήλατο, πηγή: ECF Dashboard

Ειδικά από τον Απρίλιο έως και σήμερα (Νοέμβριος 2020) – σύμφωνα με πληροφορίες από τη βάση δεδομένων της ECF – οι παρακάτω πόλεις έχουν λάβει τα εξής μέτρα:

  • η Γρανάδα έχει δημιουργήσει 60 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με όριο τα 30χλμ/ω,
  • το Λουξεμβούργο έχει περιορίσει το αυτοκίνητο σε δρόμους συνολικά 55,68χλμ
  • οι Βρυξέλλες έχουν υλοποιήσει 24,9χλμ νέων υποδομών για ποδήλατο, 23,4 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και 5,15χλμ δρόμων με περιορισμούς εισόδου για το αυτοκίνητο
  • η Σμύρνη έχει υλοποιήσει 26,5χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο, 14χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας
  • η Λυόν έχει υλοποιήσει 14 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 24,62χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟδηγός επιβίωσης για το ποδήλατο στην πόλη: Το φρενάρισμα12.09.2018
  • το Παρίσι  έχει υλοποιήσει 29,23 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 4,31χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • η Βαρκελώνη έχει υλοποιήσει 21 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 12 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • το Λονδίνο έχει υλοποιήσει 25χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο
  • η Αβινιόν έχει υλοποιήσει 17,49 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 6,54χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • το Βερολίνο έχει υλοποιήσει 24 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο
  • το Δουβλίνο έχει υλοποιήσει 7,35 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 7χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και 2 χλμ δρόμων με επέκταση πεζοδρομίων,
  • η Κρετέιγ έχει υλοποιήσει 15,47 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο,
  • η Βουδαπέστη έχει υλοποιήσει 9,9 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 3,63 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • η Λωζάνη έχει υλοποιήσει 7,5 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 6 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • η Λισαβόνα έχει υλοποιήσει 12 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο,
  • το Evry Courcourones έχει υλοποιήσει 13,11 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο,
  • το Μον-Πελιέ έχει υλοποιήσει 9,87 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο,
  • η Λιλ έχει υλοποιήσει 9,23 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 2,22 δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,
  • το Αρας έχει υλοποιήσει 9,17 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 1,53 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟδηγός επιβίωσης για το ποδήλατο την πόλη: Τα αυτονόητα12.09.2018

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα οι δήμοι Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Αγ. Δημητρίου είναι οι πλέον γνωστοί που έχουν ανακοινώσει και υλοποιήσει μέτρα, ενώ ακολουθούν και οι δήμοι Χανίων, Ηρακλείου, Αμαλιάδας που έχουν ανακοινώσει σχετικές παρεμβάσεις.

Πηγή: Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ

Περισσότερα από Τι Νέα;
VIMA_WEB3b