MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Δράσης

Tenet

Η πιο αναμενόμενη ταινία της εποχής επιτέλους βγαίνει στις αίθουσες και οι φανατικοί του Κρίστοφερ Νόλαν ανοίγουν σαμπάνιες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 150'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ένας πράκτορας της CIA αναλαμβάνει μια ριψοκίνδυνη αποστολή από την έκβαση της οποίας θα εξαρτηθεί αν η ανθρωπότητα θα συνεχίσει να υφίσταται. Η λέξη κλειδί «Tenet» σχετίζεται με τον φόβο μιας πυρηνικής καταστροφής που θα προκληθεί από μια τεχνολογία η οποία καταφθάνει από το… μέλλον.

Tenet, αξίωμα και αρχή μαζί

Πριν και πάνω από όλα το «Tenet» είναι ένα χορταστικό και εκθαμβωτικό θέαμα. Αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει ουδείς. Μια αλά Τζέιμς Μποντ επική περιπέτεια που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της για να παραδώσει ένα μάθημα σκηνοθεσίας που δεν έχει προηγούμενο. Ο Κρίστοφερ Νόλαν έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο τον εαυτό του όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον ήρωα του (στο ρόλο ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, γιος του Ντένζελ Ουάσινγκτον) που αντί κάποιου συνηθισμένου ονόματος ακούει στην περίεργη προσφώνηση «Πρωταγωνιστής».

Η μάχη με τον χρόνο είναι ένα σχήμα που βασανίζει τον βρετανό δημιουργό από την πρώτη αξιομνημόνευτη δουλειά του, το «Memento» του μακρινού 2000. Έκτοτε το ζήτημα του χρόνου εμφανιζόταν πυκνά-συχνά στις δουλειές του είτε ως συμπληρωματικό κομμάτι στην πλοκή («Prestige», «Batman begins», «Insomnia») είτε ως βασικός μοχλός δράσης («Interstellar», «Inception»). Στο «Tenet» – η λέξη που σημαίνει αρχή αλλά και αξίωμα διαβάζεται είτε από την αρχή είτε από το τέλος- το εσχατολογικό σενάριο για την ανθρωπότητα διαφαίνεται ως ένας παράδοξος εφιάλτης που σχετίζεται με τα συνεχή πηγαινέλα στο χωροχρόνο.

Παρά την ακαταμάχητη σκηνοθεσία του περφεξιονιστή Νόλαν (κάθε πλάνο και ένα μάθημα αισθητικής) το σενάριο κάνει νερά, σε σημείο που απορείς με το πομπώδες στιλ κάποιων σκηνών. Κάπως έτσι το υπερφιλόδοξο του εγχειρήματος μετατρέπεται αυτομάτως σε υπερφίαλο. Είναι αρκετά σοβαροφανής εδώ ο Νόλαν σε σημείο να απορείς με την ευκολία που την πατάει και δεν αντιλαμβάνεται ότι κάποιοι κρίσιμοι διάλογοι βουλιάζουν στον στόμφο και την επιτήδευση.

Η αγωνία του να γίνει πειστικός και κυρίως να δώσει βάρος στα επιχειρήματα του για τις ραδιούργες επιστημονικές θεωρίες, μερικές φορές έχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το «Tenet» είναι μια ταινία χωρίς αξία: ελάχιστοι σκηνοθέτες θα μπορούσαν ποτέ να κατασκευάσουν ένα τέτοιο εντυπωσιακό ογκόλιθο που μπορεί να συνδυάζει αριστοτεχνικά το μυστήριο, τη δράση, την επιστημονική φαντασία, το ιδιότυπο ρομάντζο (στην θαυμάσια Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι ανήκει η πιο άψογη ερμηνεία του φιλμ) με την αντιστροφή του χρόνου και τα δυσνόητα παράγωγα του.

Το επιμύθιο αφορά στην γριφώδη πλοκή – όλα τα φιλμ του βρετανού έχουν τη μορφή του παζλ-  που σχετίζεται με την αντεστραμμένη εντροπία και αφορά στην αταξία που οδηγεί στο χάος και κατ’ επέκταση στην καταστροφή, χωρίς να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τι είναι φαντασία και τι πραγματικότητα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Tenet
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν
Σενάριο: Κρίστοφερ Νόλαν

Παίζουν: Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, Ρόμπερτ Πάτινσον, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μάικλ Κέιν, Κένεθ Μπράνα, Ααρον Τέιλορ Τζόνσον, Κλεμάνς Ποεζί, Χιμές Πατέλ, Μάρτιν Ντόνοβαν

Διάρκεια: 150'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2020

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA