MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
03
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
Afterburn: Οι κυνηγοί στο τέλος του κόσμου
Convoy
Cure
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Maria
Sorry, Baby
Superman
Take a Trip
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Toxic Avenger
Weapons
Έκπτωτοι άγγελοι
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Διαμάντια
Δωρεάν διακοπές
Δύο καπνισμένες κάννες
Είμαι ακόμη εδώ
Ελα να δεις
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η μουσική της ζούγκλας (μεταγλωττισμένη)
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Η τελευταία παράσταση
Θάνατος στη Βενετία
Θέλω και τη μαμά σου
Ιστορίες του Μπρονξ
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κοντινό πλάνο
Λάουρα
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μαζί
Μαλδίβες
Ματαντόρ
Μητέρα
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μνήμες φόνων
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νοσταλγία
Νύχτα δολοφόνων
Ο Λόγος
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Οι μπαλκονάτες
Ο καθρέφτης
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σκιές στο σκοτάδι
Σκύλος που γαβγίζει
Σολάρις
Στάλκερ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Στρουμφάκια: Η ταινία (με υπότιτλους)
Ταιριάζουμε;
Τα σαγόνια του καρχαρία
Τα χρώματα του χρόνου
Το 47
Το κινούμενο κάστρο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φερ’την πίσω
Φτηνά τσιγάρα
Χειμωνιάτικο φως
Ωραία μου κυρία
ΔΡΑΜΑ

Κατηγορώ…!

Η περίφημη «Υπόθεση Ντρέιφους» από την πλευρά όχι του εβραϊκής καταγωγής άδικα κατηγορούμενου γάλλου λοχαγού αλλά από εκείνη του στρατιωτικού Ζορζ Πικάρ, που αν και αρχικά ανήκε στην ομάδα που οδήγησε τον Ντρέιφους στην καταδίκη, αργότερα αποκάλυψε την αλήθεια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 132'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Τον Νοέμβριο του 1894, ο γάλλος λοχαγός Άλφρεντ Ντρέιφους κατηγορείται άδικα ότι είναι κατάσκοπος των γερμανών και καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη στο Νησί του Διαβόλου. Ο συνταγματάρχης Ζορζ Πικάρ που βοήθησε στις ενέργειες για τον εντοπισμό του «προδότη Ντρέιφους» (ο οποίος ποτέ δεν παραδέχτηκε την ενοχή του) παίρνει προαγωγή για να διοικήσει τη μονάδα στρατιωτικής αντικατασκοπείας. Όταν όμως ανακαλύπτει πως τα στρατιωτικά μυστικά των γάλλων εξακολουθούν να φτάνουν στην Γερμανία αποφασίζει να ξανανοίξει την υπόθεση Ντρέιφους.

«Κατηγορώ τις μάζες»

Από την εποχή του «Αόρατου συγγραφέα» είχε να κάνει τόσο καλό φιλμ ο 87χρονος πλέον Ρομάν Πολάνσκι. Η διορατικότητα σε συνδυασμό με το στιβαρό άγγιγμα που προσεγγίζει την ιστορία του Ντρέιφους (το σενάριο του Ρόμπερτ Χάρις με τον οποίο ο Πολάνσκι είχε συνεργαστεί και στον «Αόρατο συγγραφέα»), ένα από τα συνταρακτικότερα δικαστικά σκάνδαλα στην ιστορία της Γαλλίας αλλά και της Ευρώπης, χρησιμεύει στον πολωνό δημιουργό να θίξει μερικά κρίσιμα ζητήματα.

Οικουμενικά αλλά κυρίως προσωπικά αφού το αίσθημα αδικίας που νιώθει εδώ και μισό σχεδόν αιώνα να τον πνίγει, βρίσκει διέξοδο σήμερα μέσα από την περιπέτεια του γαλλοεβραίου λοχαγού. Όπως ο Ντρέιφους δεν είναι μόνο ο αποδιοπομπαίος τράγος που θα γίνει παράδειγμα για το «πώς αντιμετωπίζει η Γαλλία τους προδότες» σε μια εποχή ιδιαίτερα σκοτεινή κι επικίνδυνη, έτσι και ο Πολάνσκι θεωρεί ότι η δική του προσωπική περιπέτεια είναι μια από τις πιο σκληρές και άδικες που έχει υποστεί ένας καλλιτέχνης ο οποίος έπεσε θύμα της φήμης του και κάποιων ελεγχόμενων καταγγελιών.

Κοινός παρονομαστής και στις δύο περιπτώσεις η εβραϊκή καταγωγή. Μπορεί να μην το λέει ξεκάθαρα ο Πολάνσκι αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι όπως ο Ντρέιφους έπεσε θύμα συνωμοσίας επειδή ήταν εβραίος, παρόμοια κι ο ίδιος κυνηγήθηκε από την ίδια αντισημιτική μισαλλοδοξία (η αναμφισβήτητη αναβίωση του αντισημιτισμού σήμερα προσδίδει στο «Κατηγορώ!» τον χαρακτήρα του επίκαιρου) που σε συνδυασμό με την γιγάντωση του Me too κινήματος αναζωπύρωσε τις εναντίον του κατηγορίες λόγω της προ 45ετίας υπόθεσης παιδεραστίας που τον οδήγησε σε φυγή από τις ΗΠΑ.

Όμως το θέμα μας εδώ είναι η ταινία και η καλλιτεχνική της αξία. Και ως τέτοια δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για ένα άρτιο, μεθοδικό και πανέξυπνα χτισμένο δικαστικό θρίλερ εποχής, με έντονες ανατροπές στην πλοκή, έντεχνα σχεδιασμένους χαρακτήρες (τα παράσημα στον Πικάρ του Ζαν Ντιζαρντέν που πλάθει ένα χαρακτήρα αρχικά άκαμπτο και χωρίς αμφιβολίες που στη συνέχεια οδηγείται σε ασύλληπτες ηθικές δοκιμασίες και διλήμματα) και τολμηρό πολιτικό λόγο.

Το «Κατηγορώ!» δεν είναι μια απλή μεταφορά της κλασικής ιστορίας που οφείλει τον τίτλο της στο καυστικό γράμμα υπέρ της αθωότητας του Ντρέιφους που έγραψε ο Εμίλ Ζολά στην εφημερίδα «Aurore» του ριζοσπαστικού εκδότη Ζορζ Κλεμανσό. Κυρίως είναι μια δυναμική κραυγή αντίστασης κατά του αγριεμένου πλήθους και της δικτατορίας της πολιτικής ορθότητας από έναν κορυφαίο δημιουργό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: J’ accuse
Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι
Σενάριο: Ρόμπερτ Χάρις

Παίζουν: Ντιντιέ Σαντρέ, Χερβέ Πιερ, Εμμανουέλ Σέινερ, Λούις Γκαρέλ, Βλαντιμίρ Γιορντάνοφ, Τζην Ντουζαρντέν, Γκρέγκορι Γκαντεμπουά, Μάθιου Αμαρλιτς, Μέλβιλ Πουπόντ

Διάρκεια: 132'
Χώρα: Γαλλία, Ιταλία
Έτος: 2019

Rating: 3
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA