MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
16
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
American Psycho
Angel’s Egg
Athens Palestine Film Festival
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Christy
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Exit 8
Good Boy
Grand Prix: Ο γύρος της Ευρώπης (μεταγλωττισμένη)
Harvest
Judex
Jujutsu Kaisen: Εκτέλεση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
One in a Mill10n
Sisu
The best of Μαξ Λίντερ
j-hope Tour: Hope on the Stage – The Movie
Ένα απλό ατύχημα
Ανεμώνη
Αντίπαλοι για καλό
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Ζωηροί φίλοι
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η μάχη της Αθήνας
Η τελετουργία
Καμία άλλη επιλογή
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Κυνηγός: Επικίνδυνη ζώνη
Λο
Μέρες οργής
Μίκης Θεοδωράκης – Ο συνθέτης των ποιητών και των οραμάτων 1950-σήμερα
Μαθήματα πιάνου
Μανόλια
Ματαντόρ
Με λένε Στέλιο
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά για τα μικρά 1
Μικρά για τα μικρά 2
Νέα Σελήνη
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυρεμβέργη
Ο άτρωτος
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι κλώνοι του Μπρους Λι
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Πιο δυνατός απ’τον διάβολο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ραν
Στην κόψη του κύματος
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια (μεταγλωττισμένο)
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ
Το 47
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Δράσης

Tenet

Η πιο αναμενόμενη ταινία της εποχής επιτέλους βγαίνει στις αίθουσες και οι φανατικοί του Κρίστοφερ Νόλαν ανοίγουν σαμπάνιες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 150'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ένας πράκτορας της CIA αναλαμβάνει μια ριψοκίνδυνη αποστολή από την έκβαση της οποίας θα εξαρτηθεί αν η ανθρωπότητα θα συνεχίσει να υφίσταται. Η λέξη κλειδί «Tenet» σχετίζεται με τον φόβο μιας πυρηνικής καταστροφής που θα προκληθεί από μια τεχνολογία η οποία καταφθάνει από το… μέλλον.

Tenet, αξίωμα και αρχή μαζί

Πριν και πάνω από όλα το «Tenet» είναι ένα χορταστικό και εκθαμβωτικό θέαμα. Αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει ουδείς. Μια αλά Τζέιμς Μποντ επική περιπέτεια που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της για να παραδώσει ένα μάθημα σκηνοθεσίας που δεν έχει προηγούμενο. Ο Κρίστοφερ Νόλαν έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο τον εαυτό του όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον ήρωα του (στο ρόλο ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, γιος του Ντένζελ Ουάσινγκτον) που αντί κάποιου συνηθισμένου ονόματος ακούει στην περίεργη προσφώνηση «Πρωταγωνιστής».

Η μάχη με τον χρόνο είναι ένα σχήμα που βασανίζει τον βρετανό δημιουργό από την πρώτη αξιομνημόνευτη δουλειά του, το «Memento» του μακρινού 2000. Έκτοτε το ζήτημα του χρόνου εμφανιζόταν πυκνά-συχνά στις δουλειές του είτε ως συμπληρωματικό κομμάτι στην πλοκή («Prestige», «Batman begins», «Insomnia») είτε ως βασικός μοχλός δράσης («Interstellar», «Inception»). Στο «Tenet» – η λέξη που σημαίνει αρχή αλλά και αξίωμα διαβάζεται είτε από την αρχή είτε από το τέλος- το εσχατολογικό σενάριο για την ανθρωπότητα διαφαίνεται ως ένας παράδοξος εφιάλτης που σχετίζεται με τα συνεχή πηγαινέλα στο χωροχρόνο.

Παρά την ακαταμάχητη σκηνοθεσία του περφεξιονιστή Νόλαν (κάθε πλάνο και ένα μάθημα αισθητικής) το σενάριο κάνει νερά, σε σημείο που απορείς με το πομπώδες στιλ κάποιων σκηνών. Κάπως έτσι το υπερφιλόδοξο του εγχειρήματος μετατρέπεται αυτομάτως σε υπερφίαλο. Είναι αρκετά σοβαροφανής εδώ ο Νόλαν σε σημείο να απορείς με την ευκολία που την πατάει και δεν αντιλαμβάνεται ότι κάποιοι κρίσιμοι διάλογοι βουλιάζουν στον στόμφο και την επιτήδευση.

Η αγωνία του να γίνει πειστικός και κυρίως να δώσει βάρος στα επιχειρήματα του για τις ραδιούργες επιστημονικές θεωρίες, μερικές φορές έχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το «Tenet» είναι μια ταινία χωρίς αξία: ελάχιστοι σκηνοθέτες θα μπορούσαν ποτέ να κατασκευάσουν ένα τέτοιο εντυπωσιακό ογκόλιθο που μπορεί να συνδυάζει αριστοτεχνικά το μυστήριο, τη δράση, την επιστημονική φαντασία, το ιδιότυπο ρομάντζο (στην θαυμάσια Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι ανήκει η πιο άψογη ερμηνεία του φιλμ) με την αντιστροφή του χρόνου και τα δυσνόητα παράγωγα του.

Το επιμύθιο αφορά στην γριφώδη πλοκή – όλα τα φιλμ του βρετανού έχουν τη μορφή του παζλ-  που σχετίζεται με την αντεστραμμένη εντροπία και αφορά στην αταξία που οδηγεί στο χάος και κατ’ επέκταση στην καταστροφή, χωρίς να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τι είναι φαντασία και τι πραγματικότητα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Tenet
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν
Σενάριο: Κρίστοφερ Νόλαν

Παίζουν: Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, Ρόμπερτ Πάτινσον, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μάικλ Κέιν, Κένεθ Μπράνα, Ααρον Τέιλορ Τζόνσον, Κλεμάνς Ποεζί, Χιμές Πατέλ, Μάρτιν Ντόνοβαν

Διάρκεια: 150'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2020

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA