MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Κατηγορώ…!

Η περίφημη «Υπόθεση Ντρέιφους» από την πλευρά όχι του εβραϊκής καταγωγής άδικα κατηγορούμενου γάλλου λοχαγού αλλά από εκείνη του στρατιωτικού Ζορζ Πικάρ, που αν και αρχικά ανήκε στην ομάδα που οδήγησε τον Ντρέιφους στην καταδίκη, αργότερα αποκάλυψε την αλήθεια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 132'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Τον Νοέμβριο του 1894, ο γάλλος λοχαγός Άλφρεντ Ντρέιφους κατηγορείται άδικα ότι είναι κατάσκοπος των γερμανών και καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη στο Νησί του Διαβόλου. Ο συνταγματάρχης Ζορζ Πικάρ που βοήθησε στις ενέργειες για τον εντοπισμό του «προδότη Ντρέιφους» (ο οποίος ποτέ δεν παραδέχτηκε την ενοχή του) παίρνει προαγωγή για να διοικήσει τη μονάδα στρατιωτικής αντικατασκοπείας. Όταν όμως ανακαλύπτει πως τα στρατιωτικά μυστικά των γάλλων εξακολουθούν να φτάνουν στην Γερμανία αποφασίζει να ξανανοίξει την υπόθεση Ντρέιφους.

«Κατηγορώ τις μάζες»

Από την εποχή του «Αόρατου συγγραφέα» είχε να κάνει τόσο καλό φιλμ ο 87χρονος πλέον Ρομάν Πολάνσκι. Η διορατικότητα σε συνδυασμό με το στιβαρό άγγιγμα που προσεγγίζει την ιστορία του Ντρέιφους (το σενάριο του Ρόμπερτ Χάρις με τον οποίο ο Πολάνσκι είχε συνεργαστεί και στον «Αόρατο συγγραφέα»), ένα από τα συνταρακτικότερα δικαστικά σκάνδαλα στην ιστορία της Γαλλίας αλλά και της Ευρώπης, χρησιμεύει στον πολωνό δημιουργό να θίξει μερικά κρίσιμα ζητήματα.

Οικουμενικά αλλά κυρίως προσωπικά αφού το αίσθημα αδικίας που νιώθει εδώ και μισό σχεδόν αιώνα να τον πνίγει, βρίσκει διέξοδο σήμερα μέσα από την περιπέτεια του γαλλοεβραίου λοχαγού. Όπως ο Ντρέιφους δεν είναι μόνο ο αποδιοπομπαίος τράγος που θα γίνει παράδειγμα για το «πώς αντιμετωπίζει η Γαλλία τους προδότες» σε μια εποχή ιδιαίτερα σκοτεινή κι επικίνδυνη, έτσι και ο Πολάνσκι θεωρεί ότι η δική του προσωπική περιπέτεια είναι μια από τις πιο σκληρές και άδικες που έχει υποστεί ένας καλλιτέχνης ο οποίος έπεσε θύμα της φήμης του και κάποιων ελεγχόμενων καταγγελιών.

Κοινός παρονομαστής και στις δύο περιπτώσεις η εβραϊκή καταγωγή. Μπορεί να μην το λέει ξεκάθαρα ο Πολάνσκι αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι όπως ο Ντρέιφους έπεσε θύμα συνωμοσίας επειδή ήταν εβραίος, παρόμοια κι ο ίδιος κυνηγήθηκε από την ίδια αντισημιτική μισαλλοδοξία (η αναμφισβήτητη αναβίωση του αντισημιτισμού σήμερα προσδίδει στο «Κατηγορώ!» τον χαρακτήρα του επίκαιρου) που σε συνδυασμό με την γιγάντωση του Me too κινήματος αναζωπύρωσε τις εναντίον του κατηγορίες λόγω της προ 45ετίας υπόθεσης παιδεραστίας που τον οδήγησε σε φυγή από τις ΗΠΑ.

Όμως το θέμα μας εδώ είναι η ταινία και η καλλιτεχνική της αξία. Και ως τέτοια δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για ένα άρτιο, μεθοδικό και πανέξυπνα χτισμένο δικαστικό θρίλερ εποχής, με έντονες ανατροπές στην πλοκή, έντεχνα σχεδιασμένους χαρακτήρες (τα παράσημα στον Πικάρ του Ζαν Ντιζαρντέν που πλάθει ένα χαρακτήρα αρχικά άκαμπτο και χωρίς αμφιβολίες που στη συνέχεια οδηγείται σε ασύλληπτες ηθικές δοκιμασίες και διλήμματα) και τολμηρό πολιτικό λόγο.

Το «Κατηγορώ!» δεν είναι μια απλή μεταφορά της κλασικής ιστορίας που οφείλει τον τίτλο της στο καυστικό γράμμα υπέρ της αθωότητας του Ντρέιφους που έγραψε ο Εμίλ Ζολά στην εφημερίδα «Aurore» του ριζοσπαστικού εκδότη Ζορζ Κλεμανσό. Κυρίως είναι μια δυναμική κραυγή αντίστασης κατά του αγριεμένου πλήθους και της δικτατορίας της πολιτικής ορθότητας από έναν κορυφαίο δημιουργό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: J’ accuse
Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι
Σενάριο: Ρόμπερτ Χάρις

Παίζουν: Ντιντιέ Σαντρέ, Χερβέ Πιερ, Εμμανουέλ Σέινερ, Λούις Γκαρέλ, Βλαντιμίρ Γιορντάνοφ, Τζην Ντουζαρντέν, Γκρέγκορι Γκαντεμπουά, Μάθιου Αμαρλιτς, Μέλβιλ Πουπόντ

Διάρκεια: 132'
Χώρα: Γαλλία, Ιταλία
Έτος: 2019

Rating: 3
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA